/fotboll/osk/forum/2158.aspx/fotboll/osk/forum/2158.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
AIK Saywee
2013-01-10 09:35
@Åter till ståplats. (Sekt. E):

Men inte Solnafönstret :)
AIK Saywee
2013-01-10 09:33
Krille, 09:02,

ja, Friska Fläktar och Allsvenska Stjärnor

(När jag var yngre, vill jag minnas, att det fanns tablettaskar som hette så, den senare innehöll små samlarbilder, bl.a på Bergmark, Heineman Knivsta Sandberg med flera)
Örebro Bastard on Parade
2013-01-10 09:31
Jag hade gärna sett en ny vänsterback, men Wowoah borde hålla en ok nivå i Superettan. Jag förstår om ÖSK inte vill värva allt för många spelare till Superettan då utbudet av bra spelare som kan tänka sig att spela i ÖSK är mycket större om ÖSK är ett allsvenskt lag, men det är en rejäl chansning. Visst skulle man nu kunna värva en ung vänsterback som får konkurrera med Wiktorsson, men det är inte lätt att hitta spelare som kan utvecklas till allsvensk kvalitet på ett år. Målet är ju helt klart uppflyttning och då kan vi inte värva spelare nu som vi inte tror är tillräckligt bra nästa år om vi lyckas ta steget upp.

Det här ställer stora krav på ÖSK:s scoutingarbete under året då de måste förbereda sig för flera olika scenarion. Det ultimata vore så klart om vi lyckas gå upp direkt och då måste spelare som Wikström och Wowoah ersättas med spelare som håller hög klass i Allsvenskan.

Om det skulle skita sig och det blir ännu ett år i Superettan (eller ännu värre) så måste ÖSK givetvis vara förberedda för det med. Jag hoppas ÖSK inser detta, men det finns väl inte så mycket som talar för det med tanke på att vi uppenbarligen har en helt inkompetent styrelse när det gäller fotbollsfrågor.
Örebro Åter till ståplats. (Sekt. E)
2013-01-10 09:28
Stäng Stockholmsfönstret.
Örebro ÖSK KRILLE (GFG 2015)
2013-01-10 09:02
Saywee//

Fönstret ska vara öppet tills 2:a april. Vi får väl se om de som kommer in igenom fönstret värmer :).

Mr. Milton//

Ja, nu blev det korrekt, skönt. :)
Örebro Mr. Milton
2013-01-10 00:37
Bra jobbat Krille. Idag blev det rätt :)
AIK Saywee
2013-01-10 00:07
@ÖSK KRILLE (GFG 2015):

Stäng fönstret, det drar och jag misstänker att en förkylning är i antågande ....
AIK Saywee
2013-01-10 00:06
Tänker lite på detta med omsättning av spelare vilket inte bidragit till någon större kontinuitet, vi har "bytt lag" ganska snabbt under de senaste årens lopp, eller hur?

Men beträffande styrelsen, så har det väl gått lite trögare, där har det väl varit lite väl mycket av kontinuitet (inkl ryggdunkar) och såvitt jag befarar kommer det att ta tid att byta ut större delen av styrelsen om det inte är några som börjar få kalla fötter och avgå innan årsmötet.

Är det någon som har koll på hur många som kan bytas ut enligt medlemmarnas önskemål i mars 2013?

Det finns ju fortfarande styrelseledamöter som är mer intresserade av vad som händer på fjärde våningen, än vad som händer på Behrn Arena´s konstiga gräs.

Ser mycket fram emot årsmötet, årets händelse i Örebro?

Jag hoppas så mycket på framtidens fina ÖSK :)
2013-01-10 00:00
Gör ett nytt försök efter tisdagens fiasko :).

Här med förklarar jag svenska transferfönstret för öppnat!
AIK Saywee
2013-01-09 23:42
Rasberg, 23:06,

att det skall ta så lång tid att förstå sådant ...

... i styrelsemedlemmarnas ansvar, borde ingå att läsa lite på SF´s svartvita sida !

Jag börjar känna mig åter som en OU, vi är nog på G i framtiden :)
AIK Saywee
2013-01-09 23:33
Mr Milton 23:04,

verkligen ingen dum tanke, dessutom får han närmare till hörnflaggorna :)

Hoppas att vi blir bättre på fasta situationer i framtiden, typ Abgar ...
Örebro Rasberg
2013-01-09 23:06
Jag hittade en gammal artikel med Patrik Mörk från 2007 som Johannes Avenbrand gjort. Kul att läsa så här några år senare. Riktigt bra intervju för övrigt! "Tittar man också på talangutvecklingen de senaste åren så kommer flera av de bästa spelarna i varje ålderskull i Sverige från Närke känns det som. Om man tar tillvara på talangerna så tror jag att man kan ha en stor framtid framför sig. " - Patrik Mörk Vi misslyckades men verkar vara på rätt väg igen. Arbetet med alla trupper från u-17 till A-lag känns gediget. Vi bygger inte luftslott längre, vi bygger på rätt sätt från grunden. Bra plantskola, talanger, förädling och kryddat med erfarenhet.
Postat via SvenskaFans-appen
Örebro Mr. Milton
2013-01-09 23:04
En tanke kring dagens nyhet om Wovven.

Kan det vara så att tränarna ser honom som en lösning på vänsteryttern? Jag vet att åldern och bristen på snabbhet talar emot, men jag måste säga att de fåtal gånger han fått kliva upp har det inte sett helt fel ut. De gamla takterna sitter i och så långt upp i banan orsakar han inte lika mycket farligheter bakåt.

Vem har vi annars i truppen som är en naturlig vänsterytter? Yasin (som helst vill till arabhalvön) och sen..............?
AIK Saywee
2013-01-09 22:39
Apropå Kuba och kubaner, så tittade jag som kuban in på vår hemsida.

"Lever" den, är den uppdaterad, eller jag vet inte, eller sover den bara lite inför säsongen?

Undrar hur det blir med årets "klack", kommer den att växa, eller har vi stannat av, vi är ju trots allt elände, den tolfte spelaren, som tillsammans med övrig svartvit publik skall stödja våra grabbar hemma som borta.

Planeras något inför "premiären" mot Vasalund om ett par veckor?

Typ, välkommen hem Axén eller något annat slående?

Frågorna är många, hoppas på några positiva svar :)
2013-01-09 22:25
Saywee//

Ja, det skulle jag tro.
AIK Saywee
2013-01-09 22:21
@ÖSK KRILLE (GFG 2015):

I Polen gissningsvis?
2013-01-09 22:16
Saywee//

Miroslaw Kubisztal jobbar med catering och som tränare :)
AIK Saywee
2013-01-09 22:07
1000 tack Krille,

kan du också berätta vad Miroslaw Kubisztal pysslar med nuförtiden ?

(stavningen är hämtad från Kubanernas hemsida)

Livstidskuban Saywee, som gillar jamaicansk musik!
2013-01-09 21:58
Saywee//

Bonaventure Maruti, 36 år, lirar i Norge, Fram Larvik.

Paul Oyuga, 39 år, lirar också i Norge, Ålgård FK.

Still going strong :).
AIK Saywee
2013-01-09 21:55
@ernot:

ernot, ja ibland var de kvickare än bollen :)

Artister, publikdragare, lirare ...

Vem blir denna säsongs svartvita artist månntro?
Örebro ernot
2013-01-09 21:50
Saywee//

minns fortfarande morsans suckar varje gång kenyanerna sprang offside! :) Men sköna lirare va dem!
AIK Saywee
2013-01-09 21:46
Vad gör Maruti nu för tiden ?

Han och Paul Oyuga (stavning?) var härliga lirare, oftast :)

Mixar man svart och vitt, blir det absolut inte grått, det blir SVARTVITT !
2013-01-09 21:36
Bonaventure Maruti//

Håller med lutar nog åt Bajen. Men skadar inte att fråga :).
Örebro Bonaventure Maruti
2013-01-09 21:31
Pablo skulle vara intressant. Men jag tycker det luktar Bajen om det.
2013-01-09 21:16
Pablo Pinones Arce lämnar IF Brommapojkarna.

Kanske vore nått för ÖSK? Om vi inte har någon chans på Crespo menar jag.
Örebro Lekiller
2013-01-09 21:06
riorobban/

Förmodligen något för mycket skadad förra säsongen. Vi ska också komma ihåg att Berisha tappa lite i kvalitet mot slutet av förra säsongen.

Men det skall vi nog va glada för nu.
Örebro rirobban
2013-01-09 20:44
Egentligen ganska förvånade att ILIR BERISHA är kvar. Trodde han skulle bli en av spelarna som vi inte skulle få behålla. Måste vara Superettenas bästa mittback, i alla fall en av dem. Men om vi går upp denna säsong så måste man förlänga med kosovoalbanen direkt.
AIK Saywee
2013-01-09 18:51
Att jag inte har sett denna tidigare ...

... bra jobbat Mittåt, verkar vara aktuell.
Örebro Lekiller
2013-01-09 18:18
Minatankar/ Det får vi hoppas på. Om ÖSK skall få någon betydande summa ifrån en försäljning.
Postat via SvenskaFans-appen
2013-01-09 18:07
DaSa//

Vad är det som säger att Wowoah är tänkt som startspelare ;)?
Annons: