/fotboll/osk/forum/2224.aspx/fotboll/osk/forum/2224.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Degerfors gbgdeg
2012-11-30 09:04
telle godmorgon
Örebro D´Artagnan (hoppas på snabbt avancemang)
2012-11-30 08:57
Hoppas Kilen blir ett bra (bättre än Kjell) alternativ för Forward. Förutsättningarna bör finnas.
Örebro Telle
2012-11-30 08:55
Alltid lika trevligt att se hur man säger "god morgon" i olika delar av landet...
Degerfors gbgdeg
2012-11-30 08:52
SAYWEE ,Du är ju trögfattad.....mongo
Örebro Telle
2012-11-30 08:26
RJ //

Hör dig.

Yasins spel med boll känns än så länge väldigt överambitiöst. När han får bollen i offensivt läge överarbetar han oftast situationen, och sprider bollar omkring sig, oavsett om han tar skott eller spelar vidare.

Ska bli väldigt intressant att se vad en försäsong med nya tränartrion kan göra.
Potential finns det så det räcker. Den ska bara ut också.
AIK Saywee
2012-11-30 07:22
"Kihlberg nära ta över Forward"

... pappers-NA
Örebro Retarded Jimmy
2012-11-30 01:32
Kenny Pavey är tydligen klar för Öster. Han hade jag gärna sett i ÖSK inför 2012.
Örebro 'den Oumbärlige
2012-11-30 00:48
Angående Rama. Enligt källor nobbade man ett bud på runt 5 milj. i somras från både Djurgården och tysk klubb. Vet inte om jag vågar tro på det. Det är en trovärdig källa, men verkar för sjukt för t.o.m. ÖSK att tacka nej till.

Kanske har diskuterats om detta tidigare. Längesen jag kikade förbi på forumet.
Minatankar
2012-11-30 00:14
Namn: Telle
Sänt: 2012-11-30 00:03 Ändrat: 2012-11-30 00:05:11
//
Håller med dig, inkl din syn på Yasin.
Minatankar
2012-11-29 23:49
Härligt att se Rama dribbla, rusa ifrån och skjuta mål. Jobbigt att se hans dåliga defensiv och hans egoism.

Härligt att se Astvalds löpningar och målpassningar snett bakåt. Jobbigt att se hans vekhet i närkamper och luftdueller.

Härligt att se Alimis enorma bollkänsla. Jobbigt att se att han i år inte räckt till ändå.

Härligt att se Tomers tuffa inställning och kamratskap. Jobbigt att se hans utrusningar,

Härligt att se Wikströms inställning och nickande. Jobbigt att se hans långsamhet.

Härligt att se Samuels bollkänsla. Jobbigt att se hans långsamhet.

Härligt att se det mesta som William gör. Jobbigt att se honom skadad.

Man kan kommentera varenda spelare med för- och nackdelar. I elitsammanhang handlar det i första hand om att ha en hög lägstanivå. Bedoya var bra både i offensiven och defensiven och hade en hög lägstanivå. Han var en förebild i många avseenden.
Örebro Telle
2012-11-29 23:44
Okej, man kan begära den där tremeters-passen till rätt adress då, men förutom det så... ;)
Örebro Telle
2012-11-29 23:43
Men... (För det måste ju komma ett men här... :)

Som allsvensk spelare, med så enormt många träningstimmar bakom sig som han har på den nivån, borde man kunna slå en tremeters-pass, ohotad, och nå rätt adress. Det tycker jag faktiskt är ett rimligt krav.

Det tycker inte Patrik... :)
Tvärtom händer det då och då att han, efter en bra tackling eller en klockren brytning, vinner bollen från motståndaren och sen inte riktigt ser ut att veta vad han ska göra med den. Man vill bara skrika "Lämna över den, lämna över den!" eller "Låt bollen ligga, låt den ligga där och låt någon annan ta den"! men han verkar aldrig lyssna. I
stället slår han en patenterad Patrik Haginge-passning, och sen kan vad som helst kan hända:

Det kan bli lysande.

Det kan bli katastrof (om man nu kan tala om katastrof i fotboll, och det kan man egentligen inte göra).

Men det är alltid underhållande, och det är alltid hundra procent Haginge.

Vad mer kan man begära...? :)
Örebro Telle
2012-11-29 23:35
Minatankar //

"Han är dock ett föredöme med sin inställning och sitt kämpande."

Kunde inte hålla med mer. Det framgick säkert inte av mitt dåliga skämt, men jag hånar Haginge med all respekt, vill jag tillägga... :)

Första matchen som innermittfältare i somras, exempelvis, var en av årets enskilt bästa insatser av samtliga spelare i laget. Även om han inte nådde upp till riktigt samma nivå efter det har han näst efter Wikström förmodligen haft bäst inställning i hela truppen. Han ger alltid allt, ger sällan upp, är alltid lojal mot laget på planen och mot tränaren, inte minst när han under Sixten tvingades spela mittback ett stort antal matcher. En position där han uppenbarligen inte alls är bekväm.

Dessutom hedrar det honom att han även efter ganska grova misstag, som ett självmål mot Elfsborg exempelvis, rakryggat står upp efter matchen, tar en intervju istället för att gömma sig i omklädningsrummet, och rättframt tar på sig skulden för en dålig insats, trots att han inte kämpat mindre än någon annan på planen, tvärtom.

Det modet är en karaktärsegenskap vi ska vara rädda om i klubben, och något som dessutom kanske borde inspirera ett antal styrelsemedlemmar till viss eftertanke.
Minatankar
2012-11-29 22:23
Namn: Telle
Sänt: 2012-11-29 21:56
//
Patrik Haginge vet om att han inte är någon Zidane, som han själv uttrycker det.
Och jag kan vara kritisk mot både hans och flera andras bollkänsla.
Han är dock ett föredöme med sin inställning och sitt kämpande.
Örebro Telle
2012-11-29 21:56
Per Ekström, ja... Han hade jag nästan glömt bort... Vi har haft en del träben i ÖSK genom åren, inte sant...?

Det känns fint ändå att hans fina bollbehandling lever kvar i klubben genom hans och Dragan Djukanovics okända kärleksbarn, Patrik Haginge... ;)
Örebro Retarded Jimmy
2012-11-29 21:09
Crona: Utfyllnadsspelare kommer inte vinna SE åt ÖSK.

Han har en stark poäng.
Örebro Retarded Jimmy
2012-11-29 20:53
Sammanfattande analys av experterna i länet om ÖSK året
Örebro Retarded Jimmy
2012-11-29 20:42
Var inte Johan Paulsson en snabb rackare? Även om jag inte vet vad han gjorde 100 meter på.
Örebro Bulten i Boo
2012-11-29 20:17
hoppas för övrigt på en comeback från världens bästa fotbollsspelare, den vindsnabbe Johan "skitig" Wallinder. Han är bara 37 år, hela fyra år yngre än still going strong Patrik "Bagarn" Rosengren i Mjällby!
Kardinalen
2012-11-29 20:10
Vill minnas Pär Millqvist var snabb.
Örebro Bulten i Boo
2012-11-29 20:06
@Minatankar:

Snabba, herregud, Tore Lennartsson!! Gjorde 100 m på 11,0 ! Så tråkigt bara att Tore inte byggde vidare på sin snabbhet och gjorde den till en ännu större fördel, någon tekniker var han ju aldrig. Han låg bra till hos Åby Ericsson (dåvarande förbundskapten) och hade nog kunnat se fram emot en landslagskarriär om han hade avstått från att utveckla sitt "döende svanen"-spel (klartext: filma till sig straffar) till förmån för teknik och bibehållen snabbhet..
Örebro Telle
2012-11-29 19:29
Jag tror att man uppfattade Sahlin som snabbare än vad han faktiskt var för att han alltid var så rapp, eller vad man ska kalla det. Han var alltid först att hugga på bollen, och tog alltid raka vägen mot mål, oavsett om det stod en motståndare i vägen eller inte.

Han var kanske inte så mycket snabbare än sina bevakare, egentligen, men han ville vara etta på bollen mycket mera än de.

Lite som Kim Olsen första hösten, innan han förlängde kontraktet, när han satte skallen mellan bollen och en motståndarfot bara för att vara först in i situationen, typ.

Hade Sahlin bara elitsatsat på fotbollen tidigare, och fått vara skadefri längre, hade han kunnat bli hur stor som helst, tror jag.

Men, men, man ska väl inte deppa för det. Nu har vi ju Astvald... ;)
Minatankar
2012-11-29 18:14
Namn: Svartån
Sänt: 2012-11-29 17:46
//

Håller med dig om snabbhet.

Under årtionden har det inte funnits så många snabba spelare i ÖSK (och inte i andra lag heller). "Pajen" Jonsson minns jag, liksom "Munken" Karlsson, Thomas Karlén, Michael Almebäck och Tommy Virtanen. Säkert har jag missat några. Hjälp mig att komma ihåg. Nu menar jag riktigt snabba! :-)
Örebro Valderinho
2012-11-29 18:08
@Svartån:

Låter mer som en handbollsspelare när man kollar runt på nätet..
Svartån
2012-11-29 17:46
Har hört av nära källor till ÖSK att klubben kollat in Wilhelm Nilsson. 18 årig supertalang från Skåne. Spelar högermittfältare men kan även spela som anfallare och har en hög speed, vad jag hört. Låter intressant eftersom vi behöver fler snabba spelare i laget.
Återkommer om jag hör mer.
Örebro Valderinho
2012-11-29 17:31
@gbgdeg:

Det är ju bra om man åtminstone har gått lågstadiet i grundskolan..
AIK Saywee
2012-11-29 16:47
@gbgdeg:

Hahahahahahaha

(jag förstår inte innebörden i ditt inlägg, kan du möjligtvis förtydliga lite grann?)
Degerfors gbgdeg
2012-11-29 16:38
klart samuelsson är en målmaskin i ssuperettan med den omgivningen ,ska bli kul o se hur det går i den här omgivningen,,,,,så som jag haha
AIK Saywee
2012-11-29 14:32
Marquis de Sade, 14:26

"För att inte tala om alla bilhandlare som väl ska finansiera trafikpolisen... eller? "

Helt rätt, det håller på att gå överstyr ..

... och Systembolaget med sina produkter, som orsakar så mycket stök och bök.

Listan kan göras ganska lång på hur Polisen skulle kunna finansiera sin verksamhet utan skattemedel ...
Örebro Marquis de Sade
2012-11-29 14:26
@Saywee:

För att inte tala om alla bilhandlare som väl ska finansiera trafikpolisen... eller?
Annons: