/fotboll/osk/forum/2155.aspx/fotboll/osk/forum/2155.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Leper
2013-01-12 21:44
Kollade just på Visionens länk om Valdet.

Shit vad bra han kan vara! När han vill så är han alldeles för bra för Allsvenskan.

Man kan ju undra varför det blev som det blev med honom. Är det vi (ÖSK) som har lyckats slarva bort en sån talang eller har han svagt psyke?
AIK Saywee
2013-01-12 21:19
Leper, 21:03,

jag har tänkt på samma grej, även lite liknande angående Valdet.

De är ju inte på väg framåt , uppåt i karriären hos svartvitt.

OK, Valdet trixade lite 2011, men 2012 blev han väl lite för egoistisk, å det är ju inte helt bra i ett lagspel ...

Trivdes inte i klubben, verkar bli reapris, eller?
Örebro Visionen
2013-01-12 21:18
@widemarsh:

Javisst, när jag såg honom spela var min tanke... hur har vi lyckats komma över denna spelare?! Vilken lirare! Utan tvekan allsvenskans bäste på det han gjorde offensivt när humöret var inställt på spel.

Tack för klippet det har plåstrat hjärtat ett x antal gånger, alltid ett nöje att se det.
Örebro Leper
2013-01-12 21:03

En tanke, kan det bli så att vi inte blir av med Sankan?

Jag menar, hur attraktiv är han på marknaden efter förra säsongen? Han har kontrakt två år till och risken är väl att han har ganska bra betalt.
Är han beredd att gå ner i lön för att få spela i t.ex. en div. 1 klubb eller accepterar han att vara 2:e målis i ÖSK och plocka ut en bra lön?
Örebro widemarsh
2013-01-12 20:58
Visionen// Är det något som kan göra att ÖSK ska få hyfsat betalt för Valdet så är det väl de där klippen från 2011. Mycket fotbollsgodis som jag hade äran att få klippa ihop till den där videon. Inte många ÖSK-spelare senaste åren man har kunnat göra lika sevärda videor med från en enskild säsong.

Killen har klass, synd att han inte verkar ha den rätta inställningen. Då hade han kunnat gå långt. Kommer nog sakna honom i ÖSK, trots allt.
Örebro Visionen
2013-01-12 20:44
Saywee//
2011

Jag saknar den Valdet, den Valdet som fick MFFs forum att löpa amok!

http://www.youtube.com/watch?v=GzTIH_W7wW4
AIK Saywee
2013-01-12 19:59
@Brus-Nilsson (Tobias Nilsson är en renhårig kille):

Vad tusan fick jag 8-1 ifrån, det blev ju 8-0 !!!

Minnet spökar, men så mycket synd om degen tyckte jag inte, att de fick ett minneslöst och felaktigt tröstmål som de aldrig fick ...

8-0 blev det 2006 och jag längtar riktigt mycket efter årets tre derbyn :)
Örebro Brus-Nilsson (Tobias Nilsson är en renhårig kille)
2013-01-12 19:34
http://www.svenskafans.com/fotboll/115651.aspx
AIK Saywee
2013-01-12 19:29
@svartvitthjärta:

Undrar vilken säsong som var succésäsongen för Rama I ÖSK?
Örebro svartvitthjärta
2013-01-12 19:27
Såg på ett forum för St Gallen att "behovet" av Valdet Rama diskuterades. Någon hade lagt ut ett drygt tre minuter långt Youtubeklipp, bla från succèsäsongen i Svartvitt.
AIK Saywee
2013-01-12 18:35
@Benny Böckling:

Du syftar förstås på nyförvärv eller försäljningar, men vi får la tjöta om annat kring fotboll och ÖSK under väntans tider.

Snart är det dags, inte lång tid kvar, jag längtar efter en lagbild på nya ÖSK :)

10 arbetsdagar återstår innan premiärmatchen mot Vasalund, det börjar bli ont om tid, eller?

Fan, vad segt det är som vanligt ... snart skall vi spela cupmatcher.

Jobba ÖSK, jobba !!!
AIK Saywee
2013-01-12 17:59
Minatankar, egentligen räcker det med en femetta :)
Benny Böckling
2013-01-12 14:45
Dåligt med rykten... Ingen som har nåt?
Örebro Gooey Nutballpuff
2013-01-12 12:44
@Minatankar:

Tycker "Uppropet" kan lägga in en "Vi kräver Crespo" punkt ;)
Minatankar
2013-01-12 12:40
Gillar Crespos spelstil. Svårt att sätta ord på den men jag attraheras av spelare som är annorlunda än de flesta vad gäller stil och kroppsspråk.

Han spelar på ett internationellt sätt, som många spelare i England gör.
Delar uppfattningen att det är en sådan spelare som kan locka publik och bli mycket populär. Så både av sportsliga, marknadsmässiga och ekonomiska skäl är han en intressant spelare/investering.

Hoppas ledning och styrelse kan överraska oss med honom inför denna säsong.
Örebro Gooey Nutballpuff
2013-01-12 12:39
@Asbjörn#10:

Duktig på slå bra inspel in i boxen när han väl kommer loss. En av de bättre i laget på det faktiskt. Frispelning till Kim Olsen som missade öppet mål och trasslade in sig i sina egna ben har väl ingen glömt ;)

Men skämt åt sido han är BRA på inspel, särskilt hans patenterade snett-inåt-bakåt inspel som ÖSK har fått en del mål på (och det borde ha varit fler). Något han har förbättrat men få ser är hans defensiva stöd till ytterbacken som är riktigt bra, när han vill.

Han är också duktig på att läsa och sticka eller röra sig mot öppen yta men det gäller att någon kan leverera bollar till honom när han rycker.

Håller med de som annars säger att han brister i tekniken (man ser aldrig/sällan Asvald komma runt sin back på ren teknik eller bollbehandling som t ex Anttonnen eller framför allt Rama)

Passningsmässigt tror jag att han kan bättre än han visar men han visar ofta stressymptom i triangelspelet på offensiv planhalva och slår bort bollar och är väl den som sällan slår de längre skruvarna när laget vill byta bollsida.

Nu vet jag inte vilken form Astvald var i på slutet eftersom han inte fick speltid men annars fördrog jag hellre Astvald än Yasin på kanten. Även om de spelade på olika kanter
Örebro Gooey Nutballpuff
2013-01-12 12:30
Crespo är kanske lite oslipad ännu men det ger honom bara ännu mer potential. En annan egenskap är hans oförutsägbarhet. När man gett upp matchen kan han dyka upp från ingenstans och sätta en strut
Örebro Gooey Nutballpuff
2013-01-12 12:29
@ÖSK KRILLE (GFG 2015):

Gillar
Minatankar
2013-01-12 12:26
Namn: ÖSK KRILLE (GFG 2015)
Sänt: 2013-01-12 12:10
//
Nu håller jag med dig! :-)
Örebro ÖSK KRILLE (GFG 2015)
2013-01-12 12:10
Saywee//

Crespo är en sån spelare som kan locka folk till Behrn Arena, kan bli en publikfavorit.

Det blir nästan alltid farligt när Crespo har bollen. En djupledslöpare av högsta klass. Bra bollsinne och målsinne. Vältränad som få.
AIK Saywee
2013-01-12 11:48
Krille, ingen har fel eller rätt, en del tycker bara lite olika, men stämningen är för tillfället riktigt bra här :)

Beträffande Astvald är jag mycket osäker, har liksom sett honom live flera gånger, men känner honom inte på närmare håll, fast vet att han har haft det svårt. Lurigt värre att veta hur han kan bli i framtiden, riktigt svårt faktiskt.

Men Crespo, han infriade min känsla och mina förhoppningar, de gånger jag såg honom, en riktigt målare :)
2013-01-12 11:29
Efter som jag har fel angående Astvald så lägger jag ner det snacket och snackar om något annat :).

Crespo vore trevligt.

AIK Saywee
2013-01-12 10:57
Mr. Milton, 10:09,

instämmer :)

Inte en massa påhopp, modereringar, hot, petitesser eller liknande.

Kul att flera börjar räkna lite i truppstorleken, jag tror liksom Leper gjorde i sitt 21:59 inlägg :)

Jag vill ha in en målis och Crespo.
Örebro Mr. Milton
2013-01-12 10:09
Gillar atmosfären som för närvarande råder i forumet. Fotbollsrelaterade sunda diskussioner där man trots olika syn på saker (eller i detta fallet en spelare) kan diskutera med glimten i ögat. Mer sånt.

Keep up the good work lads.
Örebro Asbjörn#10
2013-01-12 09:44
@ÖSK KRILLE (GFG 2015):

Håller med Adde här, det där är snarare egenskaper jag saknar hos Astvald! Han blir ofta på tok för statisk och orörlig när bollen inte är i närheten av honom, han är inte heller spelaren som fullföljer sina löpningar "i onödan".... jämför med en spelare som Elmander som är ett praktexempel gällande dessa egenskaper, han rör sig HELA TIDEN oavsett om bollen är 5 eller 50 meter ifrån honom.

Ett forum är ju dock till för att man ska tycka annorlunda, annars skulle det ju bli ganska platta diskussioner. :)
Som jag sa tidigare skulle ingen heller bli gladare än jag om Astvald bevisade mig fel och vände karriären uppåt igen.
Örebro DaSa
2013-01-12 08:44
Astvald har fysik för att bli en toppspelare men hans psyke verkar inte vara så starkt. Hans poängskörd är inte så imponerande. Men att jag tror han skall läsa lämna beror mer på att han fick lite speltid efter Peo tog över samt att jag tror han skulle må bra sv ett miljöombyte. Kalmar och jag skulle vara en perfekt klubb för honom.
Postat via SvenskaFans-appen
Minatankar
2013-01-12 06:30
_Adde_ (Örebro)
//
Håller med dig. Astvald skulle kunna gå långt med bl a sina fina löpningar och inlägg längs marken om han också utvecklade sin defensiv och sitt närkampsspel.
Postat via SvenskaFans-appen
Örebro _Adde_
2013-01-12 05:54
ÖSK KRILLE// Tänk så olika man kan se på en spelare. Just de sakerna du räknade upp är det jag saknar hos Mackan! :) Visst är det fantastiskt hur två individer kan ha så skilda uppfattningar kring olika spelare. Älskar't! :)
2013-01-12 00:18
Astvald lever mycket på sin vilja och jävlaranama. Han visar hjärta och kämpar till sista svettdroppen.

Går det bra för laget, går det bra för Astvald. Kolla bara 2010. Han är en teamplayer helt enkelt.

Det är det jag gillar med Astvald.

Sedan finns det andra saker som gör att han blir dålig när det går emot honom. Men det är inget jag tar här.
Örebro Asbjörn#10
2013-01-11 23:59
@Leper:

Bra fysik, teknik eller speluppfattning är inget som jag direkt ser i Astvald. Han får gärna bevisa mig fel men jag tror tyvärr att det snarare handlar mer om att han 2010 spelade i ett LAG som klickade och fungerade på de flesta planen, än att han själv är någon blivande toppspelare.

Att även han var bättre under det året råder det väl såklart inga tvivel om men jag tror samtidigt att hans brister maskerades en hel del i det laget, samma brister som vi tyvärr har blivit allt för påminda om de två senaste åren.

Gör nu en toppensäsong Mackan och täpp igen truten på mig! ;)
Annons: