/fotboll/osk/forum/2152.aspx/fotboll/osk/forum/2152.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro ÖSK Fans
2013-01-07 13:09
Saywee

Har faktisk ingen aning vart Rama är..På provträning va?

det är dom jag hoppas får gå...

Hoppas även att Nurme, Crespo, Nkili och Ayarna ansluter....Ayarna känns dock inte så trolig då vi ska ha en bantad trupp..
Örebro ÖSK KRILLE (GFG 2015)
2013-01-07 13:08
Minatankar//

Okej, tack för ditt svar :).
AIK Saywee
2013-01-07 13:08
Namn: Gooey Nutballpuff
Sänt: 2013-01-07 12:53
(Allt är ett citat) .....

Intressant för min del eftersom jag främst kommer att vara "upptagen" under första hälften av varje vecka detta år.

Funderar ändå lite över att tidigare, har jag gått in gratis under träningsmatcher pga mitt medlemskort, eller var det som livstidskuban?

Men 200:- för att se eleganterna lira träningsmatcher och cupmatcher på vår hemmaborg, det är billig underhållning och bra laddning inför återtåget!

Alla till BA !!!
Minatankar
2013-01-07 13:05
Namn: ÖSK KRILLE (GFG 2015)
Sänt: 2013-01-07 13:00 Ändrat: 2013-01-07 13:02:18
//
Om spelaren står under kontrakt med annan klubb krävs den klubbens tillstånd.
2013-01-07 13:00
Får spelare man köpt men inte övergången är registrerat hos SvFF träna med det laget?
AIK Saywee
2013-01-07 12:54
@Rasberg:

De få gånger du är inne på detta forum är det svårt,
att låta bli, att hålla med dig :)
Örebro Gooey Nutballpuff
2013-01-07 12:53
(Allt är ett citat)

*** MISSA INTE FÖRSÄSONGSKORTET ***
En nyhet för i år är att vi släpper ett försäsongskort som gäller på ÖSKs samtliga träningsmatcher våren 2013 och även Svenska Cupen-matcherna mot IFK Värnamo och Falkenbergs FF. Kortet kostar endast 200:- (Ord. pris 450:-) och ger dig alltså entré till totalt 7 matcher. Ett kanonerbjudande som ger dig drygt 50% rabatt mot att köpa lösbiljett till respektive match. Kortet finns till försäljning på vårt kontor och även på Örebrokompaniet på Olof Palmes torg.

JANUARI
Fre 25/1 Träningsmatch Vasalund H 19.00

FEBRUARI
Fre 1/2 Träningsmatch Västerås SK H 18.00
Fre 8/2 Träningsmatch Djurgården B
Lör 16/2 Träningsmatch Jönköping Södra H 13.00
Fre 22/2 Träningsmatch Degerfors IF H 18.00

MARS
Lör 2/3 Svenska Cupen Värnamo H 15.00
Lör 9/3 Svenska Cupen Falkenbergs FF H 16.00
Lör 16/3 Svenska Cupen BK Häcken B 16.00
Fre 29/3 Träningsmatch FC Inter (Finland) H 14.00
AIK Saywee
2013-01-07 12:52
@ÖSK Fans:

Troligtvis ingen dålig gissning, men är det även din önskan ?

Rama, är han kvar eller inte?
Örebro ÖSK Fans
2013-01-07 12:49
Saywee

av dom som är kvar i nuvarande trupp, tror jag Valdet, Sigbjörnsson, Sankan, Dennis och Josef får se sig om efter andra klubbar...
2013-01-07 12:43
@Minatankar:

Visst kommer det lämna en del spelare, kanske fler än vad vi räknat med. Om framstående spelare i truppen skulle lämnar, så måste de ersättas på något sätt, tycker jag.

Personligen tycker jag att 19 spelare i truppen är lite för lite. Vi blir otroligt känsliga för skador i truppen. Men det är ju klart vi har ju U19-truppen att spelare ifrån också.
Örebro Rasberg
2013-01-07 12:32
Vi har de senaste åren chansat friskt(!) med att värva skadeförföljda spelare som vi hoppats ska hålla sig skadefria. BP tar nog dock priset. Andreas Haddad, Niklas Bärkroth och Gabriel Özkan. En glädjekalkyl helt enkelt.
AIK Saywee
2013-01-07 12:32
@Minatankar:

Minatankar,

Det var precis det jag skrev för några dagar sedan, fönstren är väl mest till för att SvFF skall registrera spelare, men det är nog flera som skrållar förbi vad den tjatige Saywee skriver ...

... instämmer i övrigt med dig, samtidigt som det är läge för att spekulera vilka som "skall bort", "rensas ut", eller vad jag vågar skriva, själv har jag tidigare gissat på tre ..

Jonas Sandqvist
William Ataskadeh
Valdet Rama

(med beskrivning av varför, enligt ett tidigare inlägg om ni orkar leta)

... men förstår att många fegar ur när det gäller att gissa/önska något så tråkigt som att banta bort eleganter, eller?

Men det ekonomiska faktumet är att truppen skall vara 19-20 spelare om man inte ändrar målsättningen, vilket även kan hända.

Vi skall nog inte hoppas alltför mycket på nyförvärv, men något kommer säkert att hända på den fronten ....
AIK Saywee
2013-01-07 12:20
@Stso:

Du behöver inte be om ursäkt, du kanske inte läst vad som skrivits under det senaste dygnet. Ibland finns det ju mycket viktigare saker här i livet :)

Jag tror precis som du, att det kommer att hända saker denna vecka, för nu är den "långa" ledigheten slut och alla aktörer vaknar till liv :)

Samtidigt glädjer det mig att jag hör att talgoxen sakta men säkert försöker blåsa igång fotbollssäsongen, i ett land, beläget så nära Nordpolen.

Det är en liten tapper rackare.

Forza Parus Major !!!
Minatankar
2013-01-07 12:07
Namn: ÖSK KRILLE (GFG 2015)
Sänt: 2013-01-07 11:10
//
Kontrakt med spelare kan man skriva oavsett om fönstret är öppet eller inte (även om det finns vissa restriktioner). Tror därför inte att det kommer hända saker just p g a att fönstret är öppet. Det handlar endast om att registrera spelare hos SvFF.

Antagligen kommer flera spelare att lämna truppen innan serien börjar. Däremot kan vi inte förvänta oss så många fler nyförvärv. Kanske en målvakt och möjligen en forward.
2013-01-07 11:10
Vid midnatt öppnar fönstret på vid gavel. Ska bli intressant och se vilka som kommer in och vilka som lämnar våran klubb.

Jag tror att det kommer hända mycket under januari månad.
Örebro Stso
2013-01-07 10:53
God morgon!

Då ber jag om ursäkt för dubbelpost!

För övrigt tror jag att den här veckan kan bjuda på några nyförvärv!
AIK Saywee
2013-01-07 09:56
@Benny Böckling:

Instämmer!

Undrar vad han gör, den bortslarvade talangen, som inte strulade likt sin lille landsmanskompis Basse.

Jag önskar att svartvitt kan ha ett svartvitt lag, lite veteraner, lite talanger och lite artister, typ ...

... med sin spänst och längd kunde Berra nå allra högst i Allsvenskan.
AIK Saywee
2013-01-07 09:52
Stso,

god morgon :)

Den där länken diskuterade vi lite igår kväll .....
Örebro Stso
2013-01-07 09:44
Nu börjar det hända grejer!

Lite synd kan jag tycka att Eidur sticker, han var ju enligt källor grymt välscoutad, Almebäcks ersättare och Islands bästa försvarare. Rosenborg slet ju sitt hår likt matadoren på julafton när vi knep honom framför näsan på dom.
Örebro KCMarten
2013-01-07 09:18
@Benny Böckling:

Berra ?
AIK Saywee
2013-01-07 08:56
Godmorgon alla svartvita, inatt blev jag lite lyrisk ...

Bara arton dagar kvar,
hoppas truppen snart är klar,
sedan lägger vi en grund,
börjar emot Vasalund.

Sent i höst skall vi fira,
med eller utan bira,
återtåget har gått i mål,
på BA hördes ett segervrål.

Dessutom vann vi kuppen,
med den fina truppen,
eleganter och giganter,
vek ej ned sig mot elefanter.

Framtiden är vår,
år efter år efter år,
ingen kan spå,
men vi är ÖSK!

Benny Böckling
2013-01-07 00:44
BERRA!
AIK Saywee
2013-01-06 22:10
Gooey,

ja Melin avgick tidigare än han borde ha gjort, hade gärna fått sitta kvar ytterligare en "period".

En hederlig och duktig svartvit styrelseledamot.
Örebro Leper
2013-01-06 21:20
Jo, det är flera som tycker det är synd att Hans Melin hoppade av. Har hört att han hoppade av pga av han inte tyckte ledningen i ÖSK skötte sitt jobb bl.a.
AIK Saywee
2013-01-06 20:50
Leper, 20:43,

ja just det, så var det, en av de jag helst önskade skulle vara kvar i styrelsen för ÖSK Elitfotboll.

En vettig styrelseledamot tog ett personligt beslut och hoppade av,
han hade behövts i framtiden :(

Alla dessa styrelser kors och tvärs, är det båda som kan förnyas i mars och hur många kan bytas ut i respektive styrelse? Är det någon som kan detta?
Örebro Leper
2013-01-06 20:43
Hans Melin hoppade av styrelsen i ÖSK Elitfotboll i somras för att han var missnöjd med hur vissa saker sköttes.
Jag tror det var då Larsen fick en plats i styrelsen för Elitfotboll.

Styrelsen i föreningen är något helt annat.
AIK Saywee
2013-01-06 20:28
Lekiller, 20:21,

självklart skall vi vara glada för varje krona vi kan få vid vår utförsäljning, för de som vill köpa är väl ganska medvetna om vår prekära situation ekonomiskt.

Jag gråter inte över spilld mjölk, men jag kan erkänna att det inte känns trevligt, så många felbeslut har satt oss i en mycket besvärlig situation både sportsligt och ekonomiskt.

Man måste verkligen lära sig av historien, även om det handlar om felbeslut, så är det bara!

Men jag är en optimistisk supporter och hoppas och tror och önskar att det blir en mycket bättre svartvit framtid :)
Örebro Lekiller
2013-01-06 20:21
Jo.. Men vi kan inte längre gråta över spilld mjölk. Det som har varit och de beslut som tagits kan aldrig göras om. Det jag menar med att ÖSK ska vara glada om de kan få ut lite pengar överhuvudtaget för Rama. Det viktiga är ju vilka beslut som görs nu och inte för ett eller två år sedan. Eller?
Postat via SvenskaFans-appen
Örebro Leper
2013-01-06 20:19
En dröm:

Yasin gör succé i Golf Cupen (eller vad den heter), säljs till "El Arab FC". Pris 12 milj.
Vi säljer Rama till Tyskland/Schweiz. Pris 2 milj.
Abdulahi blir klar för Åbo.
Eidur klar för sin hemklubb i Island.
Ibrahim skriver på ett 3-års avtal med Syrianska.
Sankan klar för en engelsk div 2 klubb.

Astvald får självförtroende.

Sammy... tja, hoppas nog att han blir kvar.

Vi köper in en bra rutinerad målis.
Plus värvar en riktig tuffing på mittfältet.

William & Samuelsson är friska.

Yes we can!
AIK Saywee
2013-01-06 20:14
@Lekiller:

Inte med de förutsättningar som NU råder, men klubben har de senaste åren haft en senfärdig och krånglig och icke speciellt kommunikativ organisation. Så det som inte händer är ju ganska förväntat, eller?
Annons: