/fotboll/osk/forum/215.aspx/fotboll/osk/forum/215.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Brunnsborrare Stig-Arne Tjäle
2017-03-28 21:43
Jag kom just hem från Vedevåg och ska också dra mitt strå!
Loppan i Axens skägg
2017-03-28 20:54
Kom igen nu alla fans som skriver och läser här!!
Örebro och kubanerna pumpar ut med info och hype inför Jönköping Södra nu får vi steppa upp oss här och skriva och bidra till hypen.
Kom precis hem ifrån Japan och ska dra mitt strå till stacken nu.
2017-03-28 20:09
@öörebrooo:
Nej jag tror inte Alek kommer försöka spela Plessi i form på bekostnad av Brendan. Det skulle förvåna mig. Tror Plessis är alldeles för ringrostig f.n. Han behöver dessutom komma in i hur laget spelar
Örebro Misterister
2017-03-28 18:28
Brendan verkar ju vara en hyvens kille. Han ger ett väldigt sympatiskt intryck i intervjun. Dessutom har jag alltid gillat hans spelstil med bra passningsfot.
Örebro Minatankar
2017-03-28 18:27
@Benny Böckling:

Jag håller med dig om att dessa spelare med stor sannolikhet är de som Alik gärna vill starta en match med. Både Ring och Lodgi har gjort starkare intryck på försäsongen än i fjol, så där kan det nog bli hugget som stucket vem som visar bäst dagsform.

Detsamma gäller t ex också i valet mellan Omoh och Ayaz, där båda varvar goda insatser med mindre bra. Och så har vi flera andra spelare som klappar på porten för spel.

Jag tror också Alik har med i bilden att låta Brendan spela högerback i de matcher han vill att långe Plessis behövs.

Skulle helst se både Omoh och Ayaz i form med på varsin kant men kan acceptera om man startar med Rogic som är bättre defensivt.

Skulle emellertid i så fall vilja se att Alik byter ut Nordin, Mårtensson eller Rogic redan efter 45-60 minuter om någon av dem uppenbarligen inte når upp i tillräckligt hög kvalitet. Vill inte att man bara ger avbytarna 10-15 minuters spel. Men visst, allt beror ju också på hur matchen gestaltat sig i övrigt.
Örebro Pedretti - Admin
2017-03-28 18:24
@Restalundsv:

Hahaha, har de gjort en tredje omröstning?
Första var jämn där vi hade övertaget mot Östersund och den andra överbelastade Djurgårdarna.
2017-03-28 18:14
Sjua - Blir mitt tabelltips för 2018. Frågetecken jag har är försvaret i luftrummet och under press samt målvaktsspelet. Jag tippar alltså en placering sämre än förra året. Tro mig, jag kommer inte gråta om vi blir bättre än så ;0) Samtidigt är det så svårt att tippa eftersom så mycket kan hända alla lag under sommarfönstret. Bara se vad som hände ÖSK förra gången.
Örebro Minatankar
2017-03-28 18:12
@Åter till ståplats. (Sekt. E):

Man kan inte bli annat än imponerad av Brendans inställning, personlighet och förmåga att uttrycka sig. Vilken kille!
Örebro Benny Böckling
2017-03-28 18:11
Enda platserna som känns öppna inför premiären tror jag är vänsterbacken och högeryttern. Oscar, Brendan, Almebäck, Lorentzs, Rogic, Mårten, Gerzic, Besara, Kennedy känns klara.
Postat via SvenskaFans-appen
Örebro Restalundsv
2017-03-28 18:01
Rösta på ösk
Örebro Pedretti - Admin
2017-03-28 17:34
Kan bli en roligare resa till Solna denna säsong.
Örebro Åter till ståplats. (Sekt. E)
2017-03-28 17:26
Bara måste säga att Sportklubben med BHI är världsklass! Så jäkla kul att vara supporter till denna fina klubb.
Örebro Benny Böckling
2017-03-28 17:04
Wärlegård// Hade varit guld om dessa avsnitt av sportklubben kunde komma i podd-format också.
Örebro Hitta avslut!!
2017-03-28 16:56
Vore märkligt att värva in en reserv till vår reserv, Logi, på vänsterbacken. Och med Logis två senaste insatser i färskt minne så känner jag mig lugnare än på länge när det gäller vänsterbacken.

Vi har en riktigt fin trupp nu. Bra jobbat Sköldmark och gänget!

Örebro öörebrooo
2017-03-28 16:56
Det här laget hoppas jag startar på måndag. Jansson Lorentz Almebäck Brendan Valgard Ayaz Nordin Mårtensson Rogic Besara Kennedy Brendan har imponerat stort och det är en spelare jag tror och har trott på sen förra säsongen, hoppas han får sin chans nu. Vore tråkigt om Plessis ska "spelas i form", så som det var med Crespo förra året. Valgard tycker jag har visat framsteg och är säker sugen att vissa alla att han är en bra spelare. Rogic har imponerat stort och kan snart bli en favorit hos oss tror jag, och med Filip på kanten så blir vi starkare i defensiven än om Omoh skulle spela.
Örebro Alltid Örebro
2017-03-28 16:49
@Grohl:
Vet inte vad folk ser i Ring, han kan i det långa loppet säkert bli en ok allsvensk back men inte mer än så. Tycker ingen av dem ska vara given 1a utan spela den som är bäst för dagen och som passar motståndet. Logi är bättre offensivt... lira honom mot de lag vi ska föra spelet så får Ring lira mot lagen vi backar hem mot.
Örebro Grohl
2017-03-28 15:52
av vad jag sett av Ring under försäsongen hoppas (och tror) jag verkligen inte han blir backup till Logi. Det finns stor potential!
Örebro Brandao
2017-03-28 15:42
Neee jag tror inte heller dom värvar Batan nu... jag tror och hoppas Logi tar platsen som vänsterback. Han är giftigare i offensiven än Ring.
Örebro öörebrooo
2017-03-28 15:33
Hört att vi inte längre vill värva Batan, hoppas det stämmer. Valgard tycker jag hat gjort framsteg och Ring är en bra reserv.
AIK Saywee
2017-03-28 15:07
Vågar vi tro på medalj 2017, eller ska vi vänta några år, innan vi vågar? 1-8 e la rimligt ändå ...
Örebro Bengt-Erik Gårdefors mustasch
2017-03-28 15:05
Med tanke på att många tycker att de två kvällstidningarna är usla på att skriva om ÖSK och andra landsortslag är det fascinerande att så många uppenbart lägger mycket energi på att läsa deras artiklar.
Örebro Pedretti - Admin
2017-03-28 14:52
Hörrni!
Aftonbladet vill tillägna ett allsvenskt lag ett helt magasin och såklart förtjänar vi ett magasin bara om ÖSK!
Så rösta!
Örebro Restalundsv
2017-03-28 14:44
Nytt avsnitt av sportklubben med BHI ute nu.
Hagges vänsterfot
2017-03-28 12:07
@Brandao:

SM guld!!
Örebro Nubbli
2017-03-28 12:01
[QUOTE=Brandao]Vi har snyggast tröja!!!!!!! [/QUOTE] Roligt! Det extra roliga är att Halmstad har exakt samma tröja och får en ETTA
Örebro Hitta avslut!!
2017-03-28 11:42
Snö, Kör 1-16 :)
Örebro Snö
2017-03-28 11:27
@Hitta avslut!!
ÖSK 9a när 30 omgångar spelats, Malmö vinner, Sirius o AFC åker ur
Örebro Hitta avslut!!
2017-03-28 11:23
Är det inte dags för lite tabelltips? Både rimliga och orimliga tips är välkomna :) Nån som känner sig redo?
Örebro Brandao
2017-03-28 10:37
Vi har snyggast tröja!!!!!!!
Örebro Nicknamn i ribban
2017-03-28 10:33
"Begränsad" i förhållande till Usain Bolt, helt klart. "Begränsad" i förhållande till valfri spelare i Allsvenskan, knappast. Sen står det att Oscar var med i Januariturnén för 5 år sedan (var väl - 13, - 14 och - 15?) samt att Sebbe Rings storebror Jonathan spelar i Kalmar (flyttade till Turkiet för flera månader sedan).
Annons: