/fotboll/osk/forum/2262.aspx/fotboll/osk/forum/2262.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro ÖSK KRILLE (GFG 2015)
2012-11-12 15:58
Dulee Johnson har fått sparken... Ännu en gång!

Hade kokain i blodet.
AIK Saywee
2012-11-12 15:49
@Lekiller:

Jag vet att jag kan kolla där, men jag undrade över dagens trupp, fast jag fick också det till 26. Är det någon som är borta eller glömd?

2 målvakter
8 backar
10 mittfältare
6 Forwards

Men med Grahn och Haddad väck, ja då blir det väl 24 kvar.

Kan du (eller vet) svaren på de andra frågorna?
Örebro Bastard on Parade
2012-11-12 15:41
Har någon koll på Mirza Basic? Vad jag har hört så har han gjort bra ifrån sig hos ÖSK Ungdom/Söder i division 3 i år. 13 av lagets 21 mål är inte illa i seriens absolut sämsta lag.

Jag hörde att han varit och provspelat hos någon klubb i Estland och Vasalund. Född 1994 så man ska väl inte ha för höga förväntningar på honom, men som 4e forward tycker jag det känns intressant. Funkar det inte så har vi ju andra spelare (Yasin, Holmberg) som kan spela forward i värsta fall.
Örebro Lekiller
2012-11-12 15:38
Saywee/ Du kan kolla hur truppen ser ut här på svenskafans. Klicka på truppen. Fick det till 26? spelare när ja räkna. Trodde det skulle va 27??
Postat via SvenskaFans-appen
AIK Saywee
2012-11-12 15:30
Är det någon som vet/tror hur stor dagens trupp är, om vi plockar bort Grahn och Haddad?

Är det någon som vet/tror hur stor truppen skall bli (19 el 20) ?

Är det någon som vet/tror hur många "nya" som skall in (2 el 3) ?
Örebro Lekiller
2012-11-12 15:20
Tror inte Lukman är nära ens. Han har ju knappt fått spela mer än 10 minuter i de u21 matcher som jag sett. I såfall bör t.ex. Miralic Malik (eller vad han heter) ligga närmare till hands.
2012-11-12 15:17
DaSa//

Ja, jag tror också att Peo ser Kalle som mittfältare. Då har vi alltså tre anfallare för närvarande, Atashkadeh, Samuelsson och Hasani.

Lukman kanske kan vara redo? Om inte annat så är det ju ett billigare alternativ.
Örebro DaSa
2012-11-12 15:09
krille/ jag ser Kalle som mittfältare, tror även att Peo resonerar likadant. Däremot så kanske Lukman är redo som 4de anfallare?!
2012-11-12 14:52
Kommer ÖSK värva en ny anfallare, nu när Haddad lämnar?

Vi har ju nu denna anfallsuppsättning:
William Atashkadeh
Shpetim Hasani
Kalle Holmberg
Peter Samuelsson

Om inga av dessa lämnar så tror jag ÖSK nöjer sig med dessa anfallare. Även om jag gärna ser att ÖSK värvar Crespo.
AIK Saywee
2012-11-12 14:40
Fast du, Mattias96, några har väl redan lämnat klubben, när jag tänker efter litegrann.

Först ut var väl Grahn, som ansåg att han var för bra för att spela i Superettan.

Nu är det också officiellt att Haddad lämnar.

Kan det vara någon jag glömt? Vet inte om Rama har lämnat officiellt, men det är väl ganska troligt att han inte lirar med ÖSK nästa säsong.
AIK Saywee
2012-11-12 14:07
Jag önskar också Haddad lycka till, en mycket bra kille "utöver" fotbollen dessutom.

RJ, 13:13,
Ja, Haddad är/var en av de bästa svartvita, men Kuba var snäppet bättre.

Mattias69, 08:03,
Svaret på din fråga kan bero lite på hur snabbt ÖSK´s försäljningschef jobbar för närvarande ......
Örebro Telle
2012-11-12 13:45
Mattias 69 //

Är lika ivrig som du att få höra om vilka som lämnar, men vi får vara glada att klubben nog meddelar de berörda först den här gången i varje fall. Sixtengate blev inte helt lyckat ur den synpunkten...
Örebro Retarded Jimmy
2012-11-12 13:13
Kanske en av de bästa forwards ÖSK haft. Dessutom en jäkligt mysig kille.
Lycka till Haddad!
2012-11-12 12:28
Tråkigt att Haddad lämnar, men inte helt oväntat kanske.

Nå väl, lycka till i framtiden Haddad.
Örebro Valderinho
2012-11-12 11:05
Andreas Haddad och ÖSK går skilda vägar.
Örebro Lekiller
2012-11-12 10:41
Boris överlägsen på Yoyo som vanligt tydligen. Största konkkurenten Yashin är väll på landslags uppdrag så ingen match kanske.
Örebro Lekiller
2012-11-12 10:15
Yoyo test idag på Berhn tydligen enligt Stålis på twitter. Undrar om alla är med och kör eller bara de som ska va kvar nästa säsong??
AIK Saywee
2012-11-12 08:17
@Bulten i Boo:

Röksignaler, runstenar, djungeltrumma är väl också kommunikation, eller ?
AIK Saywee
2012-11-12 08:06
Godmorgon alla svartvita, ytterligare en dag närmare AS 2014 :)
Örebro Mattias69
2012-11-12 08:03
När kan vi förvänta oss att få de första beskeden om vilka som kommer att lämna klubben? Just nu spekuleras det friskt och det kan ju vara kul på ett sätt men personligen skulle jag gärna se snabba besked om vilka som lämnar.
Örebro Telle
2012-11-12 00:09
Det stora bekymret med Haddad, exempelvis, har väl egentligen inte varit att han har stört någon i truppen när han har rehabtränat, eller att han har kostat klubben några stora pengar, eftersom jag utgår från att försäkringskassan och framför allt försäkringar har täckt upp den största delen.

Däremot har ju klubbledningen haft som mantra i nästan två att allt skulle ordna sig så fort bara Haddad kom tillbaka, och haft det som huvudargument varför vi inte skulle värva några andra anfallare istället.

Ska man behålla honom (vilket inte verkar aktuellt längre, i och för sig), William eller Anttonen ska det nog vara med inställningen att det är en bonus om de spelar, och att man har en backup som man vet håller rätt nivå om de inte gör det. Då ser jag gärna både William och Anttonen bli kvar.
Örebro Telle
2012-11-12 00:00
Skulle kännas surt att skicka iväg William när man vet vilken potential han har. En av allsvenskans bästa anfallare skulle kunna uträtta storverk nästa år, och dessutom garanterat hålla i allsvenskan när vi går upp igen (vilket man ju faktiskt inte är lika säker på för vissa andra spelare i årets trupp.)

Men visst, jag kan samtidigt förstå argumenten för att istället satsa på en spelare som man vet håller fysiskt också. Williams 28 matcher (varav bara 16 från start, av en spelare som är gjuten i startelvan när han är helt frisk) av 60 är ingen bra statistik på två säsonger. Särskilt Inte när han blev släppt från Göteborg av samma skäl.

Jag kan förstå att man som tränare vill ha spelare som man kan räkna med att de spelar från en match till en annan, så att man kan få kontinuitet och stadga i spelet.

Är någon slags prestationsbaserat kontrakt en tänkbar möjlighet annars, månntro? Eller skapar det mer trassel än det tillför?
Örebro combatspenat
2012-11-11 23:48
Va tror ni om Rama i Malmö? De söker ju en "Durmaz"..? Eller har han sagt att han vill bort från Sverige nu?
Örebro Sogen
2012-11-11 22:38
ibra före yasin ALDRIG I HELVETE. såvida du inte snackar Zlatan
Örebro Valderinho
2012-11-11 22:16
Jag har sett Boris högstanivå både på träning och från Ungdom, och det är inte att leka med. Jag vet inte vad som gör att han inte får ut allt. Om det beror på nervositet eller liknande. Men man såg i senaste inhoppet i sista matchen att framtiden bådar gott. Förhoppningsvis!
Örebro DaSa
2012-11-11 22:00
Hoppas verkligen att William blir kvar. Vi kommer aldrig kunna köpa en lika bra spelare, har Peo verkligen sett matcherna som W gjorde i våras!? Sen tror jag att Peo har fel Ang. Boris potential, men hoppas att jag har fel:) Astvald är garanterat på väg bort, hur mycket speltid fick han sista tiden?! Om vi skall behålla Ibra eller Yasin, vem är bäst? Jag skulle vilja påstå Ibra.
Örebro Bulten i Boo
2012-11-11 21:11
@Lekiller:

William ÄR ju verkligen en pärla, men frågan är varför han gång på gång bortablir pga skada. Nån som vet? Är det samma skada som återkommer, eller flera olika på löpande band?
Örebro Bulten i Boo
2012-11-11 20:55
@Grixx:

Du glömde telepati, Grixx!! ;-)
Örebro Lekiller
2012-11-11 20:42
Var ju inte länge sedan som PeO gick ut och sa att William var en pärla som de skulle göra allt för att utveckla i ÖSK. Vänder fort om han nu vill göra sig av med honom.
AIK Saywee
2012-11-11 19:55
Kardinalen, 16:02,

jag säger ingenting, men jag skriver att du verkar tramsa som vanligt ;)

Du minns fel, (eller VILL minnas fel?) för jag har inte skrivit något om att Sixten satte upp lappar, det var någon annan på detta forum som uppfann eller upptäckte detta.

Att du bara orkar irritera dig på andra, kom med något vettigt i stället, iallafall någon gång, eller fortsätt ditt gnällande, mig stör det inte speciellt mycket. Tänkte scrolla. men eftersom du ställde lite frågor så var det ju lämpligt att svara.

Ha det gott, min vän :)
Annons: