/fotboll/osk/forum/2283.aspx/fotboll/osk/forum/2283.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro ÖSK KRILLE (GFG 2015)
2012-10-31 11:10
Saywee//

Haddad bör väl nästan vara hel/frisk nu, Han har ju spelat en U21-match, som mittback :)
Örebro Eyra
2012-10-31 11:07
Eller så är det Bedoya som skrivit ett 3-års-kontrakt med HIF, varpå Haddad lustigt nog offentliggör detta på Berishas facebook.
AIK Saywee
2012-10-31 11:04
Krille,
jag tror inte att Försäkringskassan i Helsingborg är intresserad av Haddad ;)
2012-10-31 11:01
Saywee//

Det kanske är Haddad som ska till Helsingborg ;).
AIK Saywee
2012-10-31 10:59
"Are i leaving in januari ????
Did i sign for 3 years ??"

Vad är det för språk,
Haddad verkar ju i såfall vara mer skadad, än jag har trott, trams !

Ja, herregud, dessa ansiktsböcker ......
Örebro Retarded Jimmy
2012-10-31 10:58
Känns väl lite långsökt att Haddad skulle offentliggöra det på twitter före det är officiellt. Spelare brukar vara försiktiga med det. Men säker kan man ju inte vara.

Sedan är väl inte fönstret öppet än?

Berisha har väl kontrakt men det finns väl i vanlig ordning någon flyktklausul i kontraktet med ÖSK.
Helsingborg Idoit
2012-10-31 10:46
Är det er mittback ni snackar om så ser jag det som totalt osannolikt att vi köper honom. Vi har Atta, Loret Sadiku, Erlend Hanstveit och Joe Baffo på kontrakt och ska signa Jesper Björkman från U-laget (som debuterade och gjorde mål mot gais) samt Peter Larsson som har ett kontrakt som går ut vid årsskiftet som vi eventuellt vill förlänga.

Vi får helt enkelt inte plats med fler mittbackar.....
Örebro Lekiller
2012-10-31 10:43
Bara de tar bra betalt för Berisha så... Killen har väll 2-3 års kontrakt?
Postat via SvenskaFans-appen
2012-10-31 10:43
Det är väl inte helt överraskande (i alla fall inte för mig) om Berisha skulle lämna. Han har ju varit vår bästa spelare sett över hela säsongen och han har nog haft ögona på sig ett tag.

Berisha har kontrakt till över 2014, så vi lär får betalt, om nu inte Berisha har en klausul som gör det möjligt att han kan lämna grattis förstås.
Benny Böckling
2012-10-31 10:31
Nä men fy fan! Känns väl inte alls som något man skulle skämta om, Berisha til HIF alltså. Helvete!!
Örebro widemarsh
2012-10-31 10:14
Eyra// Tydligen är det bestämt/lottat att tvåan från Forwards serie möte det högst placerade laget från superettan. Dvs, som tabellen ser ut nu möts Forward och DIF. Skulle Trelleborg vinna med 3 mål mot Degen så går dom förbi och får möta Forward. Vinner Degen samtidigt som Falkenberg förlorar så undviker man kval helt och hållet.
AIK Saywee
2012-10-31 10:14
"Namn: widemarsh
Sänt: 2012-10-31 10:09
Haddad till Berisha på facebook:

"Congratz for the new contract with Helsingborg.
Are i leaving in januari ????
Hoppas det är ett sjukt skämt..."

Vet inte om Haddad är sjuk, men skadad är han för det mesta .....
AIK Saywee
2012-10-31 10:11
Eyra, du är nog långt ifrån "Eyrafältet" men i rätt forum,
eftersom du diskuterar Superettafotboll och ÖSK´s tänkbara motståndare 2013.

Kan dock inte svaret på din fråga, har vi oflyt så kvalar både Forward och Degerfors bort sig och derby´na uteblir, liksom att de " stora" publiksiffrorna/publikintäkterna minskar, men med lite flyt så kan vi få med både Degerfors och Forward, tror jag ...

Tre länslag vore kul :)
Örebro widemarsh
2012-10-31 10:09
Haddad till Berisha på facebook:

"Congratz for the new contract with Helsingborg.
Are i leaving in januari ????

Hoppas det är ett sjukt skämt...
Örebro Eyra
2012-10-31 10:01
Fel forum, men säkert någon som vet:
Nu är inte superettan färdigspelad, men om nu Degerfors skulle hamna på kvalplats får man då automatiskt (efter geografi) möte Forward? Eller sker lottning; kan det bli Lunds BK?

Blir det Forward är allt upplagt för rysare.

Själv bor jag i Lund så jag ser gärna att de går upp, isåfall kommer jag kunna promenera ner i tofflor och se på Sportklubben nästa år.
AIK Saywee
2012-10-31 09:49
Hockey-Kalle, kul att du tittade in, upptäcker att vi skrivit ungefär liknande, nästan samtidigt, men vi kan ju ha fel, fast du brukar ju oftast ha rätt :)
Örebro "ÖSK-Karl (NEJ TILL ANSVARSFRIHET FÖR STYRELSEN)
2012-10-31 09:48
pemo 09:32//

Det är tvärtom. Alltså samma människor ser ÖSK:s matcher, de är ju inte många, 13 stycken. När det gäller ÖHK kostar det en mindre förmögenhet om samma folk går på alla deras matcher. Alltså är det mer skiftning av publik vad gäller ÖHK.

Undantaget är KS (kvalserien), men då är det ju lapp på luckan och drygt 5.000 betalande åskådare varje match. De flesta köper ju då kvalseriepaketet för att vara säker på att komma in. Även om ÖHK skulle missa KS, då blir det ju istället ett PO-paket (playoff-serie).

Tror ÖSK har mycket att lära av ÖHK. Skulle dessutom ÖHK en dag nå ES, då ligger ÖSK ännu värre till vad gäller sponsorer.
AIK Saywee
2012-10-31 09:46
pemo, jo jag kan räkna på detta vis när det gäller intäkter per säsong, men jag vet inte exakt vilka intäkter som genereras.

Låt mig gissa att hockey´n tar in 150-200 kr per åskådare och 25-40 för körv, kaffe och souvenirer, då blir det många slantar, eftersom det är dubbelt så många matcher som i fotbollen, eller?

pemo, egentligen trodde jag att intäkterna var det totala man fick in under en säsong, dvs det snittpubliken betalar under totalt antal matcher och lite till.

Men jag kan ha fel?

Dessutom är det sådant som jag inbillar mig att sponsorer kollar in, dubbelt så många exponeringar, bara som exempel och dessutom i media?

Om det är samma personer som går på matcherna i fotboll eller hockey, det begriper jag mig inte på vad du menar, för jag är alltid samma person oavsett vad jag beskådar, bara som ytterligare ett exempel.

I hocky´n är det är olika priser för olika matcher, vill minnas att det finns tre olika prisklasser, dvs derby´na VSK/Karlskoga samt Leksand och Djurgår´n, är lite dyrare än andra matcher, men jag kan inte exakt vilka priser det är, men ganska smart ändå. Är det likadant i fotbollen, jag vet inte?
2012-10-31 09:37
Saywee//

ÖKH är väldigt smarta vad gäller prissättning. Tror det är tre olika nivåer vad gäller prissättning, vet att det är minst två. De dyraste biljetterna är mot Västerås, Leksand, Djurgården och Karlskoga. De matcherna är det mycket folk på. Många väljer endast dessa. En sittplatsbiljett kostar då ca.230:- och sedan blir det så klart en hel del kioskförsäljning.

Jag känner en tidigare men fortfarande engagerad styrelsemedlem i ÖHK. Han sa att de i år ligger drygt 1.000 personer över förra årets snitt. Samtidigt hade de bara marginelt höjt budgeten på antal åskådare. Vad de höjt är biljettpriserna. Trots detta kommer det alltså mycker mer folk. Håller med Jimmy att de inte spelar lika rolig Ishockey i år så här långt. Ändå drar man så mycket mer folk?!

Just det är ju något sponsorer tittar mycket på när de väljer mellan ÖSK och ÖHK. Med tanke på att det också är betydligt billigare sponsorpaket hos ÖHK är det naivt att tro just att inga sponsorer lämnar ÖSK för ÖHK.

Så den budget Jan Karlsson talar om med 5.000 åskådare och bibehållna sponsorintäkter är med största säkerhet återigen ett av hans luftslott.
Örebro pemo
2012-10-31 09:32
Saywee // Jag vet inte om du kan räkna på detta vis. Det är ju i stort sett samma personer som går på matcherna. Enda avvikelsen är väl en liten klick från motståndarna, men den är väl knappast mer än 10% av publiken?

Alltså, det har inte varit 92000 åskådare utan det har varit ungefär 3000 som sett 26 matcher. Samma är det för ÖSK. När nya läktaren står tom, beror det ju på att de som redan har biljetterna inte går. Jag försökte byta min sittplats på "gamla" mot den nya, men det var omöjligt. Om man inte vill sitta långt ut . Allt annat var sålt till sponsorer tydligen.

Men, detta räknesätt är ju inget speciellt för Örebro. Det gäller på alla idrottsarenor. Så att det bara var 2800 på plats i söndags berodde på att 1200(?) inte behagade röra på sig.
För visst är det väl 4000 biljetter sålda som säsongskort?

M.a.o, det är snittsiffran som är intressant. Att den är högre än säsongskorten beror till stor del på att många inte vet om de vill gå på alla matcher, men när säsongen drar igång så finns de där för det mesta.

Eller för att var mer konkret: Peter Flack har tio gånger så mycket folk som ÖSK. Just därför att det inte är samma personer som går på varje föreställning.
Alltså har kulturen långt mycket fler besökare än idrotten. Eller?
AIK Saywee
2012-10-31 08:41
Grixx,
då är vi ialla fall två, för även jag gillar både fotboll och hockey, och speciellt i "Gamla Fina Örebro" och hoppas för övrigt framgång till alla Örebrolag och enskilda sportutövare :)

Eftersom, flera börjat jämföra kalkyleringar kring kommande publiksiffror på BA´s gräsarena, så har även jag klurat lite i jämförelse med en av BA´s isarenor ...

Hur många som kommer att åskåda ÖSK´s hemmamatcher är bara en gissning, allt kan hända, men om vi hamnar skapligt uppåt i SE-tabellerna, så tror jag, som flera andra att 4000 kan vara rimligt,

Hockeyn har hittills dragit 32021 åskådare på 9 hemmamatcher, det blir 3558 i snitt, fortsätter detta de återstående matcherna så blir det

3558x26 = 92505 åskådare

Lägg därtill en trolig kvalserie och det blir nog en skaplig intäkt?

Vilka "genomstnittsintäkter" ger ett hockeyfan, inträde, årskort, korv, kaffe och souvenirer etc etc, per match?

Hur kan det tänkas bli i ÖSK´s närmaste framtid i Superettan, det kan vi bara gissa, eftersom det finns så många OM, men tabelläget är nog den viktigaste parametern, eller?

Heja ÖREBRO !!!
2012-10-31 08:30
ÖSK kommer alltid vara nummer 1 för mig. Även om jag tycker det kul när det går bra för andra sporter i stan.

Jag har själv spelat fotboll och tycker att fotboll är roligare att titta på. När jag var liten gick jag alltid på fotboll och nästan aldrig på hockey.

Jag tycker hockey är allt för långdragen historia när de ska spela varannan dag och 200 omgångar, Jag går nog på någon enstaka match.

Jag är helt enkelt en fotbollsnörd. :)
Örebro Grixx
2012-10-31 08:07
Både hockeyn och fotbollen är kul. Jag önskar framgång till båda. Går hockeyn upp så kan de bli riktigt stora men några år utan uppgång visar att det är väldigt svårt. Hockeyn har alltid lite plus i att det lätt blir tight och bra publiktryck i inomhushall . Farten och en massa mål är roligare än målfattiga fotbollen. Fotbollen är ändå en världssport som lockar och klarar sig bra i Sverige bla pga skilda säsonger. Många utövare och en jäkla massa lag ger ett grundintresse som räcker långt.
Örebro Retarded Jimmy
2012-10-31 07:47
@ÖSK-Karl

Trots allt är det skillnad att vara topplag i SE/AS eller bottenlag i ES/AS

Som topplag har de oftast ett "Go" och positiva vindar blåser runt laget med glada intervjuer av spelare och precis tvärt om för ett bottenlag. Ett bottenlag som dessutom inte längre har något att spela för. det är en helt annan glamour runt ett lag som går bra.

Men jag håller med om att 5000 är optimistisk hur som helst och det kräver verkligen att ÖSK inte bara ligger i topp hela tiden utan också spelar positiv fotboll. Hockeyn ligger i topp men man kan inte direkt påstå att man spelar en odelad positiv hockey. Man skulle nog ha 500-1000 till vid bättre och jämnare hockey.

Dessutom tror jag senaste två säsongerna gett delar av publiken lite fadd smak av ÖSK. En del har tröttnat på den, av vissa upplevda, amatörmässigt skötta sportsliga del av organisationen och med ständiga förluster ute på banan att man kanske tappat delar av den nuvarande publiken permanent. Oavsett hur det går nästa år. Man väljer att göra något annat än hänga på BA på hemmamatcherna.

En sådan reaktion fick jag när ÖIK gick i konkurs. Trots Örebro HC:s utveckling gick jag inte på hockey på många år. Jag tappade intresset även om jag följde lagets öden i media.

Nu har jag sakta fått tillbaka lte hockey intresse och ser några matcher om året iaf. Jag har blivit en marginalare i hockeyn ;0)

.
Örebro ÖSK Fans
2012-10-31 07:17
Ösk Kalle....öhk går inte upp...Ösk kommer alltid vara störst i stan!!
2012-10-30 22:14
Saxat från NA:s direktrapportering ÖHK-Tingsryd, alltså Tingsryd som inte är någon publikdragare:

"Publik: 3 343. Alltså 500 fler än när IFK Göteborg i söndags gästade ÖSK. Det är onekligen nya tider i Örebros idrottsvärld."

Ändå lägger ÖSK:ledningen en budget där man tror sponsorerna skall lägga lika mycket som tidigare, betänk att det även är lågkonjuktur. Dessutom en publiksiffra med snitt på 5.000.
Örebro DaSa
2012-10-30 22:09
Lekiller/ Vi har ju inte haft så mycket nytta av den rutinen i år då försvaret sett riktigt dåligt ut. Nej, jag vill se nytt blod. Sen då tror jag inte att vi har råd att ha två 50000kr/mån spelare som avbytare när snittlönen är 20000 i SE.
Örebro Bastard on Parade
2012-10-30 21:21
DaSa//

Jag är inte så säker på att Wowoah lämnar. Visst är det ett bra läge att spela in en ny vänsterback, men kan vi hitta någon som är tillräckligt bra och intresserad av att spela i Superettan?

Jag ser ju väldigt gärna en ny vänsterback, men tror inte ÖSK resonerar på samma sätt.
Örebro Lekiller
2012-10-30 21:16
Tror inte vi skall underskatta det viktiga i att behålla rutinen nästa år. Anttonen håller och kommer vara en av superettans bästa ytterbackar. Wiken och Wowwen håller nog också. Men tycker man skall se dem mer som backup och försöka börja spela in nya spelare. Problemet är ju då om det endast skall vara endast 19 spelare. Hur många i ÖSK har kontrakt över nästa säsong? Hur många av dem har ÖSK igentligen råd att bryta kontrakten med? En del bör väll lånas ut istället för att kickas. Men det har ju inte direkt varit ÖSK:s styrka tidigare. Kan bli en intressant tid framöver!
Örebro Eyra
2012-10-30 20:57
Nordins uttalande när han lämnade: "jag vill vinna titlar".
Kanske kan han sänka kraven och vinna en "superettan-titel" ;)
Annons: