/fotboll/osk/forum/2096.aspx/fotboll/osk/forum/2096.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
AIK Saywee
2013-03-02 09:45
D´Artagnan, jag tänker gå trots feber, hoppas att jag smittar .....

Heja SPORT !
Örebro D´Artagnan (hoppas på snabbt avancemang)
2013-03-02 09:28
Vill bara säga att jag kommer att se matchen på BA och betala 100 kr.
Hoppas inga friska personer inom 5 mils radie kommer att spara in 51 kr genom att sitta framför datorn och streama matchen. Mot BA och stötta ÖSK.
Undrar hur denna prissättning uppstått? För mycket brännvin?
Örebro Svartvitt forever
2013-03-02 08:53
Jag har också ställt mig frågan om det vore så omöjligt att vi tar hem cupen. Underskattning från allsvenska lag mot ett Superettanlag torde spela in. Sen beträffande truppens eventuellt allsvenska kvalitet så tror jag, även om truppen är i stort sett densamma som åkte ur ifjol, att vi är starkare i år. Varför tror jag det? Varför var vi så starka 2010? Vi hade då spelat ihop ett lag i två år, om man räknar från "nystarten" 2008, och ett samspelt lag blir bättre och bättre. Jämfört med turbulensen och den svängdörrstrupp vi haft sista åren, tror jag att truppen och Ljungs spelsätt kommer att sätta sig i år, och de olika spelarna kommer att finna sina roller - och varandra. Jag är grymt sugen inför årets första tävlingsmatch; nu får vi kvitto på om det har varit svagt motstånd hittills eller om vi faktiskt är riktigt bra. Tippar 3-1. Gooey/ He he.
AIK Saywee
2013-03-02 08:40
Jakten på ÖSK´s första guld startar i eftermiddag :) Underbart!

Äntligen tävlingsdags och giganterna vinner med 2-0, Crespo, Crespo, ett i vardera halvlek :)

Sedan vinner vi länsderbyt i Berhn´s islada med 14 - 3

Heja ÖREBRO !!!
Örebro Gooey Nutballpuff
2013-03-02 02:17
@Trivseltorsten:
Eller då kan jag ställa mig. Får jag bara ta en vit månad och banta bort 25 kg så ska ni få se på fan
Örebro Trivseltorsten
2013-03-02 01:36
Vore fett om Anders Karlsson gjorde comeback på bänken...då vore målvaktsfrågan löst :) tror han har bättre fysik än vissa yngre förmågor =D

Peter Shilton lirade tills han var 47
Örebro Miroslav kuba
2013-03-02 00:20
Har jag rätt känsla om att det känns som att vi har en klart bättre trupp iår? Och att vi då isof bör jogga hem Superettan? Ska bli härligt med tävlingsmatch i morgon. Hoppas vi kan bli en överraskning och gå långt i cupen
Örebro Gooey Nutballpuff
2013-03-02 00:08
Seriöst (Men jag kanske har drabbats av storhetsvansinne) tror jag dagens ÖSK kan spela jämnt med flera allsvenska lag. Svagheten på papperet är det centrala mittfältet som jag ser det. Men nu spelar ju Peo efter en ganska annorlunda spelide då den betydelsen kommer att minska. Istället blir det försvarsspelet och anfallsspelet som kommer bli avgörande (Kanske är det bristen på mittfältet som styrt in speliden?). Det som bekymrar mig är det extremt låga tempo träningsmatcherna haft. Veckans match är tuffare. Gåfotboll. Men det är kanske lika för alla lag.
Örebro Gooey Nutballpuff
2013-03-02 00:04
@Minatankar:
Håller med. För satan! Vi gick till Final med Z som tränare. Då spelade ÖSK i Norrettan ;) Dock förlorade vi den mot Peking. Men jag kommer ihåg finalen
Minatankar
2013-03-02 00:02
Conjuration (Örebro) // Nej, inte alls. Du är bara en optimist och det behöver vi. Större under har skett.
Postat via SvenskaFans-appen
Örebro Gooey Nutballpuff
2013-03-02 00:01
Så - Nu har jag löst gåtan med mina dublicerade inlägg - Jag postar ett inlägg - Läser sedan en stund och trycker F5 för att se om det kommit något nytt inlägg. Och då postas mitt inlägg igeeeeeeeen ;)
Örebro Gooey Nutballpuff
2013-03-01 23:56
@Bulten i Boo:

Precis - Inga forwards kvar ;) Och vad gjorde ÖSK? Låtsades som om det regnade - Bortsett från Nedim på slutet då - Men han kan väl betraktas som en chansning
Örebro Conjuration
2013-03-01 23:55
Är man naiv som tror på att vi vinner hela svenska cupen? ;)
Minatankar
2013-03-01 23:44
ÖSK :-)
Örebro Bulten i Boo
2013-03-01 22:57
Vad blir det då??
Örebro Bulten i Boo
2013-03-01 22:55
@Gooey Nutballpuff:
Herish var väl kvar 2006 vad jag minns, men platsade inte, gjorde inte många matcher. Gick väl till Syrianska mitt under säsongen, eller? Ian Jeffs (ok, inte forward) och Johan Pettersson (ok inte utpräglad forward) kom inför 2006 förutom Seb (ok, mittfältare alltså) då och senare Nedim....
Örebro Erik Wärlegård
2013-03-01 22:53
Ge mig ett K!
Örebro Gooey Nutballpuff
2013-03-01 22:52
@Erik Wärlegård:

GE MIG ETT S!
Örebro Erik Wärlegård
2013-03-01 22:50
Ge mig ett Ö!
Örebro Gooey Nutballpuff
2013-03-01 22:24
@Bulten i Boo:
Jo om Jon håller jag med dig och det har jag också skrivit tidigare. Men fram till han var fit (hösten) var det ingen forwards som levererade om jag minns rätt. Så efter säsongen försvann alla inklusive Jon som gick till någon Fransk klubb men ersatte ingenting värt namnet (på forwardsidan)
Örebro Bulten i Boo
2013-03-01 22:13
@Gooey Nutballpuff:
Man tyckte väl att man hade en bra besättning men Herish, Ricardo Costa och Emra inför 2005. En come back'ande Jon med 11 mål på 18 matcher kan väl hur som helst inte kallas annat än "utpräglad målskytt"? Håller helt med dig om 2006. Nedim blev vår räddning.
Örebro Bulten i Boo
2013-03-01 22:06
Saywee// Forumregel 4: " /.../ För de som vill föra en privat dialog kan man på sajten skicka ett privat meddelande eller använda något av internets alla chattprogram"
Örebro Bulten i Boo
2013-03-01 22:03
@Minatankar:
Jag tror nog att vi i grunden tänker rätt lika. Det handlar om psykologi och självuppfattning. Om alla (nåja, de flesta) gå ått samma håll i det de tror på så kan man nå mycket långt. Jag har skrivit om det förut, och möjligen har folk skrattat åt det, men om Örebro långsiktigt vill placera ett elitlag i fotboll (dvs ÖSK) så behöver man en fotbollsarena under tak. I Stockholm har vi snart två vilka tar 50 resp 30 tusen åskådare. Hur många finns om 10-15 år ute i landet? Om man ska/vill vara med då bör man ligga i startgroparna redan igår..
Örebro D´Artagnan (hoppas på snabbt avancemang)
2013-03-01 21:51
C Sports kommer att lansera ett abonemang för S1. Så småning om
Minatankar
Jag har gjort tillägg nedan till mitt inlägg om små resp stora orter och elitlag.

Glömde att nämna ett ord som jag menar är avgörande. Det måste finnas en passion som gör att många människor, både i organisationen och bland supportrar, över åren brinner för sin klubb och är beredda att göra det där extra hela tiden.
Örebro Gooey Nutballpuff
Har man tagit ut hela A-truppen till matchen?
Örebro Leper
2013-03-01 21:44

I vintras var faktiskt Elfsborg och ryckte i Sankan, de var intresserade av honom som back up (låter otroligt jag vet).
Men då ville vi ha betalt (för mycket betalt tydligen) och då backade Elfsborg.

Så vi har faktiskt haft chansen att släppa honom.
Örebro Gooey Nutballpuff
2013-03-01 21:41
@Bulten i Boo:
Inte helt oviktigt är vilka städer som finns runt "byhålan". Från Åtvidabergs lag bor många i Linköping. Och eftersom det är "Byhålan" som ligger i högsta serien så drar de till sig spelare som dock väljer att bosätta sig annorstädes. Kan jämföra med Leksand i hockey tex. Oerhört tråkig plats för ungkarlar läste jag en intervju med en spelare som kom till Örebro. Han stod inte ut. "Ingenting att göra" "Perfekt för barnfamiljer".
Örebro Bulten i Boo
2013-03-01 21:41
@Minatankar:
Och där tycker jag faktiskt att det finns en stolthet i staden där man ser sig som några som ska vara med! Till skillnad från t ex Uppsala, Västerås, Linköping, Jönköping m fl städer där typen av satsning visar att man är nöjda att enbart nå "nästan fram". Vi har en stolthet i oss som visar att vi inte ger oss förränvi är ända framme, det kommer förr eller senare ge resultat!
Örebro Gooey Nutballpuff
2013-03-01 21:37
@D´Artagnan (hoppas på snabbt avancemang):
Jag håller med. Egentligen märkligt att man inte matchar honom så länge man saknar andra alternativ. Det höjer ju inte direkt hans attraktionsvärde heller att inte få spela. Fast det kanske är han som inte vill spela. Vad vet jag.
Annons: