/fotboll/osk/forum/2085.aspx/fotboll/osk/forum/2085.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
AIK Saywee
2013-03-01 21:26
@Bulten i Boo:

Det trodde jag också, men har gjort mitt val beträffande dig .. hoppas att det var något så när tydligt!

pma om du undrar över något kring mina åsikter.

Loggar ur, av omtanke för andra forumläsare
Örebro D´Artagnan (hoppas på snabbt avancemang)
2013-03-01 21:24
Undrar hur ÖSK hanterar risken man tar på målvaktsplatsen. Sandkvist får inga träningsmatcher, hur det är med träningar vet jag inte. Reservmålvakten är nu från U19 laget. Om Oskar bryter benet dagen efter transferföntret stängt, då blir det lite att fundera på. Ska Sandkvist dammas av eller ska Anders Karlsson dammas av eller ska man chansa med en U19 spelare (insatsen kan vara en plats i AS). Vore intressant att höra hur klubben tänker. Jag tycker att Sandkvist med lite matcher i U21 borde duga som reservmålvakt i S1. Tror det är ÖSK:s bästa alternativ. Sandkvist är nöjd med sin lön och ingen annan klubb kommer att betala honom motsvarande. När kontraktet är slut kommer han att lägga av eller varva ned i div 2/3 eller i korpen.
Örebro Bulten i Boo
2013-03-01 21:22
@Minatankar:
Ljungskile med 3 375 invånare har ett lag i superettan, Mjällby, med 1 254 invånare har ett lag i allsvenskan medan Uppsala, Västerås, Umeå, Eskilstuna, Botkyrka, Karlstad m fl kommuner/tätorter med mellan typ 85 till 200 tusen invånare på sin höjd nåt div 1 i fotbollen. Storleken betyder inte allt. Sedan 1961 har ÖSK gott och väl på ett bra sätt positionerat staden elitmässigt i förhållande till stadens storlek tycker jag. För det mesta i allsvenskan. För övrigt: Berlin med 3,5 milj invånare saknar ett lag í Bundesliga medan Hoffenheim vars folkmängd uppgick till 3 272 invånare 2006 finns representerade där...
Minatankar
2013-03-01 21:02
Vetlanda, med ca 13.000 invånare, slår ÖSK i kväll med 9-1. Åtvidaberg med drygt 6.000 invånare ligger i Allsvenskan. Tål att tänka på.
Örebro Leper
2013-03-01 20:53
@Gooey Nutballpuff:

Börjar mer och mer låta som att Sandqvist blir kvar. En lönepost som vi verkligen skulle behöva bli av med.

Vem kan vilja värva honom? Kanske en klubb i div 1-2 eller någon klubb som ser honom som back up? Men då måste han gå ner kraftigt i lön, det verkar han inte vilja, tyvärr.

Händer inget snart får vi nog acceptera att han blir vår 2:e målis (en väldigt dyr 2:e målis). Eller också får vi hosta upp fett med betalning för att lösa hans kontrakt.
Örebro Bulten i Boo
2013-03-01 20:25
@Saywee:
Man väljer väl vad man vill svara på här. Meningen med ett diskussionsforum är väl diskussion?
Örebro Bulten i Boo
2013-03-01 20:16
@Gooey Nutballpuff:

Visst. Jag håller med. Mitt inlägg var lite provokativt tänkt (eftersom jag enbart är ute efter att provocera i 100% av mina inlägg så kunde jag givetvis inte heller undvika att göra det i detta). Jag menade ju just att förlusten av Alvbåge var tung. Än tyngre var den av Larsen. Micke Danielsson ersattes väl egentligen spelmässigt av en Riddez som gjorde succé i samma roll. Kanske var tappet av Micke som person än större. Verkar vara en otroligt trevlig kille. Förutom de vi räknat upp så försvann också Gustaf Andersson (Crona). Herish, Costa och Emra var våra forwards vid sidan om Jon Lundblad som efter sin comeback gjorde 11 mål på 18 matcher. Du tänker väl på 2006 då vi i det närmaste inte hade några forwards alls i truppen? Alla fyra, Herish, Costa, Jon och Emra försvann väl? Då 2006 var väl i princip Seb Henriksson och Mirza våra toppforwards? För att vända åter till 2005: Våra nya då var Robert Walker, Emra (uppflyttad till A-truppen) samt Walter Gigena (plus senare alltså Jon då)...
AIK Saywee
2013-03-01 19:53
BiB, 18:33,

det är ingen vits med att du ställer frågor på detta forum adresserat till mig, ta det via pm istället, för jag vill inte riskera att vårt tjafs leder till en avstängning av detta forum!

Jag har ärligt svarat på frågor som ställts, men får sällan svar på mina egna frågor till hur andra jobbar för ÖSK ...

... det känns bara så meningslöst ....
Örebro Gooey Nutballpuff
2013-03-01 19:14
@Bulten i Boo:
På spelarförlust sidan var väl också förutom Alvbåge, Micke Danielsson, Robert Mambo Mumba och Lars Larsen (långtidsskadad)? Rätt tunga tapp i min bok, Vore väl ungefär som om vi skulle ställa Sankan i mål i år. Ta bort alla forwards (Tror inte Walker hade tillgång till någon "Äkta" forward värt namnet förrän Jon kom tillbaka) samt Berisha och någon mittfältare. Då skulle vi väl kanske ha likvärdiga förutsättningar
Örebro Gooey Nutballpuff
2013-03-01 19:12
@Bastard on Parade:

Bra inlägg Bastarden. Men på punkten jag citerar ovan tyckte jag inte Alvbåge gav oss särskilt mycket från vardagen i omklädningsrummet men han skrev en massa annat. Om man jämför med Henrik Rydströms bloggar, som gav mycket både från träning men även känslor, ideer och scener från matchrer och allt omkring, tycker jag i jämförelse att Alvbågen inte gav ett smack om jag ska vara krass.

Särskilt Rydströms beskriving av Grahn på banan lockade fram skratt :)
Örebro Gooey Nutballpuff
2013-03-01 18:58

Sandqvist avgör provspelarens öde
Örebro Gooey Nutballpuff
2013-03-01 18:58
ÖSK värvar från BK Forward
Örebro Bulten i Boo
2013-03-01 18:33
@Saywee:
ok, då framstår väl Patrick Joseph Walkers insats som än sämre då? Han tog över ett lag som kom sjua (åtta efter SvFF-korrigering) i allsvenskan. Ett halvår senare, med i princip oförändrad trupp (eftersom Alvbåge inte betydde något) var laget på väg ned till tredjedivisionsnivån, något man förvisso sedan redde ut för att till slut hamna på femte plats. Från sjunde till nittonde plats (14 lag i allsvenskan plus fyra i SE före ÖSK) på ett år är väl inte så bra?
AIK Saywee
2013-03-01 18:15
Kardinalen. 09:47,

"Sluta fjanta dig. Nu. Igen, För alltid."

Du har fått en tumme även från mig :)

En en riktigt bra dag !
Minatankar
2013-03-01 16:28
"Hade vi hållit på kanske 20 timmar till så hade de kanske fått över bollen"
= Aliks kommentar till spelares bordtennisinsatser på ÖSKs hemsida.
Kommenterat av andra tidigare men först nu har jag sett den.
Att han är rapp i truten visste vi tidigare. Är mest imponerad av att han kan hålla sig för skratt.
Örebro Trivseltorsten
2013-03-01 16:15
Han lider fortfarande av sviterna från en hjärnskakning.
2013-03-01 15:23
Truppen till morgondagens match på Officiella. Undrar var Wiktorsson tagit vägen.
Jag tycker mig ändå se att den spontana informationen från P-O är bättre än den från Sixten.
Örebro Bastard on Parade
2013-03-01 14:18
@D´Artagnan (hoppas på snabbt avancemang):
Det håller jag nog inte med om. Sixten är kanske inte den mest utåtriktade tränaren ÖSK har haft, men det var aldrig svårt att få tag på honom när jag försökte få kommentarer till Svartvitt för några år sedan. Svarade han inte i telefon av någon anledning så hörde han alltid av sig senare. Jag har mycket att säga om Sixtens ledarstil, men att informationen var dålig pga honom håller jag inte med om. Alvbåge bloggade febrilt och gav oss en unik inblick i spelarnas vardag. Det saknades inte heller artiklar inför och efter matcher. Jag har även svaga minnen av att Axén hade någon slags analys till medlemmar efter matcherna som skickades genom e-post. Jag tycker inte heller att informationen om ÖSK Ungdom var icke-existerande, men det beror ju förstås på vad man jämför med. Det har aldrig varit Mittåt-nivå på ungdomsbevakningen, men det kan jag nästan garantera att ingen klubb i Sverige kan leverera. Förra året så gjorde Wärlegård bla flera intervjuer efter U21-matcher med Peder Ståhl och om du kollar på hemsidan så finns det inför-artiklar till U21 också. Däremot så har ÖSK kanske varit dåliga på att få ut denna information, mycket beroende på en usel hemsida byggd på en usel plattform. Problemen har istället funnits på högre nivå då ÖSK:s styrelser uppenbarligen inte har förstått hur viktig kommunikationen är. Deras arbete sker inte transparent. Hur ska man bedöma styrelsens arbete till ett årsmöte när man inte har någon aning om vem som gjort vad? Attityden till kommunikation måste ändras på styrelsenivå. ÖSK:s redaktion har tidigare (uteslutande?) drivits av ideella krafter. Ideellt engagemang är jättebra och ska tacksamt tas emot, men man kan inte ställa samma krav på engagerade supportrar som ställer upp i mån av tid som på en avlönad redaktion. Jag vet inte hur redaktionsarbetet ska ske i år, men jag antar att både Karlbergs och Wärlegårds huvudsakliga arbetsuppgifter inte rör uppdatering av hemsidan.
Örebro Valderinho
2013-03-01 13:58
En sak som kan förbättras är väl när träningstiderna på hemsidan. Man har ju en hel månad att lägga upp nästa.
Örebro Valderinho
2013-03-01 13:52
Sidan heter Eyravallen.se..
2013-03-01 13:05
Bastard on Parade // Under Sixtens tid var informationen om A-laget (för att inte nämna U21 som var icke existerande) betydligt sänre. Det berode nog mest på Sixtens ledarstil (ellker brist på ledaregenskaper).

Det har hänt mycket positivt sedan P-O kom till klubben
2013-03-01 12:57
Bäst på den sportliga informationen om ALLA ÖSK Fotbollslag är EYRAVALLEN.COM.
Till den nivån har Micke och Erik en bit kvar. Men dom har förstårs sitt ansvarsområde begränsat till Elitfotboll AB
Minatankar
2013-03-01 10:55
Namn: Bastard on Parade
Sänt: 2013-03-01 10:27
//
Håller delvis med dig. Det behövs absolut info till medlemmar och aktieägare samt andra intresserade supportrar om organisation, beslut, policys, ekonomisk utveckling, debatten i fotbollsverige om föreningsdemokrati mm.

Samtidigt kan jag tycka att det i första hand är styrelsens uppgift att delge oss den informationen och delta i kommunikation på hemsidan.

Naturligtvis är det bra om vd med jämna mellanrum kan presentera lite "tyngre" nyheter. Samtidigt tycker jag det är bra med veckobrevet där han också delger oss vardagsarbete så att man får lite känsla för vad som händer inom klubben.

M a o tycker jag det är bra både med det lättsamma och det lite tyngre.
Örebro Bastard on Parade
2013-03-01 10:27
Jag tycker faktiskt att ÖSK överlag har varit bra på kommunikation som rör A-laget. Wärlegård, Karlberg, bröderna Avenbrandt och övriga som varit involverade i redaktionen har gjort ett exemplariskt arbete på den fronten även tidigare.

Det jag saknar är information som rör organisationen, styrelsearbetet, hur valberedningen arbetar etc. Jag hoppades att detta skulle bli bättre med Jan Karlssons veckobrev, men hur många gånger har han skrivit något intressant?

Ta senaste veckobrevet som ett exempel. Han skulle kunna skriva hur mycket intressant som helst om förberedelserna och de kommande aktiviteterna som han bara nämner. Det är jättebra att ÖSK tagit till sig av kritiken, men istället för att varje vecka skriva något intetsägande bara för att han "måste" så är det bättre om Jan Karlsson tar fram pennan när det finns något intressant att skriva om och gör det lite mer på djupet.
Kardinalen
2013-03-01 09:48
@Saywee:

2004 var Alvbåge riktigt tung. Lägg av nu.
Kardinalen
2013-03-01 09:47
@Saywee:

Sluta fjanta dig. Nu. Igen, För alltid.
Kardinalen
2013-03-01 09:47
@Saywee:

Sluta fjanta dig.
Örebro Gooey Nutballpuff
2013-03-01 09:25
Kommunikationen ÄR bättre. I huvudsak är jag övertygad på att det beror på uppropet och den allmänna kritiken härinne. Det tillsammans med att Wärle (var rädd om honom ÖSK!) började jobba på ÖSK är en lycklig kombination.

Visar återigen att KRITIK inte alltid är så illa som en del vill göra gällande utan leder till (förhoppningsvis och om den är befogad) till ett bättre ÖSK.

Vill tacka personerna bakom uppropet och alla andra som bidragit till denna positiva utveckling för den klubb vi alla har i vårt hjärta!

AIK Saywee
2013-03-01 09:22
D'Artagnan, mycket bra jobbat :)
Postat via SvenskaFans-appen
AIK Saywee
2013-03-01 09:10
D'Artagnan, mycket bra jobbat :)
Postat via SvenskaFans-appen
Annons: