/fotboll/osk/forum/2190.aspx/fotboll/osk/forum/2190.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Leper
2012-12-17 18:35
ÖSK-Karl 16.58:

"Visst är det varningsflagg, helt rätt,, speciellt när det var Hans Melin. Finns två historier om varför. Antingen Sixtens förlängning, annars Folkes härjningar i och utanför styrelsen. Vi får nog aldrig veta sanningen."

Eller båda, plus några till.
AIK Saywee
2012-12-17 18:35
Jaja, nu orkar jag inte tjata längre, klubben är troligtvis mycket välskött, kunde inte ha haft bättre ledning eller spelare, ekonomin är det säkert ingen större fara med, publiken kommer nog tillbaka och klacken växer säkert, liksom sponsor-skaran. Problemet var bara att vi åkte ur allsvenskan. Himla oflyt?

Men vi återtågar enkelt utan att förta oss.

Hoppas att detta inlägg faller de flesta i smaken :)
Kardinalen
2012-12-17 18:19
@Telle:

Nej, om jag ordgrannt ska gå på dina grunder om vad som räknas som haveri för en allsvensk fotbollsklubb så håller jag inte med dig:

- Beroende på utgång i kvalspel så tappar 12,5 - 18,75 procent av de allsvenska klubbarna sin allsvenska status. Är det däremed alltid ett "haveri" som har ställt till det för dessa klubbar?

- Bantning med 25 procent. Vågar påstå att alla klubbar som åkt ur Allsvenskan fått banta ordentligt i budgeten. Även Malmö FF och AIK när det begav sig....
Örebro colona
2012-12-17 18:18
Saywee 17:33, 17:38.//
Kära Saywee !
Att kalla mig för stalker för att jag försökte hjälpa till att på ett konstruktivt sätt, som du efterfrågar, visa var man kan få svar på det du kallar "frågan" allså hur många procent av bolaget som ägs av föreningen respektive Spelarinvest är väl att ta i lite eller...
Kan man inte ha en annan åsikt än dig utan att du ska uppfatta att man hatar dig eller mår illa när man ser ditt nick ?
Jag trodde att det var den stora meningen med ett forum att olika åsikter ska komma till tals..

Kardinalen
2012-12-17 18:08
@Saywee:

Klicka på länktipset, där har du en del viktiga dokument angående ÖSK för de senaste säsongerna. Vad exakt som sades vid ryggdunkningarna får du fråga dom inblandade om själv. Själv tycker jag det inte är ett dugg intressant vad som sades vid några ryggsunkningar emellan.

Du borde ha läselektyr för flera timmar framöver....kanske flera dagar....
Örebro Telle
2012-12-17 18:06
Såg att ÖSK-Karl just svarade för sig själv samtidigt som mig.

Äh, jag lutar mig tillbaka, tar lite popcorn och låter er prata själva istället... :)
Kardinalen
2012-12-17 18:04
@Saywee:

Vilka i de båda styrelserna vill du ha bort. Och vilka ska vara kvar?

Har du själv förslag på nya ledamöter/ordförande? Och i förlängningen också sportchef och vd.
Örebro Telle
2012-12-17 18:02
Skulle tro att ÖSK-Karl talar om haveri i en vidare mening, eftersom utförsbacken de senaste två åren slutade i att klubben åkte ur allsvenskan och tvingas banta spelartrupp och omsättning med 25 procent nästa år för att överleva. Om inte det är ett haveri för en allsvensk klubb så vet jag inte riktigt vad som klassar in.

Vad gäller anledningen just till Melins avhopp har jag svårt att tro att Hans Melin själv skulle vilja gå ut med det så länge den nuvarande styrelsen sitter kvar, (om det nu ligger en schism bakom, som det sägs) eftersom det bara skulle skada klubben ännu mer utåt.

Att lägga sin personliga prestige åt sidan för klubbens bästa i vissa frågor är kanske också något man kan förvänta sig av en styrelseledamot på den här nivån. (Om man inte är en hejare på Powerpoint förstås, då är det fritt fram... ;)
Örebro "ÖSK-Karl (NEJ TILL ANSVARSFRIHET FÖR STYRELSEN)
2012-12-17 18:02
Kardinalen//

"Haveri? Meningsskiljaktigheter kallar jag det för."

Så du tycker inte det är att likna vid haveri när klubben gått från en tredjeplats till SE på två år? Dessutom med milt sagt försvagad ekonomi.

Det tycker jag är värre än meningsskiljaktigheter.
Kardinalen
2012-12-17 17:59
Jan Karlsson formulerar sig enligt följande:

"Visste du att vi som bäst håller på att iordningsställa ett försäsongskort innehållande 2 Svenska Cupen-matcher i mars samt 4 träningsmatcher hemma under våren? Se vidare information på vår hemsida inom kort, ett rejält erbjudande utlovar Eva och marknadsgänget."

Det låter bra! 150 kronor kostar det kanske?
AIK Saywee
2012-12-17 17:58
@gbgdeg:

Krya på dig !!!
AIK Saywee
2012-12-17 17:58
Kardinalen,

"Haveri? Meningsskiljaktigheter kallar jag det för. "

petitesser i ord, klubben håller på att haverera, en gammal fin allsvensk klubb som ÖSK, blev så misskött av slipsgubbar och några till att publiken och fansen tröttnade och ekonomin blev jobbig ...

VAKNA FÖR TUSAN, det går inte att sitta med armarna i kors, denna jädra skitstyrelse bestämmer och beslutar vad som helst, åtminstone till mars 2013.

Jag är så fruktansvärt besviken på att så få, som bara lyssnar på pengarna, kan sabba så mycket, jag är faktiskt fortfarande orolig inför framtiden :(

Ni vet att jag är optimist, men det finns fanimej gränser, även för min optimism.

Men jag hejar på SPORT !!!
Degerfors gbgdeg
2012-12-17 17:55
Saywee är lite irriterad och verkar inte må så bra därför han e så grinig ,tomten kanske inte kommer till han i år ,anledningen är väl att han har och är dum ,nejnej helt fel han är jättesnäll men han är ju ö-k-are ,bli rövit så kommer tomten med alla poängen till säsongen 2013. Tycker om er bröder
Kardinalen
2012-12-17 17:42
@"ÖSK-Karl (NEJ TILL ANSVARSFRIHET FÖR STYRELSEN):

Haveri? Meningsskiljaktigheter kallar jag det för.
Kardinalen
2012-12-17 17:39
@Leper:

Skicka ett mejl till Svartvitt-redaktionen och ta upp det som förslag på en ny artikel. De kan ringa Hans Melin och ställa lite frågor.
AIK Saywee
2012-12-17 17:38
Hur jädra lång tid tror du, colona, att det tar att leta reda på fakta i "frågan" ...

"Det verkar som du har gjort det lite till din grej att hela tiden misstänkliggöra allt vad styrelsen gör istället för att försöka ta reda på fakta."

... var kan jag hitta alla ärenden, förslag och beslut från sammanträdena? Vad som sägs eller diskuteras via lobbying och ryggdunkar.

Leta fakta själv, får du se hur lätt det är!
AIK Saywee
2012-12-17 17:33
colona, jag förstår att jag har många stalkers, som förföljer mig, hatar mig, ogillar mig, spelar ingen roll liksom vad jag skriver, det räcker bara med ett Saywee så mår ni dåligt!

Sådana som frenetiskt letar efter fel hos mig, istället för att komma med något humoristiskt eller konstruktivt, som efterfrågas ibland under sillasäsongen.

Jag har en längre tid varit irriterad över hur jädra dåligt vår klubb är skött och tjatat på att saker och ting skulle kunna blir bättre.

Hemsidan är sällan uptodate och styrelsen litar jag inte speciellt mycket på ...

... dessutom är det inte enbart min grej.

Jag vill ha massor av förbättringar fortfarande och har längtat hela mitt liv efter ett serieguld för ÖSK.

Gud hjälp oss att fixa detta :)
Örebro Telle
2012-12-17 17:29
ÖSK Fans // Ok, tack. Har en gissning om båda namnen, och det ena namnet känns bra mycket intressantare än det andra, måste jag säga. (Om jag nu tänker på rätt namn, det vill säga...)

Kardinalen //

Som flera redan har varit inne på: Om en styrelseledamot väljer att sluta är det kanske inte särskilt anmärkningsvärt i sig. Men om det sker i ett så pass turbulent läge som klubben har varit i en längre tid, är det väl i högsta grad intressant att veta orsaken till det?

Kan tänka mig att det funnits ett antal tunga punkter på styrelsemötenas dagordning de senaste två åren som skulle kunna få styrelsen i vilken allsvensk klubb som helst att bli oense internt. Det är inga lätta frågor klubben har brottats med. Sen hjälper det förstås inte till i vårt fall att styrelsen har haft den sammansättningen den har heller. Fotbollskompetens och ödmjukhet är väl kanske inte ledorden man förknippar riktigt alla ledamöterna med direkt...
Örebro colona
2012-12-17 17:21
Saywee :14:36/
Varför vara irriterad och kalla föreningen för ett slutet sällskap när det är hur lätt som helst att gå in på hemsidan och läsa sig till dessa frågor som du hela tiden ställer ?
Det verkar som du har gjort det lite till din grej att hela tiden misstänkliggöra
allt vad styrelsen gör istället för att försöka ta reda på fakta.

2012-12-17 16:58
@Leper:

Visst är det varningsflagg, helt rätt,, speciellt när det var Hans Melin. Finns två historier om varför. Antingen Sixtens förlängning, annars Folkes härjningar i och utanför styrelsen. Vi får nog aldrig veta sanningen.

Normalt sätt är det ju ett friskhetstecken när styrelsen förändras vid ett haveri. Tyvärr gäller inte det när det var Hans Melin, det visar enbart att haveriet är betydligt värre än man kunde ana.
AIK Saywee
2012-12-17 16:20
@"ÖSK-Karl (NEJ TILL ANSVARSFRIHET FÖR STYRELSEN):

Jahaja, kunde väl bara ana detta !!!!!
2012-12-17 16:16
@Kardinalen:

Jo, tyvärr spelade det en väldigt stor roll. Han var eldsjälen. Själv tror jag det har att göra med att styrelsen förlängde Sixtens kontrakt med lnappast möjliga röstövervikt.. Är väl ingen större hemlighet att de båda inte drog jämt. Var väl i samband med det som Hans Melin avgick?
AIK Saywee
2012-12-17 16:03
Jag betalar med glädje för en korv med bröd och en påse Gott och Blandat, eftersom jag vet att slantarna delvis går till klubben.

Jag är varken fattig eller rik, men en extra slant till ÖSK kan jag kosta på mig lite då och då.

Så är det bara :)
Örebro Leper
2012-12-17 16:01
@Kardinalen:

Tjaa, om han t.ex. avgick för att han tyckte något var misskött så tycker jag det spelar en himla roll!
Jag tycker det är varningsflagg om någon avgår mitt i en "period" (eller vad det nu kallas). Jag tror inte han avgick för att han "tröttnat".
AIK Saywee
2012-12-17 16:00
@Kardinalen:

... och lite till för dessa fattiglappar på 4:e våningen eller andra våningar !!!
Kardinalen
2012-12-17 15:57
@Saywee:

Du har rätt. Goda smörgåsar med en Loka till det, ingår lite då och då.
AIK Saywee
2012-12-17 15:55
Kardinalen,

"De arbetar ideellt. "

Kanske "gratis" men knappast idéellt utan förmåner !!!
Minatankar
2012-12-17 15:53

Se länk.
AIK Saywee
2012-12-17 15:52
@Kardinalen:

Kanske inte spelar någon roll om man ser lite nonchalant på varför han avgick, men jag tror ändå att det vore intressant att höra varför han avgick, Men det är jag kanske ensam om?

Jag har en stark känsla av att vi tappade en ledamot i styrelsen som verkligen ville jobba för ÖSK :(
Kardinalen
2012-12-17 15:52
@Saywee:

De arbetar ideellt.
Annons: