/fotboll/osk/forum/2192.aspx/fotboll/osk/forum/2192.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro 'den Oumbärlige
2012-12-21 13:59
John Alvbåge berättade för inte så längesedan att Oscar Jansson är för bra för Superettan. Att det vore guldvärt för ÖSK att plocka honom.
Örebro ÖSK KRILLE (GFG 2015)
2012-12-21 13:12
Om Tomer säljs plus att Sandqvist lämnar så har vi Oscar Jansson, men frågan är om Oscar är tänkt förstemålvakt? Om han är det så vilken målvakt ska man ta in som andre målvakt? Jacob Rinne?
Örebro ÖSK Fans
2012-12-21 12:44
Valderinho

Kan bara hålla med! Sjukt ojämn målvakt som var överjävlig 2011 men varit dålig i år...ingen stabil målvakt!! Makalösa tavlor i år från han...
Örebro Valderinho
2012-12-21 12:37
Ivo Vazgec. Skojar ni? Är ju ungefär jämlik med Sankqvist. Kolla på Youtube och det är inte vilka tavlor som helst han gör. Då behåller jag Tomer och värvar Jansson istället om jag fick välja.
Örebro D´Artagnan (hoppas på snabbt avancemang)
2012-12-21 12:35
Retarded Jimmy // Det är bra att Oskar har tränat med ÖSK under sommarna och den sociala biten är på plats. Bättre än det flesta värvningar de senaste åren.
Hur man skött matchscoutingen vet vi inte. Ett bra alternativ speciellt om Tomer stannar.
Vi som drivit satsning på lokala talanger de senase åren har INTE känt oss som något drev utan som en liten extrem sekt.
2012-12-21 12:10
Christer Lipovac klar för ÖSK.

Edit:
Hehe, ser att jag är sent ute. Den bjuder jag på :).
Örebro Retarded Jimmy
2012-12-21 11:26
@D´Artagnan (hoppas på snabbt avancemang):

Personligen har jag aldrig dissat Oskar utan jag bara förvånas hur en del kan skrika efter spelare utan att sett dem spela. Jag tror väldigt få här inne har sett hans matcher på väldigt väldigt länge om de ö.h.t sett honom spelar. Inte ens Anders Karlsson har väll sett honom i matcher sedan ungdomsåren. Folk hakar på i drev vare sig de är positiva el negativa.

Personligen skulle jag gärna se Oskar OM han håller måttet. Men jag vill också behålla Tomer.

Läste f.ö också att Peo ansåg hela upplägget och konstruktionen inför säsongen 2012 var undermålig. Dock utan att han pekar ut några detaljer. Men det tyder ändå att det funnits (finns?) en stor bit oproffesionalitet i klubben
2012-12-21 11:04
Det nya ÖSK upplägget börjar bli konkret och bra
2012-12-21 10:52
ÖSK Fans//

Jag tror det kan bli bra med Oscar. Han och Anders Karlsson känner varandra sedan tidigare och Anders vet exakt vad han får.

Här har Oscar sin familj och vänner. Så den sociala biten utanför fotbollen lär inte bli några problem.
2012-12-21 10:50
Oskar är en av de som är välscoutad av ÖSK då han träniat med dom under sommrarna. Matchsituationer är troligen mindre välscoutade. Det är förvånansvärt hur enkelt det är att dissa spelare på detta forum.

När man läser dagens NA om det framtida affärsupplägget (rekrytering och utveckling av spelare, organisation av trupperna, tränarsamarbete, etc) är det slående hur OLIKA det är mot Sixtens tankar. Det visar hur LITE styrelsen kan om fotboll. Även Sjögrens kompetens/inflytande måste frågasättas.

Det kommer att ta några år innan den nya sportsliga ledningen arbete ger resultat. Under de åren är styrelsen en RISKFAKTOR för ÖSK. Man kan inte vara säker på att dom beslutar vettiga saker om det blir en temporär uppförsbacke eller om inriktningen behöver trimmas. IN MED ERFAREN FOTBOLLSKOMPETENS I STYRELSEN.
Örebro ÖSK Fans
2012-12-21 10:42
ösk krille

det är sant! men känns lite sisådär....

lägg pengar på en bra mittfältare istället!! vad får vi för Tomer? 2millar med lite tur
2012-12-21 10:36
Äh, ge grabben (Oscar Jansson) en chans istället för ätt döma honom på förhand. Se honom i aktion först innan ni spyr er galla över honom.

Kan Tottenhem se något i Oscar så kan han inte vara helt värdelös.
Örebro Leper
2012-12-21 10:12
@ÖSK Fans:

Oscar känns som en andremålis.
Han och Sankan? Nej tack!
Men om vi blir av med Tomer och FÅR BETALT för honom? Sälj direkt!
Då tycker jag vi ska lägga krut på att få hit en RIKTIG målis....
Örebro ÖSK Fans
2012-12-21 09:52
är Oscar bättre än Tomer.....inte en chans. Googlade runt och läste om han i sin förra klubb och han imponera tydligen inte...
AIK Saywee
2012-12-21 09:24
@pemo:

People Get Ready, JEFF BECK
Örebro pemo
2012-12-21 09:23
Nu vet jag vad som händer vid jordens undergång.
Sixten och Mosander är tillbaka!!!!
Örebro Telle
2012-12-21 09:17
Örebroar'n 23:57 //

Brr... Kusligt likt. På pricken att se Eidur som 10-åring. Förra sommaren alltså, då han värvades hit... ;)

För övrigt väldigt trevligt initiativ av ÖSK med uppesittarkväll. Även om det inte är nytt för i år är det nog ändå väldigt uppskattat att de bjuder på sig själva på det här sättet efter hösten som varit. Det är sådana här gånger man märker hur bra det faktiskt kan vara.

Bra jobbat, ÖSK!
AIK Saywee
2012-12-21 09:01
@ÖSK KRILLE (GFG 2015):

Tvärtom, vi kommer att närma oss vår, värme, ljusare tider och Superettafotboll. Talgoxen hälsar att snart är det vår :)
2012-12-21 08:57
Saywee//

Det är ju Jordens undergång idag tydligen. Ska den alltså ske 12:12 :).
Örebro ÖSK Fans
2012-12-21 08:56
hoppas att någon mittfältare presenteras idag! men blir det något så är det förmodligen Nkili elller backen från AIK....

Snälla ha kvar Valdet Rama, Axen kommer trolla med han!!
AIK Saywee
2012-12-21 08:54
@ÖSK KRILLE (GFG 2015):

Gammal Gnällig Gaggig Gubbe är på G :)
Örebro Leper
2012-12-21 08:47
Mycket bra program igår! Över 2 tim. utan att det blir segt är riktigt bra gjort. Intressant, bra tempo, varierande, plus att Erik är jäkligt duktig på det han gör!
AIK Saywee
2012-12-21 08:46
@ÖSK KRILLE (GFG 2015):

Nejnej, något mycket viktigare på denna planet :)
AIK Saywee
2012-12-21 08:45
Det skall bli riktigt kul med en ny tränartrojka också, Peo och de två X:en, Axén och Axel. X är ju dessutom lite av "föredettingar".

Optimismen börja sakta men säkert infinna sig, trots att jag förlöjligas av en del, men det är tillåtet under silly season :)

Undrar hur och när truppen kommer att formas, men förstår att det kan ta tid när så mycket skall förändras och just i dessa tider, när skinka och julgran och presenter är i fokus. för de allra flesta.

Tänkte även lite på detta med att tränare ofta brukar ha en förmåga att ta med sig spelare som de "scoutat" mycket väl i sina egna före detta lag.

Vi kanske får in en Helsingborgare, en GAIS´are och en Forward ?

Heja SPORT, nu blir det pyro 12:12 !!!
2012-12-21 08:40
Saywee//

Spelare på g? :)
AIK Saywee
2012-12-21 07:55
Underbart,
äntligen händer det något riktigt positivt :)

Klockan 12:12 idag !!!
Örebroar'n
2012-12-20 23:57
Länktips: Fasiken va han är lik Sigurbjörnsson!! Lika som blåbär ;) Eidur är många år äldre dock hähä

2012-12-20 23:01
Erik Wärlegård gör det riktigt bra. Han borde sitta i SVT och presentera Kalle Anka och tända ljuset på Julafton nästa år :).
Minatankar
2012-12-20 22:56
Jag tycker Erik Wärlegård i ÖSKs uppsittarkväll gör det bra. Han är alltid glad, insatt och verkar känna alla. Det blev ett bra tempo och variation med de olika gästerna.
Degerfors gbgdeg
2012-12-20 22:37
Jimmy trodde du var en fit kille:) , du kanske käkar ostmackor o choklad med ,inte bra för figuren bärs är ju liter manligt svårare o sluta med :).längtar du lika mycket till fotbollen som jag,ärligt sagt ligger sömnlös på nätterna nu
Annons: