/fotboll/osk/forum/214.aspx/fotboll/osk/forum/214.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Ö.S.K Krille
2017-03-23 20:32
Det är bara att köpa! Vem kan tacka nej när Micke Danielsson tar emot oss i sin hemstad!?
Örebro Vinnartradition
2017-03-23 20:24
På Kubanernas Facebook-sida finns en hälsning från Mikael Danielsson:

- Imorgon är det lön. Det är dags på riktig, köp era biljetter och kom till Eskilstuna.

Gör som Micke säger och köp din resa till Etuna på:
http://kubanerna.tictail.com/products/resor
Örebro Columbus
2017-03-23 20:11
Kom på att buss rimmar på puss...

...kan inte Kubanerna hyra 'Snö' att skriva en limerick om resan till E-tuna? :)
Örebro öörebrooo
2017-03-23 20:01
Hur många bussar är fyllda hittills till etuna?
Postat via SvenskaFans-appen
Örebro Vinter
2017-03-23 19:11
@Pedretti - Admin:

Jag tror nog, faktiskt att ingen på vårt forum räknar med att vi ska "köra över" AFC i bortapremiären. Det finns, som Alex säger inga lätta matcher i allsvenskan. Om man kommer till match med inställningen "det här vinner vi lätt", ja sannolikt förlorar man då.
Hammarby Årstaviken
2017-03-23 19:08
@Bastard on Parade:

Haha kan så vara!

Mycket möjligt att Alec kan få ut ngt av Batan, men "stukat självförtroende" är dock hans minsta problem.
Killen flyger fram o uppträder som han är världens stjärna.
Ingen supporter fattade nåt när han fick förlängt. Verkligen alla längtade efter en ny VB.
O Dansken såg direkt när han kom att han inte håller o bad han söka sig till en ny klubb.
Men som sagt, det kan kanske funka.
Örebro Bastard on Parade
2017-03-23 19:03
Årstaviken//

Ta inte åt dig. Här inne är vi spydiga och otrevliga mot ÖSK:are också. 109 år utan framgång tar på psyket, speciellt när man förknippas med katastrofala spelare som Batan.
Örebro Brandao
2017-03-23 19:00
Årstaviken

Han kanske passar bättre i ÖSK med en tränare som är grym på spelare med stukat självförtroende ?
Hammarby Årstaviken
2017-03-23 18:34
@Brandao:

Bryr vi oss?
Är mer bara frågande till vad ni ska med honom till.
Fast du kanske inte kan snacka med en supporter till ett annat lag utan att behöva va spydig?
Örebro Brandao
2017-03-23 18:29
Frågan är varför alla Hammarbyare bryr sig om han är så jävla dålig?
Örebro Restalundsv
2017-03-23 18:26
@Årstaviken:

Tack för rapporten, har som sagt ingen koll på Batan. Nu är det ju officiellt att ni värvat ny vänsterback så vi får se vad som händer med Batan. Kollar man denna video ser han stabil ut ;)
Örebro Pedretti - Admin
2017-03-23 18:20
AFC knäckte MFF på Swedbank-stadion. Tror inte vi ska förbereda oss på en överkörning i Eskilstuna.. Men vi kan alltid hoppas!
Örebro Broarn
2017-03-23 18:16
Härlig intervju med Omoh och bra av dig Erik att låta honom snacka på. Skön kille som gärna kan få en löneförhöjning. Hade egentligen bråttom, men var tvungen att se hela intervjun.
Hammarby Årstaviken
2017-03-23 18:13
@Restalundsv:

Helt sjukt.
Får ni ut ngt av honom så är det ett mirakel.
Bra speed men dålig inläggsfot.
Hans största minus är dock beslutsfattandet i eget straffområde.
Han försöker ofta göra det svårare än han klarar o kostar måånga poäng per säsong.
Tar ni han så tack! Då närmar vi oss er garanterat!
Örebro Restalundsv
2017-03-23 18:08
@Årstaviken:

Håller med dig om att ni är sämre än oss ;) Har inte tillräckligt bra koll för att uttala mig om Batan mer än korta highlights. Dock brukar vår tränare Axén plocka spelare från andra lags bänkar och de brukar gå bra. Vi har en vänsterback som heter Logi Valgardsson som omöjligt är sämre än Batan.
Hammarby Årstaviken
2017-03-23 17:48
Fattar inte va ÖSK sysslar med om ni plockar Batan.
Han platsar inte hos oss o vi är ju sämre än er? Usel defensivt.
En "skön snubbe" inte mer.
Örebro Sport!
2017-03-23 16:55
@Özkans morgoncigg:

hur går den här ekvationen hem? trovärdigheten hos en gringårdare som avråder en konkurrent från att värva en derbykonkurrent + avslutar med maffiareferens = fuggett about it!
Örebro Empes
2017-03-23 16:54
Borde väl bli så att Logi lånas ut om Batan kommer in.
Örebro Brandao
2017-03-23 16:25
Jag tror ÖSK har försökt en tid att hitta ny klubb åt Logi. Kanske blir så att dom bryter kontraktet med han?
Örebro Ö.S.K Krille
2017-03-23 16:08
Måste inte Logi säljas eller lånas ut om vi ska få in Batan eller ska ÖSK köra med tre vänsterbackar i truppen?
Djurgården Özkans morgoncigg
2017-03-23 16:07
Har ni ambitionen att vara ett övre halvan-lag har Batan ingen plats hos er, Capisce?
Örebro KalleTeodor - Admin
2017-03-23 16:06
Restalundsv (15:11), Loppan (15:30) oh Hitta avslut (15:34):

Det är jag som ändrat i era inlägg.
Örebro Hitta avslut!!
2017-03-23 16:05
Jag med. Men Logi är ju kvar.
Örebro Brandao
2017-03-23 16:04
Ser hellre Batan än Logi i ÖSK....gör förmodligen Axén med.
Örebro Erik Wärlegård
2017-03-23 16:01
Nytt avsnitt på g upp. Det blev nåt krupp!
Örebro Hitta avslut!!
2017-03-23 16:01
Var smarta nu ÖSK. Spela Ring i år. Håller han så är det ju bara att köra vidare på det spåret. Håller han inte så kan han vara back up och man skaffar sig utrymme ekonomiskt att ta in nån rejäl förstärkning inför 2018. Vill vi ha Bajens skrap?
Örebro Lekiller
2017-03-23 15:59
[QUOTE=Lekiller]Wärlegård! Något fel på senaste Sportklubben med Omoha! Avsnittet är endast 2.49 långt typ. Men det har du kanske koll på. :-) [/QUOTE]
Örebro Lekiller
2017-03-23 15:58
Wärlegård! Något fel på senaste Sportklubben med Omoha! Avsnittet är endast 2.49 långt typ. Men det har du kanske koll på. ??
Örebro Ö.S.K Krille
2017-03-23 15:49
Från Daniel Kristianssons facebook:

"Som jag skrev tidigare är Hammarby nära att värva en ny vänsterback. Lär bli klart i veckan. Stefan Batans övergång till Örebro SK lever fortfarande men där verkar ÖSK inte bestämt sig ännu. Återstår att se hur det slutar för Batan. Men en ny vänsterback till Hammarby lär vara på gång inom kort."
Örebro Empes
2017-03-23 15:44
@pemo:

Jag slår verkligen inte frivolter av Plessis, M’Bombo och Naah. Särskilt inte över den förstnämnde. Jag utesluter inte att Plessis kan visa sig bli en bra värvning. Men det saknas ju helt grund för att kunna beteckna honom som en sådan i dagsläget. Känner mig mycket osäker på om han har trupstärkande kvaliteter, och dessutom på en position där han aldrig någonsin spelat. De tre nämnda är väl för närvarande mest att beteckna som truppspelare. I bästa fall. Och det skulle inte förvåna mig om det är vad vi betecknar dem som även när vi summerar säsongen 2017. Men jag hoppas jag har fel.

(Kennedy, Rogic och Mårtensson tycker jag är bra värvningar.)

Värvningen av M’Bombo har jag möjligen lite enklare att köpa. Han är ung och verkar ju ha en del i sig. En värvning för framtiden, dock märkligt i så fall att endast knyta upp honom på ett två-årskontrakt (för så var det väl?).

När det gäller Naah – som enligt rapporterna kanske är den mest intressante av de här tre – så kan jag se två motiv till att ta in honom. För det första kan ÖSK ha sett ett värde i att utveckla en bra kontakt med Manchester City. Men framför allt kan det nog vara så att ÖSK är öppen för att ta in Naah på ett längre kontakt efter den här ”provperioden”. Om han visar sig hålla måttet. Och då kan det här att ta in honom på 6 månader visa sig vara ett bra drag sett på lång sikt.

Annons: