/fotboll/osk/forum/2120.aspx/fotboll/osk/forum/2120.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Jonte R
2013-02-10 12:05
Om ÖSK själva har svårt att täcka alla matcher så är jag övertygad om att det finns duktiga skribenter och fotografer som kan hjälpa dem med detta. Skapa en liten redaktion med personer som är beredda att hoppa in och ge dem, om än inte pengar, andra morötter som gör att det känns meningsfullt att bidra. Eller hitta ett aktivt samarbete med de som skriver här, vilket har skett tidigare.
Postat via SvenskaFans-appen
Minatankar
2013-02-10 11:20
Gooey Nutballpuff (Örebro) // Mycket bra och allra viktigast!
Postat via SvenskaFans-appen
Örebro Gooey Nutballpuff
2013-02-10 11:12
Enligt en person på Twitter var alla tre tränarna i ÖSK och bevittnade U21 matchen mot Rynninge. Vilken jävla skillnad mot Sixten...

Så här i efterhand är det bara att konstatera att Sixten passar bäst som tränare i "köpelag" men bör hålla sig borta från lag som satsar långsiktigt med egen akademi
AIK Saywee
2013-02-10 10:52
Grixx, 09:58,

håller med dig :)

I ett kommunikationssamhälle uppskattar jag om informationen är Snabb, Enkel och Tydlig, samt lätt att hitta!

Hoppas liksom dig att man omgående tar tag i detta ...

... annars får vi tjöta vidare och erbjuda vår hjälp.
Örebro colona
2013-02-10 10:45
Grixx//
Instämmer helt i ditt inlägg 09:58 !!
Örebro Grixx
2013-02-10 09:58
I många lägen kan mindre klubbar och privata bloggar/webbsidor/twitter ge massivt bättre information om klubbar och matcher. Brinnande ideella själar som ger allt för sitt lag.

Allsvenska lag och Superettor är mer företag där folk förväntas få lön för vad de gör. Idella själar finns men det handlar mest om att klubben ska göra rätt för sig mot sina anställda. Många ger säkert mer tillbaka än för de timmar de har betalt...men det har givetvis sina gränser.

I läget där laget befinner sig nu med en ekonomi som kanske är lite osäker kan man ha en obalans i prioriteringar. Å andra sidan så var informationen även i Allsvenskan inte helt perfekt heller.

Är det en ekonomisk fråga så kan man säkert fråga sig om det handlar om så jättestora pengar/uppoffringar för att lyfta webbinfon några snäpp.

Tar man U-21 som exempel har det möjligen fallit mellan borden men det känns lite amatörigt i så fall...men som sagt i en ny ekonomi/organisation under förändring som ska anpassas för Superettan kanske det sker. Hoppas ändå att det är något man tar tag i ganska omgående.
AIK Saywee
2013-02-10 09:17
MInatankar, instämmer med dig i ditt 08:19-inlägg om vi tillåts diskutera vidare om kommunikation, innan forummoderatorerna börjar klaga.

Jag tycker faktiskt att det är ganska nonschigt av ÖSK att inte ge ungdomarna lite medialt utrymme, de är ju ändå vår framtid!

Verkar som att man lagt ned relativt mycket tid på en snygg layout och en massa sådant som inte är så intressant för en som vill läsa det allra viktigaste och uppdaterade. Det är ju inte ett bildspel jag söker efter på officiella, utan vad som är på gång, vad som nyligen hänt och lite trevlig historia.

Heja SPORT, bli bättre!!!
AIK Saywee
2013-02-10 08:21
Godmorgon alla glada svartvita supportrar och förresten även ni som är ledsna eller ni som inte är på något speciellt humör :)

Idag, som alla andra dagar, räcker det med att vara svartvit.

Ni vet ju att jag är optimistiskt lagd och jag vill skriva att jag även oftast är glad, men det hindrar mig inte att skriva när jag finner förbättringsmöjligheter i vår klubb. Sådant kallas ibland att man klagar eller gnäller och som vanligast får man utstå lite motklagande eller motgnäll.

Det är synd att man måste tjata, men så blir det oftast, när inget händer.

Jag tycker iallafall att det vore ännu trevligare om ÖSK kunde förbättra sin kommunikation ytterligare. För ibland är det ganska dåligt jobbat med detta.

Heja SPORT !!!
Minatankar
2013-02-10 08:19
Läste igenom gårdagens debatt om kommunikation, hemsida och rapportering från träningsmatch med vår utvecklingstrupp. Kan köpa att inte Na skriver reportage om alla träningsmatcher för ett utvecklingslag eller division 2-lag. Däremot hade jag uppskattat att de publicerat resultatet.

Jag tänker att det emellertid är viktigt för alla våra talanger och supportrar att matchresultatet rapporteras på klubbens hemsida när nu klubben uttalat att man vill göra en intensifierad satsning på yngre spelare. För att den ska tas på allvar behöver klubben visa det på alla sätt. Ett kortare reportage hade också suttit på sin plats.

För flera år sedan när jag, vid sidan av mitt ÖSK-engagemang, också var engagerad i annan klubb, försökte A-laget för herrar i den klubben vid ett tillfälle ta över en träningstid av ett flicklag som redan hade tagit den bokade planen i besittning. Jag stoppade detta och markerade därmed att flickor/damer/yngre var lika viktiga som pojkar/herrar/äldre. Vet att flickorna och deras tränare uppskattade detta.

Det finns flera klubbar ute i Europa med lyckad talangverksamhet som gör det där extra för att ungdomarna ska känna sig viktiga och uppskattade.

Att ange matchresultat på hemsidan tycker jag är det minsta man kan göra.

Örebro D´Artagnan (hoppas på snabbt avancemang)
2013-02-09 22:36
Eyravallen har alltid haft ett gott öga till våra ugndomar. Så nu finns det ett långr referat där. HURRA!!!
2013-02-09 22:32
Glad // Men fotboll är ju det mest viktiga - av allt oviktigt.

Redan HC Andersen visade oss i Den nakne kjesaren att man måste säga till när allt inte är som det ska.

I detta fall är inte Kjesaren naken utan tyst.

Tänk var trevligt att få läsa om ÖSKs matcher, även om det bara är U21, på hemsidan, i NA och på nätet. Det är ju det vi vill. Sixten ville inte veta av U21 men det vill vi. Spökar Sixten fortfarande och skrämmer bort allt som har med U21 att göra.
Minatankar
2013-02-09 22:14
Namn: Glad Postat via SvenskaFans mobilsajt
Sänt: 2013-02-09 21:54
//
Jag menar att det är bra om du är positiv. Samtidigt har du gjort 4 inlägg här sedan i november, så nog finns det utrymme för att vi får ta del av din positivitet lite mer :-)
Örebro Glad
2013-02-09 21:54
Har inte sagt att man ska vara tyst, men att älta det som inte är bra istället för att lyfta det som är bra kommer att lyfta ÖSK,,, dont worry be happy, det är ju bara fotboll
Postat via SvenskaFans mobilsajt
Minatankar
2013-02-09 21:44
Namn: Glad Postat via SvenskaFans mobilsajt
Sänt: 2013-02-09 21:34
,,,, man kan ju också fokusera på det som är bra, livet blir roligare då,jag lovar:):)
//
Håller med dig. Själv ger jag både uppskattning och konkreta tips samt erbjuder min hjälp. Detta sker i direktkontakter med många ÖSK-företrädare.

Men tyvärr räcker det inte alltid här i livet. Om man förlorar nästan varje match under två år och tappar över 30 mkr i ekonomiskt kraft mellan 2011 och 2013, så behöver man vara tydlig och ta tag i problem och möjligheter.

Klubben har de sista månaderna gjort många bra saker; nya och proffsiga tränare, intensifierad satsning på talanger i närområdet, snabbare och tydligare beslutsprocess och beslut om nytt konstgräs. Man har dessutom tagit vissa steg framåt vad gäller kommunikation och öppenhet/tydlighet.

Det senare behöver emellertid utvecklas ytterligare, därav denna debatt. Är vi tysta riskerar vi att inget händer. Därför uppvaktar vi som tagit initiativet till Uppropet ÖSK-representanter kontinuerligt.
Örebro Glad
2013-02-09 21:34
,,,, man kan ju också fokusera på det som är bra, livet blir roligare då,jag lovar:):)
Postat via SvenskaFans mobilsajt
2013-02-09 21:15
ÖSK Fans // Håller med dig. Det går aldriiiiiiiiiiiii!!!!! för ÖSK med nuvarande ledning.
Men för Rynninge går det att skriva matchresultat, kort referat och visa några bilder.

Tur att vi kan kannibalisera på dom. Vi kan se dom som ett föredömme. Bättre konstgräs har dom också.
Örebro Åter till ståplats. (Sekt. E)
2013-02-09 21:12
Minatankar// Det är inte omöjligt att vi läser eller tolkar saker olika. Snarare sannolikt. Om du är gammal men inte varit med här så jättelänge, som du säger, så kanske du missat en del tidigare diskussioner. Hur som så tycker jag att du tillför mycket här och är intresserad av vad du skriver i fortsättningen. Trevlig lördagkväll önskar jag dig.
Örebro ÖSK Fans
2013-02-09 21:08
Det går aldriiiiiiiiiiiii!!!!! Det här forumet är precis som vanligt.. skål och trevlig lördag ;)
Minatankar
2013-02-09 20:57
Namn: Åter till ståplats. (Sekt. E)
Sänt: 2013-02-09 20:50
//
Vi måste läsa och/eller tolka inlägg här på olika sätt. Någon total transparans har jag inte läst att någon förväntar sig. Inte heller att man ska störa affärsförhandlingar med att publicera uppgifter om kontakter som man behöver ta diskret.

Men visst, har inte läst allt sedan jag gick med i februari i fjol, så jag kan ju ha missat något. Och så är jag gammal och senil, så jag kan ju dessutom ha glömt :-)
2013-02-09 20:50
D´Artagnan (hoppas på snabbt avancemang) //Absolut är ett matchresultat rimligt att meddela. Minst sagt.

Minatankar// Jag menade inte specifikt Milton. Men nog kan vi vara överens om att många här gärna sett officiella åsikter och kommentarer om eventuella nyförvärv som diskuterats på forumet. Jag är av åsikten att Sport hellre håller tyst och presenterar när det är klart än gjuter olja på vågorna genom att berätta vilka de vill ha.(som hänvisning till förhandling med enskilda spelare). Vilket många på detta forum efterfrågat.
2013-02-09 20:30
Åter till ståplats. (Sekt. E) // Men ett matchresultat är väl rimligt att meddela. Det gör alla andra klubbar, långt ned i seriesystemet.
Minatankar
2013-02-09 20:29
Namn: Åter till ståplats. (Sekt. E)
Sänt: 2013-02-09 20:26
//
Mr Milton får väl svara för sig själv. Jag kan bara för egen del säga att jag inte läst att någon på detta forum efterfrågar det du ger exempel på.
2013-02-09 20:28
colona //
Klaga så mycket på utebliven info om Rynninge-matchen. Ja, påpeka det i ett inlägg. Det kan ju kallas mycket i MEN INTEi den typ av samhälle vi lever i.

Hoppas Du uppskattade mitt inlägg med länk till Rynninge. Som sagt, ställ upp och hjälp till i stället för att klaga. Hur har Du bidragit?

Se även Minatankars inlägg om hur ÖSK ser på detta med hjälp utifrån. Detta beror sannolikt på att det sitter någon med ett STORT kontrollbehov i någon ledningsfunktion.

Det tar några minuter att lägga ett inlägg här på forumet, det borde inte ta längre tid på hemsidan. På matcherna finns flera funktionärer som kan lägga 2-3 minuter.

Jag tror också spelarna ser det som en uppmuntran att synas i media.
Örebro colona
2013-02-09 20:28
Mina tankar//
Jag vill inte skriva några namn här men det var en central person i ledningen.
2013-02-09 20:26
Mr.Milton/ Visst kan man önska sig ännu mer information som supporter. Men... i mina ögon är det inte angeläget med total transparens. Jag tycker inte att jag som medlem kan ställa krav på att få veta exakt allt som händer. Oavsett om det gäller tränarnas syn på en u19 kille eller förhandlingar med enskilda spelare. Jag kan till och med gå långt att jag tror att det är dumt för en klubb att vara för transparent. Informationen blir bättre och bättre i mina ögon. Ex, uppesittarkvällen var en höjdare och riktigt rolig. Veckobreven är en bra grej, även om det är mycket ordbajseri där. Vad är det som saknas tycker du?
Minatankar
2013-02-09 20:15
Namn: colona
Sänt: 2013-02-09 20:13
//
Vem/vilka har sagt det?
Örebro colona
2013-02-09 20:13
Mina tankar//
I de kontakter som jag haft med ÖSK har jag fått precis motsatt svar, dvs att man gärna tar emot hjälp med olika arbetsuppgifter , inte bara att vara matchfunktionär.
Minatankar
2013-02-09 19:43
Namn: colona
Sänt: 2013-02-09 19:34
//
Om du läser det jag skrivit nedan så ser du konkreta exempel på det som behöver bli bättre. Vi är många som erbjudit hjälp och som ständigt ger ÖSK konkreta förslag på åtgärder i direktkontakter.

Det har funnits och finns både styrelseledamöter, medlemmar, aktieägare och andra supportrar som vill hjälpa till på olika sätt. Flera av dessa har mycket god utbildning och erfarenhet av kommunikation. Ledningen vill dock att kommunikation och andra insatser ska utföras av anställda.

Vi är många som menar att de ideella insatserna behövs och behöver uppmuntras till annat än som matchfunktionärer.

Örebro colona
2013-02-09 19:34
Tips till er som tycker att informationen från ÖSK är för dålig.
Gå upp på kansliet och erbjud er hjälp med detta . De är 5 personer färre nu än förra året så de behöver all hjälp de kan få och kommer att ta emot er med öppna armar. Jag själv tycker att informationen har blivit mycket bättre i år än tidigare trots sämre förutsättningar. Jag tycker att det är lite överdrivet att klaga så mycket på att det inte har skrivit så mycket om en U21 match mot Rynninge.
Angående frågorna ställda på hemsidan så kunde man börja ställa frågor den 26/1 och man började svara på en del frågor den 5/2 , det gick alltså inte flera veckor som någon påstod.
Som sagt, ställ upp och hjälp till i stället för att klaga.
2013-02-09 19:12
ÖSK marknarsför sina matcher så dåligt så NA rapporterar hellre om Kif Örebros damer och Karlslunds P98-lag än ÖSK - RYnninge
Annons: