/fotboll/osk/forum/2229.aspx/fotboll/osk/forum/2229.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro ÖSK KRILLE (GFG 2015)
2012-11-24 20:45
Det gäller att de har list när fönstret öppnar och så det inte blåser snålt och det är bra om ÖSK spikar tuppen tidigt, så tvivlarna slipper skruva sig i stolarna och börja muttra.

Mitt hjärta bultar för ÖSK!

Nä, nu blir det en nubbe :).
Örebro Retarded Jimmy
2012-11-24 19:42
@gbgdeg:

Vad som är förvånande är att han kör den övertalningen först nu. Borde den inte skett i våras...typ? Nästan lite ÖSK över er styrelse.. ;)
Örebro ÖSK Fans
2012-11-24 18:55
saywee

du är dryg som vanligt=) men jag gillar dig....

jo jag såg inlägget men jag bara undrade...jag tror Ayarna är en bättre spelare i super1an
AIK Saywee
2012-11-24 17:11
ÖSK Fans,

har du skrållat förbi Krille´s inlägg från igår?

"Namn: ÖSK KRILLE (GFG 2015)
Sänt: 2012-11-23 13:41
Trivseltorsten//

Brandeborns statistik i superettan 2012:
26 matcher
2077 minuter speltid
inbytt 3 ggr
utbytt 6 ggr
10 mål
5 assist
5 varningar "

Ser ut som att han delvis varit bänkad, men när han har varit på plan, har han presterat rätt skapligt i Superettans bottenlag ...

Han har spelat i 26 av 28 matcher, för han har väl varit avstängd i två, eller hur det blir ?
Degerfors gbgdeg
2012-11-24 16:39
Brandeborn har inte haft 100% förtroende från tränatrojkan men dom gånger han har hoppat in har han varit grym , speciellt nu i slutet10 sista ,kan kanske få det tufft i allsvenskan dessvärre men sespelare absolut ,dessvärre för Er så vill han upp i seriesystemet alt utomlands ,tror tränarn kör övertalning denna helgen:)',,,
Örebro ÖSK Fans
2012-11-24 15:52
Brandeborn vet jag inget om. Men med små reurser tycker jag man ska satsa på säkra kort..Reuben Ayarna är en grym spelare som Axen har bra koll på...Han var dock värdelös när gais spelade mot oss förra matchen... crespo, Nkili,Rinne och Ayarna vore fint. Men om Brandeborn är så bra som många säger så kanske det är hugget som stucket med Ayarna... Har inte Brandeborn suttit på bänken några matcher för degen i år ?
Örebro DaSa
2012-11-24 15:18
Telle/ Sista matcherna denna säsong så fick ju både Berger och Saied mycket speltid. Resultatmässigt så plockade vi en hel del poäng bl.a. mot MFF, HeIF och utklassningen av vår framtida SE-konkurrent GAIS. Jag tycker att man kan tolka det som att vi håller hyfsad AS-klass med spelarna som spelade på slutet, att då SE-klubbar skulle äta upp ett mittfält med t.ex. Bamberg-Saied-Berger-Holmberg har jag svårt att tro. Det som kanske talar emot min teori ovan är att vi tappar Crespo som låg bakom många av poängen.

Eftersom vi antagligen kommer att vara spelförande nästa säsong så hade jag gärna sett en 3-5-3 uppställning. Då kan vi ha tre spelare centralt vilket kanske kan kompensera vår "småväxta" mittfältare. Tror även att Nkili skulle passa bra på en av kanterna om han har konditionen för det.
Örebro DaSa
2012-11-24 15:08
Förra året så köpte vi allsvenskans kanske mest meriterade spelare för dyra pengar och vi vet ju alla hur det slutade. Lätt att vara efterklok men tänk om vi hade köpt Skulason som det ryktades om. Då hade vi haft en "säljbar" spelare idag och vi hade säkert inte heller åkt ur då han antagligen kunde bli ledaren som vi saknar/saknat. Min poäng är i alla fall att köpa ngt rutinerat är inte alls så säkert som man tror. Då spelaren antagligen är mest intresserad av att casha in, en ungs spelare har ju drivkraften att spela till sig ett kontrakt i en bättra liga. Så jag tycker fortfarande att en spelare som Brandeborn är en bättre värvning. Han håller ju bevisligen SE-klass och med ett års inspelning hos oss så tror jag även att han håller AS-klass 2014.
Örebro Valderinho
2012-11-24 14:11
Någon som vet om ÖSK lagt ett kontraktsförslag till Brandeborn!!?. Hoppas han tackar "ja" i så fall.
Örebro Telle
2012-11-24 13:51
ÖSK Krille //

Sant... :)

Fördelen med en etablerad spelare är att man vet vad man får.
Så även med Grahn. Hade de värvningsansvariga i ÖSK i vintras bara gjort sin hemläxa något sånär hade de, precis som vilken normalt fotbollsintressad och läskunnig svensk som helst, vetat att man fick en i grunden väldigt duktig fotbollsspelare, men som kommer med ett bagage. (Glas-ego, snitt på tre avstängningar per år, frispråkighet i media om övriga laget och tränaren etc.)

Ingen hade väl räknat med att han skulle vara så pass mycket skadad, i och för sig, men alla andra problem som uppstod under året kunde man vara förberedd på eftersom man har sett det förut. Att man ändå inte verkar ha varit det säger en del om ÖSK:s organisation 2012.
2012-11-24 11:12
Jag tackar inte nej till en mer etablerad mittfältare, så länge det inte blir som med Grahn.
AIK Saywee
2012-11-24 10:27
Telle, 10:04,

instämmer helt (?) i ditt inlägg, men hoppas att Polen inte delas ytterligare en gång, Kuba bor ju där ....
AIK Saywee
2012-11-24 10:25
Sentomsider har man ändrat "SPORTSLIG MÅLSÄTTNING" på officiella hemsidan, Det är numera inte lika säkert att guldet skall tas just exakt 2015 ...

Edit "länkar"

"Med stor respekt för utmaningen är målet att återfå Allsvensk status inför 2014 och att därefter stabiliseras som Allsvenskt lag."
Minatankar
2012-11-24 10:19
Namn: Telle
Sänt: 2012-11-24 09:55 Ändrat: 2012-11-24 09:56:29
//
Delar din analys av mittfältsspelet, som är grunden för framgång.
Örebro Telle
2012-11-24 10:04
Saywee //

Ja, Wovven har en tendens att överleva alla tränarbyten, så han blir nog kvar på ett eller annat sätt. När atomvintern efter det stora kärnvapenkriget kommer, så kommer Polen ha delats upp, bara kackerlackorna och råttorna finnas kvar på gatorna bland ruinerna, och Wovven kommer fortfarande spela vänsterback i ÖSK...

Jag håller med om att Brandeborn har riktigt fin statistik i år, särskilt som hans lag knappast var ett topplag i år. Och som sagt, jag ser honom gärna i ÖSK. Men jag tycker ändå att det vore en chansning att värva honom som enda mittfältare. Är det något som ÖSK borde ha lärt sig från i fjol borde det vara vikten av etablerade spelare som man vet håller på den nivån man vill spela på. Brandeborn är säkert jätteduktig, men det kan också bli en Berger, dvs efter två år väntar vi fortfarande på att han ska blomma ut. Jag gillar Berger och har full förståelse för att han har haft sviter efter sjukdom etc, så jag menar inte att klaga på honom på något sätt, men poängen är att det kan ta olika lång tid innan en talang blommar ut på den nivå man vill, om någonsin. Vi behöver inte en till talang att vänta på - vi behöver en etablerad spelare. Inte på superetta-nivå, även om vi råkar spela där nästa år, utan på allsvensk nivå där vi ska vara 2014. (Hur ska vi annars kunna fixa guldet 2015...? :)

Med det sagt vill jag gärna att vi tar hit Brandeborn, men inte som enda mittfältsvärvning.
AIK Saywee
2012-11-24 10:02
Lite forumscouting och spekulation ...

"Namn: Kribba
Sänt: 2012-11-20 23:51
Saywee, ja, det kommer antagligen bli ett par utlåningar,kanske också försäljnigar. Ett antal spelare har kommit in i år och Crespo kommer antagligen lånas ut även framöver,eller kanske säljas. Spelare som RÅP,Özkan och några till lever väl lite farligt också misstänker jag. Skulle vara mycket förvånande om inte åtminstone 3-4 stycken lånas ut och eller säljs inför nästa säsongs start."
2012-11-24 10:01
Telle//

Vi får se om någon försvinner när vinterfönstret öppnar
Örebro Telle
2012-11-24 09:58
ÖSK Krille //

Nej, det har varit väldigt tyst om honom. Liksom om Berisha och Kalle också för den delen. Vet inte riktigt hur man ska tolka det, faktiskt.

Men vintern är lång...
AIK Saywee
2012-11-24 09:57
Telle, 09:40,

jag har inte heller sett Brandeborn spela eller träna, men ibland "talar" statistiken lite grann.

Kanske kan Wowoah omskolas till mittfältare, han har ju en viss wow-faktor inledningsvis iallafall :)
Örebro Telle
2012-11-24 09:55
DaSa //

Håller med om anfallet. Skulle gärna se ett fjärde namn (och Crespo hade ju varit suveränt, även om det kanske inte är så troligt, tyvärr.)

Angående korta mittfältare blev vårt mittfält fullständigt uppätet i de flesta av årets matcher.
Barcas mittfältare är extremt spelskickliga och extremt löpvilliga, och det kompenserar längden mer än väl. Även om vi självklart hade mil kvar till Barca spelade vi på ett liknande sätt 2010 med en triangel av mittfältare som hela tiden rörde på sig så att en av spetsarna i triangeln alltid var spelbar när vi hade boll eller täckte ytan när motståndaren hade bollen. Med den modellen fungerar det utmärkt med kortvuxna mittfältare (varken Nordin eller Bedoya är några bjässar, och även om Kihlberg var grym i närkampsspelet är han inte överdrivet lång.)

Men med årets mer traditionella centrala (och framför allt väldigt mycket mer stillastående) mittfältsspel räcker det inte med enbart spelare i Berger och Saied-storlek, tyvärr, så länge de inte löper mer eller utvecklar sig ytterligare. Vi måste helt enkelt vinna mer andrabollar och mer närkamper än motståndaren på mitten, och det var vi inte i närheten av i år.
2012-11-24 09:47
Då kommer alltså Atashkadeh vara kvar? Om han inte blir kvar så har vi ju bra två anfallare kvar (Hasani och Samuelsson), men om han blir kvar så faller ju resonemanget med Anttonen. Det här med skadebenägenhet och att man vill ha spelare som kan snittar 25 matcher per säsong, men där kanske åldern spelar in på Atashkadeh förvisso.

Jag vill ha kvar Atashkadeh, men om han skulle bli tvungen att gå så vill jag i alla fall se minst en anfallare till i ÖSK:s trupp 2013.

Någon som vet nuvarande status på Atashkadeh? Är han skadefri nu?
Örebro Telle
2012-11-24 09:40
Själv har jag inte sett Brandeborn spela, så jag kan inte uttala mig om hans kvaliteter annat än att han verkar få väldigt goda vitsord av de härinne som sett honom.

Jag ser honom gärna i ÖSK, men ska vi banta truppen till den nivån att vi bara tar in en mittfältare till vill jag hellre se ett mer etablerat namn med mer mer wow-faktor.

Även om vår nuvarande trupp säkerligen kommer att räcka väldigt långt i superettan skulle det inte kännas helt bra att fortsätta nästa år med samma trupp (som bevisligen inte höll allsvensk klass) och sen bara förstärka med en division tre-spelare, en målvakt som man faktiskt inte vet håller i en bättre liga, och sen en ung lovande talang från Degerfors och superettan. Det luktar förra vinterns silly season för mig lång väg.

- Sen må vi ha Peo, Axén och Axel Kjäll som tränare nu, vilket självklart känns betydligt bättre än ifjol, men det finns gränser för hur mycket de kan trolla. Jag vill se en hårdför boll- och närkampsvinnare på mitten som visat sig hålla på allsvensk nivå eller högre, och helst ett namn som är stort eller intressant nog att locka den där extra åskådaren eller den där extra sponsorn nästa år.

Om vi har råd med det? Ingen aning. Förmodligen inte. Men balansen i laget skulle må betydligt bättre av det. Unga, lovande mittfältare som vi hoppas ska blomma ut rejält på sikt har vi redan tillräckligt av, om vi nu bara ska ha max 19-20 spelare i nästa års trupp.
Örebro DaSa
2012-11-24 09:36
öreskå 66/ Känns som Barca klarar sig rätt så bra med småväxta spelare. ser hellre att vi plockar in en yngre spelare = Brandeborn. Tycker det känns tunt med Hasani, Samuelsson och William som anfallare. Kalle är bättre som mf o övriga spelare känns som nödlösningar. Är Lukman den fjärde? Eller mörkar vi Ang. Crespo?!
Postat via SvenskaFans-appen
Örebro Telle
2012-11-24 09:25
Enligt artikeln i dagens pappers-NA vill ÖSK ha in en målvakt, en back och en mittfältare i truppen.

"Oscar Jansson kan vara målvakten. Ayanda Nkili, sydafrikansk back som spelat i IFK Hässleholm och har bred kompetens, är i princip klar. Återstår en mittfältare."

AIK Saywee
2012-11-24 09:08
4
AIK Saywee
2012-11-24 09:08
@Öreskå - 66:

Längden har ingen betydelse ...
AIK Saywee
2012-11-24 09:06
@Ösk-Power:

... och jag såg Samuel Wowoah på COOP Österplan i veckan.

PS detta är faktiskt inget påhitt, jag har synen i behåll.
Då är SW iallafall kvar i sta´n och kanske väntar på, ja vadå ?
AIK Saywee
2012-11-24 09:01
Kära gbgdeg, klart att vi skall ha Brandeborn, hahaha :)
Degerfors gbgdeg
2012-11-24 08:21
Kära örebroare klart ni ska ha Brandeborn han har ju spelat i Degerfors .Saywee :kvalgäng???? Hahaha vet att vi är bättre än åkautgänget
Örebro Retarded Jimmy
2012-11-24 00:07
@Ösk-Power:

Fattar inte varför alla skränar efter honom. Han har ju inte lyckats i någon klubb egentligen utan bara fått vankat vidare. Vilka meriter ska han till ÖSK på? Shamrock Rovers? Är det bara för att han är Örebroare som det skriks efter honom? Hur många har sett han spela sista åren?
Annons: