/fotboll/osk/forum/2208.aspx/fotboll/osk/forum/2208.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Valderinho
2012-12-11 18:35
Vad jag hört så ville Anttonen ha minst 2års kontrakt, medans ÖSK ville förlänga med 1år och ev. spela in en yngre spelare. Jag förstår bägge parter. Vill Antonnen avsluta karriären vill han ha ett längre kontrakt och det fick han inte i ÖSK av förklarliga skäl. Annars hade väl Axén slagit näven i bordet igen..
Ska vi bygga ett långsiktigt lag måste vi börja någonstans. Men ÖSK och Anttonen hade i samma mål. Då får man gå vidare. Sen tappar man också en stor lönepost som man kan lägga på någon annan.

Ayanda Nkili tror jag kommer bli riktigt bra, med stöttning från Axén och Kjäll. Med Anttonen hade man fått sätt en spelare på nedgång likt Kihlberg(sista året).
Örebro Rallyfinnen
2012-12-11 18:33
gbgdeg// Jag kan inte se Anttonen som "vår stora ikon".

Orvar Bergmark, Thomas Nordahl, Thomas Andersson, Miroslaw Kubisztal. Där har vi stora ikoner.

Anttonen är en väldigt bra spelare med väldigt stort hjärta för klubben, men vår stora ikon? Nej.

Anledningen till rysningen var nog den pissljumna punkölen du nyss läppjade på.
Degerfors gbgdeg
2012-12-11 18:23
Brandeborn kommer aaaldrig:)....
Öskarl kom du inte på bättre..... Fjolla
Örebro Farsen fortsätter (igen)
2012-12-11 18:07
Riktigt tråkigt med Anttonen. Visst han är skadebenägen men när han varit frisk så har han varit tongivande. Finns det nån officiell förklaring från nån slipsnisse?
Örebro Telle
2012-12-11 17:40
Och Kronblom har ju gått till Adolfsberg, dessutom. Vi börjar få slut på ÖSK-ikoner...
Örebro Telle
2012-12-11 17:35
Jaha, Per Johansson till Forward i fjol, och Anttonen till Degerfors nu. Vad är det klubben har emot backar med hjärta egentligen?

Örebro "ÖSK-Karl (NEJ TILL ANSVARSFRIHET FÖR STYRELSEN)
2012-12-11 17:11
gbgdeg//

Du verkar ha en hjärna från en fyraåring och jag är övertygad om att han blev glad att bli av med den.
Örebro Valderinho
2012-12-11 16:58
@gbgdeg:

Du kan ju inte jämföra äpplen och päron. Men Nkili som kommer bli vår ersättare, är mer komplett som spelare och besitter även en snabbhet som Patrik saknar. Sen kan jag säga att Brandeborn är mil före i det offensiva spelet. Visst Anttonen kommer upp och slår bra inlägg stundtals och är ett visst hot på kanten, men hur lätt blir det i ett bottenlag? Han kommer få inrikta sig på det defensiva och där syns hans långsamhet tydligare. Men det är en bra värvning. MEN Brandeborn är bättre. SÅ jag hoppas vi slår tillbaka och värvar honom nu!
Degerfors gbgdeg
2012-12-11 16:45
rallyfinnen : en sjukt bra anledning ,är det inte er stora ikon?....faaan jag ryser hela jag
valderinho: men detta slår inte brandeborn:)
Örebro Valderinho
2012-12-11 16:39
Värva Brandeborn nu då ;)
Örebro Rallyfinnen
2012-12-11 16:36
...och gbgdeg har en ny anledning att dansa..
Benny Böckling
2012-12-11 16:35
Anttonen klar för Degen.... Fy fan säger jag bara, ren jävla idioti att inte förlänga med honom. Att man tror att nån Afrikan från 3:an ska kunna ersätta honom känns ju bara skrattretande. BEDRÖVLIGT!
Örebro Roswall
2012-12-11 16:35
Skandal med Anttonen till degen. Skandal!
AIK Saywee
2012-12-11 16:22
@A-CK:

Ja faktiskt, en av våra bästa :(

Jädra ledning vi har, verkar inte ha någon koll alls, vem skall nu göra våra fina inkast ... och först i mars kan vi byta styrelse. Sportchef har vi väl ingen?

shit
Örebro ÖSK KRILLE (GFG 2015)
2012-12-11 16:14
Kom igen nu ÖSK, kontra med ett nyförvärv.
Örebro Trivseltorsten
2012-12-11 16:10
Tråkigt, har varit starkt emot dumpningen av honom. Well, vi har ju tagit tre av deras mer tongivande spelare de senaste åren så det är väl dags att bjuda tillbaka. Med tanke på att han har hus här så är det väl det en bra deal för Antonnen.
Blir det Nkili för ÖSK?
Minatankar
2012-12-11 16:00
Degerfors A-CK
2012-12-11 15:51
gott gott eran bästa spelare
Örebro ernot
2012-12-11 15:46
då var det officiellt! helt sjukt att han hamnar där! jävla tråkigt!
Örebro Telle
2012-12-11 15:03
Minatankar //

Ja, Astvald har väldigt många goda kvaliteter, där är vi helt överrens. Hoppas verkligen att det lossnar för honom igen nästa år om han blir kvar - när allt fungerar har han massor att tillföra. (Skulle han utnyttja sin fysik lite mer bara, så är jag övertygad om att han skulle bli betydligt mer komplett som spelare. Just nu är det en väldigt begränsande faktor i hans spel, men det är en annan diskussion... :)

Vad gäller Anttonen, precis som i många andra frågor, finns det säkert information man inte ser utåt. Just i Anttonens fall hörde jag en del rykten förra gången det var kontraktsförhandling, och kan tänka mig att det säkert inte är så svartvitt som man kan tro den här gången heller, men jag tycker nog ändå att klubben kunde sköta det snyggare.

Även om man som du antyder säkert har sina skäl att agera som man gör, så fattar ju inte dumma supportrar som jag det... :)
Jag tänker att det blir en onödig goodwill-förlust, eftersom klubben framstår som lite småaktig och otacksam, likt det dumsnåla företaget som drar in guldklockan dagen innan den gamle trotjänaren som jobbat på företaget i 37 år ska gå i pension.

För att undvika att behöva gå ut med detaljer av känslig natur, eller behöva framstå som the bad guy, kanske man kan bre på med den där symboliska blomsterkvasten i NA i efterhand istället för att ändå visa att de uppskattar hans insats genom åren. Då blir det en värdigare avslutning utåt sett, åtminstone.
Örebro ÖSK KRILLE (GFG 2015)
2012-12-11 15:03
Snart får man väl gå in på ÖSK:s hemsida och misshandla F5-knappen igen :).
AIK Saywee
2012-12-11 14:12
Äntligen är glädjen tillbaka i detta forum :)
Örebro Telle
2012-12-11 14:07
Svartvitt forever //

Ja, det var den tacklingen jag hade lite i åtanke. Nu gick det ju i och för sig bra den gången, så det kanske såg värre ut än vad det var. (Påhoppen på Tomer, som inte heller mynnade ut i några åtgärder, stack också i ögonen lite, för övrigt....)

Håller med helt om mattan. Det har heller inte framgått vilken betydelse det har haft att man tydligen inte skött den på rätt sätt, eller om det blev någon skillnad när man påstod sig börja göra det.
Bara en sån enkel sak som att i dagens NA-artikel också ange en förklaring till att mattan byts under sommaren istället för innan säsongsstarten hade varit bra. De har säkert goda skäl till förseningen, och tjälen spelar säkert in, som några redan varit inne på här, men det känns onödigt att man ska behöva spekulera och gissa när det är så enkelt att bara förklara orsaken direkt.

Hur man än vrider och vänder på det får jag känslan av Örebroporten är vana att arbeta ganska insynsskyddat i den här frågan, vilket känns märkligt när det ändå är fråga om ett kommunalt bolag.
Minatankar
2012-12-11 14:07
Namn: Telle
Sänt: 2012-12-11 12:52
//
Nu får du mig att skratta igen. Men inte åt Astvald som har många fördelar och även någon nackdel, i hans fall att han sällan sätter åt i närkamper. Det är mer kopplingen till avbytarbåset och detta faktum som är humoristiskt.

Namn: Rallyfinnen
Sänt: 2012-12-11 13:25
//
Suveränt klipp!

Namn: Telle
Sänt: 2012-12-11 13:33
//
Förstår att många reagerar. Vet via mina kontakter inom klubben att ärendet är mer komplicerat än vad vi kan läsa och kanske spekulera över. Det finns ofta faktorer som varken spelare eller klubb vill tala om och som spelar in på vad som händer i kontraktsförhandlingar.

Degerfors gbgdeg
2012-12-11 14:03
Gött att svartvitt ska heja på oss bra jobb telle:) saywee näää tror inte det min plats är given
AIK Saywee
2012-12-11 14:01
@Trivseltorsten:

Helt rätt, detta har jag också funderat över och när första konstgräset var lagt hade jag faktiskt abonnemang, där dessa platser skymdes av båsen, men fick flytta lite uppåt ...
Örebro Telle
2012-12-11 13:55
gbgdeg //

Klart jag redan hejar på Degen. Ni är ju vårt farmarlag... ;)
AIK Saywee
2012-12-11 13:55
gbgdeg, kan du vara en käck liten tös och försvinna från detta forum, hahhhahaha, krya på dig!
Örebro Svartvitt forever
2012-12-11 13:54
Telle 13.33//

Ja, där har vår kära klubb en del att lära. Tänker också på hur för några år sedan Sven-Gunnar Larsson fyllde 70 samma dag som en hemmamatch. Det hade väl varit läge om något att bjuda in honom och hylla honom i halvtid. Men inte ett knyst.

Sedan denna eländiga matta, där medlemmar, samarbetspartner och aktieägare hålls i mörker om hur besluten har gått. Nu får vi bekräftat det vi vetat i mer än ett år men som länge förnekades - att mattan verkligen är undermålig och ska bytas ut. Men inte ett ord som förklaring till varför man valde den mattan för två år sedan, vilka kriterier som var avgörande och varför man inte lät spelarna vara med och påverka. Denna matta har kostat ett okänt antal poäng i skador och uteblivna nyckelspelare. Det är en alltför viktig sak för att "sopa under mattan".

Slutligen, beträffande skaderisk med nedgrävda bås så såg vi ju det när Berger blev fult nedtacklad borta mot MFF (obegripligt att Larsson inte fick gult eller ens frispar mot sig!!).
AIK Saywee
2012-12-11 13:48
@Kardinalen:

Håller med dig, i november hade varit smart, men man väntar till sommaren, trots att problemet "påtalats" så länge ....
Annons: