/fotboll/osk/forum/210.aspx/fotboll/osk/forum/210.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro malge
2017-03-26 19:43
Vinnartradition//Hur många biljetter har vi blivit tilldelade?
Örebro Vinnartradition
2017-03-26 19:40
Några här inne som ska åka med till bortapremiären i Eskilstuna, lördagen den 8/4?

Välj mellan pub- och direktbuss. Pubbussarna rullar från Eyravallens nordvästra hörn kl. 10.30 medan direktbussarna lämnar detsamma kl. 13.30. Pubbussarna tar dig till den gemensamma uppladdningen i Eskilstuna medan direktbussarna transporterar dig direkt till matchen.

Priset på resan är satt till låga(!) 100 kr för medlemmar och 200 kr för de som inte är det (medlemskap för år 2017 ingår då i priset). Det här är en satsning modell större!
AIK Saywee
2017-03-26 17:55
Jag tror, hoppas och önskar ÖSK på övre halvan av Allsvenskan 2017. Realist är jag numera, men förstår att allt kan hända :) Vägrar tro på nedre halvan ...
Postat via SvenskaFans-appen
Örebro Åter till ståplats. (Sekt. E)
2017-03-26 14:40
Jag tror att vi kommer vara ett av de bästa offensiva lagen i ligan denna säsong. Har tyvärr större bryderier kring den defensiven där vi är uppställda långt ner under press samt vid inlägg och hörnor. Jag tror vi kommer värva ytterligare en back i sommarfönstret. Härligt att kulan snart är i luften! Sport!
Örebro Alltid Örebro
2017-03-26 14:25
@Hagges vänsterfot:
Hoppas laget kan gå ut å göra det de ska göra, att ta 6 poäng mot J-Södra och AFC... allt annat är en besvikelse och det kan bli jobbigt att möta Östersund, Elfsborg å Häcken utan full pott i bagaget. Tar vi poängen i de 2 första så tror jag vi kommer plocka Östersund av bara farten och få en bra start på säsongen. Kan inte säga riktigt varför, men jag har en ovanligt bra känsla inför det här året. Vi slår ur underläge men är bättre än många tror.
Hagges vänsterfot
2017-03-26 13:06
@Brandao:

Nykomlingar är också otäcka speciellt när de har Pelle Olsson som tränare.
Örebro Brandao
2017-03-26 12:39
Första matchen är alltid svår och förväntningarna är höga. Ett kryss är inte helt otänkbart..
Örebro Nicknamn i ribban
2017-03-26 12:09
Visst var det lite för bra spel för att vara sant igår? Som en urnärking förväntar man ju sig att det bara kan gå som fjolårspremiären efter en sån match.
Örebro Brunnsborrare Stig-Arne Tjäle
2017-03-26 01:16
@Bastard on Parade:
Just HBO:s plattform.har fått en hel del kritik. Jag har inte HBO själv men kör Netflix och den är nästan klockren
Hagges vänsterfot
2017-03-26 00:03
@Brandao:

Då borde Ayaz få Naahs position och Naah få Besara om du bara ska på prestation.
Örebro Brandao
2017-03-25 23:57
Oscar

Martin L Almebäck Brendan Logi

Rogic Mårtensson Nordin Naah

Kennedy Besara

Sett till prestation idag vill jag se den här 11an mot Jönköping
Örebro Bastard on Parade
2017-03-25 23:15
@Randen:

Nej, jag har inte använt Dplay. Däremot så har jag använt Eurosport Player och det har fungerat mycket bättre än Cmores playtjänst. De lanserar en ny plattform i år och den har skapats i samarbete med företaget som har tagit fram NHL:s och HBO:s plattform. Jag tar för givet att de kommer att ha en bra teknisk produkt om 3 år när de har satsat flera miljarder på det här projektet.

Sedan hoppas jag att de får till någon bra lösning för folk som vill kunna se samtliga matcher direkt i TV:n.
2017-03-25 23:12
@Benny Böckling:

Sen är det så oerhört svårt att veta vilken värdemätare Mariehamn var. Häcken-matchen tror jag är mer realistiskt att titta på
Örebro Benny Böckling
2017-03-25 23:10
Missade dagens match men rapporterna verkar onekligen lovande. Kan bli riktigt bra det här..
2017-03-25 22:54
Så länge jag sett Nordin i ÖSK har han tappat boll. Jag vet inte om det är mer i år. Men man får väga det mot när han inte tappar boll och vad han presterar då. Det är ytterst sällan hans bolltapp lett till baklängesmål av någon märklig anledning, men kanske farligheter. Jag vet inte varför ni är så överraskade alternativt reagerar så över hans bolltapp denna säsong. Han börjar komma upp i åren men så länge han presterar och levererar skall han spela. Och han levererar fortfarande tycker jag. Vi har ingen annan spelare med hans profil i laget. Tror jag aldrig sett honom så säker på frisparkar som just nu. Det är ju som en straff varje gång vi får frispark utanför boxen. Sedan tycker jag det är jättekul för min egen skrytkänsla att det mittfält inkl yttrar jag föreslog i januari nu varit startande i sista matcherna :0) Men jag vill nu dra det ett steg till och få in Divine till högerflanken (indragen) och flytta ut högerbacken mer på flanken. Ayaz (som just nu känns överreklamerad sett till prestation) och Omoh har inte imponerat på mig under försäsongen. Omoh sloknar för fort och Ayzas får inte till det heller tycker jag. Men det är just nu och självklart kan det komma en islossning plötsligt för dessa herrar. Det är sällan jag går emot Jantelagen men nu gör jag det! ;0)
Örebro Nicknamn i ribban
2017-03-25 22:33
Nordin hade väl ytterst få bolltapp idag?
Örebro Snö
2017-03-25 22:13
Nordin är så klart en grym spelare, men han tappar endel boll och är också ganska långsam, idag minst 5 bolltapp för att han inte har koll runtomkring sig, är det bra? Tror det blir ännu tuffare när AS drar igång, detta är ingen kritik bara observation så inget jävla "drev" på detta;)
Örebro Snö
2017-03-25 22:13
2017-03-25 20:59
@Bengt-Erik Gårdefors mustasch:

Tack för svar. Hemma har jag alltid föredragit Tv-sändningen före streamingen. I TV-paketet har även streamingtjänsten ingått på köpet vilket varit bra om man varit på andra platser än hemma. Har varit helt perfekt att haft både AS fotboll och SHL i samma paket. Synd (för mig) att det splittas
2017-03-25 20:56
Axéns ilska: "De får hitta någon jävla sjö åt oss"
Örebro Bengt-Erik Gårdefors mustasch
2017-03-25 20:54
Discovery-avtalet gäller ju från 2020, lite tidigt att uttala sig om upplägget nu. Femman, nian, elvan, Eurosport 1 och 2 samt Discovery är väl deras nuvarande kanaler. Som jämförelse kan man möjligen nämna streamingtjänsten Eurosport player med Bundesliga, Europa League och VM-kvalet (och alla tennis grand slams) för 69 kr/månad, eller 49 kr/mån vid 12 månaders bindning. De sänder alla matcher live, men har en bristfällig reprisfunktionalitet.
2017-03-25 20:54
Höjdpunkterna
2017-03-25 20:42
@Bastard on Parade:

Jag undrar lite. Jag har ju Cmore-sport även på TV (där det aldrig strular). Nu ska det ut på allmänna kanaler som femman, Eurosport mfl om jag förstår rätt. Antar att vi i tv får se reklam istället för repriser som när 4:an och 3:an sänder. Antar att man måste ha streamingtjänsten för att vara säker på att få se "sin" match? Medan TV-kanalerna sänder utvalda matcher.

I c-more sänds ju alla matcher även i TV. Åtminstone i de högsta serierna + numera t.o.m träningsmatcherna vilket fått en att bli riktigt bortskämd.

Någon som är initierad och förstår hur upplägget kommer att vara i TV?
2017-03-25 20:34
Pulsen efter genrepet
Örebro Randen
2017-03-25 20:17
@Bastard on Parade:

Du har nog inte använt dPlay, Discoverys streamingtjänst. Hoppas verkligen den förbättras tills dom tar över Allsvenskan.
Örebro Bastard on Parade
2017-03-25 20:06
Det blev klart igår att Discovery Network köper rättigheterna till Allsvenskan från och med säsongen 2020. Jag scrollade igenom forumet lite snabbt och kan inte se att någon har kommenterat det.

Vissa var ju oroliga över att det skulle bli kunderna som får betala för det genom högre kostnader till rättighetsinnehavaren. Emir Osmanbegovic kommenterade affären till Aftonbladet och sade att det inte kommer att bli dyrare.

"Så du menar att det inte blir kunden som betalar priset den här gången?
– Det är inte vår plan. De ska inte betala mer än de gör i dag, utan snarare mindre än vad de gör i dag.

Kan du lova det?
– Ja. Vår affärsidé här är att fler ska följa ligorna till ett mer attraktivt pris. Jag förstår om folk är oroliga för förändringar men det här ska bli en förändring till det bättre. I våra samtal med svensk elitfotboll så har vi sagt att vi ska bredda intresset, öppna upp allsvenskan och superettan för fler tittare, och vi ska göra det till ett mer attraktivt slutpris för fansen."

Mer pengar till klubbarna, billigare för supportrarna och man slipper Cmores konstanta strul. Win-win!
2017-03-25 19:27
@Brandao:

Känns nästan som man skulle vilja starta med honom på andra kanten.
Örebro Ö.S.K Krille
2017-03-25 17:23
Dagen mål.
Örebro Snö
2017-03-25 17:20
Bra genrep:) kass premier:( skojja är väl bäst att skriva annars kommer experterna o ryter, bänka Besara hur mycket får man missa?
Annars stabilt o bra äntligen lite ideer på plan, 10 000 till Behrn på premieren;)
Postat via SvenskaFans mobilsajt
Örebro Nicknamn i ribban
2017-03-25 16:33
Dock en fantastiskt fin handbollsräddning i första av Oscar. Han är ju inte olik Carlgren i sin spelstil.
Annons: