/fotboll/osk/forum/2217.aspx/fotboll/osk/forum/2217.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
AIK Saywee
2012-12-04 20:16
DaSa, med flera ..

... vi får hoppas att Guldgruvan kommer åter och förtydligar lite kring sitt inlägg om Riddez, som startade några spekulationer.

Inlagd sill är billig på COOP´en, sillyinläggen är däremot inte lika billiga ;)
Örebro Trivseltorsten
2012-12-04 20:12
Styrelsen, var vänlig o fjäska in er hos Daniel Sjölund. Örebro universitet är ju en åländsk koloni så det skulle bli perfa :)
Örebro DaSa
2012-12-04 19:48
Om nu ÖSK skulle vara intresserade av Riddez så kommer det att betyda att vi kommer att ta in två nya backar, har för mig att det var snack om en ny back och ny mittfältare?! Samt kanske en ny målis om vi blir av med Sankan.

Sen tror jag att det blir svårt att få hit Riddez rent ekonomiskt, han sitter säkert på ett guldkantat kontrakt med DIF och lär ju inte vilja bryta det utan ersättning. Men om DIF köper ut honom så kanske han kan tänka sig en lägre lön i ett år i ÖSK (för att sedan få den höjd om han spelar upp oss).
Örebro DaSa
2012-12-04 19:45
Vet inte om jag tolkar Brandeborn artikeln som det är kört, det är nog kört för Degen om de inte hostar upp ett rejält sockrat bud jämfört med det som de har erbjudit. Är väl egentligen bara ÖSK, Hammarby och Giffarna som kan ses som lag som troliga att slåss i toppen. Självklart kommer ngt av de nämnde lagen floppa och ngt annat överraska men om man skall tolka Brandborn så borde det vara ngt av dessa lag i SE som han kan tänka sig att gå till.

Borde inte vara omöjligt att övertala honom om nu ÖSK vill ha honom. Han kommer antagligen få mycket speltid, han slipper flytta (då han tydligen bor i Örebro) och kommer att få ett kraftigt lönelyft. Personligen skulle jag aldrig ha gått till polska ligan än den har förbättrats senaste åren. Är Brandeborn långsiktig så skriver han ett 3-4 årskontrakt med ÖSK, spelar upp oss i allsvenskan nästa säsong och gör sedan en säsong i AS för att sedan gå som proffs 23-år gammal.

Annars så tycker jag att vi skall sikta in oss på en annan gammal Degerforsare, Johan Bertilsson!
AIK Saywee
2012-12-04 19:12
4
Örebro Svartvitt forever
2012-12-04 13:10
Telle 12.58//

Ha ha ha...! :)
Örebro Visionen
2012-12-04 13:08
Ang. Haddad

Vem vet BP kanske är på gång att göra en omvänd 'Almebäckare'! Vilket kort o gått innebär (för den som ej vet) ta en skadebenägen och ratad spelare och ge honom den hemliga kuren (en investering i att lösa skadebekymret) och sedan skörda frukten och njut av smaken!

Nu sitter BP gubbarna och gnuggar händerna och poängterar 'kunde ÖSK, så kan vi'!

DaSa//
Ang. de sjukt snygga glidtacklingarna
Jag misstänker att du tänker på att ytterbacken tacklar 'inifrån - ut' och 'stjäl' bollen i samma veva från den anfallande spelaren (rätta mig om jag har fel). Denna glidtacklings-teknik vill jag gärna tillskriva Micke Danielsson då om jag inte missminner mig satte den i system på vallen. Micke D lärde (då de inte gjorde det innan) Patrik och Axel denna. Även Riddez fick till dessa men om han fick dem via träningen här eller om han hade det med sig från Assyriska lämnar jag osagt. Men vilken jäkla brytning! Ytterbacken glider in - bollen blir typ klistrad till foten - anfallande spelare faller - ytterbacken reser sig rättvänd med bollen - sätter igång kontringen! Allt i samma rörelse, fantastiskt fotbollsgodis!

Ang. Riddez som värvning
Jag minns killen som långsam, svagt huvudspel, teknisk, bryt- och passningssäker (kortpassning) samt målfarlig. En omskolad yttermittfältare helt enkelt. Men kom ihåg att på den tiden hade vi två hungriga spelare till vänster i form av en Riddez som DIF hade ratat och som hade förpassats till Assyriska (lägre seriesystem) som visste och ville visa mer för fotbollssverige samt en Näfver som ville bli fotbollsproffs!
Enligt Djurgårdare så har Riddez inte bjudit på något särskilt på plan under den tid han har varit där nu, men att han är en viktig kugge i omklädningsrummet. Ledarmaterial.
Jag ser Anttonen som en bättre fotbollsspelare (allroundkunnig) än Riddez och skulle bli ytterst förvånad om vi såg Riddez hos oss nästa säsong.

Inom kort är det jul-igen, vad får vi under granen/i fotbollsstrumpan?

Tillsvidare

Sköt om er och håll tankarna positiva! Just nu (kvällstid) är det svart-vitt där ute!
Örebro Telle
2012-12-04 13:01
Minatankar //

Kloka ord 10:13, för övrigt.

Örebro Telle
2012-12-04 12:58
Minatankar 11:35 // "Över 500 visningar på 4 timmar av den mycket läsvärda artikel som Svartvitt Forever skrivit! Imponerande."

Ett tjugotal av visningarna under förmiddagen står dock Jan Folke för, nu när han sitter och knepar på nästa Powerpoint-presentation...

"Kära medlemmar. Vi i styrelsen har blivit kritiserade och personförföljda på nytt, den här gången av Svartvitt Forev... Nej, hur f-n var det han stavade nu igen? Äh, typiskt, jag får gå in och kolla på SF-forumet en gång till..." ;)
Örebro ÖSK KRILLE (GFG 2015)
2012-12-04 12:17
Det ser ju ut som att det inte blir någon Brandeborn i ÖSK.

Man undrar vilken mittfältare som ligger närmast nu?
Minatankar
2012-12-04 12:01
Namn: Svartvitt forever
Sänt: 2012-12-04 10:11
Mina Tankar, Saywee, ÖSK-Karl, Telle//

Jag rodnar...
//

Du får skylla på solbränna :-)
Att rodna bygger annars ofta på att man är ödmjuk, så fortsätt du hehe

Örebro Lekiller
2012-12-04 11:57
Brandeborn intresserar Polska topp klubbar och har tackat nej till 2 superettan klubbar. ÖSK en av dem?
Postat via SvenskaFans-appen
Minatankar
2012-12-04 11:35
Över 500 visningar på 4 timmar av den mycket läsvärda artikel som Svartvitt Forever skrivit! Imponerande.
Örebro Butterix
2012-12-04 11:28
Fantastiskt, Svartvitt forever!

Håller med om att tecknen var så klara från porokara-gate och framåt att även en blind mormor måsta ha insett klubben snarare förfall ... eller kanske av vissa personer ledda fram till stupet.

Snubben på Gefle Dagblad ler nog snett idag. Den sär goda mackan han blev bjuden på som Press-representant lär han ju inte få här i Örebro i år i alla fall.
AIK Saywee
2012-12-04 10:27
Minatankar, 10:13, (du har pm-svar)

som vanligt bra tankar, men jag undrar om vi inte skall avvakta Guldgruvans kommentarer om det nya Riddez-ryktet tills han förklarat lite om sina eventuellt säkra källor och deras trovärdighet ...

... för det är både trolltider och snart även juletider och önskningar och gissningar bara snurrar i skallarna, Det är spännande som attan och klubben är som vanligt lite småhemlig.

Vad är det i "paketen" ???
Örebro ernot
2012-12-04 10:19
mycket bra skrivet svartvitt forever!
AIK Saywee
2012-12-04 10:19
Svartvitt forever, 10:11,

du behöver verkligen inte rodna, din artikel/krönika är så förbaskat bra skriven, därför att den främst innehåller så många sanningar, jag kan inte hitta ett enda fel.

Felfritt filosoferat, så beundransvärt att du gav dig tid, att du bryr dig om vår klubb. Hoppas att ledning och styrelse får möjlighet och tid att läsa detta och att begrunda och fundera om det finns något som kan förbättras.

TACK, ett stort TACK !!!!!
Minatankar
2012-12-04 10:13
När det gäller nyförvärv resonerar jag så här;

Har man givit tränarna och sportchef ansvaret för den sportsliga s k operativa verksamheten, måste man lita till deras bedömningar av nyförvärv, så länge tränarna/sportchefen visar resultat. De måste, beroende på målsättningar, strategi mm, få chansen i 1-3 år att visa på resultat.

Samtidigt tar de flesta tränare och sportchefer hänsyn till det sportsliga i första hand, vilket också är deras uppgift. Därför behöver fotbollsutskott/vd/styrelse också väga in marknadsmässiga och ekonomiska faktorer. Den strategi och policy som läggs fast för rekryteringarna är synnerligen viktig och intresserar mig.
Hur ser dessa ut och på vilka grunder bygger de?

Har man t ex tagit till sig de internationella och vetenskapliga undersökningar som visar att det är mycket mer framgångsrikt att satsa på att behålla de bästa spelarna, jämfört med att rekrytera nya? Det finns många andra viktiga tankar att väga in när det gäller strategi och policy kring rekryteringar och att bygga lag.

Supportrarnas förslag på nyförvärv, bl a på detta Forum, har ofta ett stort värde, eftersom många är välinformerade och snabba med aktuell information. Samtidigt väger många supportrar in viktiga aspekter i sina förslag.

Om man ska värva Riddez och andra spelare eller inte, har att göra med 5-10 olika aspekter. Man behöver t ex väga in balansen i laget både sportsligt, kontraktsmässigt mm, liksom skaderisk, typen av fotboll man ska spela, PR-värdet, relationer i truppen, referenser vad gäller spelarens personlighet och fotbollskvaliteter mm.

När man köper ett hus eller en bil gör man oftast noggranna undersökningar. När man ska investera miljoner i en fotbollsspelare (övergångssummor, lön och andra ersättningar), krävs det minst samma ambitiösa kartläggningar av flera personer.
Örebro Svartvitt forever
2012-12-04 10:11
Mina Tankar, Saywee, ÖSK-Karl, Telle//

Jag rodnar...
AIK Saywee
2012-12-04 10:01
Är fotbollstransfers.com uppdaterad?

Enligt den sidan står Samuelsson som lån,
men enligt dagens pappers NA, så kan man läsa ...

"Peter Samuelsson har redan återvänt till Örebro SK."
Örebro DaSa
2012-12-04 09:51
Innan Riddez gick till Norge så höll han nästan landslagklass. Om man bortser från skadehistorik så ser jag hellre Riddez än Wovven. Joel kan även vara den naturliga ledaren som vi saknar idag. visst var det Joel som har sjukt snygga glidtacklingar'?!:)
Örebro Telle
2012-12-04 09:36
Svartvitt Forever //

Grymt bra!
Örebro "ÖSK-Karl (NEJ TILL ANSVARSFRIHET FÖR STYRELSEN)
2012-12-04 09:29
SVARTVITT FOREVER//

Mycket bra skrivet, bland de bästa inläggen jag någonsin läst här!!!
AIK Saywee
2012-12-04 09:24
Minatankar

"Tänk vad ÖSK skulle vinna på att ha kontakter med medlemmar, aktieägare, partners/sponsorer och övriga supporters via SvartVitt och egen hemsida. Det skulle löna sig om man hade någon som enbart ägnar sig åt kommunikation med alla intressenter, om man samtidigt var öppen och transparant i hela verksamheten."

På detta viktiga område (kommunikation) finns det fortfarande mycket att önska!

Visst har det blivit något bättre, men det dröjer nog innan det blir "bra" ...?
Örebro Telle
2012-12-04 09:21
Instämmer helt om Riddez, att ta hit en långtidsskadad 30+ spelare när man nyss dumpat Anttonen låter märkligt, minst sagt. Jag tar det nog med en nypa salt så länge.

För diskussionens skull kan jag ändå se plussidor hos honom som spelare:
Han var riktigt bra sista året han lämnade ÖSK, exempelvis, och han har också en väldigt bra personlighet på planen, modell lagkaptensämne. (Minns jag fel om jag tror att han har varit lagkapten i Norge och/eller Djurgården?)

Jag minns i varje fall att jag tyckte att det var väldigt tråkigt att han lämnade ÖSK senast, inte minst för att hela vänsterkanten fungerade väldigt bra med honom som vänsterback. (Han hade ett väldigt bra samarbete med sin väntermittfältare på den tiden. Kan det ha varit Näfver, månn tro?)

Men en framtidsman som spelar garanterat minst 25 matcher per år? Nej, knappast va...?
AIK Saywee
2012-12-04 09:12
Mycket, mycket bra artikel från SVARTVITT FOREVER på SF !!!
Minatankar
2012-12-04 09:07
Bra skriven artikel av Svartvitt Forever idag på detta Forum!

228 visningar på 1,5 timme! Det är tydligen många som läser Svartvitt utan att själva skriva.

Tänk vad ÖSK skulle vinna på att ha kommunikation med medlemmar, aktieägare, partners/sponsorer och övriga supporters via SvartVitt och egen hemsida. Det skulle löna sig om man hade någon som enbart ägnar sig åt kommunikation med alla intressenter, om man samtidigt var öppen och transparant i hela verksamheten.
Örebro Retarded Jimmy
2012-12-04 08:48
@widemarsh:

Jag tänkte samma sak. Sen tycker jag Patrik är bättre. Riddez har väl aldrig varit i närheten av A-landslaget (såvitt jag vet).

Jag vet inte ens varför man skulle tänka tanken att släpa hit honom ö.h.t

AIK Saywee
2012-12-04 08:27
Trolltider, det är vad det är, men åter till fotbollen ...

Ur pappers-NA, ett par citeringar som får mig att tänka lite extra:

Om Haddad

"Jag råkade ut för en skada i ljumsktrakten. Sen släpptes jag in för spel för tidigt"

" Det skall bli kul att komma till ett spelande lag med många unga talanger"

Jag får den känslan, att det är flera grejer som inte har fungerat .....
AIK Saywee
2012-12-04 07:47
@ÖSK Fans:

Kan det vara Rodevåg,
som trollar lite i juletider ;)
Annons: