/fotboll/osk/forum/2201.aspx/fotboll/osk/forum/2201.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Butterix
2012-12-18 14:26
[
Kardinalen
2012-12-18 14:22
3 ska IN, 5 ska UT. Personligen tror jag det blir 4 IN (Wowoah inkluderas) och 6 UT.

Just nu är det 21 spelare i truppen. Nkili, en målvakt och en mittfältare ska in. Dessutom tror jag ändå att Wowoah också kommer ges plats. Alltså i själva verket 4 IN.

UT: min gissning är dessa 6: Rama, Sandqvist, Sigurbjörnsson, Ibrahim, Abdulahi + en till.
AIK Saywee
2012-12-18 14:14
@Trivseltorsten:

VD skrev med sin penna att det blir ledigt på fredag - fram till 7 januari.

Jag tror inte att något händer förrän man i mitten av januari panikartat börjar fundera på vilka nio som skall bort och vilka tre som skall in.

Opmtimist som jag är, för i februari är det ju lite väl sent?
AIK Saywee
2012-12-18 14:10
@Butterix:

Kärlek handlar inte om pengar :)
Örebro Butterix
2012-12-18 14:09
@Kardinalen:

Hur vet du det? Det får du allt förklara.
Kardinalen
2012-12-18 14:06
Butterix: ÖSK frångår inga regelverk. Hur svårt ska det vara att förstå?
Örebro Trivseltorsten
2012-12-18 14:06
Vågar man anta att eventuella nyförvärv är klara innan den 21 dec? Vill fan inte ha in nyförvärv i mars månad.

Något nytt om mittfältarna det ryktades om?

Värva/inte värva och spela ihop laget efter förutsättningarna!
Örebro Butterix
2012-12-18 14:05
Hur är det i curling (eller kanske hurling). Rent spel där?
Örebro Butterix
2012-12-18 14:03
@Saywee:

Men vad skall man då med kärlek till en klubb för? Då är det ju bara bedrägeri alltihop och en lekstuga för Powerpoint-kapitalister.
Örebro Butterix
2012-12-18 14:02
@Kardinalen:

Har du svårt att förstå? Inte ens med 5 röster mot 3 skulle föreningen (4 föreningsröster + 1 övrig) få sin vilja igenom i viktiga frågor om 3 av spelarinvests 4 ledamöter (som dessutom har en minoritet aktier i SI bakom sig) har en annan åsikt.
.
AIK Saywee
2012-12-18 13:58
Kardinalen, 13:54,

... menar du "vårt kära ÖSK" eller?
AIK Saywee
2012-12-18 13:56
Det är de som har mest pengar som har mest makt,
så är det bara, oavsett juridik och andra regler ...

... det är pengarna som fattar besluten, man kan köpa allt för pengar,
även under bordet.

Det är dags att förstå detta faktum, så är det över hela vår planet.
Kardinalen
2012-12-18 13:54
@Saywee:

Nu använder du det där uttrycket på nytt. Sluta med det.
Kardinalen
2012-12-18 13:50
/// 1. Är det en sådan förening vi vill ha, som åsidosätter idrottens regler när det enligt dessa skall vara majoriteten (51%) hos föreningen och dessa 51% skall bestämma. ///

ÖSK FK har aktiemajoritet. Och röstmajoritet (52,6 procent).

Det är fortfarande ÖSK FK som har beslutandemakten. Spelarinvest kan ALDRIG få igenom ett beslut utan att två av ÖSK:s ledamöter följer deras beslut.
AIK Saywee
2012-12-18 13:38
Kardinalen, för mig hör ÖSK hemma i Allsvenskan !!!
AIK Saywee
2012-12-18 13:37
Kardinalen, det är inte mobbing, det är bara så irriterande att han anställdes som sommarpraktikant enligt den info jag fick och efter det jag hört från mina GAIS kompisar som bara garvade, Klubben kanske hade bristande förmåga till information reedan när det begav sig?

Kan du berätta för mig vad han gjort för vårt kära ÖSK som varit så bra eller vet du om han tar över sportchefsrollen efter nyår.

Mobbing eller stalking (modernt ord för förföljelse) är något som du verkar vara intresserad av att pyssla med, eller?
Örebro Butterix
2012-12-18 13:37
@Kardinalen:

1. Är det en sådan förening vi vill ha, som åsidosätter idrottens regler när det enligt dessa skall vara majoriteten (51%) hos föreningen och dessa 51% skall bestämma.

2. Fick medlemmarna var med och rösta om att ge bort sitt absoluta makt? Har föreningens styrelse befogenhet att ta dessa beslut utan att höra en extrainkallad stämma?

3. Är det förenligt med lagar (aktiebolagslagen) och tävlingsbestämmelserna att göra så här?

4. Vill vi att Folke och hans Powerpoint-miljoner skall Powerpointa bort föreningen från dess Power över verksamheten?

5. Ju längre det pågått desto värre. Svårligen har det väl hållit på längre än 2005?

6. Vad jag förstått från diverse inlägg så har dessutom Spelarinvests styrelse inte ens majoritet bland Spelarinvests aktieägare. Det innebär dubbelt minoritetsstyre i Elitfotboll AB: en minoritet i Spelarinvest har skaffat sig hela styrelsereprestationen från SI in i Elitfotbolls styrelse där de kan blockera majoritetsägarens vilja. Jag tror jag går på muggen, lägger en pizza och begår kollektiv fotbollssupporterförnekelse.
Kardinalen
2012-12-18 13:35
@Saywee:

Jag ogillar sådant där snack om vilka "lag som hör hemma i Allsvenskan". Allsvenskan blir måhända "tråkigare" med Västra Frölunda/Häcken/Ljungskile i Allsvenskan med sina låga publiksiffror, men har de kvalificerat sig för spel så har dom. Likaså med ÖSK: vi var inte tilllräckligt bra på planen under det gångna året. Det är detta som är tjusningen med (svensk) idrott. Vissa år går det bra, vissa år mindre bra. Finns tjusning med att se ÖSK spela, sedan i vilken divison går inte alltid att styra. Vad är det som säger att ÖSK tvunget ska spela i Allsvenskan? Låt naturen ha sin gång....
Kardinalen
2012-12-18 13:29
@Saywee:

Återigen hånar du Sköldmark. Du vet mycket väl att han inte anställdes som någon "sommarpraktikant". Han hade en prövotid på 6 månader till att börja med. Mobbare.
AIK Saywee
2012-12-18 13:28
@Kardinalen:

Hur kan du VETA att de gjort sitt bästa i sin yrkesroll ?

För har de gjort sitt bästa är det väl fel någon annanstans, eller ?

Tycker du att ÖSK är ett ett gäng som inte hör hemma i Allsvenskan ?
Kardinalen
2012-12-18 13:27
@Butterix:

(När gjordes den här "ändringen"? Eller, har "ändringen" alltid funnits?)

Jo, visst är det så. Men, som Jan Karlsson skriver, så har vi kanske inget Spelarinvest om de inte får bättre möjligheter att bestämma. Precis som Folke krävde(?) en plats i styrelsen om han skulle fortsätta att vara storsponsor.
Kardinalen
2012-12-18 13:24
Jag försöker inte "försvara" några människor. Jag påtalar när mobbning av människor som gör sitt bästa i sin yrkesroll, går över styr på detta forum.
Örebro Butterix
2012-12-18 13:22
@Kardinalen:

Ändringen är att minoritetsägare kan hindra majoriteten (=vår förening) från att fatta majoritetsbeslut om så skulle krävas. Pengar talar medan rösträtten blir mindre värd.
AIK Saywee
2012-12-18 13:19
Kardinalen, vilken tomtegubbe du är ...
... vad var ditt förra nickname?

Jaja, skit samma, förfölj mig bara , det är ju det enda du ägnar dig åt på detta forum.

Du minns ganska dåligt, men jag tyckte väl som så många andra att Sixten var en envis människa och att Sköldmark som anställdes som sommarpraktikant har praktiserat ganska länge.

MEN, se, beträffande Sjögren, så har jag snarare ansett/gissat att han bara utfört ett praktiskt arbete, eftersom jag förstått. sakta men säkert att han inte hade speciellt mycket befogenheter. Detta har ju visat sig vara ganska riktigt. i efterhand, men det spelar liksom ingen roll.

Arbetet som de människor du försöker försvara har gjort, ledde till att vi 2013 kommer att spela i Superettan, detta är jädrigt irriterande och jag hoppas verkligen att det inte blir värre, eller många år utan allsvenskt spel !!!

De som känner mig, vet var godheten och mina önskningar finns :)
Kardinalen
2012-12-18 13:06
GGGGG: snacka om människa som inte gör annat än gnäller och klagar på allt och alla. Det smärtar mig varenda gång du har mobbat Sixten, Sjögren, Sköldmark och några till på detta forum. Håller på flera månader i sträck med att förminska och förlöjliga människor som gör arbete de har blivit anställda att utföra. Stalker kallas det visst för.

Vart har du lämnat godheten någonstans?
AIK Saywee
2012-12-18 13:01
@Kardinalen:

... är dina heltömda?
Örebro ÖSK KRILLE (GFG 2015)
2012-12-18 13:00
Saywee//

Time is on our side :).
Kardinalen
2012-12-18 12:55
@Saywee:

Saywee: ditt glas är ALLTID halvtomt, va?
AIK Saywee
2012-12-18 12:53
@Kardinalen:

TRAMS !!!
AIK Saywee
2012-12-18 12:52
@Butterix:

Jädra bra inlägg, skall snart kolla trycket, förbaskat bra inlägg faktiskt !!!

Nu blir jag kanske lite lugnare .....?
Annons: