/fotboll/osk/forum/2175.aspx/fotboll/osk/forum/2175.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro ÖSK KRILLE (GFG 2015)
2012-12-31 21:03
Gott nytt år på er alla ÖSK-vänner!
Degerfors gbgdeg
2012-12-31 17:37
Bempa har läst din profil men det står väl nåt på närkingska som inte någon annan än ni förstår ,tackar annars för berömmet med mitt skrivande annars har många av dina svartvita inte förståt vad jag skrivit :)
Örebro Bempa no:10
2012-12-31 17:24
"gbgdeg "

Jag är glad och samtidigt förvånad att nån är läs kunnig i Degerfors ;)
Tydligen läste du inte hela min profil ....

Men ha ett Gott Nytt År du med "gbgdeg "
Leeds forever
2012-12-31 16:19
45 matcher i A-laget
http://www.shamrockrovers.ie/news/35-news/3030-poty-awards-2012
Öreskå - 66
2012-12-31 16:16
GOTT NYTT ÅR SVART VITA SYSTRAR OCH BRÖDER!

NÄSTA ÅR....
Leeds forever
2012-12-31 16:16
Oscar spelade 45 tävlingsmatcher för Shamrock Rovers 2012, vald till årets unga spelare av fansen :):) http://www.youtube.com/watch?v=HPCkV7aH1hA
Örebro SHP Örebro
2012-12-31 15:32
GOTT NYTT ÅR ! NÄSTA ÅR BLIR ETT BRA ÅR , DÅ GÅR VI ÅTER OPP I ALLSVENSKAN!

SKÅL!
Örebro Leper
2012-12-31 15:23
Fasen, man blir ju lite förvillad! Försökte leta runt lite på nätet för att hitta lite statistik.

Enligt länken har han knappt spelat alls. I alla fall inte i a-laget.

Eller har han spelat i typ b-laget/ungdoms-laget?
Örebro Lekiller
2012-12-31 14:57
Oscar sa i samma radioprogram som Alvbåge att nu senaste säsongen har han spelat väldigt många matcher. Minns inte exakt hur många men Oscar ansåg att han aldrig varit i bättre form än vad han kände sig i just nu. Just chansen att få spela mycket var en av anledningarna till att han valde spel i Shamrock.
Postat via SvenskaFans-appen
Örebro Ösk-groda
2012-12-31 14:38
Oskar har spelat 29 matcher i år med Shamrock. Så står det iaf på Wikipedia om man kan lita på det ????
Örebro Leper
2012-12-31 14:21
Bastard:

"Oscar har inte spelat så många matcher på seniornivå sedan han lämnade Karlslund och kritiken från Shamrock är helt klart blandad. "

Hur många matcher har han spelat? Jag hade fått intrycket av att han var ordinarie.
Örebro ÖSK KRILLE (GFG 2015)
2012-12-31 13:17
Det finns flera exempel på unga målvakter som gjort bra ifrån sig på senare tid. Bara för att nämna några.

Viktor Norling, 21 år, Trelleborgs FF.
Karl-Johan Johansson, 22 år, fd Halmstad nu NEC Nijmegen.
Kristoffer Nordfeldt, 23 år, fd BP nu SC Heerenveen.
Erik Dahlin, 23 år, fd IFK Göteborg nu Songdal.

Jag tror Oscar Jansson blir alldeles utmärkt. Spelar väl ingen roll om vi supportrar inte har så mycket koll på honom, när ÖSK har det.
Örebro Ösk-groda
2012-12-31 12:37
Lekiller

Alvbåge är född 1982 och kom hit 2003, spelade två säsonger..
Örebro Bastard on Parade
2012-12-31 12:33
Lekiller/

Jag hoppas mycket på Oscar, men är lite osäker baserat på vad jag har läst. Jag har inte sett honom spela på väldigt många år så jag hoppas att han kan leverera. Han har utan tvekan kvaliteter, men att bara scouta en målvakt i träning blir fel. Se Tomer och Sandqvist! Nu säger inte jag att ÖSK inte har scoutat honom i matcher, men om de inte har gjort det så är det en chansning. Man får inte helhetsbilden av en målvakt på träning då luftspelet och positionsspelet sällan blir matchlikt.

Oscar har inte spelat så många matcher på seniornivå sedan han lämnade Karlslund och kritiken från Shamrock är helt klart blandad.
Örebro Lekiller
2012-12-31 12:14
Herr Alvbåge sågade ju samtliga som tvivlar på Oscar:s erfarenhet i radio häromdagen. Han föreslog Oscar för ÖSK när han lämnade Örebro för IFK redan inför förra säsongen. Oscar är i Johns ögon igentligen för bra för superettan. Sen hur mycket vikt man kan lägga i detta går kanske att diskutera. Men John bör väll kunna se om killen har några kvaliteer åtminstone. Anders Karlsson har ju även haft Oscar i olika sammanhang tidigare så bör väll ha hyfsad koll. Som han sa själv så bevisar väll att Tottenham engång valde att värva Oscar att det finns talang i honom. Sen om det kommer bli succé eller platt fall kan ingen veta. Vi kan bara hoppas på succé. Det kan dock bli viktigt att ÖSK plockar in en hyfsad stabil målvakt till som Oscar kan luta sig emot under säsongen tror jag. Hur gammal var förresten Alvbåge själv när han kom hit ifrån Frölunda och blev förste målvakt i ÖSK?
2012-12-31 12:01
Sedan en fräck gåta!!

Vad är det som skiljer en Närking ifrån en idiot ?????

Svar : Kilsbergen ;);)
Örebro Leper
2012-12-31 11:55
Jag vet inte om man kan säga att "folket tvivlar"? Det är väl nästan bara jag som är lite osäker och tycker Oscar är lite av en chansning.

Klart man hoppas att han blir en ny Isaksson och det kanske också blir så, men det är i alla fall en chansning vi gör anser jag.
2012-12-31 11:54
Sedan en fräck gåta

Vad är det som skiljer en Närking ifrån en idiot ?????

2012-12-31 11:53
Jag vill bara önska er alla Öskare ett riktigt Gott Nytt År 2013 !!
Örebro Karlstruum
2012-12-31 11:37
Först ville folket ha hem Oscar Jansson. Nu börjar folket tvivla om han kan leverera. Märks att vi är från gnällbältet. ;) Kan dra en jämförelse. Oscar Jansson blev tidigt utlandsproffs som en viss landslagsmålvakt blev till Juventus. Ingen av de två klarade sig upp till A-laget i sin första sejour utomlands. Men Isaksson vände hem och fick med sig två (?) SM-guld och blev senare landslagsmålvakt och även målvakt för lag som PSV & Man C. Säger inte att utfallet kommer bli detsamma, men inte har Sverige haft så många ungdomsproffs utomlands som varit målvakter? Jag har inte sett Oscar, men lever på hoppet att han kan göra en Isaksson som då i sin tur gör att vi kommer upp till Allsvenskan och sen säljs till utlandet för dyra pengar. Som sagt, han verkar ju bra skolad. Måtte han bara ha bättre fötter än Isaksson. Gott Nytt År på er mina vänner.
Örebro Leper
2012-12-31 11:27
Saywee, Einar:

Jag hoppas verkligen också att Oscar är en toppmålvakt som kan ta oss upp och bli ett topplag i Allsvenskan igen.
AIK Saywee
2012-12-31 10:06
Västerås, Hovsta, Brickebacken och Mosås är väl sovstäder till Örebro?
AIK Saywee
2012-12-31 10:04
gbgdeg, jag räknar allsvensk bandy som elitbandy, precis så som jag räknar Superettan som elitfotboll.

Har ni inte något bandyforum där du kan diskutera bandy med dig själv?
Degerfors gbgdeg
2012-12-31 09:47
Saywee Finns inte bandy i Degerfors i elitnivå och ser inte att Örebro heller har det om du inte tror att Västerås hör till örebro så som du har försökt förklara att Degerfors är örebro .Råtta :)
AIK Saywee
2012-12-31 02:17
Leper, jag hoppas att det blir bra på målvaktspositionen i vårt kära ÖSK, men är faktiskt liksom du, lite orolig, det verkar inte bli någon kontinuitet precis, Tomer som verkligen visade i höstas hur bra han kunde bli, när han slutade med utflykter, är ju på väg till det "förlovade" landet ...

... jag har inte sett Oscar live under en enda hel match, så jag vågar inte uttala mig, kan bara hoppas och vill tro att det blir mycket bra, eftersom jag är optimistiskt lagd :)
AIK Saywee
2012-12-31 02:08
@gbgdeg:

Spelas det bandy i Degerfors, eller har ni inte sådant heller på elitnivå?

I idrottstaden ÖREBRO finns det mycket att välja på :)
AIK Saywee
2012-12-31 02:05
@gbgdeg:

Det du skriver är inte sant ur min synvinkel,
så du blir för mig en lögnare i just detta inlägg !
AIK Saywee
2012-12-31 01:50
@m3z:

Ursäkta att jag tjatar, skrålla om du inte orkar, men tackar ändå för din länk, men eftersom det är sillytider och mycket brukar hända och dessutom lite ledigt på flera hemsidehåll, så kan man inte vara säker på att sidorna är helt perfekt uppdaterade, eller hur?

Eftersom jag dessutom varit offside några dagar så undrade jag vänligt hur dagens trupp, såg ut, varför är det så jobbigt för dig, förstår inte detta alls!

"spelare
Ahmed Yasin Boris Lumbana Christoffer Wiktorsson Daniel Bamberg Denis Abdulahi Eidur Sigurbjörnsson Emil Berger Ilir Berisha Jonas Sandqvist Josef Ibrahim Kalle Holmberg Magnus Wikström Marcus Astvald Mohammed Saeid Oscar Jansson Patrik Haginge Peter Samuelsson Samuel Wowoah Shpetim Hasani Valdet Rama William Atashkadeh"

Klippt ur Mittåt´s sida ....

21 spelare och truppen skall väl vara 19 eller 20, detta innebär att om inga nya skall in så skall 1 eller 2 bort?
Örebro Leper
2012-12-30 23:59
@Einar B:

Varför blev han utlånad så mycket? Var det för att han inte platsade? Eller var det för att han var så bra?
Örebro Einar B
2012-12-30 23:22
Shamrock, men också till Exeter och Northampton. Tror inte att det blev så många fighter där dock.
Annons: