/fotboll/osk/forum/209.aspx/fotboll/osk/forum/209.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Minatankar
2017-03-30 09:10
I en diskussion för några veckor sedan framfördes negativa åsikter om Hagge, Nordin och andra som lämnat ÖSK för andra klubbar. I det sammanhanget berättade jag att man för många år sedan i första bud erbjöd dessa spelare ingen löneökning alls eller ca 500 kr i månaden samtidigt som de erbjöds flera gånger högre årslön i andra klubbar.

Någon skrev då att det inte stämde och att man behövde bevis. Jag berättade då att Hagge själv för några månader sedan berättade det på ett möte för guldmedlemmar inom ÖSK och att jag själv blev ombedd av ÖSK att medverka i några möten med Nordin vad gällde hans fortsatta spel och att jag därför vet vad jag talar om.

Tydligen finns det de som tror att jag medverkade i förhandlingar om att sälja honom till IFK Göteborg och därför reagerat negativt. Jag har aldrig medverkat i sådana förhandlingar och inte heller varit någon rådgivare till Nordin i förhandlingsfrågor. Det har han agent till. Däremot försökte jag hjälpa ÖSK med att framföra fördelarna för Nordin med att stanna kvar i ÖSK.

Men som jag skrev tidigare. Detta är egentligen helt ointressant vad jag och andra gjort. Jag berättade om fakta eftersom det fanns de här som skrev att spelare som spelat i andra klubbar, t ex Hagge, Nordin och Orvar Bergmark, aldrig skulle kunna komma med i "Hall of Fame" eftersom de svikit klubben. Den, för mig, horribla åsikten ville jag ändå balansera med fakta som ökar förståelsen också för spelarnas verklighet.
Örebro Vinnartradition
2017-03-30 08:30
@Hitta avslut!!:

Håller med dig. Jag kan tänka mig att Logi går före Ring i och med att han spelat mer frekvent den senaste och gjort det bra.

Det jag i huvudsak tycker skiljer årets upplaga jämfört med tidigare års är att vi har en stark bänk. Tidigare säsonger har man i princip suttit och hoppats på att de som startat orkat spela hela matchen.
Örebro Hitta avslut!!
2017-03-30 07:56
Min premiärelva: -------------Jansson Lorentz Brendan Almebäck Logi/Ring Ayaz Mårtensson Gerzic RoGic --------Besara Kennedy Aktuella inhoppare: Omoh Sköld Naah Plessis Mbombo Känns stabilt. Hoppas på en plats kring 6-8. Sämre än 9-10 är underkänt. Plats 5 eller bättre är "högsta betyg". Vad tror ni?
Postat via SvenskaFans-appen
Örebro Minatankar
2017-03-29 22:09
Sawadee
//
Du har PM.
Sawadee
2017-03-29 21:50
@Minatankar:

Ett jäddrans troll. I höstas (sept) skällde han (på fyllan?) ut Övertårneå SK:s styrelse efter noter och nu låtsas han inget veta om det. Men jag skulle inte bli förvånad om han trollar vidare så att vi två blir avstängda och han själv går fri. Så orättvist är livet ibland, suck!
Örebro Örebro-Hjärta
2017-03-29 20:46
@Sawadee:

Nej tack, åker helst inte norr om Lillån ;) Varför skulle jag skälla på Övertorneå?

Vad menar du med neggo? Tyckte bara det var märkligt att det framställdes som något speciellt att ÖSK har koll på potentiella nyförvärv, det är väl självklart, eller?

Att ÖSK aldrig vunnit något svider ju äldre man blir och att vägen till ett guld blir svårare för varje år som går, toppklubbarna drar ifrån oss mer och mer.
Örebro Vinnartradition
2017-03-29 20:31
På måndag är det dags för stor ÖSK-uppladdning på Satin, premiärmarsch och årets första allsvenska match.

Idag passerade vi 150 bokade resor till bortapremiären i Eskilstuna, lördagen den 8/4. Fortsätt anmäla er på länktipset.

Vi är Örebro SK!
Örebro Minatankar
2017-03-29 20:22
Namn: Sawadee
Sänt: 2017-03-29 20:12
//
Akta dig så att du inte blir varnad och avstängd.
Han håller på så här med jämna mellanrum och provocerar mig
och snart ber jag honom själv dra åt h-vete med avstängning en månad.
Örebro Brunnsborrare Stig-Arne Tjäle
2017-03-29 20:17
@Benny Böckling:

En kille jag följt ända sedan Örebro Kurirens dagar. Extremt tråkigt och hoppas på krya på dig och på en framgångsrik rehab!
Sawadee
2017-03-29 20:12
@Örebro-Hjärta:

Men snälla, kan du inte lägga ned ditt ständiga neggo! Tack! Åk förslagsvis till Övertorneå och skäll på dem
Örebro Örebro-Hjärta
2017-03-29 19:59
@Minatankar:

Har inte alla elitklubbar koll på potentiella spelare? Märkligt om ÖSK inte haft det tidigare och i så fall en del av förklaringen varför vi aldrig vunnit något.
Örebro Restalundsv
2017-03-29 19:25
Nu berättar vänsterbacken för fotbolldirekt.se att konkurrenten Örebro SK visade intresse för honom.

– De har varit intresserade. Redan innan jag gick till Bajen hade vi lite diskussioner. Sedan är jag och Nahir (Besara) väldigt tajta och han spelar ju i Örebro nu. Han frågade mig gällande min situation och det kanske fanns ett intresse från dem. Jag gav dem dock inte det riktiga steget så det blev aldrig något läge. Jag var aldrig stressad och jag har haft en bra dialog med Mats (Jingblad) och vi var överens redan innan säsongen var över, säger Batan till sajten.

Intervju med Batan från dec. Det är väl bekräftat att Axén ville värva Batan. Dock hur läget är nu vet jag inte
Örebro Benny Böckling
2017-03-29 17:54
Hoppas han återhämtar sig och blir okej igen Mats.
Örebro Minatankar
2017-03-29 17:17

Idag kom tidskriften "Sportklubben" i brevlådan till oss medlemmar.
Den innehåller många artiklar av duktiga skribenter. Mycket läsvärd
i bra format och med proffsig layout!

Bli medlem i ÖSK Fotboll du också om du inte redan är det!
Örebro Pedretti - Admin
2017-03-29 17:10
Intervju med Axén om klubben.
Örebro Vinter
2017-03-29 16:46
Jo, fast med "vi" i frågan/påståendet "Hört att vi inte längre vill värva Batan" avsågs väl rimligen Örebro SK och inte "vi på forumet"?!
Loppan i Axens skägg
2017-03-29 16:39
@Saywee:

Hehe skön comeback måste jag säga.
Dock ska du inte kasta stenar i glashuset Saywee då du ibland ställer frågor och skriver saker som är lika uppenbara dem.
2017-03-29 16:04
Kalle rankas/tippas som AS bästa målskytt av SF och FD enkät
AIK Saywee
2017-03-29 15:58
Minatankar Det är väl snarare som så att flera forumexperter eller även okunniga önskat att Batan vore trevligt att värva ... Organisationen skriver inte ut sina tankar på detta forum eller någon annanstans heller för den delen ...
2017-03-29 15:43
Fotbollskanalen har intervjuat Simon
2017-03-29 15:42
En hälsning från Kim Olsen
Örebro Minatankar
2017-03-29 14:59
@öörebrooo:
?

Jag blir bara nyfiken på om du hört eller läst att någon i ÖSKs organisation tidigare sagt att man vill värva Batan? Det kanske är så men i så fall har det gått mig förbi.

Däremot vet jag att man på varje position har potentiella spelare som man hela tiden bevakar för framtida behov.
Örebro Hitta avslut!!
2017-03-29 14:04
Svenskafans har oss på nionde plats. Undre halvan o allt... Jävla amatörer!! (Skoja)
Örebro Snö
2017-03-29 12:48
Vem är Lundh? Fjant som är självutnämnd expert säger jag:)Om man säger att vi kommer att sakna Broberg då har man verkligen ingen koll:) Ajdarevic höst är väl inget man heller vill ha tillbaka, komigen nu ÖSK o visa Experter som Lundh att ÖSK kommervara ett stabiltmittenlag.
Postat via SvenskaFans mobilsajt
Örebro Bill Burnikell
2017-03-29 12:46
Såg att Degefors söker spelare p.g.a. skadebekymmer. Varför inte försöka låna ut Jonathan Lundberg dit. Vore nog en bra lösning för alla parter.
Örebro oroT (Berra - Le lion Indomptable)
2017-03-29 11:57
Känns som ett typiskt år när vi kommer 2.a :)
Örebro Sörebro
2017-03-29 11:34
@Restalundsv:

Han tar också upp att ÖSK blandat sig in i allsvenska toppstriden vissa år och nämner där 2013, vilket är året vi spelade i superettan. Hmmmm, så mycket för den expertkunskapen.
Gillar ändå Lundh och den expert som säger vad den tycker och drar sig inte för obekväma saker.
Örebro Restalundsv
2017-03-29 11:14
Lund tippar ÖSK som 12. I fotbollsbibeln tippa de ÖSK som 10-12. Tycker förövrigt att fotbollsbibeln inte var så bra. I år Visa vi experterna att vi kommer topp 6.
2017-03-29 10:18
NA kör uppesittarkväll på fredag kl 19 inför premiären Nordin Gerzic Nahir Besara Johan Mårtensson Filip Rogic Alexander Axén Elena Lövholm är programledare Du måste vara Pluskund för att kunna se sändningen.
AIK Saywee
2017-03-29 09:20
Loppan "Jag hoppas dock våra eleganter kan ta det där efterlängtade guldet." Ja, det vore på tiden, liksom :)
Annons: