/fotboll/osk/forum/2105.aspx/fotboll/osk/forum/2105.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro AFM
2013-02-12 17:35
Tänkte lägga ett top5 tips såhär lite mitt i allt sponsorprat.
(Som trupperna ser ut nu)

1. Örebro SK +28 64p
2. Hammarby IF +24 62p
3. GIF Sundsvall +18 54p
4. Landskrona BOIS +22 53p
5. Jönköpings Södra +15 53p

Vi vinner före Hammarby efter att vi knipit 1p på bortaplan! ;)
AIK Saywee
2013-02-12 17:19
Förlåt skulle vara honom, i förra inlägget, appfel från mig helt utan avsikt Hur kan man ändra?
Postat via SvenskaFans-appen
AIK Saywee
2013-02-12 17:17
BiB, jag vet en som kan berätta ... ... som sett hon agera live ! Usch vad dåligt
AIK Saywee
2013-02-12 17:14
Ibland är tyvärr drev nödvändiga ... ... jag gillar inte när pengar snackar och annat än ett stort EGO inte bryr sig om andra eller annat !
Örebro Bulten i Boo
2013-02-12 17:07
@Saywee:

Visst, jag förstår vad du menar. Nu verkar ju inte den åsikten vara speciellt kontroversiell på detta forum. Drevet har ju gått länge nu. Jag vet inte mer om honom än det omtalade bildspelet plus ett bråk med några vakter. Kanske har dessa eventuella negativa händelser uppvägts av andra positiva? Eller finns det enbart negativt att säga om Folke? Är det enbart såsom finansiär han har fått en position, eller har han (även) haft annan positiv betydelse? Någon som kan berätta?
Örebro Lekiller
2013-02-12 17:06
@"ÖSK-Karl (NEJ TILL ANSVARSFRIHET FÖR STYRELSEN):

Plus snålast i Örebro också!

Hur bra Arbesko går, går väll kanske att diskutera också.
AIK Saywee
2013-02-12 16:46
BiB, Folke är ett exempel på någon som jag inte tycker är "rätt eller bra" för ÖSK, om du vill förstå lite hur jag känner ... ... detta verkar iallafall "klubben" äntligen förstått :)
Örebro Bulten i Boo
2013-02-12 16:44
@"ÖSK-Karl (NEJ TILL ANSVARSFRIHET FÖR STYRELSEN):

Precis! Med typ slogan "Du vill väl inte känna vår tå-stålhätta mot smalbenet väl?!" Och sedan en bild på, säg Totten, Tommy Ståhl och Carlos Gustafsson?
AIK Saywee
2013-02-12 16:35
Om man vänder på KIA blir det AIK ...
AIK Saywee
2013-02-12 16:34
Behrn ?!?
Minatankar
2013-02-12 15:59
Trivseltorsten (Örebro) // Han har spelat i Rynninge IK men blev inte kontaktad av klubben av kända skäl.
Örebro Valderinho
2013-02-12 15:50
Anledningen varför man avslutar samarbetet med Malmbergs är att det har varit ansträngande. Folkes negativa publicitet har påverkat ÖSK i den grad att den har skadat varumärket. Därför går man skilda vägar.

"– Det har varit en jobbig tid. Vi har varit i media och det har varit negativ fokusering vilket självklart drabbar verksamheten menigt, fortsätter Jan Karlsson."
Örebro ÖSK-SUPPORTERN (Nu tar vi Guld!)
2013-02-12 15:44
Ingen Folke i styrelsen?
Örebro "ÖSK-Karl (NEJ TILL ANSVARSFRIHET FÖR STYRELSEN)
2013-02-12 15:35
Synd att ägaren av Arbesko är totalt ointresserad av idrott. Ett genuint Örebroföretag som går mycket bra, både på hemmamarknaden och export.
Örebro Trivseltorsten
2013-02-12 15:29
ÖSK - laget med stake
Örebro Trivseltorsten
2013-02-12 15:29
Berth Milton Jr är ju uppvuxen i Örebro. ;) Vad sägs om Private som huvudsponsor.
Örebro bison
2013-02-12 15:28
Enligt NA så är det ÖSKs beslut att inte ha kvar Malmbergs som huvudsponsor
Minatankar
2013-02-12 15:22
Namn: ÖSK Fans
Sänt: 2013-02-12 14:48
Hoppas någon rik jävla oljepamp blir ÖSK nya partner ;)
//
Känner en bensinmacksföreståndare. Blir det bra? :-)
Minatankar
2013-02-12 15:08
Namn: _Adde_
Sänt: 2013-02-12 14:56
//
Bra exempel på hyggligt stora företag med representation i Örebro. Listan kan kompletteras med t ex Wurth, som har sitt svenska huvudkontor i Örebro.

Tror emellertid att det är lättast att få med ett utpräglat konsumentvaru-/tjänsteföretag. De är oftare är producent-/grossit/B2B-företag beroende av att exponera sitt varumärke till en bred allmänhet.

Alla företag kan ändå motivera en satsning av att man har en lokal arbetsmarknad från vilken man rekryterar medarbetare och i PR-värdet att engagera sig i stadens och regionens utveckling.
Örebro _Adde_
2013-02-12 14:56
TommyS// Själv tycker jag nog färg och utformning av logotyp är minst viktigt! Men smaken är som baken...

Om man ska se på lokal förankring så känns det som att det finns få lämpliga kandidater, men Atlas Copco är en våt dröm! Andra tänkbara elefanter med hyfsat lokal förankring torde vara ElektroSkandia, Solar AB, Schneider Electric eller Ahlsell. Inget av dessa företag har huvudkontor här, men alla har starka anknytningar till trakten med mycket personal här!
Örebro ÖSK Fans
2013-02-12 14:48
Hoppas någon rik jävla oljepamp blir ÖSK nya partner ;)
Örebro TommyS
2013-02-12 14:46
Nu kanske inte ÖSK kan vara alltför nogräknade men vad vill vi ha från en huvudsponsor? Vad är viktigast av (i) nominellt sponsorbelopp, (ii) långsiktighet, (iii) CSR-kompabilitet med ÖSK:s varumärke, (iv) prestige i varumärket, (v) färg och utformning av logotyp? Alla fem betyder mycket tycker jag, (iv) kanske minst? Lokal anknytning hade varit kul om det fanns en given kandidat men kex och skor finns ju som bekant inte längre kvar.
Örebro Bulten i Boo
2013-02-12 14:45
@Gooey Nutballpuff:

idag hade jag kontakt med en gammal vän som hade en bekant som kände en person som tidigare varit verksam och anställd för ösk. han hade blivit mörkrädd stackaren över hur det nu är med allting här i världen och undrade hur länge allt skulle fortsätta. man kan ju förstå honom. att vissa ska få kred och andra deb är ju hur sjukt som helst. men en bra grej hörde han som var bekant: kim anderssons bolag ska ta över vaktbolageriet!
Örebro Gooey Nutballpuff
2013-02-12 14:34
Innebär detta att ÖSK tar tillbaka sitt gamla vaktbolag? ;)
Örebro lires
2013-02-12 14:07
idag hade jag kontakt med en person som tidigare varit verksam och anställd för ösk. man blir mörkrädd över hur vissa personer kan få arbeta på sina positioner var hans ord.

nu var han inte bitter eftersom han fått ett annat jobb utan sa det till mig på frågan hur det var att jobba för ösk.
när är det omval?
Minatankar
2013-02-12 13:52
Namn: ÖSK Fans
Sänt: 2013-02-12 13:46
//
Att avtalet med Malmbergs går ut nu är känt sedan länge.
Att det inte förlängs i sin nuvarande form har jag hört flera anledningar till.
Varför man publicerar "nyheten" först nu kan vi bara spekulera över.
Endera har man ny huvudpartner på gång/klar eller så jobbar man febrilt på det.

Dessutom kan ingen vara säker på om det är Malmbergs, ÖSK eller båda parterna som inte vill förlänga nuvarande samarbete.
Örebro ÖSK Fans
2013-02-12 13:46
Borde dom inte ha en elle flera huvudsponsorer klara om dom avslutat sammarbetet med Malmbergs? Vågat spel annars!? Vad tror du Minatankar?
Örebro Gooey Nutballpuff
2013-02-12 13:37
"Fly Ryanair" ;)
Örebro Gooey Nutballpuff
2013-02-12 13:36
@Bulten i Boo:

Hehe Eller "Lada" kanske?
Örebro KCMarten
2013-02-12 13:29
Uttalandet om att man vill se nationelle/internationella sponsorer är bra och visar att man från klubbledningen har förstått vad som krävs för att nå toppen.
Tyvärr är inte våra lokala sponsorer i närheten av den ekonomiska kraft som större nationella aktörer har, inte ens Malmbergs. Men det ställer en hel del krav på klubben om man vill ha den här typen av sponsorer.

De vill ha ett gott ekonomiskt utfall, en god exponering och synas mycket i riksmedia. Så därför sponsrar de antingen storstadslagen som alltid har mycket media eller vinnarklubbar ute i landet som också får stor exponering.

Så skall vi nå den typen av sponsorer så är det dags att börja vinna.
Annons: