/fotboll/osk/forum/224.aspx/fotboll/osk/forum/224.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Alltid Örebro
2017-03-23 13:27
@Hitta avslut!!:
Ok, så du tycker inte att expressen, aftonbladet mfl gör bedömningar av ÖSK som ger känslan av att de inte ens ansträngt sig å kollat upp saker och ting? Ta en titt på deras "experters" tabelltips i år och vilka motiveringar de ger till dessa så undrar man ju om de sett några matcher. Tydligaste exemplet i år är alla växlar som dras om "förlusten av nyckelspelare" som Moberg, Broberg, Kalle Holmberg, RÅP och Ajdarevic. Moberg valde ÖSK själca att göra sig av med, Kalle var långt ifrån en nyckelspelare förra året, Broberg borde inte ha startat så mycket som han gjorde. RÅP var kapten så det köper hag att de ser som en förlust, även om jag har svårt att se Mårtensson göra det sömre. Ajdarevic är en stor förlust, men hans frånvaro kan vara positiv för spelet i detvstora hela. Vad jag vill ha sagt är att "Media" i min mening tittar lite snabbt på vad vi har tappat å gör fn snabb bedömning utifrån det utan att se till dessa spelares reella inverkan på ÖSK. Att ÖSK tippas komma på 11-13 plats trotts att de i min mening inte har mycket sämre trupp en lag som tippas komma högre upp i tabellen har givetvis inverkan på marginalsupportrarna och till viss del sponsorerna som vill förknippas med något framgångsrikt. Ta på alvar en titt på sportbibeln och expressens allsvenska magasins bedömningar av spelarna i lagen.
Örebro Bengt-Erik Gårdefors mustasch
2017-03-23 13:20
Jonas Olsson är väl på dekis, men likt IFK G:s tidigare gamla gubbar har han en tjurighet som är kul. Tydligen brukar han stå och skrika otidigheter mot motståndarna i spelargången innan inmarschen på planen, kalla dem c*nts, a*sholes, f*cks, d*ckheads, w*nkers osv. Ett vägvinnande koncept, att döma av hans långa karriär i England.
Postat via SvenskaFans-appen
Örebro Bengt-Erik Gårdefors mustasch
2017-03-23 13:13
Media har historiskt spridit bilden av att ingen i ÖSK någonsin kunnat göra tio på foten (dutta, joxa med trasan), t.ex. Jan Majlard på SvD och Åke Stolt på Sydsvenskan. Jag tror att den bilden främst kommer från de sista allsvenska åren t.o.m. 1978, och lite från de tidiga allsvenska åren med Roffe Z, 1989-1992. På 1970-talet var det mkt oavgjort och målsnålt, på Roffe Z var ju defensiven grunden för allt. Så visst finns där något i historien, men det är ju tråkigt att sportjournalisterna lever i det förflutna.
Örebro Solzjenitsyn
2017-03-23 13:12
@Jonas r:

Håller med. Är det Lagrell som har bestämt matchtid?
Örebro Jonas r
2017-03-23 12:47
[QUOTE=Loppan i Axens skägg ]Vad tycker ni om att Norköpings fans bojkottar cupfinalen? [/QUOTE] Helt rätt tycker jag !
Örebro Hitta avslut!!
2017-03-23 12:25
Medias skönmålning av stockholmslagen? Det skrivs väl krigsrubriker vid minsta snedsteg också. Eller? Att ÖSK alltid nedvärderas och underskattas av "media" är ju inte sant. Varför sprida en massa dynga? Mina vänner (i Stockholm där jag bor) ser på ÖSK som en fin och harmlös (sport)klubb. Och en perfekt bortamatch :) Tvivlar starkt på att det finns en uppfattning om ÖSK som en skitklubb. Så medias aktiva försök till att svartmåla ÖSK har inte lyckats (än)...Eller var det också påhitt från din sida? Så skumt
Örebro Ö.S.K Krille
2017-03-23 11:52
På pappret är ju Källström och Olsson riktigt bra värvningar av Djurgår'n. Det återstår väl att se om de är i samma klass som de varit eller om de är på väg neråt karriären.

Förra årets stora värvning, Isaksson känns lite skadebenägen.

Sedan ger det nog en extra boost till de andra lagen att man vill slå just Djurgår'n, med tanke på dessa fd landslagsspelare.

För att återgå till vårat eget ÖSK så tror jag att vi (Om allt klaffar) överraska lite den här säsongen. Jag tror att en premiär 11:a mot J-Södra kan se ut på följande vis.

----------------------------Jansson-----------------------

Lorentzson---Almebäck---Hines Ike---Ring

Omoh------Mårtensson-----Gerzic------Rogic

---------------------Besara--------Sköld---------------

Personligen vill jag se Ayas istället för Rogic på kanten, men då vill jag se Rogic på innermittfältet och då måste han bänka Mårtensson eller Gerzic. Ska mycket till att man bänkar Gerzic. Så då får nog Mårtensson bänkas i så fall. Tror Naah och Igboananike får göra bejublade inhopp till och början med.

11:an mot Mariehamn ska bli intressant att se. Jag tror det kommer ge en hint om hur start 11:an kommer se ut i premiären.
Örebro Alltid Örebro
2017-03-23 11:19
@Hitta avslut!!:
Ojdå, ber om ursäkt för stavfelen! Tycker du målar upp DIF som ett topplag, skillnad på övre halvan (5-9) och att vara ett topplag. Bitter rival till DIF? Det jan du ge dig på, ogillar alla Stockholmslagen å stör mig på medias skönmålning av allt det gör medans ÖSK ständigt nedvärderas å underskattas. Blir inte lättare för ÖSK att få sponsorer och unga supportrar när media kontinuerligt målar upp bilden av att ÖSK är skit å allt från Stockholm är guld. Tycker fortfarande VB är vår svagaste punkt, men vi kommer inte göra något åt det så släpper det för nu. HB (vår näst svagaste punkt) kan vi göra något åt när Plessis är spelklar. Hagge bör inte få bågra minuter mer en i nödfall i år.
Örebro Columbus
2017-03-23 11:05
Ser på ÖSK:s hemsida att man denna säsong tar ut 25 kronor mer än vanligt för sittplats på Gul (325 mot normala 300) och Röd i hemmamatcherna mot de tre Stockholmsklubbarna samt Norrköping. Vill minnas det är ett antal år sedan ÖSK körde den taktiken.
Örebro Hitta avslut!!
2017-03-23 10:39
Alltid Örebro,

Vad vill du ha sagt. Jag tror DIF landar på övre halvan och du tror på plats 5-9. Det är väl ungefär samma sak eller?

Rogic heter Rogic och inte Rodic.

Du låter bitter. Som en bitter rival till DIF. Skumt.

Hur blir det med vänsterbacken då? Du ville väl ha in Hagge, Lorentz, Brendan, Ivan eller vad som helst istället för Ring? Har du släppt det nu och riktat in dig på hb:n istället?
Örebro Alltid Örebro
2017-03-23 10:29
@pemo:
Tror vi startar med både Ayas å Omoh. Rodic eller Mårtensson kommer nog blrja på bänken, en startar med Nordin. Tror Axen kommer använda Naah flitigt, blir inbytt mot Omoh eller Ayas. Får känslan att Sköld startar mot J-Södra men att tanken är att Igbo ska starta så snart som möjligt, lär i så fall bli inbytt.
Örebro Alltid Örebro
2017-03-23 10:21
@Hitta avslut!!:
Hade de spelat i ÖSK hade resten av Sverige å alla tidningar skrivit att de var slut. Hade Igbo gått till DIF hade han enligt tidningarna varit en av säsongens bästa värvningar, nu gick han till ÖSK å då är han inte end topp 25 bösta värvningar. Hemmvändare tenderar vara skadebenägna å omotiverade (Rosenberg undantaget). DIF kommer sluta 5-9 plats å deras hybrisupportrar kommer stå där å gapa å undra vad som hände.
Örebro pemo
2017-03-23 10:20
Hitta avslut / Somliga här slår frivolter av bänkspelare från Anderlecht , Liverpool och Man City.

Lätt att vara efterklok, men jag vill nog ändå se några omgångar av allsvenskan innan jag gör bedömningar.

ÖSK:s startelva är väl i mycket likt den senaste men med Ring på VB ?

Svaga länkar ? Fortfarande osäker på högerbacken. Spelar alla centrala?
Vem av Omoh och Ayaz får starta? Besara och Sköld på topp , eller har någon av nyförvärven hunnit i japp träningsmässigt?

När jag läser referatet från U-21 så borde Alfred och Omoh gå in, men det har jag svårt att tro. Men vi får väl se på lördag, för då ska de väl spela med den tilltänkta startelvan och inte gör sju-åtta byten i andra?

Damien och Yanne lär ju få tid att komma i form, men har svårt att tro att Kennedy skulle acceptera att sitta på bänken. Sedan är ju inlåningen av Naah lite svår att förstå. Vad jag kan läsa mig till är han ju ingen startspelare i dagsläge. pga för dåligt (?) tränad. Ska han sedan tillbaka till England i sommar är det ännu mer obegripligt.

Men det kanske någon kan förklara för mig.
Örebro Alltid Örebro
2017-03-23 10:15
@Brandao:
Tror DIF hamnar någonstans mellan 5-9 platsen. Kim å Jonas är bra värvningar, men resten av truppen skrämmer inte direkt. Isaksson stack inte ut något i DIFs matcher förra året å tror inte han gör det i år heller. Har väll aldrig presterat i klubblag, bara landslaget han vart riktigtbra i.
Örebro Hitta avslut!!
2017-03-23 10:13
Loppan, Det gör man rätt i. SvFF, vilka sjuka jävlar! Amatörer. - Att man överhuvudtaget väljer att lägga en final på en vardag är i sig helt horribelt kan jag tycka. Att man dessutom väljer att lägga den klockan 16 en vardag, då undrar man vad man har för mål med cupen överhuvudtaget, när man nu hittat ett upplägg som de flesta verkar ganska nöjda med. Det är det här vi kan göra för att visa vårt missnöje, säger Peking Fanz ordförande.
Örebro Hitta avslut!!
2017-03-23 10:07
---------Isaksson Gunnarsson Olsson Une-L Käck --------walker Källström -----Eriksson Mrabti El Kabir ------------frågetecken Undre halvan va? Håller med Brandao. Om Isak, Källström och Olsson spelat i svartvita tröjor hade forumet slagit frivolter av ren glädje!
Loppan i Axens skägg
2017-03-23 10:06
Vad tycker ni om att Norköpings fans bojkottar cupfinalen?
Örebro Marta (hane)
2017-03-23 09:37
Nu börjar till och med intervjuer med andra spelare handla om Kalle. Kul för honom.. som fått stå lite i skuggan av andra tidigare.
Örebro Pedretti - Admin
2017-03-23 09:13
Mårtensson intervjuas i Fotbolldirekt
Örebro Brandao
2017-03-23 08:19
Tror garanterat att Djurgården blir ett topplag iår. Får dom nu in Garba och en till bra anfallare ser det riktigt bra ut..
Loppan i Axens skägg
2017-03-23 07:45
@Vinnartradition:

Nedre halvan tror jag inte men jag tror Djurgårdens trupp i övrigt är ganska svag.
Örebro Brandao
2017-03-23 00:15
vinnartradition

Skulle det låta likadant om dom spelade i ÖSK?
Örebro Empes
2017-03-23 00:04
@Vinnartradition:

Skulle inte tacka nej till att ha Kim, Jonas och Isak i vår trupp.
Örebro Vinnartradition
2017-03-22 23:11
@Brandao:

Gemensam nämnare för alla tre är att de är på på dekis.

Jag är inte alls avundsjuk på djurgårdens trupp. Är rätt säker på att de hamnar på den nedre halvan av tabellen.
Örebro Empes
2017-03-22 22:25
@Alltid Örebro:

10-13 poäng är ju inte omöjligt. Lite rädd för AFC-matchen... Nykomlingar tenderar ju att plocka en del poäng i början. Men vad roligt det vore med en bra start.
Örebro Restalundsv
2017-03-22 22:17
@Brandao:

De har ju sålt Olunga och Sam Johnson båda för 40 miljoner var. Det är en meriterad och bra centrallinje men börjar bli till åren. Får se bara om de presterar? Gården har ju inte gått så bra på försäsongen.
Örebro Brandao
2017-03-22 22:09
Jonas Olsson till Djurgården!? Hur kan dom ha så mycket pengar? Isaksson, Olsson och Källström är en hyfsad centrallinje..

Örebro Benny Böckling
2017-03-22 21:01
@Alltid Örebro:

Ja 10-13 poäng ingen omöjlighet men tufft.
Örebro Alltid Örebro
2017-03-22 20:37
@Benny Böckling:
Inte helt orimligt, men tycker vi ska ta å vinna minst en av hemma matcherna mot Häcken å Östersund för att jag ska vara nöjd. Egentligen bara mot Malmö jag tycker man kan köpa ett osvgjort på hemmaplan... sen är ett X mot Häcken å Östersund inte katastrof, men något av en besvikelse. Sen brukar vi ju kunna plocka 1 pinne mot Elfsborg borta :)
Örebro Benny Böckling
2017-03-22 20:31
@Alltid Örebro:

J-Södra-3 poäng, AFC-3 poäng, Östersund-1 poäng, Elfsborg-0 poäng, Häcken-1 poäng. Tippar på det.
Annons: