/fotboll/osk/forum/2205.aspx/fotboll/osk/forum/2205.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro ÖSK Fans
2012-12-17 14:59
Telle

mittfältare 1 som strular med sign on är inte avdankad....men reserven känns avdankad och är knappast mittfältare...
AIK Saywee
2012-12-17 14:54
Av alla dessa S som ÖSK-Karl tjatat om så länge, så är det väl ändå S som i styrelsen som har klantat till det ordentligt för vårt ÖSK ?!?!!!
AIK Saywee
2012-12-17 14:36
@D´Artagnan (hoppas på snabbt avancemang):

Ja, ÖSK verkar fortfarande vara ett slutet sällskap !

Jag börjar bli riktigt irriterad, om ni inte har märkt detta innan .....
AIK Saywee
2012-12-17 14:34
Den enda som har lämnat styrelsen var väl Melin och det är ett himla oflyt, för det var väl den sista jag skulle önska lämna styrelsen :(

Vem som har ersatt honom som ordinarie, vet jag inte, sådant är säkert hemligt!

Men jag tror, att det börjar bli jobbigt för flera ledamöter inför årsmötet och valberedningen, om det finns en sådan, så har ett tufft jobb.

Alla till årsmötet !!!
Örebro D´Artagnan (hoppas på snabbt avancemang)
2012-12-17 14:33
Butterix // Djurgården och AIK har en betydligt större öppenhet när det gäller bolagiseringen än ÖSK. Speciellt AIK som är börsnoterade.
Av det som jag läst på deras hemsidor gäller 51% regelen hos båda.
AIK Saywee
2012-12-17 14:06
Hur många % av styrelsen kan bytas ut vid årsmötet 2013, för jag misstänker att inga fler kommer att avgå till följd av egna beslut ?

Någon som kan reglerna som gäller för närvarande .....
AIK Saywee
2012-12-17 13:46
Att organisationen ÖSK är, eller har varit krånglig, hemlig och icke kommunikativ, är ingen nyhet precis, det har ju många forumister tjatat om ganska länge och dessutom tagit en massa skit för.

Jag tycker det är lite synd att uppropet kom till så sent, men bättre sent än aldrig förstås, men styrelsen kan vi inte förändra förrän tidigast i mars 2013, eller kan vi det?

Det verkar ju trots allt vara 75 % av styrelsens mest pengastinna som regerar över vad som skall beslutas.

Det är inte helt lätt att vara en OU, med så mycket slipsbegåvade, hjärtlösa, ryggdunkare på 4:e våningen som lyssnar på när pengarna talar :(

Men jag hejar fortfarande på SPORT !!!
AIK Saywee
2012-12-17 13:35
@ÖSK Fans:

Det är ingen fara, jag är ingen petimeter, men de olika budskapen hade så olika innebörd att jag började fundera ...

... men skriv inte ÖSK med gemener, det är för gement ;)

Sorry :(
AIK Saywee
2012-12-17 13:30
Bulten, jag tycker ditt inlägg var en bra träff angående gbgdeg, en maskot eller möjligtvis, som någon annan skrev, en pajas, eller kanske en hovnarr vore något, en sådan som spexar runt när giganterna håller hov, en liten rövit tomte som trollar i trolltider..

RJ, du hade också bra förslag till denne skribent som inte trivs speciellt bra på hemmaplan, han verkar vara borta på något sätt.

Undrar bara hur svårt sjuk han är?
Örebro Telle
2012-12-17 13:20
Minatankar // Bra och tänkvärt skrivet, som vanligt.

Vad gäller mittfältaren som eventuellt är på väg hit (eller inte...) håller jag tummarna att han är hårdför och erfaren, men framförallt att han fortfarande är hungrig nog att vilja utveckla både sig och laget. Ordet avdankad låter lite oroväckande...
Örebro Butterix
2012-12-17 12:09
Intressant artikel av Göran Wickström. Kan man inte engagera folk lite som de politiska partierna engagerar folk inför kongress- och presidentval i USA, en verklig känsla av medarbetarmentalitet i antigen demokraterna eller republikanerna.
Örebro Butterix
2012-12-17 11:57
@Retarded Jimmy:

Jag sitter och funderar inte bara på aktiebolagslagen utan även på SvFF:s regler. Får man göra så att kräva 75% av rösterna och samtidigt hävda 51%-regeln? Finns det inte en risk att vi bryter mot något som kan tvångsdegradera oss igen? SvFF hatar oss ju så det vore väl inte så långsökt att de skulle utnyttja detta till att skicka oss ned en division till? Vem i klubben har kommit på en sådan befängd idé att sätta vår serietillhörighet i fara igen?

... eller kan det vara så att även AIK och Djurgården smugit in sådana här klausuler för att slicka sina storsponser i r-ven och som de försöker hålla hemliga för medlemmarna?
Örebro Butterix
2012-12-17 11:54
Agenteriet verkar vara en j-kla smutsig bransch.
Degerfors gbgdeg
2012-12-17 11:54
Jimmy :du är väl lapp ? Undra vad du betecknar som hemmamatch:)? Hur säger man "det gååår aldriii" på ditt språk? God Jul Jimmy ....inga hårda puckar bara bamsekramar
Örebro Retarded Jimmy
2012-12-17 11:45
@gbgdeg:

Tycker alla pratar fotbollsrelaterat härinne utom du ;)

Men BiB har rätt. Du håller på att bli vår maskot ;0) Blir de inte sura inne på degens forum att du föredrar att häcka härinne? ;0)
Örebro Retarded Jimmy
2012-12-17 11:41
@Bulten i Boo:

Hehe - Håller med. Husmus/Forummus? Forumtomte? Nej maskot blir bra. Vi kanske kan få låna honom till våra hemmamatcher
Örebro ÖSK Fans
2012-12-17 11:40
Saywee

sorry för min otydlighet! mittfältaren kräver högre sign on(förhandlings grej?) dock har ösk ett annat alternativ som jag ogillar!
Örebro Leper
2012-12-17 11:33
@Trivseltorsten:

Han värvades väl som ersättare till Almebäck? Skulle gå rakt in i startelvan har jag för mig. Jo, det kan man verkligen kalla felvärvning!
Degerfors gbgdeg
2012-12-17 11:32
Bulten i bo : Jag gillar dej med , för nu är det ju jul och allt ,
Ni måste ha ett jävla bekymmer halva närkeslätten är ju med i erat lag ,ni kanske kan skicka dom sämsta hit ,så ska vi göra spelare men framförallt människor av dom .
Saywee:gilla du plastrosen:)?du blev väl inte sur , det vill jag ju inte ?God Jul.
Örebro Bulten i Boo
2012-12-17 10:43
@Retarded Jimmy:

Ja, som lite av en maskot har han blivit här på forumet. Läser på Wikipedia: "Maskot är en figur, ofta människo- eller djurliknande, som symboliserar ett sportevenemang, företag eller idrottsförening. Maskotar finns ofta att köpa, till exempel i form av kramdjur, för dem som vill stödja verksamheten". Ja, lite som ett "kramdjur" har han blivit..
Örebro ÖSK KRILLE (GFG 2015)
2012-12-17 09:45
Saywee//

Ja, det är ju också möjligt.
AIK Saywee
2012-12-17 09:31
@ÖSK KRILLE (GFG 2015):

Verkar rimligt att tro, eller så gör han en Grahn?
2012-12-17 09:28
Saywee//

Då måste den nuvarande alternativet fått andra anbud som är mer lockande, där av kovändningen.
AIK Saywee
2012-12-17 09:26
ÖSK Fans, vad tycker du egentligen om spelaren?

först skriver du ...

"om den här mittfältaren vill ha lite högre sign on så måste det fixas!!! våga satsa nu ösk!! "

sedan ...

"just denna spelare känns väldigt avdankad tyvärr =("

.... eller är det två olika?
AIK Saywee
2012-12-17 09:23
@ÖSK KRILLE (GFG 2015):

Att det kan vara så segt, när vår trupp står inför kanske 9-10 förändringar, är lite oroande, efter trettonhelgen är det bara ett par/tre veckor för fysträning innan träningsmatcherna är igång.

.... och i mars skall vi kämpa oss vidare mot det dära jädra kuppenguldet.

Händer det något öht?
2012-12-17 09:22
Ja det låter ju inte så bra. Vi får hoppas att de kan lösa det på något sätt med alternativ nr 1.
Örebro ÖSK Fans
2012-12-17 09:08
ÖSK KRILLE

just denna spelare känns väldigt avdankad tyvärr =(

2012-12-17 09:02
Inte oväntat med en kovändning. Man ska in underskatta avdankade 08:or :).

Då har jag inga förväntningar om att någon spelare blir klar innan nyårsklockorna ringer. Blir nog till att vänta bit in i januari skulle jag tro.
AIK Saywee
2012-12-17 08:43
gbgdeg, krya på dig !
Degerfors gbgdeg
2012-12-17 08:31
Jimmy : prata fotboll med en närkebo;)?har försökt o prata boll med det kommer tillbaka spydigheter ,vet ej varför ?
Annons: