/fotboll/osk/forum/2144.aspx/fotboll/osk/forum/2144.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Matta
2013-01-24 20:31
Trevligt med Crespo.

Nu har vi riktigt gått om forwards. Tror att det är ett högst troligt scenario att någon av de andra offensiva spelarna försvinner inom kort.
Örebro rirobban
2013-01-24 20:22
ÖSK har säkert velat köpa loss Crespo, men i detta fall gick inte AIK med på mer än ett lån, eller hade för högt pris för att ÖSK skulle kunna köpa loss. Då är ett lån det näst bästa alternativet. Tror inte det är omöjligt att vi kan köpa loss honom i framtiden.

Anfallsuppsättningen vi har nu är allsvensk klass på. Att det är den bästa i Superettan behöver man inte vara expert för att förstå. Nu krävs endast breddning av ytterförsvaret och ersättning av "förlorade" spelare (ifall Bamberg, Yasin och/eller Josef skulle säljas). Alternativt att man får Rama att skriva på ett 3-årskontrakt som han själv får bryta vid årsskiftet ifall klubben inte går upp till allsvenskan :)
Örebro Gooey Nutballpuff
2013-01-24 20:18
Framtida premiärer kanske blir i "Vivalla-Hallen" ?

Saknar lite att inte ÖSK åker till Finland i år. Var ju på väg att bli lite av en tradition
Örebro Gooey Nutballpuff
2013-01-24 20:17
Ingen match imorgon
Örebro Gooey Nutballpuff
2013-01-24 20:05
@ÖSK Fans:

Håller med om Rama!
Örebro ÖSK Fans
2013-01-24 19:59
ÖSK har gjort en perfekt sillyseason än så länge...låna ut Alt sälj Yasin,sankan,Dennis och Ibrahim och låt Axen ta hand om valdet. Värva in Rinne och Nkili...

Sen vinner vi super1an klart och 2014 blir en supersatsning för att sedan vinna Allsvenskan 2015..

Örebro Conjuration
2013-01-24 19:48
DaSa, du har rätt i det faktumet att rent långsiktigt är det bättre att använda "egna" spelare men nu känner jag att vi måste satsa kortsiktigt så att tiden i superettan enbart blir ettårig och då är Crespo en fantastisk värvning för att uppnå målet.

En Crespo som gör succe är ett billigt pris för allsvensk existens
Örebro "ÖSK-Karl (NEJ TILL ANSVARSFRIHET FÖR STYRELSEN)
2013-01-24 19:43
@DaSa:

Tyvärr är spelarinvests pengar låsta p.g.a minst sagt knepiga skatteregler. Vill du veta mer om dem kan säkert Minatankar utveckla det på forum24. Pengar finns men kan ej användas, så illa är det.
Örebro DaSa
2013-01-24 19:36
Gooey Nutballpuff/ Håller delvis med, en sak som är riktigt bra med lånet är att vi slipper möta honom när vi möter Giffarna:) Men jag tycker att ÖSK skall sikta högre (läs satsa) när riskerna är låga som i detta fall då vi har testat honom i ett halvår.
Örebro Gooey Nutballpuff
2013-01-24 19:19
@DaSa:

Jag är en av dem som är, om inte lyrisk så iaf väldigt glad. Det scenario du nämner är vanlig situation man som klubb kan hamna i. För alternativet att köpa honom kanske i dagsläget inte är möjligt pga olika skäl och då är frågan om man ska avstå helt?

Du kan också se lånet som en försäkringsåtgärd från klubbens sida att man kommer ha forwardsalternativ för hela säsongen. För trots allt bör en trupp bestå av fyra centrala anfallare för lag som spelar 4-4-2 (och gärna lite olika typer av anfallare). och det är inte alls säkert Crespo kommer bli en startforward. Han var en del inhoppare i höstas.

Det jag gillar med Crespo är att han ger Peo fler verktyg sin låda till anfall. Crespo är en perfekt forward att kasta in när man vill ändra lite karaktär på anfallsspelet. Oförutsägbar och lite oortodox som han är kan han göra mål av ingenting. Det smäller oftast när han får chansen. Jag ser honom som ett mycket bra komplement till en mer traditionell forward som Peter eller Hasani. Jag ser det inte heller som uteslutet att han kan funka med William som gärna fladdar ut mot kanterna i sitt spel och trots det är bra på suga fast bolllen.
Örebro DaSa
2013-01-24 19:15
Minatankar/ Var väl ett gyllende läge att använda sig av spelarinvest. Annars kunde de väl fått till ett lån över hela 2013 och sedan en utköpsklasul. Går vi upp i AS igen så hade vi säkert haft pengarna som krävdes. Men som vi redan vet så har (och hade) vi de sämsta förhandlarna i hela AS/SE. Vilket bevisas gång efter gång...
Örebro DaSa
2013-01-24 19:10
Nu när jag är igång så får det bli ett inlägg till:) Hoppas att vi lyckas sälja ngn av våra yttrar, har ju varit en del rykten så får hoppas att Sköldmark lyckas knyta ihop säcken.

Idag så ser jag följande som yttrar (i min personliga rangordning)
1. Holmberg - vår största talang som skall ha mycket speltid.
2. Bamberg - Rutin och bra inläggsfot om han stannar
3. Valdet - skall inte få starta om han inte förlänger, annars så är han den bästa yttern.
4. Yasin - borde ha bra självförtroende efter landslagsspelet, men tycker fortfarande att han är överskattad/övervärderad (men hoppas att bli motbevisad)
5. Astvald - gör för lite poäng för att spela på en offensiv position
6. Ibrahim - behöver nog lånas ut för att få tillbaka sitt självfötroende som han behöver för sin spelstil.

Med en trupp på 19 spelare så måste minst två bort. Ett drömscenario skulle vara att vi lyckas sälja Yasin och Valdet. Då de både skulle dra in en del pengar till skillnad från de andra. Sen skulle jag även vilja se en utlåning av Ibrahim, gärna till Forward med samma villkor som vi fick låna Crespo:) Detta då Ibra måste ha mera matchträning, han har ju knappt spelat ngn riktig match på ett år.

Minatankar
2013-01-24 19:10
Namn: DaSa
Sänt: 2013-01-24 18:49
//
Håller med dig att Crespo är en spelartyp som man gärna vill ha under ett köpkontrakt. Har dock haft den förutfattade meningen att AIK inte säljer honom till de pengar ÖSK skulle kunna betala.
Örebro pamo
2013-01-24 19:04
alltid bra med alternativ,Peter e ju grym i boxspelet o funkar nog som target oxå.men vi behöver en spelfördelare!har inte direkt någon uppfattning om vad den nye flintskalliga mittfältaren är för sorts spelare?
Örebro Chipset
2013-01-24 18:58
DaSa/ Crespo gör succé och går tillbaka till AIK - Ösk går upp till allsvenskan. Det scenariot duger för mig. I den bästa av världar hade han kritat på redan 2011.
Örebro DaSa
2013-01-24 18:53
Men nu när vi har värvar Crespo så tror jag att PeO kommer att låta HAsani och Petson konkurrera om ena platsen i anfallet och William och Crespo om den andra. Förhoppningsvis så går William före Crespo när han är skadefri.
Örebro DaSa
2013-01-24 18:51
Men jag kanske har fel eftersom alla här inne på forumet verkar vara lysiska?!
Örebro DaSa
2013-01-24 18:49
Jag har velat ha haft hit Crespo sen han lämnade oss i höstas MEN inte som lån utan utköpsklasul. Jag ser inte som helst fördelar med att låna in spelare på de villkoren, kvittar om det är Messi eller Crespo. Det vi behöver är långsiktighet och möjlighet att göra bra spelaraffärer, nu får vi inte ngt av det.

Ser två olika scenarior:
1. Crespo gör succé - han plockas hem i sommar och säljs. ÖSK måste börja om ochy leta ny anfallare.
2. Crespo skadas/floppar - han kostar ÖSK pengar och AIK kommer inte plocka hem honom i sommar.

Precis samma sak som när vi skrev kontraktet med Astrit, vid succe kommer alla härinne grina och vilja avsätta alla och allt. En bra liknelse är väl den klassiska kissa i brallan effekten...
Örebro Ståplats är bäst
2013-01-24 18:46
@pamo:

du tog orden ur munnen på mig,även om jag tror att även Crespo skulle funka som target så känns Hasani mer som klippt och skuren för den rollen...eller kanske Hasani i en fri roll mellan mittfält och anfall så kan William/Crespo bilda anfallspar...hursomhelst så är det jäkla bra att Crespo kommer tillbaka till ÖSK!
Örebro Conjuration
2013-01-24 18:46
YES! UNDERBART! Tack ÖSK för att ni tog in Crespo igen

Jag mår så otroligt bra av denna nyheten!

Vem fan är Bangura? Vi har Crespo ;)
Örebro ÖSK KRILLE (GFG 2015)
2013-01-24 18:44
Intervju med Crespo.
Örebro pamo
2013-01-24 18:26
ingen som tror på Hasani som target o crespo som djupledare?och med den något skadebenägna William som joker,tror även att Ahmed kan få ett riktigt genombrott i år!
Örebro Karlstruum
2013-01-24 18:18
Nej, tror inte heller att William går någonstans innan han visar att han är skadefri.

Känns som att Crespo/William är den anfallsduo som kommer starta om alla är friska och i form. Inte direkt kattskit att kunna sätta in Hasani/Peter sista 25 om spelet går i stå. Antingen byter man ut båda anfallarna eller har kvar William som en offensiv ytter.

Men känns som att vi har lite väl mycket anfallare ändå för att vi "bara" ska ha 19 man i truppen. Med två målvakter så blir det sjutton kvar och av dessa tar fyra renodlade anfallare plats. Det är nästan 25% av truppens utespelare som då går till att ha anfallare. Känns som att vi har bredd men vi har inga renodlade spelare som man gärna önskar sig. Hagge är allround, Wiktorsson likaså. Hade ju gärna sett en renodlad vänsterback som skulle kunna ta upp kampen med Wovven.

Wiktorsson ser jag mer som en mittback, med sin fina uppspelsfot. Hoppas att han får chansen där istället för Wikström i vissa hemmamatcher som vi bara ska vinna.
Örebro Homer Simpson
2013-01-24 18:09
CRESPO YYYEEESSS!

Hur är det med woven är han klar eller inte?
Minatankar
2013-01-24 17:19
Mycket positivt med Crespo!

Hoppas man nu gör allt för att William, Kalle, Berisha, Saeid mfl stannar i klubben om det inte är väldigt många miljoner som erbjuds.
Örebro Trivseltorsten
2013-01-24 17:12
Tveksamt att William går någonstans innan sommaren va? Känns som han måste visa upp att han håller fysiskt innan något lag vill lägga slantar på han..
Örebro Karlstruum
2013-01-24 16:51
Skönt att man fick rätt, då vet man att man kan lita på sin källa. Var endast en forward som han ville ha, det var Crespo och P-O fick vad han ville. Han fick även den mittfältaren han ville ha. Målvakten känns som att både Axén och klubben ville ha och P-O tänkte att det inte kunde bli sämre än i år. Tror inte att han hade så stor koll på honom men känns inte som att han är missnöjd än så länge. Nu fattas bara en back. Gärna en back som kan lita mitt och högerback. Känner en stor tro inför kommande säsong. Om det är Sköldmark som ligger bakom allt detta har han gjort ett riktigt bra jobb. Min källa sa ju även att det inkommit intresse angående William, dom ville bara veta att han är kvitt sina skador. Han kanske är nästa ÖSK-export utomlands?
Postat via SvenskaFans-appen
AIK Saywee
2013-01-24 16:42
Fredagsmatchen är inställd
Örebro Mattias69
2013-01-24 16:40
Kul med lite positiva nyheter och alltid skönt att kunna snuva en seriekonkurrent på en bra spelare.
Örebro ÖSK KRILLE (GFG 2015)
2013-01-24 16:39
Atashkadeh vill utomlands.
Annons: