/fotboll/osk/forum/2140.aspx/fotboll/osk/forum/2140.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
AIK Saywee
2013-01-27 09:53
D`Artagnan, 09:45,

"Är samma utveckling på gång i Örebro? "

det verkar nästan så, om vi inte redan begravts bland hundarna under det felaktiga underlaget.

För tusan, kom igen, vakna, jobba, det är så dött och hemligt och Saywee är på G, frustrerad över att inget verkar hända eller kommuniceras.

Inställd premiär, ÖSK har fortfarande fem löneposter som bör bort, vi kubaner verkar sova, vara begravda eller bara gått i ide?

Om drygt en månad börjar ju jakten på det dära jädra kuppenguldet !!!!!
Örebro D´Artagnan (hoppas på snabbt avancemang)
2013-01-27 09:45
Tappar Degerfors Vulkanerns stöd?
Är samma utveckling på gång i Örebro med Kubanerna?
AIK Saywee
2013-01-27 09:25
Vad pysslar vi Kubaner med, är vi på G?

Kommer vi att vara den 12:e aktören hemma och borta?

Kommer skaran att bli större på västra stå?

Det verkar så himla dött, eller?

Finns det något att se fram emot i supporterled?

Livstidskuban!
AIK Saywee
2013-01-27 08:50
@Leper:

Jaadu, vad händer ?

Rama är en av de fyra som vill bort från ÖSK och samtidigt har vi en som ÖSK vill få bort.

Fem lönekostnader rikare kan vi bli så småningom ...
AIK Saywee
2013-01-27 08:44
@Valderinho:

Det är bra att ÖSK åter försöker sig på kommunikation, verkligen:)

Men jag föredrar nog de spontana frågor som uppstår live vid möten etc, dvs då man kan ana lite, bakom de svar man får, när man kan höra tonfall och se kroppspråket, samtidigt som svaren inte kan förberedas under en längre tid.

Men det är ett steg framåt igen, de har nog läst här och sett klagomål från många angående trög kommunikation.

Bra jobbat ÖSK :)
Örebro "ÖSK-Karl (NEJ TILL ANSVARSFRIHET FÖR STYRELSEN)
2013-01-26 23:21
@DaSa:

Ja, man tyckte jy synd om killen när han tvingades spela mittback. Stor säkerhetsfara var han på den positionen. Däremot var han en bra högerback. Tyvärr har utvecklingen gått klart bakåt för honom. Men Djurgården brukar ju förstöra spelarkarriärer ganska ofta ;(
Örebro Leper
2013-01-26 23:05
Men vad händer med Rama?

Och jag hoppas fortfarande att vi får ett fett bud på Yasin.
Örebro Valderinho
2013-01-26 22:58
Ställ just din fråga till ÖSK-fotboll. Länken!!
Örebro Valderinho
2013-01-26 22:54
Varför det dröjer med Nkili kan ha att göra med att uppehålls/arbets-tillståndet tar tid. Troligen måste Ayanda förnya visum också. Och beroende på semstertider nere i Afrika kan det säkert ta längre tid. Pappren ska sen tillkomma till Migrationsverket och behandlas och som bekant är dom inte vidare snabba i Norrköping heller..

Bara en ren gissning. Konstigt att inte NA kan luska lite. Men dom ska väl naturligtvis ha allt serverat på ett silverfat av ÖSK, för så lyder avtalet..
Örebro DaSa
2013-01-26 21:39
Har också för mig att Hagge slog igenom som högerback. Han har väl alltid varit lite darrig som mittback.
Postat via SvenskaFans-appen
Örebro Gooey Nutballpuff
2013-01-26 21:35

"Jag ska ta Alvbåges plats"
Örebro Leper
2013-01-26 21:01
DaSa

Jo det har du nog rätt i, ang. truppen alltså. Det är klart att övriga lag i SE också kan ha tunna trupper, det glömmer man (jag..) ibland bort.

Håller också med om att det är oerhört viktigt att vi blir av med tillräckligt med spelare/kostnader för att inte riskera ekonomin. Efter vad jag hört så är budgeten riktigt tight inför denna säsong (har jag tjatat om tidigare).
Örebro DaSa
2013-01-26 20:40
När ni oroar er för dem tunna truppen så får ni inte glömma att det enbart är Hammarby i Superettan som har en trupp som klarar 3-4 avstängningar/ skador. Känns som skribenter här inne ställer allsvenska krav på truppen. T.ex. i anfallet har vi idag tre spelare som håller allsvenskklass. I backlinjen har vi Hagge och Wiktorsson som reserver som säkert skulle platsa i alla andra SE lag. Största risken som jag ser är att vi inte lyckas kränga av ett gäng spelare inte att dagens trupp inte har kapacitet att komma topp två än vi åker på ett par skador.
Örebro Trivseltorsten
2013-01-26 20:27
Tråkigt att bajens forum är stängt, vore ju kul att kunna kommunicera med andra lags supportrar. Är ju dock inte så många fler lag som är intressanta än just dom just nu. Degen kanske...klubbrum superettan sjuder ju inte av aktivitet tyvärr.

Vill få mitt fotbollsego bekräftat genom motståndarsupportrars tips på ÖSK i toppen på S1 tabellen ;)

Crespo gör f.ö 15 mål i år, Hasani 8, PS 14, Wille 8 (på 8 spelade matcher) men vi går upp upp upp..
Örebro Gooey Nutballpuff
2013-01-26 20:19
@Chipset:

Nja - Var det inte som ytterback han slog igenom? Men jag kanske minns fel.
2013-01-26 20:09
Det är klart att våra yngre spelare kommer att gå framåt, nu när vi har en bra sportslig ledning.

Att en trupp med endast 19 spelare kräver spelare som inte är skadebenägna, det sade P-O för länge sedan.
Örebro Leper
2013-01-26 19:50
En trupp på bara 19-20 man känns onekligen väldigt tunnt. Vi måste helt klart ha flyt med skador (eller rättare sagt inte ha några skador alls) och klara oss från avstängningar av viktiga spelare.

Samt vilket jag verkligen hoppas: att våra yngre spelare tar ett eller flera steg framåt!
Saied, Berger, Yasin, Ibra, Holmberg, Wiktorsson (vilka som nu blir kvar) måste visa att de kan bli så bra som vi hoppas!
Örebro ÖSK Fans
2013-01-26 19:43
Haginge sitter på en av dom bästa lönerna i ÖSK och ser man till det fotbollsmässiga skulle han vara utlånad såld för länge sen..

Har Aldrig sett storheten i Haginge....
AIK Saywee
2013-01-26 18:59
@Chipset:

Det var så länge sedan att jag redan har glömt detta, om det är tillåtet att rota i det historiska. Han kan kanske bli en strålande mittback 2013 om vi ser framåt?
Örebro Chipset
2013-01-26 18:41
Glöm inte bort att Haginge var vår bästa spelare 2007 som just mittback.
AIK Saywee
2013-01-26 18:31
@Bastard on Parade:

Exakt !!!
AIK Saywee
2013-01-26 18:30
Minatankar, 17:54,

nej, den här styrelsens plan kan man ju fundera över, beträffande plan eller planer eller planering, men i mars skall vi väl rensa så gott det går.

Innan vi har en styrelse som fungerar för ÖSK´s bästa är jag lite smått orolig. Osäkerhet och trovärdighet (som du skriver om) är frågor som bör belysas tydligt framöver, så att alla känner till vad uppropet bland annat går ut på.

Vad är kommunikation?
Örebro Bastard on Parade
2013-01-26 17:55
@D´Artagnan (hoppas på snabbt avancemang):

Och det är ju det som är en stor del av problemet. Vi tvingas till många justeringar om t ex både Wowoah och Wikström skulle vara borta av någon anledning. Wiktorsson kan ju av uppenbara skäl bara ta en position åt gången. Haginge/Lumbana är nödlösningar som mittbackar och jag tycker inte någon av dem fungerar i den positionen.

Jag gillar inte nödlösningar och när spelare tvingas spela på positioner som de inte behärskar till fullo.
Minatankar
2013-01-26 17:54
Jag är inte säker på att man har en plan som har hög trovärdighet när man kommit fram till en trupp på 19 spelare. Det är alldeles för stora besparingar som behöver göras och inte minst alldeles för många osäkra parametrar, för att man ska kunna räkna så exakt när man gör en budget och framför allt kunna dra sådana slutsatser.

Jag tror man insett att det är svårt att ha en mindre trupp med tanke på skador och avstängningar och att man därför har siffran 19 som utgångspunkt för alla andra åtgärder man behöver göra. Resonemanget med 19 spelare måste dessutom bygga på att man tar in spelare från utvecklingstrupper både till träning och matcher.

Man skulle kunna säga att det verkar positivt när man värvar några spelare och inte minst när man blir av med kontrakterade spelare som man menar inte passar in i årets trupp. Samtidigt behöver det inte vara tecken på att planen i övrigt fungerar.

Man har emellertid inte så mycket att välja på. Har man inte rätt spelare (och tränare), kan man åka ur både AS och SE och hur som helst tappa publik och sponsorintäkter.

Visst är det värdefullt att ha ett eget kapital vid motgångar och kriser. Än viktigare är att ha en spelartrupp och organisation som minimerar risken till sådana motgångar och kriser. Om de ändå uppstår är det a och o att man är snabb, kreativ och flexibel i sina åtgärder och att kontrakten är utformade på ett sådant sätt att kostnaderna automatiskt anpassas till de begränsade intäkter som en degradering innebär.

Mot denna bakgrund är dessa veckor och månader fram till föreningsmötet i ÖSK Fotboll i mars mycket spännande och avgörande. Vid förra årets föreningsstämma gav man sken av en positiv utveckling i ÖSK Elitfotboll AB, bara för att fem månader senare meddela att 2012 skulle innebära ett underskott på ca 6 mkr att jämföra med ett överskott på samma summa året innan.

På kommande årsmöte måste vi medlemmar få veta exakt hur läget är. Vet att man jobbar på hårt, redan vidtagit en rad viktiga och nödvändiga åtgärder, och vill tro och hoppas att man lyckas med den tuffa utmaningen man nu är mitt i.

AIK Saywee
2013-01-26 17:38
BoP,
kloka ord som alltid.

D`Artagnan,
jag gillar allroundspelare, hoppas att det finns några sådana i dagens ÖSK, "Stigaspel är alltför statiskt".
2013-01-26 17:28
En trupp på 19 man innebär att flera spelare måste behärska att spela på flera positioner.
Örebro Bastard on Parade
2013-01-26 17:14
Jag har svårt att se hur ekonomin ska hålla för 22 spelare då jag även tror att budgeten bygger på fantasisiffror, men jag tror att en trupp i den storleken nästan är ett krav om vi inte har väldigt bra U19-spelare. Förra året fick 27 spelare speltid. 24st deltog i minst 6 matcher, men bara 5st deltog i minst 24 matcher. Vi kommer drabbas av skador och avstängningar även i år och jag tror inte vi har den bredd som krävs för en lång säsong. Startelvan ser bra ut och bänken ser även den väldigt bra ut till stora delar, men det är tunt på vissa positioner.

Om en försäljning av Bamberg skulle innebära att vi kan ha en större trupp så tycker jag det är något som ÖSK måste överväga. Han var usel förra året och jag tror inte att Holmberg, Yasin eller Astvald gör ett sämre jobb. Jag förmodar att han även har en av de högsta lönerna i truppen om han inte fick en större bonus när han skrev på.

Jag tror nog också att ÖSK hade räknat med att ha blivit av med Rama vid det här laget. Nu blir han svårsåld eftersom det internationella fönstret snart stänger och få lag mitt i säsongen vill ta in en spelare som behöver en försäsong för att komma i fysisk form. Hur påverkar det budgeten?
Örebro Gooey Nutballpuff
2013-01-26 17:13
@DaSa:

Ett problem är att Wovven är alltför passiv i sina offensiva initiativ och kommer inte alls upp så ofta som man skulle önska. Jämför Antonnen som ligger på rulle hela tiden.

Örebro DaSa
2013-01-26 17:03
Undrar hur tränarna tänkt att spela i år. Jag hoppas att de kör 4-4-2 med tre centrala mittfältare och låter Wovven ta vänsterkanten själv. Holmberg får ha vänstern som utgångspunkt men med order att söka sig inåt vid läge. Bamberg skall däremot tvingas att hålla kanten för att kunna utnyttja hans inläggsfot.
AIK Saywee
2013-01-26 16:55
Jag önskar att vi har en trupp på 19/20 spelare snarast, bra fördelat över lagdelarna och att om (gud förbjude), vi skulle behöva förstärka under säsongen, dvs då vi vet var vi behöver förstärka, sett till resultat, skador eller hur spelarna presterar eller annat, så finns det kanske möjlighet till lån eller ett litet köp ... lite flexibilitet helt enkelt.

Vi bör inte äventyra ekonomin, för då kan nog jag glömma badet i Stortorgets likkista ... om inte Forward, Karlslund eller Rynninge fixar stadens första SM-guld i Fotboll.
Annons: