/fotboll/osk/forum/2122.aspx/fotboll/osk/forum/2122.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Gooey Nutballpuff
2013-02-10 22:50
Verkar som om Stahre försöker återgå till sin AIK-modell i år med blåvitt genom att ordentligt stadga upp försvaret och med det som grundsäkerhet sedan ta tillvara det som bjuds framåt. Något som har märkts under vinterns träningsmatcher. Målsnålt och relativt tråkig modell som förvisso AIK tog trippeln med. Stahre verkar också försöka få igång Nordin, trots hans ytterplats, och uttryckte en stor förtroendeförklaring och förhoppningar för Nordin nyligen i media.

I fjol försökte Blåvitt spela mer offensivt och med all rätt utifrån det spelarmaterial man hade till förfogande och det gick ju så där, I år försöker Stahre rädda jobbet och sätter säkerheten främst.

AIK Saywee
2013-02-10 22:39
Minns ni pozniak, jag har två källor .....
Minns ni pozniak?
2013-02-10 22:32
ÖSK fans// jaså är han klar i veckan? Du gissar Villt eller har du någon källa? Dementerar de inte men är lite konstigt att du vet.
Benny Böckling
2013-02-10 22:15
Om nu Basse är så nära måste det ju betyda att man jobbar på att sälja Bamberg eller Yasin eller tillochmed båda.
Örebro Bulten i Boo
2013-02-10 21:56
@Gooey Nutballpuff:
Haha, du är rolig du! :-)
Men, en liten poäng med det här med hur negativa/positiva signaler kan skapas mha en budget finns ju. En positiv budget kring publiksnittet kan funka som en spark i baken på säljorganisationen. I den ekonomiska budgeten kan man då istället, om man känner tvivel till möjligheten att uppnå snittet lägga en motsvarande osäkerhetspost.
Men signaler kan också funka åt rakt motsatta hållet. Om man får höra att man är tippad som ett bottenlag kan ju det också ge upphov till ett jävlaranamma. Blir man tippad som vinnare kanske man börjar tro att det bara är att ställa ut skorna så ordnar det sig. Var det inte Olle Nordin som menade att Sverige rentav kunde vinna VM inför Italien 1990?
Örebro Bulten i Boo
2013-02-10 21:27
Appropå att tippa sitt eget lag inför säsongen kan jag inte glömma Gefles forum som inför 2012 (eller var det året innan?) tippade sitt lag på nedflyttningsplats. En härlig inställning, då kan laget som sämst infria förväntningarna, allt annat är en framgång!
:-)
Örebro Leper
2013-02-10 21:01
Mycket bra krönika David! Svårt att tro att du bara är 16 år, du skriver mycket bra.
Örebro ÖSK Fans
2013-02-10 20:58
Minatankar

Nope, bara lite småsaker att fixa har jag hört ;)
Örebro Leper
2013-02-10 20:52
@ÖSK Fans:

Jag tror också Bassombeng blir klar snart.

Frågan är bara vad han blir klar för. Brage?
Örebro Bulten i Boo
2013-02-10 20:24
Klippt ur DN från igår, "Fyra frågor till Roberth Björknesjö", BP:s tränare: "Positivt är att Andreas Haddad är på väg tillbaka". Någon som hört/läst det förut?
Minatankar
2013-02-10 20:09
ÖSK Fans (Örebro) // Skojar du?
Postat via SvenskaFans-appen
Örebro ÖSK Fans
2013-02-10 19:54
Bassombeng klar i veckan ;)
Örebro Åter till ståplats. (Sekt. E)
2013-02-10 19:29
Bra gästkrönika David. / En gubbe som också hängt på Sektion E.
AIK Saywee
2013-02-10 18:15
Rasberg, nu förstår jag ditt nick ...

... du fick ett helt "berg att rasa" och vulkanen slocknade !!!
AIK Saywee
2013-02-10 17:52
Rasberg

:) !!!!!!
Örebro DaSa
2013-02-10 17:49
Har bara sett en av träningsmatcherna men har förstått av matchrapporterna att Moe är att räkna med denna säsong. Skrev halvt på skämt att han skulle bli årets utropstecken tidigare i vinter efter ha sett ett videoklipp från en träning, kanske kommer att slå in! :)

Ofta brukar man överskatta sina egna (läs egna och inte AIKs) talanger/spelare men i år tycker jag att vi har fyra spelare som verkligen sticker ut och kan bli ngt riktigt bra. En av dessa är Moe och de andra är Berisha och Holmberg samt William som joker om han får vara skadefri. Är högst medveten om att ekonomin är kass för tillfället men jag tycker att vi skall gå med på att kränga av Bamberg med en förlust och sedan lägga dessa pengar på en förlängning av kontrakten av spelarna ovan. Förstår att de inte är så sugna på att förlänga nu när vi spelar i SE, men då får vi väl lägga in en klasul att de får lämna om vi inte går upp för en förutbestämd summa.

Tycker även att vi skall sälja Yasin om det nu finns ett intresse som det ryktas om. Räcker med Holmberg, Astvald, Ibrahim och Lukman som ytteralternativ. Hellre en spetsig trupp med långa kontrakt än att ha en bred där vi tappar våra bästa spelare gratis.
Örebro Rasberg
2013-02-10 17:29
Haha, det är jag som lekte Saida i klippet. Men det var väl egentligen det enda som kunde hända :)
Postat via SvenskaFans-appen
AIK Saywee
2013-02-10 16:35
Tackar Böckling och go_osk :)

Jag får rysningar av sådana verkliga händelser !!!
Benny Böckling
2013-02-10 16:09
Inte ofta jag blir först, stort! Diggar förövrigt killen som skriker; Alltid 93! Alltid 93!!
Örebro go_osk (We are on the road agian!)
2013-02-10 16:04
Saywee//

Kolla in länken ovan. Där har du klippet!

Edit: Benny hann före medan jag letade.
Benny Böckling
2013-02-10 16:01
Varsågod Saywee
AIK Saywee
2013-02-10 15:52
Skall bli helkul med tre länsderby´n denna säsong och kanske bra för ekonomin.

Egentligen vill jag nog inte ha någon utklassning typ 8-0 i alla matcher, utan snarare en uddamålsseger på övertid, sådant kan få mig att bli hes flera dagar :)

Kommer ni ihåg ett "underbart klipp", från en match på Stora Valla, där någon tjötar, "Seb nickar in den" ...

... och det var precis vad som hände!

Sådant är bara så underbart, så det är svårt att beskriva i ord :)

Krille (var är du?) eller kan någon annan hitta denna fantastiska världshändelse?

Heja SPORT !!!
Örebro Valderinho
2013-02-10 14:44
2-1 till Degerfors. Lär inte bli någon förlust för Degen eftersom Kebabrullarna spelar som ett gäng påse nötter.
Örebro Valderinho
2013-02-10 14:15
1-1 för en stunds sen. Degerfors bröt ett idiotiskt uppspel när dom pressade högt och spelaren i fråga som jag inte såg vem det var lobbade bollen över Syrianskas målvakt.
Örebro Valderinho
2013-02-10 14:03
På Norrstream.se kollar jag. Matchen kostar 79kr. Är i värsta laget. Men var bara tvungen att se Degerfors få stryk..
Örebro ÖSK Fans
2013-02-10 14:00
Valderinho

Var kollar du?? Stream?
Örebro Valderinho
2013-02-10 13:58
Det står 1-0 till Syrianska. Antonnen är aktiv och är väl den som har stått för det mesta framåt på sin kant när han går framåt. Anfallaren i Degen är rätt så harmlös, en okej nick i första halvlek. Degen står väldigt lågt och Syrianska har svårt att hitta igenom, särskilt med långsamme Velic och Mourad på topp. Finns inget djupledshot. Men det har vi med "Crespo" ;)

Vad finns det mer att säga förutom att Degerfors har en rätt synisk matchplan eftersom dom släppte in 6 bollar förra matchen. Står lågt och försöker pressa högt och "låsa" fast Syrianska på mitten så dom inte kommer igenom. Rennie ute på kanten har varit ovän med bollen ett flertal gånger och slarvat. Målvakten är väl sådär. Greppar sällan bollen och släpper flertalet returer som har skapat farligheter. Så också på målet.

Jag tror inte ens med Antonnen som gör det bra att Degen klarar sig kvar med anfallsuppsättningen dom har. Dom kommer få kriga igen i botten. Med Samuelsson och Brandeborn som gjorde dom flesta målen så är dom väldigt tama framför och när det blir en målchans. Flertalet gånger har dom sjabblat bort fina anfall med just det, "att bollen rinner ut i sanden" .
AIK Saywee
2013-02-10 13:22
Undrar hur det går för degen och Anttonen idag?

Syrianska-DIF 13.00 någonstans i jallaland
Örebro Gooey Nutballpuff
2013-02-10 12:48
@Minatankar:

Ja, det är av största vikt att dessa spelare känner sig sedda
AIK Saywee
2013-02-10 12:36
@Jonte R:

Precis, så skulle det kunna vara om ÖSK släpper på prestige eller vad det kan vara.
Annons: