/fotboll/osk/forum/2097.aspx/fotboll/osk/forum/2097.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
AIK Saywee
2013-02-16 18:25
Vilken lycka att vi har fått behålla Ilir Berisha i ÖSK under den korta SE-sejouren :)
AIK Saywee
2013-02-16 18:22
Försvarsmakten har fått konkurrens ...

... av dagens svartvita giganter!

Oscar III och hans livgarde släppte inte förbi en enda boll, tyckte nästan synd om JS, det blev ju inga anfall och 88:an blev helt uppgiven och provade sig på något i slutet för att åtminstone få ett kort.

Idag var många jämnbra, men Berger var kanske lite seg och Kalle H är bra men väger lite lätt ibland.

Men, men, detta ser lovande ut inför framtiden :)
Örebro Asbjörn#10
2013-02-16 18:22
Visst har du såklart en poäng i det du skriver Grixx, fotbollen och bedömningen av densamma är givetvis inte enbart svart eller vit(även om det råkar vara två väldigt vackra färger). Det finns och måste få finnas varierande åsikter om diverse aspekter inom fotbollen.
Dock skulle jag samtidigt säga att det ändå finns mer "allmänna bedömningskriterier" kring en fotbollsspelares kvaliteter än vad det gör för exempelvis bedömningen av maträtter eller konstverk.

Du kan säkert hitta folk som säger att hamburgare är meningen med livet samtidigt som du hittar vissa som säger att hamburgare är det sista de skulle äta frivilligt. Du kan garanterat hitta ganska många som säger att Messi är världens bästa fotbollsspelare men jag tror du får svårare att hitta någon som på allvar kan hävda att han är en dålig eller ens halvdan fotbollsspelare.

Nu intog hela den här diskussionen ett djupare inslag än vad jag hade föreställt mig från början, så kanske bäst att man tar ett steg tillbaka och knäpper upp en lördagsbira istället. =)

Skål på er alla svartvita, idag kan vi vara riktigt nöjda med lagets insats. Nu är det inte långt kvar tills tävlingsmatcherna regelbundet börjar dyka upp i den svartvita kalendern... Bring 'em on!
AIK Saywee
2013-02-16 18:12
Jag tyckte att Sammy och Haginge var bättre än som vanligast, men det kanske berodde på det dåliga motståndet ..... ?
Örebro Grixx
2013-02-16 18:00
Efter att ha titta på samma match tycker några att Sammy var urusel och några att han var bra idag.

Har alla rätt eller har bara ena halvan rätt?
Är det bara tyckanden och ingen har ingen rätt?

Är det är en konstform där tyckanden och smak varierar. Några tycker att det är gott med potatismos och andra föredrar pommes frites...några tycker om Sammys stil och andra inte?

Eller finns det fakta som man kan luta sig emot. Finns det fotbollskunniga som besitter kunskaper som andra inte har?

Finns det mindre kunniga fotbollstyckare i forumet...och mer kunniga?

Tycker fotbollsexperter samma sak?

Är det tränaren som bestämmer vad som är bra?

Tycker olika tränare lika?

Är det publiken som bestämmer?

Tycker all publik lika?

....fotbollsanning är inte lätt :-)
Örebro Asbjörn#10
2013-02-16 17:49
Sammy gjorde ju inte sin bästa säsong förra året och är givetvis av naturliga skäl på väg utför som fotbollsspelare. Jag håller dock med dig Bulten om att han ofta under lång tid har hängts ut på ett många gånger orimligt sätt. Att påstå att han var urusel idag tycker jag exempelvis är på gränsen till löjligt.

Det är för mig lite samma tendenser som när Daniel Andersson hängdes ut för att bara spela i sidled eller att Andreas Isakssons fötter skulle vara en säkerhetsrisk för landslaget. Visst kan det ligga en gnutta sanning i exempelvis dessa exempel men felet uppstår när det har tjatats så mycket om det att folk helt plötsligt börjar uppfatta det som ett större problem än vad det verkligen är. I mina ögon har Sammy fått uppleva lite liknande behandling av sina egna fans ett bra tag nu.

Visst finns det säkert folk med bra fotbollskunskaper som på allvar tycker att Isaksson är en säkerhetsrisk för landslaget eller att Wowoah är en säkerhetsrisk för svartvitt, det säger jag ingenting om. Man får dock ofta uppfattningen att många med åsikter likt dessa kanske inte riktigt litar på sina egna fotbollskunskaper tillräckligt mycket för att försöka sig på en egen analys. Då är det mer säker mark att lyfta fram Isakssons bristande fötter, Wowoahs allmänna uselhet eller något annat som är "allmänt känt" när man ska uttala sig.
Örebro Bulten i Boo
2013-02-16 16:34
@ÖSK Fans:

Samuel har väl rätt så orättvist hudflängts på detta forum rätt kontinuerligt ända sedan han återvände till klubben 2008. Som tur är inser PeO hans kvaliteter. Säkert ingen tillfällighet att Anttonen fick gå, men att Wowoah ville man ha kvar.
Örebro Bastard on Parade
2013-02-16 16:24
AFM//

ÖSK har skrivit lite på twitter om matchen. 1-1 i halvtid.
Örebro AFM
2013-02-16 15:58
Nån på plats som kan uppdatera lite smått av U21?
Örebro Trivseltorsten
2013-02-16 15:54
Nåväl, tempot blir ju i stunder anpassat efter motståndet...inte önskvärt kanske, men det råkar alla lag utför. Känns dock svårt att hitta så mycket negativt när motståndaren har noll farligheter över 90 minuter.
Kan hålla med om att Berger inte är i form, tycker han spelar lite svårt ibland. Saied är riktigt bra, verkar vara sjukt jobbig att möta, inte fysikskt stor men ettrig som en sockerstinn Jack Russel med Adhd som skaver kring hälarna.

Örebro pamo
2013-02-16 15:51
tycker inte att wovven var direkt dålig,ett problem på hans kant var att han i brist på offensiva passningsalternativ hela tiden valde att sejfa och vända tillbaka spelet bakåt,.. kanske smart, men ska man vinna matcher på superettannivå kanske man måste våga lite mer i offensiven som ytterback.
Örebro ÖSK Fans
2013-02-16 15:44
Ja du tyckte ju Berger var bra, han tar en halvtimme på sig med boll.Lägg där till att han ser lite småfet ut...
Örebro ÖSK-SUPPORTERN (#tillsammanstillbaka)
2013-02-16 15:41
@ÖSK Fans:

Förstår inte hur du kan tycka det när han tar en kvart på sig för att slå en markpassning. Man märker ju skillnaden i hans tempo och till exempel Crespos när Crespo avancerar och slår en bra bredsida och Wowoah tar en dålig mottagning och stannar spelet
Örebro ÖSK Fans
2013-02-16 15:37
Hmmm jag tyckte wovven var bra idag!!!!!
Örebro Trivseltorsten
2013-02-16 15:34
Problemet är att Hagges inlägg inte är så bra...så om tex Bamberg lirar HY försvinner en del av hans kvaliteter. J-södra hade ju f.ö inte ett skott på mål va? Deras 88:a på topp var ju så ensam att man nästan ville ge han en kram..

Ilir Berisha blir viktig i år. Hård som sten och tar allt på skallen.
Örebro ÖSK-SUPPORTERN (Nu tar vi Guld!)
2013-02-16 15:16
Vilken förbättring! Första mot andra halvlek var natt mot dag. Berger spelade upp sig. Hagge var grym. Ett minus är väl att enligt mig så filmade Kalle till sig straffen och fortsatte med filmningar matchen igenom.

Ösk's grundspel handlar om att yttrarna (i detta fall KH och AY) flyttar in mot mitten och ger plats åt ytterbackarna ( SW och PH). Detta funkar skitbra då Hagge kommer runt som Dani Alves och slår in den emot mitten.

Wovven var tyvärr urusel idag. Slog bort passningar och gnällde på medspelare.

I år så tror jag på uppflyttning, speciellt med Wikström och Kung Berisha där bak!!

EDIT: För övrigt så är det kul att ÖSK förbättrar sin kommunikation genom ett konto på Instagram.

#tillsammanstillbaka
Örebro Asbjörn#10
2013-02-16 14:58
Kul att se svartvitt vara så överlägsna när vi nu möter ett lag som tillhör vår serie. J-köpings anfallsspel var helt obefintligt matchen igenom och de få gånger de närmade sig vårt straffområde hade backlinjen med herrarna Wikström/Berisha stenkoll.

I övrigt var Holmberg riktigt bra idag, Moe som vanligt på bra spelhumör och han känns just nu helt cementerad i startelvan inför säsongen. Det är svårt att inte gilla Hasani som utöver sitt målskytte hela tiden är involverad i spelet, som jag har sagt tidigare så ser jag honom som en av våra viktigare pjäser denna säsong.

Yasin blandar och ger, behöver dock fortfarande höja sin nivå om han ska kunna starta matcherna i år. Berger kämpar och sliter men har det fortsatt tungt, vad har hänt med känslan i hans högerfot? Samuelsson var ju trots vårt massiva övertag tyvärr helt isolerad från spelet, han får i nuläget ses mer som en resurs att ha på bänken redo för inhopp.

Oscar fortsätter att stå sysslolös där bak men agerar ändå säkert på de få höjdbollar han får plocka ned. Synd att Nkili inte fick iaf 10 minuter idag, hade varit kul att se vårt senaste nyförvärv. 2 veckor kvar tills första cupmatchen nu!
Örebro Karlstruum
2013-02-16 14:54
Såg endast andra halvlek men Jönköping Södra hade ju inte en suck. Trodde inte att vi skulle kunna vara så spelförande som vi är just nu innan säsongen då vi endast lirar med två innermittar. Men ser riktigt intressant ut.

Jag missade sista två minuterna, sa dom något om att andra matchen också ska visas eller hur blir det med den?
Örebro Asbjörn#10
2013-02-16 13:23
Någon som vet om man kommer kunna se matchen som börjar vid 15 på samma stream?
Örebro ÖSK Fans
2013-02-16 13:20
Berger är bedrövlig
Örebro adampv
2013-02-16 13:14
Nu fungerar streamen som den ska.
Örebro DaSa
2013-02-16 13:10
Och nu slutade det fungera igen... :) Skall det vara ngt ljud när det är "fungerar"?
Örebro adampv
2013-02-16 13:09
nope, inget ljud.
Örebro Sersant
2013-02-16 13:08
Bild får jag med nu men får ni andra något ljud?

UPPD: Nu funkar har jag ljud också dock ingen kommentator men det kommer väl :).
Örebro Asbjörn#10
2013-02-16 13:07
Nu fungerar det för mig!
Örebro DaSa
2013-02-16 13:06
Nu fungerar det...
Örebro tjetchu
2013-02-16 13:05
från twitter:
Cineplay meddelar att de har problem med tekniken. Vi meddelar så fort sändningen är igång på http://t.co/LwEnPnYe
Örebro Bastard on Parade
ÖSK skriver följande på Facebook:
"Cineplay meddelar att de har teknikproblem. Så fort sändningen är igång så meddelar vi det."

Fantastisk tjänst med streaming, men synd att det inte fungerar :(
Örebro adampv
Fungerar inte för mig heller. Har sett fram emot att se matchen!
Örebro Asbjörn#10
2013-02-16 13:03
Då sitter man här idag hemma med sjukdom trots inhandlat försäsongskort och har tänkt köpa matchen online istället. Efter att ha gått igenom en krånglig betalningsprocess och till slut kunnat betala för matchen möts man endast av "this broadcaster no longer streams"... någon som det funkar för?
Annons: