/fotboll/osk/forum/2178.aspx/fotboll/osk/forum/2178.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Minatankar
2012-12-20 22:56
Jag tycker Erik Wärlegård i ÖSKs uppsittarkväll gör det bra. Han är alltid glad, insatt och verkar känna alla. Det blev ett bra tempo och variation med de olika gästerna.
Degerfors gbgdeg
2012-12-20 22:37
Jimmy trodde du var en fit kille:) , du kanske käkar ostmackor o choklad med ,inte bra för figuren bärs är ju liter manligt svårare o sluta med :).längtar du lika mycket till fotbollen som jag,ärligt sagt ligger sömnlös på nätterna nu
Örebro Bastard on Parade
2012-12-20 22:34
Mycket trevligt inslag med uppesittarkvällen!
Örebro Retarded Jimmy
2012-12-20 22:29
@gbgdeg:

Japp, 10 kg minst blir mitt nyårslöfte. Mindre bira på helgerna tyvärr :0(
Degerfors gbgdeg
2012-12-20 22:25
Dax o banta mycke banta på detta forum )
Örebro Grixx
2012-12-20 22:22
Klockrent av Alec vid ca 2:17 och till slutet.
Degerfors gbgdeg
2012-12-20 22:14
Leper: snälla sänk inte nivån gillar dej dej du gör dina analyser dom är så fina hoppas du fortsätter leverera ,du kan få kultstatus om du bara orkar hålla i.Med vänlig hälsning, ett fan till dej:)
Örebro Retarded Jimmy
2012-12-20 22:04
Fan Axen har blivit lite småfet eller? :0)
Örebro Retarded Jimmy
2012-12-20 22:00
Lät som om Wowoah mer el mindre är klar för fortsättning i ÖSK även om inget är signat

*ÖSK fotboll live*
Örebro Retarded Jimmy
2012-12-20 21:57
Vänsterback

Edit: Gammal nyhet såg jag nu ;) Orkar sällan scrolla mer än en sida bakåt ;)
Örebro Trivseltorsten
2012-12-20 21:25
Om ÖSK vill ha Brandeborn men denne skulle välja Assyriska så är någonting allvarligt fel.

Trodde nog inte tidigare i år att jag skulle skriva detta, men det vore rätt surt om Tomer drar. Han var riktigt bra under hösten...

God afton.
Örebro Leffe-boy
2012-12-20 21:04
Minatankar: För att svara på det du skrev tidigare så tror jag ösk behöver en stark stomme som kan leda laget, precis som året vi kom 3a i allsvenskan. Då hade vi Bedoya, Almebäck, Nordin och Alvbåge som kändes lite som spettsspelare. Frågan är om vi har några som kan leda laget nu, även om det inte behövs lika bra spelare i superettan såklart.
Jag vet inte riktigt om Holmberg t.ex kan dra det lasset i den unga ålder som han befinner sig i just nu. Dock har vi gamla rävar som wikström, hagigne t.ex men jag skulle vilja ha en mittfältare som visar vägen om du förstår hur jag menar.

En annan sak som jag vet att många har stört sig på under åren är snacket om att Ösk fått för dåligt betalt i sina försäljningar av spelare och jag kan inte annat än hålla med. Det är endast pengarna i affären med Nordin som känns bra, annars tycker att vi skänkt bort våra toppspelare. Har man en kille som var reserv till landslaget (Almebäck) så tycker jag att man ska få mer pengar än dom man fick. Kolla t.ex bara malmö som öser in pengar i klubben varje gång dom säljer en kille utomlands.

Har tidigare här i forumet läst att folk tycker att brandeborn vore något för ösk, har inte själv sett honom. Hur är han som spelare? Finns det chans att han kommer till Ösk?
Örebro "ÖSK-Karl (NEJ TILL ANSVARSFRIHET FÖR STYRELSEN)
2012-12-20 20:53
Kardinalen//

Har du tagit ditt nick för att du ser dig själv som viktig?

Kardinal betyder”ytterst viktig” samt även ”grundläggande”. Ordet kan användas i en uppsjö olika sammanhang som till exempel följande:

- Kardinalfel: ett ytterst viktigt fel. Med andra ord om du gör ett riktigt praktfel någon gång så kan det beskrivas som ett kardinalfel. Att inplantera agapaddan i Australien var ett riktigt kardinalfel till exempel.

Att placera dig här på forumet är nog också att betrakta som praktfel, du verkar bara leta vad du tycker är fel på vad andra skriver i allmänhet och Saywee i synnerhet. Men du kan glömma att jaga bort de gamla rävarna. De flesta av oss är bara med rätta trötta just nu. Trötta på att vi fick rätt med att det skulle gå åt skogen. Men utrensningen i ledningen har börjat. Nu väntar vi bara på att den skall nå den högsta ledningen.

Att styrelsen och VD sitter i orubbat bo är definitivt ett kardinalfel. Så varje gång man ser ditt nick här, då längtar man till Mars, då kan vi göra något åt det kardinalfelet.
Örebro Valderinho
2012-12-20 20:31
Kanske blir en värvning innan veckan är slut ändå!?..
Minatankar
2012-12-20 20:03

ÖSK-tv direkt nu.
Örebro Leper
2012-12-20 19:43
@Kardinalen:

Ha ha ha, varför är då så bitter Kardinalen? Du har en egen liten häxjakt på Saywee tydligen.
AIK Saywee
2012-12-20 19:38
GGGGG

GaGGiga Gnäll-Gubben.

... och vad menar du med detta, vill du vara en åsiktsbegränsare, eller?

Kan du någon gång skriva något som handlar och fotboll, Behrn Arena, konstgräs eller Örebro eller sport eller är du bara en tjatig jädra förföljare?

Du har läst ganska dåligt ser jag, OK jag tyckte att Sixten var envis, var inte själv om detta, jag vet att Sköldis underligt nog fick jobb som sommarpraktikant och så småningom blev det som så, att ÖSK hade två sportchefer, inte undra på att ekonomin fick sig en smäll.

Sjögren däremot har jag ofta undrat över, vilka mandat eller vilken delegation han hade för att jobba, styrelsen regerade.

Varför i själva h-e mobbar du och förföljer mig ????

Svara ärligt !!!!
Kardinalen
2012-12-20 19:29
@Saywee:

Att anmärka på mobbning, ja. Bara för att den framförs i skriftlig form gentemot människor som troligen inte ens läser detta forum, betyder inte att den är harmlös. Sixten, Sjögren och Sköldmark har fått utstå myckna fjanterier i en raljerande ton under lång tidsperiod från din sida. Tråkigt att det finns nättroll/mobbare. Svårt att få bort dom, bara. Men jag gör mitt bästa.....

GGGGG

GaGGiga Gnäll-Gubben.

(Det är inga SSSS här inte....)
AIK Saywee
2012-12-20 18:44
Om jag inte skrev på detta forum, skulle inte Kardinalen ha något att anmärka på eller skriva om ...

... så jag tänker fortsätta.
Kardinalen
2012-12-20 18:41
@Telle:

Du menar formuleringar som skrivs i syfte att förlöjliga människor i upprepningens oändlighet, dvs är mobbning?
Örebro Telle
2012-12-20 18:18
Vad gäller Alimi visade han korta stunder att han hade mycket fotboll i sig, men han fick inte fram det tillräckligt ofta för att få godkänt, tycker jag.

Problemet i hans fall är nog också till viss del att man hade så pass stora förväntningar på honom. I varje fall hade jag det, eftersom ÖSK målade upp honom som Nordins ersättare och påstod att det var något av en drömvärvning som man hade velat göra länge.

Jämförelsen med Nordin var han inte i närheten av att leva upp till, även om han kanske inte fick så bra förutsättningar till det heller, i och för sig.

Kvalitetsskillnaden är självklart inte alls lika stor, så jämförelsen blir inte helt rättvis, men det ändå är lite samma princip som när man ersatte Almebäck med Sigurbjörnsson och menade att han skulle kunna gå in och ta hans plats mer eller mindre direkt.

Jag tror att man länge har underskattat svårigheten att ersätta lagets nyckelspelare med nya när man har gjort sig av med dem. Kanske för att man hade sån tur med exempelvis Almebäck och Bedoya när de kom hit, eller så är det helt enkelt bristen på så kallad fotbollskompetens som lyser igenom hos de som haft ansvaret för truppen.
Örebro Telle
2012-12-20 18:09
Kardinalen //

Meningen med detta forum är förmodligen heller inte att blunda för alla argument som inte passar ens egna åsikter och istället fokusera 100 % på att anmärka på andra medlemmars formuleringar.
Kardinalen
2012-12-20 17:40
@Saywee:

Jaha, så nu har du ändå "smålyft" GAIS litegrann....

Du fick din mening sagt med att du inte lyfter GAIS på forumet. Där är väl ändå diskussionen avslutad? Varför hålla på och fortsätta skriva oväsentligheter? Det ska vara mycket substans i detta forum.

Meningen med detta forum är INTE att "Saywee ska profilera sig till vägs ände".
Örebro Bastard on Parade
2012-12-20 17:20
pemo//

Jag tycker skottet var det enda Alimi hann visa upp i princip. Inte så att han använde det ofta eller kom till lägen, men de få gånger han kom till lägen så tycker jag han gjorde det bra. Minns Åtvidaberg borta och ett par fler tillfällen där han fick på pressade skott på mål vid svåra situationer där målvakterna gjorde ett par riktigt bra räddningar.

Jag gillade vad jag såg av Alimi under försäsongen. Synd att han knappt fick spela på sin rätta position, men det känns helt rätt att bryta med honom. Dock så innebär det att vi måste ta in ännu en central mittfältare och jag litar inte på att ÖSK kan leverera det. Hellre Alimi än ingen alls.
Örebro pemo
2012-12-20 16:40
widemarsh // OK. Ja, jag tror att han också passade till ett mål i någon av de sista matcherna. Men av det jag sett, så kändes det som om han inte var bekväm med det svenska fysiska spelet. Och hans berömda skott såg man ju aldrig till.

Då har jag hellre kvar Rama. Men där är det väl mer en inställningsfråga.
Sen tror jag att Boris blir det stora utropstecknet i laget 2013.
Har en magkänsla bara. Dels verkar han ha förstått att det krävs hårt arbete, dels visade han vilja förra året. Men jag tror inte han skall husera i backlinjen. ;)
Degerfors gbgdeg
2012-12-20 16:08
nikki. Synd att du tycker så ,klart vissa kan tycka man är jobbig men inte alla väl? Är absolut inte min mening at retas ,gillar bara ett annat lag som inte är svartvitt men framför allt fotboll. Tips använd schrollfunktionen annars:)
AIK Saywee
2012-12-20 16:02
@Nikki Sixx:

Frågor till admin skall väl tas enligt forumreglerna om vi skall vara petimetrar, men jag förstår dig verkligen ....
AIK Saywee
2012-12-20 16:00
... tror att jag skall titta in lite på degens forum och se om det finns något intressant fotböllstjöt där, nu när degeneländet, allas vår kompis, verkar ha blivit utsparkad från hemmaugnen, vidbränd och illaluktande ...

Stackars människa, hoppas att han blir frisk någon gång :)
Örebro Nikki Sixx
2012-12-20 15:59
En fråga till Admin. (om det finns någon fortfarande)

Hur mycket dynga får en person skriva innan denne bannas? En viss gästskribent börjar bli ganska tröttsam nu.
Degerfors gbgdeg
2012-12-20 15:50
Den är alltid bränd;) , men du är ju ung så du har fina tänder som säkert går bra att tugga med ,värre med mej o min enda tand :). längtar du......mena inte efer mej men menade säsongen för fotboll.. kompis
Annons: