/fotboll/osk/forum/2291.aspx/fotboll/osk/forum/2291.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Retarded Jimmy
2012-10-29 22:03
@Benny Böckling

Ja du har rätt, Kollade inte tabellen och antog att det som stod var sant.
Örebro Retarded Jimmy
2012-10-29 22:01
Det stod på P4 Örebro. Inte svt
Örebro Retarded Jimmy
2012-10-29 21:59
@ Benny Böckling

Jasåå? På SVT nyheter stod det att det var klart
Benny Böckling
2012-10-29 21:56
Nej Degen har ju chans till att slippa kval, vinst mot Trelleborg samtidigt som Falkenberg torskar mot J-Södra.
Örebro Retarded Jimmy
2012-10-29 21:47
Degerfors till kval trots seger på BA
Örebro Retarded Jimmy
2012-10-29 21:45
@ D´Artagnan

Du skrev "förbannat" och jag trodde du skulle JO-anmäla VD först :0)
Benny Böckling
2012-10-29 21:23
Vore ju väldigt roligt om vi kunde förstöra för Halvdanskarna, ser mycket hellre att Elfsborg vinner.
Elfsborg LegendarySvensson
2012-10-29 20:45
Vi Elfsborgare vore väldigt tacksamma om ni kunde ta poäng mot Malmö!
Örebro D´Artagnan (hopas på snabbt avancemang)
2012-10-29 20:42
VD förbannat, tänker JO anmäla
Örebro Einar B
2012-10-29 20:38
Bra seger igår. Skönt att ÖSK visar upp lite stolthet och att man inte lägger sig ner och dör.
Kan vara viktigt inför nästa sesse.
Örebro Bulten i Boo
2012-10-29 19:39
Saywee// Vad jag främst ville fästa uppmärksamhet på är den språkliga glidning som pågår. Rama anser sig säkert "missbehandlad" av ÖSK, men i Cabreras hörselorgan (eller möjligen reporterns som mottog informationen) blev detta till "misshandlad". Det är en väldig skillnad mellan de två orden. En spelare som blir bänkad kan orimligen primärt hävda att detta, bänkandet alltså är en form av mobbning, eller ännu värre, "misshandel". Man har väl orimligen någon sorts given "rätt" till plats i startelvan?
AIK Saywee
2012-10-29 15:57
"Namn: Bulten i Boo
Sänt: 2012-10-29 15:00
Tiderna förändras. Att bli bänkad för att tränaren inte anser att man är bra nog för att spela definieras idag i termer som "mobbning" och "misshandel", handlingar vilka kan vara straffbara med fängelsepåföljder..."

Jaadu, detta ord "mobbning" använts titt som tätt beträffande "offentliga personer", men det är säkert något som de inte bryr sig så mycket om, det liksom ingår i offentligheten på något vis, tror faktiskt att de totalt skiter i sådant?

Är man offentlig får man nog utstå mycket kritik, främst negativ sådan, och en del forumskribenter kallar det mobbing och andra forumläsare kan skönja något annat?

Då är det ju mycket otrevligare att bli påhoppad och hotad, som icke offentlig person ... bara som en jämförelse.
Minatankar
2012-10-29 15:47
amn: D´Artagnan (hopas på snabbt avancemang)
Sänt: 2012-10-29 14:46
Saywee , m fl // Styrelseledamöter är personligt betalningsansvariga vid konkurs. Detta inträffade i VIK hockey för några år sedan.
//
En styrelse är inte personligt betalningsansvarig om man betalat in skatter och sociala avgifter och om man följt de regler som gäller inför och i samband med en konkursansökan.

Med andra ord kan styrelsemedlemmar bli personligt betalningsansvariga, men bara under vissa förutsättningar.

Det är just därför många företagare väljer att driva sin verksamhet i aktiebolagsform, just för att inte blanda in sin privatekonomi i sina affärer om man nu inte lämnat privata säkerheter för företagets krediter.

Däremot kan ägarna vägra ansvarsfrihet och då kan styrelsemedlemmarna stämmas personligen inom 9 månader, något mycket ovanligt.
AIK Saywee
2012-10-29 15:01
Men om man har gott om slantar är det väl trots allt lite enklare att köpa sig en plats i styrelsen och få sitt abonnemangskort på bra plats?

Att med stort ägarkapital begära plats i styrelsen, oavsett kompetens, känns lurigt, eller?

D´Artagnan, hahaha, personligt ansvarig, ja den var rolig, vad har den senaste styrelsen kostat ÖSK? Vi är ju inte västeråsare, eller?

Jag hoppas att vi 2013 kan få en styrelse som jobbar för ÖSK´s absolut bästa i framtiden och att varje kandidat noggrant presenteras på ett ärligt och riktigt sätt, så att alla vi väljare, kan välja rätt "ledning".

Forza årsmötet !!!
Örebro Bulten i Boo
2012-10-29 15:00
Tiderna förändras. Att bli bänkad för att tränaren inte anser att man är bra nog för att spela definieras idag i termer som "mobbning" och "misshandel", handlingar vilka kan vara straffbara med fängelsepåföljder...
Minatankar
2012-10-29 14:49
Namn: Saywee
Sänt: 2012-10-29 14:34
//
Det enda som jag känner till att de har är säsongsabonnemang.

Det kostar inget mer än medlemsavgift för att valberedning eller medlemmar ska kunna föreslå en medlem till föreningsstyrelsen.

Hälften av föreningsstyrelsen har sedan vi medlemmar valt ska ingå i ÖSK Elitfotboll AB. Den andra hälften väljs av oss aktieägarna i Örebro Spelarinvest AB. Den vägen har man naturligtvis möjlighet att med stort ägarkapital begära plats i styrelser, precis som i alla andra styrelser. Det är dock alltid årsmötet som beslutar om vilken styrelse man ska ha.
2012-10-29 14:46
Saywee , m fl // Styrelseledamöter är personligt betalningsansvariga vid konkurs. Detta inträffade i VIK hockey för några år sedan.
AIK Saywee
2012-10-29 14:34
Minatankar, 13:58,

" Vill bara berätta för dig och alla andra som tror att styrelseledamöter är avlönande, att inga förtroendevalda har några arvoden, varken i styrelsen eller i utskott/kommittéer eller råd. Tvärtom bidrar alla ekonomiskt som endera medlemmar, aktieägare och/eller partners/sponsorer. "

Skönt, då jobbar de hedervärt och ideellt, eller?

Det kostar alltså att vara styrelseledamot, eller?

Har de inga förmåner alls, säsongskort, betalda resor eller liknande?

Att jag frågar just dig är därför att jag förstår att du har god inblick i hur det fungerar bakom kulisserna bland hemligheterna.

Beundransvärda människor, som av någon anledning jobbar gratis för ÖSK, även om de saknar kompetens ... får de ingenting alls för sitt engagemang?

Det jag tycker är lite anmärkningsvärt är att kanske vissa personer i så fall, bidragit med mycket stora slantar och därmed kan bete sig hur som helst, när som helst.

Vad kan det kosta att bli styrelseledamot i en klubb som inte har god ekonomi?
AIK Saywee
2012-10-29 14:17
Minatankar, 13:34,

instämmer verkligen :)

"Men det kräver också att man fortsätter att utveckla kommunikationen
med supportrarna och slår in på delvis andra vägar vad gäller marknadsföringen."

- Att utveckla en nästan totalt obefintlig/otydlig kommunikation med supportrar borde inte vara svårt?

(gulligullmötet, det hemliga, inför stängda dörrar med kubaner, eller var det supportrar(?), vilket utlovades en fortsättning på, vart tog den vägen, fortsättningen alltså?)

- Vad är det man vill marknadsföra? Superetta eller allsvensk fotboll?

Jag är fortfarande irriterad över att så få förstörde för så många :(

Hoppas att uppropet ändå kan bidraga med en stor rensning i styrelsen och i ledningen!!

För jag hejar än så länge på SPORT !!!
Minatankar
2012-10-29 13:58
Namn: Fatcit (Börja kommunicera ÖSK!!!)
Sänt: 2012-10-29 10:51
//
Delar din grundläggande syn. Vill bara berätta för dig och alla andra som tror att styrelseledamöter är avlönande, att inga förtroendevalda har några arvoden, varken i styrelsen eller i utskott/kommittéer eller råd. Tvärtom bidrar alla ekonomiskt som endera medlemmar, aktieägare och/eller partners/sponsorer.
Örebro Lekiller
2012-10-29 13:55
@Minatankar Precis. Återgav mer bara vad de sa på mötet. De tre som angavs, Westman, Gawelin och Larsen själv bör väll kunna spelreglerna och veta när det är tid att börja snacka förlängningar på kontrakt. Det kan de väll inte ha hunnit glömma på 3-4 år. --------------------------------------------- Då det enligt Larsen skall bli tydligare vem som är ansvariga för en värvning bör det väll ligga i de iblandades egna intresse att kontrollera de spelare de tänkte värva. Det skulle ju jag i alla fall göra.
Postat via SvenskaFans-appen
Minatankar
2012-10-29 13:48
Namn: D´Artagnan (hopas på snabbt avancemang)
Sänt: 2012-10-29 11:19
Fatcit (Börja kommunicera ÖSK!!!) // Vet inte vem som föreslog VD som marknadschef. Jag tycker dock det verkar vara bra med en kombinerad VD och sportchef. Skjuter tyngdpunkten till det sportsliga. Men VD måste även ha avtals och ekonomisk kompetens / erfarenhet. Magnus Erlingmark?
//
Han som föreslog förändring är en mycket "tung" fotbollssupporter i länet som har/haft flera viktiga uppdrag.
Jag hörde inte att han ville att Jan Karlsson skulle ha ansvar för marknad utan för försäljning. Försäljning är en del av hela marknadsbegreppet, som omfattar så mycket mer.
Minatankar
2012-10-29 13:43
Namn: Lekiller
Sänt: 2012-10-29 11:48 Ändrat: 2012-10-29 11:51:19

"Tydligen så var man på och ville förlänga med Bedoya, Almebäck och Nordin redan 1 år innan de lämnade. Men de vägra ens diskutera frågan."

//

Den uppgiften vet jag att den inte alls stämmer vad gäller Nordin. Och jag tvivlar på att de övriga sagt att de vägrar att diskutera en fortsättning. Men självklart, erbjuds du kaffepengar i jämförelse med alternativen så blir det svårt.

Dessutom behöver man diskutera förlängning av kontrakt senast 2 år innan de löper ut. Är det bara ett år kvar så kan spelaren om 6 månader förhandla med annan klubb utan ÖSKs godkännande, och då är det ofta för sent.
Minatankar
2012-10-29 13:34
Namn: Bastard on Parade
Sänt: 2012-10-29 12:23
//
Delar din bedömning men hoppas att du och jag har fel.

Det kräver i så fall att det kommer 2-3 spännande nyförvärv som kompletterar lokala förmågor och som lockar publik och att man hela tiden ligger i topp och konkurrerar.
Men det kräver också att man fortsätter att utveckla kommunikationen
med supportrarna och slår in på delvis andra vägar vad gäller marknadsföringen.
AIK Saywee
2012-10-29 13:25
Fatcit, ja ungefär så tänker även jag.

Rörigheten måste få ett slut någon gång.
Örebro Fatcit (Börja kommunicera ÖSK!!!)
2012-10-29 13:19
@Bastard on Parade Jo, det är mycket som är oklart. De måste ju kunna göra det så självklart så att det går att visa i punktform. Exempelvis:

1. Tränarna beslutar om vilka spelartyper som behövs.
2. Scoutning av spelare görs av kontaktnät och agenterbolag.
3. Rekommenderade spelare går vidare till att scoutas direkt av "Spelarrådet".
4. Beslut tas av Tränare och Sportchef om förhandling.

Samma borde gälla kontraktsförhandling av befintliga spelare!
2012-10-29 13:17
Det är inte lätt att förstå när VD är i farten. Han har problem med det svenska språket.

MEN jag tolkar detta "prioritera privatkonsumenter med volym" som att årsabonnemangen (volym = 15 matcher) blir billigare.
AIK Saywee
2012-10-29 13:17
Lekiller, 13:03,

ja jidderjanne är inte tydlig, eller så har NA citerat fel, det har hänt tidigare.

"Privatkonsumenter med volym ska prioriteras"

Vad betyder detta på svenska?
AIK Saywee
2012-10-29 13:13
Lekiller, 12:58,

det är säkert som du skriver, men vad jag menar är att tränarna kommer kanske inte att ha hur mycket tid som kanske behövs, för att ägna sig åt scouting, Självklart kan de om tid och intresse ges, besöka olika arenor för att skåda in tilltänkta "värvningar".

"Ansvarig scout", ansvarar för scouting, anger till ett stort kontaktnät vad som kan tänkas vara aktuellt, inför en säsong, men även under pågående säsong.

Sedan fungerar väl dialogerna och kommunikationen snabbt idag, vi skall inte stå med långa näsor längre, för att någon annan han före, eller värva slumpmässigt via video eller sådant trams.

Beträffande scouting, finns mycket som kan förbättras och "moderniseras" i en allt snabbare globaliserad värld där dessutom de lokala lirarna finns bakom knuten ...

Alltid redo!!!

PS Alec skall nog ägna sig främst åt det han är bäst på, individuell utveckling av svartvita individer. Vet inte om han skall pyssla med en massa andra grejer också, det får inte bli rörigt igen, rakt och tydligt och kommunikativt vore trevligt, alltså beträffande ÖSK´s organisation.
Örebro Lekiller
2012-10-29 13:03
"prioritera privatkonsumenter med volym"

Tolkade jag att man tänker sänka biljettpriserna för att locka fler vanliga besökare.

Alltså att en billigare biljett förhoppningsvis skall ge en ökande volym besökare.

Men ja kanske tolkar helt fel. Han svamlar en hel del.

Initialt är ju ett ord han gillar också.

Initialt så räknar vi med att sänka vårt kapitalt med 14-15 miljoner.
Initialt planerar vi att banta truppen till 19-12 spelare.

Men håller han sig till det han kan så kanske han är riktigt bra. Bara han håller sig ifrån det sportsliga bara. hehe
Annons: