/fotboll/osk/forum/2103.aspx/fotboll/osk/forum/2103.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
AIK Saywee
2013-02-18 09:30
Redan nu laddar jag för veckans stora träningslänsderby, eller heter det länsträningsderby, eller derbylänsträning eller ..... ?

Skall bli jättekul, vi ses på lördag!

Den förbjudna fågeln twittrar, dagarna är längre och ljusare, fotbollarna är fortfarande relativt runda, epatraktorerna repareras på baksidan av de blå bergen inför den långa resan, som bör gå via Dormen. Värmen är på väg och frost, kyla, snö, is och halka får vika undan :)

Är du vaken pemo?

It´s A Beautiful Morning, YOUNG RASCALS :)
Örebro Bulten i Boo
2013-02-17 21:34
Minatankar// Skulle tro att jag citerade ÖSK-Karl innan han hade korrigerat sitt inlägg. På så sätt kan man säga att "båda hade rätt". Jag citerade honom rätt, det ursprungliga inlägget vilket sedan han själv korrigerade eftersom han fann det från sin egen utgångspunkt felaktigt. Så kan det ju bli när man kan korrigera i efterhand...
Örebro Bulten i Boo
2013-02-17 21:29
@"ÖSK-Karl (NEJ TILL ANSVARSFRIHET FÖR STYRELSEN):
oki, vi är nog rätt överens ändå! :-)
Örebro Bulten i Boo
2013-02-17 21:26
Minatankar// TryckfelsNisse har varit framme ikväll! :-) Återigen: Mitt alltigenom huvudsakliga syfte med mitt ursprungliga inlägg var att hylla de ideella krafter som gör så gott de kan för vår klubb på obetald tid, hoppas att det gått fram! :-)
Minatankar
2013-02-17 21:19
Så här skrev ÖSK-Karl:
"Tror likt dig att de som ligger bakom Uppropet inte behöver eller kräver lön för det arbete de lägger ner."
Så här skrev Bulten i Boo;
Du skriver att "Tror likt dig att de som ligger bakom Uppropet behöver eller kräver lön för det arbete de lägger ner", men då har du missuppfattat mig. Jag tror inte att de varken kräver eller vill ha lön för den tid de lägger ned. Vem menar du skulle avlöna dem?

Inte undra på att ni misstolkar varandra när ni citerar fel och dessutom inte märker det :-)
Örebro widemarsh
2013-02-17 21:18
BoP// Aha, tyckte kommentatorn nämnde Rama som potentiell inhoppare. Kanske hörde fel.
Örebro "ÖSK-Karl (NEJ TILL ANSVARSFRIHET FÖR STYRELSEN)
2013-02-17 21:16
BiB//

Då kan vi vara överens om att ingen av oss förstår vad den andra menar och avsluta där?!
Örebro Bulten i Boo
2013-02-17 21:11
ÖSK-Karl// Nu läser och kommenterar du det jag skriver så som Fan läser Bibeln. Missförstå mig gärna, men gör det på ett rimligt sätt.

Nej, jag tycker inte att de Kubaner som arbetar för Kubanerna ska ha betalt för det de gör. De behöver vår uppskattning och vårt stöd för det de gör för klubben.

Du skriver att "Tror likt dig att de som ligger bakom Uppropet behöver eller kräver lön för det arbete de lägger ner", men då har du missuppfattat mig. Jag tror inte att de varken kräver eller vill ha lön för den tid de lägger ned. Vem menar du skulle avlöna dem?

"Antingen försöker du slingra dig ur att de anställda från ÖSK ställde upp gratis, eller också försöker du få igång något obegripligt?"

- sorry, det du skriver är obegripligt för mig. Jag har hyllat de ÖSK-supportrar som ställer upp ideellt för sin klubb, inget annat.
Örebro Bastard on Parade
2013-02-17 21:11
@widemarsh:

Jag tror Valdet är skadad. Läste nått om det på Twitter vill jag minnas.
2013-02-17 21:02
@Bulten i Boo:

Ursäkta mig, men jag förstår inte vad du menar. Borde de Kubaner som deltog på mötet haft betalt? Skall klackarna ha betalt?

Tror likt dig att de som ligger bakom Uppropet inte behöver eller kräver lön för det arbete de lägger ner.

Antingen försöker du slingra dig ur att de anställda från ÖSK ställde upp gratis, eller också försöker du få igång något obegripligt?
Örebro Bulten i Boo
2013-02-17 20:55
ÖSK-Karl// Kubanerna är unga människor med, som jag tror relativt låga inkomster (studenter, etc) vilka jobbar gratis för en sak de tror på. De gör så gott de kan och behöver vårt stöd när de t ex ordnar info-möten med klubben. Människor med höga inkomster brukar inte ha betalt för övertid, nej just det och rimligt är väl det. Jag tror att de flesta av Upprorets representanter har lön från sina jobb. När de inte är på sina jobb utan istället lägger sitt engagemang för just Uppropet så är det säkert på ideell tid. Men, säkert är det nog ändå så att de på sina jobb tjänar mångdubbelt mer än vad genomsnitts-Kubanen gör, så kan tänka mig att de har större ekonomiskt svängrum att "vara ideella"..?
Örebro widemarsh
2013-02-17 20:50
Valdet Rama får noll speltid i ett uruselt Valladolid.
Kanske längtar tillbaka till Örebro redan nu, hehe.
Borde dock få chansen nästa match om man ser till hur hans lagkamrater agerar på planen.
2013-02-17 20:38
@Bulten i Boo:

Nej, jag förstod inte alls vad du syftade på. Men det var ett smart sätt att tysta Kubanerna på. Synd bara att de inte ens vågade släppa in media.

Självklart har ju inte Kubanerna lön, finns det någon klack som har det? Därför tog jag för givet att du menade de högavlönade från ÖSK som deltog. Har man den höga lönen brukar man inte ha betalt för övertid, eller? Uppropet har ju satt en blåslampa i röven på styrelsen och VD, tror inte heller att Uppropets representanter har lön. Beklagar att inte Uppropet startades för två år sedan. Tror mycket skulle vara till det bättre för ÖSK om så skett. Men bättre sent än aldrig.
Örebro Grixx
2013-02-17 20:16
Om det finns missuppfattningar från ÖSK så är det bra om man hinner prata om dessa innan årsmötet.

Likväl om det är så att uppropet missat något om möjligheterna till vissa förändringar.

Tycker båda "parter" om själva idéerna så går det ofta att hitta en lösning tillsammans.

Är det paragrafer/regler som hindrar så är det väl snarare ett långsiktigt arbete där man kan jobba tillsammans i grupper för att se positiva/negativa sidor av mer långtgående förändringar.
Minatankar
2013-02-17 19:57
AIK Saywee
2013-02-17 19:45
Jag förväntar mig, att de som avlönas av ÖSK gör ett bra jobb.

Jag beundrar de oavlönade, som gör ett bra jobb för ÖSK.

Jag beundrar ännu mer, de som betalar till ÖSK och gör ett bra jobb.

Jobba, jobba, jobba :)
Örebro Bulten i Boo
2013-02-17 19:31
ÖSK-Karl// Har ingen aning om huruvida ÖSK:s representanter "jobbade ideellt" den kvällen/ de kvällarna, men kan iofs mycket väl tänka mig att det var så. Som du självklart förstår så var det dock inte dem jag syftade på, utan de Kubaner som lägger ned väldigt mycket ideell tid utan att få en krona tillbaka för det.
AIK Saywee
2013-02-17 19:24
BiB, jag vill tyvärr också minnas att det blev, hemligt, rörigt och tjafsigt, men samtidigt att båda parter tyckte att det var en god idé och att en fortsättning skulle ske.

Nu ser det nog ändå ut som så, att kommunikationen kan tänkas vara på förbättringsvägen, mycket tack vare uppropet :)

Heja SPORT !!!
2013-02-17 19:20
@Bulten i Boo:

Är du säker på att Bagdad-Janne, Sjögren o Sixten jobbade obetalt då?
Örebro Bulten i Boo
2013-02-17 19:07
@Saywee:

Vad jag minns så var det rätt mycket "tjöt" här på forumet om det där/de där mötet (/mötena, minns inte om det var ett eller två) under försommaren förra året. När Kubanerna tog initiativ till möte och när ÖSK var snabba med ställa upp för sådant. Minns inte riktigt vad "tjötet" handlade om, men det var fel på än det ena, än det andra. Det skrevs inte några minnesanteckningar och pressen fick inte tillträde och ja puh, än det ena, än det andra. Eftersom den här typen av initiativ sker på helt ideell tid, bygger på obetalt arbete så kanske det helt enkelt var så att de frivilliga krafterna som så förtjänstfullt ordnade detta helt enkelt tröttnade? Jag har ingen aning, bara gissar. Kan ha helt fel, men omöjligt är det inte.. Viva Kubanerna!
Örebro KCMarten
2013-02-17 15:26
// MinaTankar

Kan bara hålla med.

Fotboll är ett lagspel på alla nivåer. Därför är det kul att se engagemanget runt ÖSK nu när det behövs som mest.
Minatankar
2013-02-17 12:56
Namn: Saywee
Sänt: 2013-02-17 12:13
//
Tack för respons. Har sagt det tidigare och vill säga det igen. Övriga i initiativgruppen och många fler, inkl många här på SvartVitt, gör viktiga insatser och inspirerar oss. Detta är ett lagarbete, precis som det ska vara i fotboll.
AIK Saywee
2013-02-17 12:13
Ett mycket stort tack till dig Minatankar och övriga initiativtagare för uppropet. För den tid, det engagemang och det intresse ni lägger ner på oavlönad tid, för att göra ÖSK ännu bättre.

Heder, mycket stor heder till er !!!

PS jag gillar motionen om öppenhet :)
Minatankar
2013-02-17 11:50
På ÖSKs hemsida finns nu kompletterande info inför föreningsstämma den 12 mars. Det gäller bl a de 4 motioner som representanter för initiativgruppen för Uppropet/ÖSKsupportrar för nystart i fotboll, skrivet. ÖSK Fotbolls styrelse har lämnat sina kommentarer och förslag i anslutning till varje motion.

Det är vi medlemmar som har att ta ställning till motionerna som kommer att utvecklas och förklaras muntligen på stämman.

Se direktlänk http://oskfotboll.se/download/18.519fef6613cb3c028e514b7/1360763976057/4+Motioner+samt+svar+Föreningsstämma+ÖSK+FK+2012.pdf

eller via länk nedan
AIK Saywee
2013-02-17 09:39
Kommunikationen börjar verkligen ta sig ...

... årsmötet närmar sig ...

... i ett kommunikationssamhälle där många intresserade ständigt letar efter färsk info.

Det är aldrig för sent att försöka bli bättre :)

Möjligtvis saknar jag lite av den utlovade livekommunikationen, träffar med fans, exempelvis, skulle det inte bli ytterligare möten, eller hur var det med det ?

Heja SPORT !!!
Örebro D´Artagnan (hoppas på snabbt avancemang)
2013-02-17 08:53
Tack Erik W för att Du rapporterade även från U21 matchen !!!
AIK Saywee
2013-02-17 08:51
God morgon ÖSK vänner :)

"Ja, då ses vi på lördag nånstans"

Till exempel var?

Örebro Trivseltorsten
2013-02-17 01:35
Ni borde testa Weissbier, Paulaner är ett bra märke. God natt Ösk vänner!
AIK Saywee
2013-02-16 21:30
Minatankar, 18:00,

jag gillar både raggmunk och kebab :)
Örebro Bastard on Parade
2013-02-16 19:52
Riktigt bra rapportering av ÖSK på sistone!
Annons: