/fotboll/osk/forum/2279.aspx/fotboll/osk/forum/2279.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Retarded Jimmy
2012-11-05 11:08
Jag har stora tvivel runt Alimi och mina ögon är han inte tillräcklig för att bli mittfältsgeneral i ÖSK. Men vi får se...
Minatankar
2012-11-05 09:59
När det gäller när och hur man kan satsa för att nå tillbaka till AS och dessutom vinna den, finns det två alternativ eller ett tredje i en kombination av de två första.

Endera gör man en mycket stor satsning på talangutveckling i närområdet som ger utdelning om 5-7 år.

Eller så satsar man stort inför kommande år för att vinna SE överlägset och gå rakt upp i toppen av AS 2014, dvs man gör investeringar redan nu som man har nytta av 2014. Detta kräver dock att man på något sätt lyckas skaffa mycket stort kapital.

Det tredje alternativet är som sagt en kombination av dessa två strategier med en något lägre ambition. Jag tror att det är det mest realistiska.

Men man får gärna överraska med en ny, nationell eller internationell sponsor som satsar 15-25 mkr per år eller att Kalle Holmberg säljs till samma pengar till utländsk klubb :-)
Örebro Elliot2007(Bygg in hörnen på Behrn Arena!)
2012-11-05 09:42
@den närkingska älgen:

Håller med dig angående Hagge och Lumbana. Som mittfältare är de ju båda mer spelförstörande än spelförande. De kan alltså vara bra i matcher där vi måste kämpa ner motståndarna medan dom i matcher där vi förväntas dominera och spela oss fram via mttfältet inte tillför någonting.
Jag hoppas verkligen att det visar sig att SE är en bättre nivå för Alimi så att han blir våran mittfältsgeneral nästa säsong.
Örebro den närkingska älgen
2012-11-05 09:04
Minatankar

Fair enough. Jag kommer inte gråta om ÖSK värvar hem Gerzic och Blåvitt kan nog tänka sig att släppa honom med tanke på lön, ålder etc. Om inte annat är ju rekryteringen av Alec en flirt med Nordin. Men jag tycker fortfarande att vi har nog med kreativitet på innermittfältet och det är med råstyrka vi behöver. Inte heller säker på att Lumbana klarar den rollen. Man behöver inte vara någon Xavi, Pirlo eller ens Grahn med bollen i den positionen, men Lumbana och Hagge sprider sina passningar all världens väg när de spelar på mittfältet.
Europaspel2027
2012-11-05 08:36
Ni bör vända direkt, känns som att ni har tillräckligt med kvalite för det.
Nästa år tar Hammarby och ÖSK direktplatserna ( i den ordningen ;-) )..förutsatt att HBK vinner sitt kval.
AIK Saywee
2012-11-05 07:55
Nu sitter jag bara och väntar på Superettans spelprogram 2013, när kommer det?

Iofs så är det några kvalmatcher kvar innan tre ytterligare lag kan "spikas".

På onsdag kan vi se ett av dem på Behrn Arena, för det är väl på onsdag som Forward möter Falkenberg på BA, om jag inte missminner mig?
Örebro ÖSK Fans
2012-11-05 07:49
Blir lugn i själen när jag hör Ljung i radion!! " vi har redan börjat arbeta med laget till super1an och måste göra satsningar innan vi ens vet om vi har teckning för det"

Det gäller att våga satsa för att komma tillbaka!!! Larsen, fixa fram en spelskicklig mittfältare som ändå kan göra grovjobbet!!
Minatankar
2012-11-05 07:47
Namn: den närkingska älgen
Sänt: 2012-11-05 00:20
//
Det finns 6-7 bra och dåliga anledningar till att Nordin 2011 spelade under sin förmåga. Till dem hör bl a att han inte hade någon "Bedoya" bredvid sig, att förhandlingarna med honom pågick allt för länge och flera privata skäl.

Nordin kan inte spela andra eller tredje fiolen. Spelet behöver byggas upp kring honom. I IFK har man byggt spelet kring Farnerud, spelat Nordin på kanten och på avbytarbänken.

Du har en poäng i Saeid. Han löper betydligt mer än Nordin, är lika snabb i vändningarna på små ytor och har, som Nordin, ett mycket bra spelsinne. Till Nordins fördelar står ett betydligt starkare närkampsspel, betydligt bättre tillslag och inte minst betydligt fler målskapande passningar.

En defensiv mittfältare behöver också röra sig över stora sträckor även om man kan löpa smart som t ex Tobias Linderoth gjorde och Anders Svensson gör. I den löpande rollen passar Berger och Saeid av det skälet bättre än Nordin, även om den senare visat i vissa matcher att även han kan röra sig över stora ytor.

Vill se både Saeid, Berger och Nordin i truppen, varav Nordin på lån med köpoption. Det bygger naturligtvis på att PeO och Alec vill detsamma, liksom Nordin och de båda klubbarna. Dessutom behöver ledning och styrelse finna de ekonomiska lösningarna.

Att Alec kommer tillbaka är en viktig pusselbit i att bygga en lokal ÖSK-anda. Att rekrytera den "gamle" ösk:aren Axel Kjäll som assisterande tränare, en målvakt med Örebroanknytning och dessutom Nordin, gör det arbetet fullödigt.

ÖSK behöver en defensiv mittfältare som är stark och vinner luftdueller när nu inte Kilberg och Nordback finns kvar. Grahn klarade inte av den rollen och Lumbana är jag osäker på. Nordin kan eventuellt klara den rollen. Han visade det i några matcher att han med sin hårdhet ändå kunde vinna närkamper trots sin begränsade längd. ÖSK blir dock antagligen för korta om både Nordin, Berger och Saied ska spela samtidigt på mittfältet. Dessutom har de för många likheter i sina rörelsemönster.

Det är hur som helst angeläget att det finns 2-3 tekniska kreatörer och skickliga framspelare att tillgå i truppen för position på innermittfältet. Nu är det Saeid, Kalle och Alimi som har de kvaliteterna i sig. Kanske får Alimi sitt genombrott först nästa år, precis som förhoppningsvis Tomer och Hasani fått.

Övriga spelare i nuvarande trupp som man eventuellt skulle kunna tänka sig spela på innermittfältet (t ex Bamberg och William) passar bättre som yttermittfältare eller forwards i ett 4-4-2-system.

Örebro Svartvitt forever
2012-11-05 05:08
Jag var länge en förespråkare för att ge Yasin chansen han inte fick.
Nu, efter att ha sett honom ett antal matcher har jag blivit mycket tveksam till att han är en framtida startspelare. Överarbetar mycket, kommer sällan förbi sin back.
Faktum är att det finns två Forwardspelare jag gärna se i ÖSK igen: Näfver och Per Johansson. De var båda bäst på plan i mötet i våras.
2012-11-05 00:20
Minatankar

Jag tycker att Nordin har gjort en riktigt bra säsong, 2010. I fjol var han ojämn, kommer ofta fel in i matchen och klarar inte av att "hitta tillbaka" in i matchen. Märktes rätt tydligt i fjol när vårt mittfält inte fungerade lika bra som tidigare. I Blåvitt har han väl inte riktigt kommit till sin rätt. Dessutom sitter han väl på en kraftig Prioritet Finans-sponsrad lön? Tror inte att vi har råd med den i dagsläget. Dessutom tror jag stenhårt på Saeid.
Örebro Retarded Jimmy
2012-11-04 23:06
Säga vad man vill om Mutumba men hans uttalande om att han haft en ordinarie plats i AIK i år är rätt kul:

"– Jag har varit ordinarie för att tränaren gillar mig. Det är så. Skulle han inte gillat mig så skulle jag inte ha varit ordinarie. Han gillar mig som person. Jag säger bra skämt, det är därför jag få spela. Jag kommer i tid till frukost och så där.
Motivationen att göra det bättre nästa säsong är på topp efter årets besvikelse.
– Jag är fortfarande utlånad från Videoton och hoppas att det löser sig i december. Sen ska jag träna som fan för att göra en bättre säsong, vart jag än spelar"
Minatankar
2012-11-04 22:57
Namn: den närkingska älgen
Sänt: 2012-11-04 22:31
//
Varför är du tveksam till Nordin?
Örebro Retarded Jimmy
2012-11-04 22:49
Kan inte Malmö, gnällspikarna #1 i Svea rike, inte bara bjuda på sig och gratta Ellos. Nej det går ju inte för sig. Utan det är ju tack vare plasten Ellos vunnit allt....suck. Lägg er ned bara och erkänn faktum. Ni vann inte i år. För ni var inte bäst. Kan ni inte bara släppa det så?
2012-11-04 22:31
ÖSK Fans

Om vi kan lösa Crespo till nästa säsong är jag för det. Utvecklingsbar. Gillar det. Tveksam till Nordin. Vill ha nån som kan kötta i leriga bortamatcher i Ljungskile. Tänk en ny Kihlen fast med mindre träben. Tycker att Saeid ska få agera spelfördelare i Superettan.

Minatankar

Jag tycker att Tomer är värd chansen som förstaval. Slipar han på positionsspelet tycker jag inte det är någon nämnvärd skillnad mot Oskar Berglund. Men det är klart, om det finns en möjlighet att nypa Berglund ska man nog ta den. Oscar Jansson har jag aldrig sett spela, men det känns som en riktig chansvärvning.
Minatankar
2012-11-04 22:27
Namn: ÖSK Fans
Sänt: 2012-11-04 22:24
//
Med tanke på hur mycket pengar ÖSK får in med din försäljningsteknik, så kan vi väl köpa Messi? :-)
Örebro ÖSK Fans
2012-11-04 22:26
den närkingska älgen

Nordin crespo Näfvert........

Snart får vi säga Axel Kjell välkommen till ÖSK....=)
Örebro ÖSK Fans
2012-11-04 22:24
Tycker vi inte ska ta in för mkt nytt! det här laget som spelade idag har börjat spela ihop sig.Krydda det med någon spelare med spetskompetens..
Minatankar
2012-11-04 22:23
amn: den närkingska älgen
Sänt: 2012-11-04 22:22
//
Ingen målvakt?
2012-11-04 22:22
ÖSK fans

Vi behöver i min mening en anfallare, en central mittfältare, en yttermittfältare och gärna en vänsterback. Klassvärvningar på ett par av dom positionerna och det ska räcka, förutsatt att vi får behålla dom vi vill behålla.
Minatankar
2012-11-04 22:20
Sänt: 2012-11-04 22:18
ojj haha
//
Du är en stark konkurrent till Sköldmark.
wazzup
2012-11-04 22:20
Tjena!
Hur tror ni det slutar med Ibrahim?
Blir han kvar i Syrianska eller hamnar han i Örebro SK?
Örebro ÖSK Fans
2012-11-04 22:18
ojj haha
Minatankar
2012-11-04 21:59
Sänt: 2012-11-04 21:50
//
Mycket bra idé att sälja Valdet två ggr, dvs få dubbet betalt. Kan vi inte göra så med alla? :-)
Örebro ÖSK Fans
2012-11-04 21:50
UT:Astvald,Alimi,Ibrahim,Valdet,Sandqvist,Valdet och Samuelsson(lån Degen)

IN:Nordin (lån) Oscar och Crespo

Räcker det för Allsvenskan 2014!?
Benny Böckling
2012-11-04 20:57
Om vi nu ska kunna ta steget upp direkt så är det ju ett måste att ta tillbaka den här skönheten!
Benny Böckling
2012-11-04 20:46
m3z// Tackarrrrrrr
Minatankar
2012-11-04 20:30
2 målvakter, 6-7 backar, 6-7 milttfältare och 4 forwards = ca 19 spelare i en trupp.
Det kan passa bra om man spelar 4-4-2.
Örebro m3z
2012-11-04 20:27
http://www.fotbollskanalen.se/video/?vid=2236778&utm_medium=sharing&utm_source=permalink&utm_campaign=tv4play.se
Benny Böckling
2012-11-04 20:25
Någon som vet vart man kan hitta höjdpunkterna från dagens match?
IFK Norrköping Alltid Peking!
2012-11-04 20:24
Kommer sakna resan till Örebro - så hoppas ni snart är tillbaks...

Annons: