/fotboll/osk/forum/2249.aspx/fotboll/osk/forum/2249.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
AIK Saywee
2012-11-19 10:21
@ÖSK Fans:

Vet du vad, jag tror också att Kjäll väljer ÖSK och framtiden och pengarna, vore konstigt annars, för sådant lockar ju vem som helst, så gissningen är inte speciell svår i dagsläget.

Fast jag var först med att gratulera Kjäll till klubben, glöm inte det ;)
Örebro ÖSK Fans
2012-11-19 10:17
i detalj så kommer man överens genom ett muntligt kontrakt som är lika säkert som ett printat på ett papper =)
Örebro ÖSK Fans
2012-11-19 10:15
det har jag garanterat=)
AIK Saywee
2012-11-19 10:04
@ÖSK Fans:

ÖSK Fans

Så här skrev du och vad innebär detta i detalj?

Har du trovärdiga kontakter och säkra källor ?
AIK Saywee
2012-11-19 10:02
Lekiller, 09:50

framtiden kan vi inte veta något om, bara ana litegrann, men kontinuitet är snart ett historiskt ord inom fotbollen, i dagens raketsnabba samhälle byts spelare och ledning med rekordfart, främst beroende på att pengarna "alltmer talar" i ett allt snabbare samhälle...

...jag menade inte någon speciell aktör, men uppfattade att du syftade på att Peo lämnar (se Mattias inklipp 09:34) ....?
Örebro ÖSK Fans
2012-11-19 09:52
jag erfar det....mina ösk kontakter säger att så är fallet...=) jag själv har ingen aning =)
Örebro Lekiller
2012-11-19 09:50
Saywee/ Om det är att PEO kommer lämna om 2 år (eller när hans kontrakt går ut) du menar så tror ja inte han blir kvar mycket längre i ÖSK. Dels har väll hans familj med fru och 2 barn valt att flytta tillbaka till Helsingborg redan (har ja hört) och det bör finnas andra intressanta uppdrag efter hans tid i ÖSK.
Postat via SvenskaFans-appen
AIK Saywee
2012-11-19 09:43
@ÖSK KRILLE (GFG 2015):

Det vet väl de flesta som är intresserade av klubben, men ÖSK-Fans skrev att Axel var klar redan innan kvalet, snabbt jobbat med info :)

Där ligger NA i lä ...
AIK Saywee
2012-11-19 09:41
@Lekiller:

ÖSK skall väl inte bli ett utbildningsföretag, där många stannar 1-2 år för att sedan gå vidare i karriären eller?
Örebro Lekiller
2012-11-19 09:36
Mattias/// ??
Örebro ÖSK KRILLE (GFG 2015)
2012-11-19 09:35
ÖSK har träffat Axel Kjäll.
Örebro Mattias69
2012-11-19 09:34
@Lekiller:

AIK Saywee
2012-11-19 09:26
@Lekiller:

Exakt, men det verkar som att "vi" på senare tid oftast skyller de dåliga resultaten på att "vi" är så skadade.

Då kan det kanske vara läge att lägga in en friskhetsaspekt i ett framtida ÖSK?

Men framtida skador, det kan man ju aldrig veta något om till 100%, men hur skadebenägna spelare kan tänkas vara, dessutom på ett konstgräs som många klagar på, det vetefan ...
AIK Saywee
2012-11-19 09:20
@ÖSK Fans:

Nej, jag har ingen aning, men litar på dig, du skrev ju att han blev klar innan kvalet. För det är väl sant, eller?

Jag var inte med när påskriften skedde, så jag har inte alla fakta.
Örebro Lekiller
2012-11-19 09:18
Det här med skadefrågan man ställer sig i spelares vara eller icke vara kvar i truppen så får det ju inte gå till överdrivt. Man kan ju aldrig veta till 100 % att någon kommer vara hel en hel säsong. Bamberg t.ex. har ju varit skadad från och till han också.
Örebro Vegurra
2012-11-19 09:15
Ett mycket egendomligt agerande från ÖSK-ledningen att inte erbjuda en kontraktsförlängning med Patrik Anttonen. Han är en teknisk och modern back med kvaliteèr som få andra har. Att köpa in en ytterback i den klassen är dyrt. Att erbjuda Wowoah förlängning verkar märkligt. I en jämförelse är Anttonen väsentligt bättre.
För min del kommer frågan om säsongsabonnemang att avgöras av hur klubben hanterar kontraktsfrågorna. Tills vidare har jag beslutat att avstå.
Örebro Lekiller
2012-11-19 09:15
Axel verkar ju i dagens NA vara riktigt sugen på ÖSK i alla fall. Tror det kan vara en riktigt bra utbildning för honom att gå bredvid PEO och Axen i ett par år och sedan ta över som huvudtränare när PEO:s kontrakt går ut och han flyttar hem igen.
Örebro ÖSK Fans
2012-11-19 09:12
Saywee

jasså du erfar att Axel är klar med =)
AIK Saywee
2012-11-19 09:10
@ÖSK Fans:

VÄLKOMMEN TILL ÖSK, AXEL KJÄLL :)

(Jag blev först med att välkomna honom till klubben)
AIK Saywee
2012-11-19 09:07
Ojojoj, så många funderingar som kliver in i mitt huvud denna sillamåndag, det händer mycket och det händer fort, vi hinner liksom inte med, till skillnad mot tidigare tröga försäsonger.

Grahn var först ut från vårt ÖSK (tackar), Haddad har lämnat och Anttonen står kanske på tur, men fler skall bort, många fler, i klubbens ekonomiska bantning, där kanske också några nya behöver komma in.

- Beträffande "satsningen" på regionala och lokala spelare, så kan man ju fundera på om det skulle kunna tänkas bli rätt att kicka Patrik Anttonen, som är en fantistisk "regional" spelare när han är frisk, vilket han varit för det mesta tidigare, dock inte på "senare tid".

- Dessutom börjar jag inse att man kanske vill satsa på spelare, som har en skaplig "friskhetsstatistik" även om man aldrig kan veta något om framtiden, men det är ju så att "vi" är många som alltför länge skyllt de dåliga resultaten på att vi "är skadade". Det håller inte i längden!

Det är nu, det är viktigt att klubben jobbar "lagom snabbt" och kommunicerar " klart och tydligt" !!!

Heja SPORT !!!
Örebro ÖSK Fans
2012-11-19 09:06
för er som undrar blev Axel Kjell klar för ÖSK innan Kvalet.....det erfar ÖSK Fans =)
Örebro Retarded Jimmy
2012-11-19 08:33
Står lite i dagens NA och det verkar trots allt som om Peo varit inblandad mer el mindre i saken runt med Anttonen. Med det menar jag att det inte bara är sportchef/styrelse och en passiv tränare i detta.

Vidare rapporteras det att Wowoah är mycket nära kontrakt.

Så vi får nog fortsätta se Samuel "Läckan" Wowoah göra sina diagonala joggningar för att slå de, i de flesta fall, usla hörnorna (lobbarna) i två säsonger till.

Örebro ÖSK Fans
2012-11-19 07:01
Säger det igen! Ayanda Nkili presenteras den här veckan!!! Är han bättre en Anttonen? tveksamt..=(
Örebro Telle
2012-11-18 23:41
Jävligt tråkigt om Anttonen får gå, rent ut sagt. Hoppas verkligen det löser sig på ett eller annat sätt så han blir kvar. Det har fattats en dimension i ÖSK:s spel ända sen 2010 då han blev långtidsskadad. Jag ser ingen i den nuvarande truppen som är i närheten av hans kvaliteter på kanten när han är frisk, så det ska bli intressant att se vem som kommer in som högerback istället i så fall.

Haginge har visserligen grymt bra inställning, och kan kriga sig till riktigt bra insatser i vissa matcher, men han är inte en hälften så bra fotbollspelare som Anttonen.

Dessutom undrar jag hur klokt det är att klippa bort nästan varenda trotjänare ur truppen? Även om spelarna som varit med längst i laget inte är några vinnare (i den bemärkelsen att de spelat många år i laget utan att någonsin vunnit någon titel, och i bland verkat ganska nöjda med att spela i ett mittenlag i allsvenskan) är de ändå kulturbärare.
- Spelare som känner för klubben, har varit med länge och är lojala mot den har ändå en helt annan inställning till sin klubb än de flesta "legosoldaterna" utifrån som antingen är här för att tjäna in sin lön (lex Grahn) eller för att visa upp sig för att kunna sticka till en större klubb (lex Rama).

Vore grymt tråkigt att se Anttonen spela i en annan klubb om han håller sig hel nästa år (även om jag självklart önskar honom all lycka till, så klart.)

Prestationsbaserat kontrakt måste väl vara en bättre lösning?
Örebro Valderinho
2012-11-18 22:24
Sen är det konstigt att Porokara spelar för ett Israeliskt lag. Samma liga och land som han sa att han inte trivdes när det begav sig när ÖSK kunde tjänat några millioner.
2012-11-18 21:45
Håller med Valderinho.

Så länge inget är officiellt, så har Anttonen inte lämnat. Ingen i ÖSK har ju kommenterat detta än.
Örebro Valderinho
2012-11-18 21:41
Det verkar ju konstigt att Antonnen säger att han vill fortsätta med ÖSK EFTER Gais matchen( men till NA står det att han fick reda på att han inte skulla få förlängt?? Det innan Gais matchen, men som vanligt har väl NA snevridigt vad Antonnen sagt och andra tidigare intervjuoffer för den delen(det är inte första gången). Jag tror inte ett dugg på NA. Om Antonnen lämnar så är det på ÖSK hemsida man kan se det.
Örebro Eyra
2012-11-18 21:28
Att ta in ett oprövat kort som Nkili, med meriter från division två på Anttonens bekostnad...det går liksom inte att jämföra dom två!

Jag får samma vibbar som inför årets säsong, alldeles för mycket chansvärvningar.

Jag trodde Peo ville ha en lokal förankring i lagbygget?
2012-11-18 21:24
Jag tror ÖSK vill ha honom kvar, men att Anttonen kanske vill ha mer betalt än vad ÖSK kan/vill betala.

Vill inte ÖSK ha honom kvar så, hade de inte diskutera med Anttonen över huvud taget.

Alltså en kostnadsfråga.
Örebro widemarsh
2012-11-18 21:16
Blir bara mer och mer upprörd. Vi måste ju ha kvar vår enda riktiga ÖSKare? Som varit klubben trogen över tre decennium, och dessutom representerat svenska landslaget. Årets högerback i allsvenskan 2010. Det blir inget riktigt ÖSK utan Patrik Anttonen! :(
Annons: