/fotboll/osk/forum/2214.aspx/fotboll/osk/forum/2214.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro "ÖSK-Karl (NEJ TILL ANSVARSFRIHET FÖR STYRELSEN)
2012-12-08 22:03
@Benny Böckling:

HBK tappade väl sin målis efter säsongen? De har ju mycket dålig ekonomi. Kunde de chansa på 4-5 halvdana spanjorer 2011 så är kanske Sankan på väg dit? Dessutom är han säkert gratis. Tror inte ÖSK kan få ett öre för honom. Gissar att han också är beredd att gå ner i lön. Kan inte tänka mig att han trivs i detta läge. Dessutom får han ju nära "hem".
Örebro Leper
2012-12-08 21:57
Tror det blir svårt att bli av med Sandqvist. Blir vi inte av med honom lär det inte bli något nytillskott på målvaktsfronten (typ Oscar Jansson som det skrivs om).
Örebro Pluxen
2012-12-08 21:41
Fan grabbar skärp er!! vi måste ju lyfta fram sunk.. menar sankan så att dom köper loss honom!
Örebro Lekiller
2012-12-08 21:35
Lär ju va en klubb med hyfsad ekonomi som ser honom som en fullt kapabel målvakt att ta rollen som andra målvakt i så fall. Vilka har det dassigt med första keepers annars? Ja har dålig koll.
Postat via SvenskaFans-appen
Örebro Valderinho
2012-12-08 21:02
@Benny Böckling:

Undrar vilken klubb det kan vara..;)
Benny Böckling
2012-12-08 20:54
Hahahaha! Vilka fan kan tänka sig att köpa loss Sandqvist!? Nej det kan inte vara möjligt.
Örebro Lekiller
2012-12-08 20:20
Oscar väntar på något konkret ifrån ÖSK.

Hör och häpna, någon allsvensk klubb vill tydligen köpa loss Sandquist???
Örebro Bulten i Boo
2012-12-08 19:36
Mer om det här med truppen 2013, så här står det i en av artiklarna här på Svartvitt: "Truppen måste bantas från 27 till 19 spelare samtidigt som VD Jan Karlsson har deklarerat att man letar efter en målvakt, en försvarar och en mittfältare. Svartvitts Petter Östman går igenom truppen och spekulerar fritt i vilka spelare som ska alternativt inte ska bära den svartvita tröjan nästa säsong.."
Jag måste säga (/skriva) att jag tycker att detta tal om 19 spelare i truppen verkar fullständigt obegripligt. Är det sant, eller enbart en skröna? Under alldeles unika förhållanden, säsonger utan skador och avstängningar KANSKE det skulle kunna räcka med så få i truppen, ja 1994 var väl ett sådant unikt år när ÖSK gick runt på kanske 15 spelare, men om om det nu visar sig vara sant så kan detta faktum vara steg 1 på vägen ner till div 1 hur bra de 19 än är!
Jag roade mig med att gå igenom superettans trupper 2012 och snitt-antalet landade på 29 spelare. Flest hade Umeå med 35 spelare och lägst antal, 26 hade HBK och Falkenberg. Nitton?!?! Nääeeee....
Örebro Bulten i Boo
2012-12-08 18:54
En liten fundering kring det här med truppstorlek: Till varje match i serien har respektive lag rätt att anmäla 18 spelare, 11 som startar matchen och 7 som sitter på bänken. Förvisso har man bara möjlighet att byta in högst 3 av de som sitter på bänken, men få lag brukar missa möjligheten att ha 7 alternativ att välja bland, allt beroende på matchbild.
Som det sett ut i ÖSK de senaste åren, så har det väl alltsomoftast varit minst 3-4 konstant borta pga skada eller avstängning. Rätta mig om jag har fel. Matematiken säger då att, om nu truppen ska bantas till 19-20 stycken att vi i snitt kommer att ha högst 15-17 tillgängliga spelare till varje match. Blir nog svårt då att få ihop till full bänk i ens en enda match. Drabbas vi periodvis extra hårt kanske vi ibland inte ens kommer att få ihop fullt lag, 11 + 3 avbytare...
AIK Saywee
2012-12-08 17:50
DUBBEL

Edit, hejar på SPORT
AIK Saywee
2012-12-08 17:35
Undrar när de som bestämmer har bestämt eller tänker bestämma att truppen skall vara klar, det vore intressant att veta ...
AIK Saywee
2012-12-08 17:16
BiB, jag skrev att det var allsvensk match i BA,
inte på BA,
det är viss skillnad :)
AIK Saywee
2012-12-08 17:13
BiB, snart råder midnatt och endast Bulten och Saywee är vakna ...
... det blir lite OT-betonat, när det inte händer så mycket av intresse.

Svårt att dra en svartvit startelva när älvorna inte är klara, mycket återstår att fixa i en bantande trupp som skall förstärkas med 3-4 nyförvärv? 10 skall bort, eller ?

Heja SPORT !!!

RJ har dock "instiftat" 23 december som OT-kväll eller liknande, då skall ni ...
Örebro Bulten i Boo
2012-12-08 16:37
Lekiller// I brist på annat, de gamla mattereglerna: minus och minus blir ju plus, men plus och minus blir minus...

sillen är ju inte en fisk kan man ju inte påstå = sillen är ju en fisk kan man ju påstå

Att sälja sig själva är ju inte direkt ÖSK starkaste sida kan man ju inte påstå = Att sälja sig själva är ju direkt ÖSK starkaste sida kan man ju påstå

ÖSK spelar ju inte i allsvenskan kan man ju påstå = ÖSK spelar ju i allsvenskan kan man ju inte påstå (tyvärr!!)
:-D
Örebro Bulten i Boo
2012-12-08 16:20
Saywee// Nej, jag kände faktiskt inte till att det var allsvensk match på BA igår. Den mentala istid jag syftade på var/är den som infinner sig när fotbollssäsongen lidit mot sitt definitiva slut. Förr, innan hockeyn gick i konkurs och innan bandyn gav upp alla ambitioner att tillhöra eliten så kunde ju is-sporterna lindra en del av abstinensen. Det var Ebba Grön som hade "thåtat" ihop den texten, melodin känner du nog igen?
AIK Saywee
2012-12-08 16:07
Bakar ni lussekatter, lägger ni in sill, har ni fått influensan, eller vad håller 12 forumläsare borta från att skriva något, eller är ni bara inloggade?

Heja SPORT, 2013 skall vi ta det dära jädra kuppenguldet till att börja med, sedan skall vi återtåga och därefter rocka fett i AS och i Europa.

Så är det bara !!!
AIK Saywee
2012-12-08 16:03
Lekiller, 15:52,

"Undra hur många som slår till? "

4 ?
Örebro Lekiller
2012-12-08 15:52
Knäpp tyst om ÖSK! Om en vecka på fredag är sista dagen för att göra sig ett "kap" på sittplats abonnemangen. Undra hur många som slår till? Att sälja sig själva är ju inte direkt ÖSK starkaste sida kan man ju inte påstå.
Postat via SvenskaFans-appen
AIK Saywee
2012-12-08 01:17
Detta med klimatgaser och det som media kallar för o-väder ...
... vart tog vädret vägen?

Om Örebro låg nära ekvatorn, skulle vi nog spela på naturgräs, vara befriade från konstiga skador, shorts och t-shirt året runt för fansen, strålkastarna tända vid matchstart 19.00 och en massa andra grejer på både gott och ont?

GOK !!!
AIK Saywee
2012-12-08 00:01
BiB, 22:20,

Både mental och verklig ...

... och syftade främst till att Örebro spelade allsvensk match i Behrn Arena i kväll, i hemmaborgen, men det förstod du säkert.

Schyssta rader du totat ihop, men hur går melodin?

Inlägget kom också till, eftersom jag såg dödläget i forum och även funderade över veckans väder.

Under två dygn kom det 2 dm snö, vilket skulle innebära, om snöandet fortsatte med samma intensitet, så har vi 9 meter snö när cupmatcherna i fotboll närmar sig ...

... talgoxen är tyst :(
Minatankar
2012-12-07 23:04
Namn: Leper
Sänt: 2012-12-07 21:51
//

Välkommen!
Örebro Bulten i Boo
2012-12-07 22:20
@Saywee:

Mental istid?
"Den nya tiden, den kom ju så fort
Mitt liv fladdrar sakta förbi
på ett datakort /.../
Jag snyftar tyst
jag får inte gråta
Det skulle dom aldrig förlåta"
.... längtan är tung efter ny säsung... f'låt säsång... ähh säsong!
Örebro ÖSK KRILLE (GFG 2015)
2012-12-07 21:58
Välkommen Leper till detta fina forum :).

Örebro Leper
2012-12-07 21:51
Hej!
Har inte skrivit här tidigare. Har läst en del, men tänkte aktivera mig lite mer i debatten om ÖSK.
Giller era inlägg!

Har hört att Peder Ståhl är uppsagd (sparkad). Nån mer som hört det?
2012-12-07 21:08
Ge oss ett nyförvärv, så vi får något att diskutera på detta forum.
AIK Saywee
2012-12-07 19:53
Nu är det istid igen ...
Örebro Trivseltorsten
2012-12-07 14:32
Ingenting om Rama än, har han knytit näven i fickan, köpt gymkort på ÖKK och bestämt sig för att showa vidare i S1?

Var det någon mer än jag som trodde att det skulle vända för honom när han gjorde en enorm kämpainsats (för första gången?) mot MFF hemma? Han slet som ett djur då...
2012-12-07 13:49
Ett klipp till.

1991, 18:e September AJAX - ÖSK på Rheinstadion, Düsseldorf.
2012-12-07 13:42
I brist på annat så tänkte jag bjuda på ett klipp.

Året är 1991, 2:a Oktober ÖSK - AJAX på gamla Eyravallen.
Örebro pemo
2012-12-07 10:02
Helt OT ( tror jag ) men ändå fotboll. Det har ju förekommit en diskussion om att dra ner antalet lag i Allsvenskan för att få "bättre motstånd". Och att samma lag skall kunna vinna flera år. Ungefär. Det är tydligen ett problem när tio olika lag blir mästare under en tolvårsperidod.

MEN, då tittade jag på tabellen för den Holländska ligan.
De är 18 lag, och de lag som var bäst förra året ligger nu väldigt långt ner.
De senaste årens mästare är väl , AZ Alkmar , Twente , Ajax , osv.

Min långa drapa villegentligen säga att vi inte är så otroligt unika i Sverige.
Hur roligt är det med England och Spanien egentligen. Det är väl snart bara i dessa ligor som samma två lag alltid ligger i topp?

Men nu tar vi sats mot cupen och europaspel i sommar.
Annons: