/fotboll/osk/forum/2173.aspx/fotboll/osk/forum/2173.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
AIK Saywee
2012-12-31 02:17
Leper, jag hoppas att det blir bra på målvaktspositionen i vårt kära ÖSK, men är faktiskt liksom du, lite orolig, det verkar inte bli någon kontinuitet precis, Tomer som verkligen visade i höstas hur bra han kunde bli, när han slutade med utflykter, är ju på väg till det "förlovade" landet ...

... jag har inte sett Oscar live under en enda hel match, så jag vågar inte uttala mig, kan bara hoppas och vill tro att det blir mycket bra, eftersom jag är optimistiskt lagd :)
AIK Saywee
2012-12-31 02:08
@gbgdeg:

Spelas det bandy i Degerfors, eller har ni inte sådant heller på elitnivå?

I idrottstaden ÖREBRO finns det mycket att välja på :)
AIK Saywee
2012-12-31 02:05
@gbgdeg:

Det du skriver är inte sant ur min synvinkel,
så du blir för mig en lögnare i just detta inlägg !
AIK Saywee
2012-12-31 01:50
@m3z:

Ursäkta att jag tjatar, skrålla om du inte orkar, men tackar ändå för din länk, men eftersom det är sillytider och mycket brukar hända och dessutom lite ledigt på flera hemsidehåll, så kan man inte vara säker på att sidorna är helt perfekt uppdaterade, eller hur?

Eftersom jag dessutom varit offside några dagar så undrade jag vänligt hur dagens trupp, såg ut, varför är det så jobbigt för dig, förstår inte detta alls!

"spelare
Ahmed Yasin Boris Lumbana Christoffer Wiktorsson Daniel Bamberg Denis Abdulahi Eidur Sigurbjörnsson Emil Berger Ilir Berisha Jonas Sandqvist Josef Ibrahim Kalle Holmberg Magnus Wikström Marcus Astvald Mohammed Saeid Oscar Jansson Patrik Haginge Peter Samuelsson Samuel Wowoah Shpetim Hasani Valdet Rama William Atashkadeh"

Klippt ur Mittåt´s sida ....

21 spelare och truppen skall väl vara 19 eller 20, detta innebär att om inga nya skall in så skall 1 eller 2 bort?
Örebro Leper
2012-12-30 23:59
@Einar B:

Varför blev han utlånad så mycket? Var det för att han inte platsade? Eller var det för att han var så bra?
Örebro Einar B
2012-12-30 23:22
Shamrock, men också till Exeter och Northampton. Tror inte att det blev så många fighter där dock.
Örebro Gooey Nutballpuff
2012-12-30 23:10
@"ÖSK-Karl (NEJ TILL ANSVARSFRIHET FÖR STYRELSEN):

Hahaha
Örebro "ÖSK-Karl (NEJ TILL ANSVARSFRIHET FÖR STYRELSEN)
2012-12-30 23:05
Igår berättade en äldre herre för mig att Orvar Bergmark spelat både Fotboll, Bandy, Ishockey och Handboll i ÖSK:s A-lag, kan det stämma? De hade ju även vanliga jobb på den tiden, även fast de flesta "jobbade" hos kommunen eller Örebro Energi ;)

Som en kompis berättade om Ralf Edström när de spelade ihop i ÅFF, då var ju alla på Facit, när Ralf kom till kontoret ritade han ett streck på ett papper, när han gick hem suddade han ut det ;)
Örebro Leper
2012-12-30 23:05
@Einar B:

Ok, hoppas du har rätt.
Han gjorde det alltså bra i Shamrock (var det dom han var utlånad till?)?
Örebro Einar B
2012-12-30 22:43
Han har varit utlånad av Spurs dom sista åren men trots det mött bättre motstånd än vad Degen och Örgryte kommer bjuda på.
Kommer han och Wiken lära känna varandra kommer detta bli super.
Örebro Leper
2012-12-30 22:36
@Einar B:

Jo, jag har hört att han är bra "skolad". Men betyder det att han är tillräckligt bra för att vara 1:e målis och föra oss upp i Allsvenskan?
Jag hoppas det.
Örebro Einar B
2012-12-30 22:27
Leder?
Jag svarade på Lepers fråga givetvis.

Örebro Einar B
2012-12-30 22:23
Leder:
Han är bra skolad.
Du kan vara lugn!
Örebro Leper
2012-12-30 22:15
Jag kanske har frågat förrut, men i alla fall, jag undrar.

Är Oscar J tänkt som 1:e målis tror ni? Är han tillräckligt bra för att föra oss upp i Allsvenskan igen?
Det känns lite som en chansning, men jag har ingen koll på honom. Jag hade nog gärna sett en etablerad, rutinerad och erkänt stabil målis som 1:a val, även om det kostat mer.
Har jag fel?
Örebro ÖSK KRILLE (GFG 2015)
2012-12-30 22:01
Det här är för er bandyfantaster :).

SM-guldet 1957 :).
Örebro Einar B
2012-12-30 21:50
Hoppas Oscar har knutit lite band med PL finaste förening.
Vi skulle då kunna låna Jonathan Obika och Souleymane Coulibaly inför nästa sesse.
Unga lovande. Det funkade ju med Teddy Sheringham i en förening ca 17 mil bort.....
Degerfors CTV
2012-12-30 21:46
Samuelsson bakar pepparkakor och mycket mer...
Örebro Gooey Nutballpuff
2012-12-30 21:35
@gbgdeg:

Du vill ju snacka hockey?
Örebro Gooey Nutballpuff
2012-12-30 21:35
@ Ösk-groda:

Urg - Kallt som satan. Finalen skall alltid spelat utomhus - Men annars måste det vara inomhus!
Örebro Einar B
2012-12-30 21:01
gdgdeg:
Du vet att vi finns här för dig. Nyår är en tuff tid.
Men jag tror att jag kan prata för alla här inne på Örebro SK forum:
Vi kommer ställa upp för dig. Ut med det bara. Du har inget att skämmas för.
Så, Gott Nytt gbgdeg! Och som sagt, kom gärna in och hälsa på.
Vi tänker på dig!
Degerfors gbgdeg
2012-12-30 20:54
Nutballpuffy. Nu ska vi inte ta i då:) .Har ni inget bandyforum som ni kan tjata bandy här är vi riktiga fotbollsfans eller nja ,nu ska vi inte överdriva med spela vissa lag kör mer sparka o spring(
Örebro Ösk-groda
2012-12-30 20:21
Gooey Nutballpuff

Ang. bandyhallar......det jag kom fram till så är det bara 7 av de som spelar i Elitserien.....Jag kollade på Sv, Bandyförbundets sida.........Det ska visst bara finnas 12 hallar totalt
Någon annan kanske ha andra uppgifter, rätta mig om jag har fel !!!
Örebro Gooey Nutballpuff
2012-12-30 19:53
@gbgdeg:

Jajamensan! Vi är som korsade fingar! Vi är det levande beviset att Degerforsare och Örebroare kan älska varandra!
Degerfors gbgdeg
2012-12-30 17:48
Nutballpuffy känner mej redan väldigt poppis här inne:)
Degerfors gbgdeg
2012-12-30 17:46
Saywee :Det första du gör när du kommer tillbaka är att ljuga och säga att du har haft viktiga saker för dej så här vid juletider ,men vi vet ju att du har varit sur på mej och gråtit o hoppas att jag skulle försvinna härifrån men här är jag lika glad o käck som vanligt ,det har varit en fin stämning här inga påhopp:).

Kommer alltid vara rövit =Degerfors sen kan ni försöka kalla ert ishockey lag för rövit men det är helt en annan sak.
Sen kan man ju tycka att bandy ska spelas utomhus så vissa kan mumsa på ostsmörgåsarna i en snödriva
Örebro DaSa
2012-12-30 14:42
Ngn som hört ngt mer ang. Wovvens förlängning? Jag hoppas att det inte blir ngt och vi i stället satsar på Jakob Ericsson. Lika bra att skynda på föryngringen av backlinjen, sen tror jag att Jakob är minst lika bra.
Postat via SvenskaFans-appen
Örebro Gooey Nutballpuff
2012-12-30 13:15
På tal om bandy. Var faktisk nere och såg ÖSK-Katrineholm. Första bandymatchen för mig sedan bandyladan byggdes, Vilken skillnad det är att se bandy inomhus måste jag säga. Mina minnen är annars hur man stod och stampade för att hålla värmen ;)

Andra saker var att det faktisk var två klackar och liv o rörelse mer än jag väntat mig

Sedan såg jag gubbar med en klassisk skinnportfölj. Då log jag ;)

Glögglukt här & där (det var ju fredag) var också trevlig att känna.

Det var strax under 600 pers och läktaren var hyfsad fylld men vad händer om klubben tar emot 1000-1500? Sillpack?
Minatankar
2012-12-30 11:52
Namn: "ÖSK-Karl (NEJ TILL ANSVARSFRIHET FÖR STYRELSEN)
Sänt: 2012-12-30 11:43
//
Bandyns val av tröjfärger går mycket långt tillbaka. Även fotbollen har haft andra färger i tidernas begynnelse.

Efter det att ÖSK Bandy laborerat med diverse klubbmärken/logotyper, använder man emellertid nu den ÖSK-gemensamma på sin klubbdräkt.
Örebro m3z
2012-12-30 10:14
http://eyravallen.se/plus-och-minus/
Saywee kanske lägga till som eyravallen som favorit i din webbläsare så slipper du fråga samma sak om och om igen...
Länktips: eyravallen.se
Postat via SvenskaFans-appen
Örebro Mr. Milton
2012-12-30 08:57
Tackar för allt engagemang kring mina problem att nå officiella. Precis som Mittåt så kommer jag åt alla sidor på Internet utom just ÖSK:s officiella. Känns inte riktigt som problemet då ligger hos mig och uppenbarligen är inte problemet webbläsaren.

Vill inte ÖSK att alla skall nå dem så struntar jag ärligt i att besöka sidan framöver. Det händer ju ändå inte så mycket där. Tråkigt då mitt intresse för klubben sakta men säker sjunker år för år.
Annons: