/fotboll/osk/forum/2081.aspx/fotboll/osk/forum/2081.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro DaSa
2013-03-09 15:47
cellblock/ Fan, matchen kostar 50 spänn att köpa och större delen utgår jag från att det går till ÖSK. Snåla in på andra saker...
Örebro cellblock
2013-03-09 15:46
Någon som har stream?
Örebro cellblock
2013-03-09 15:24
Någon som har stream?
Örebro Kampari
2013-03-09 13:45
ÖSK power. 2 för 1 idag. Så dra med en polare och betala ynka 100 kr :)
Postat via SvenskaFans-appen
Örebro pemo
2013-03-09 11:49
Saywee // du har ett pm
AIK Saywee
2013-03-09 10:54
@Ösk-Power:

Jag vet inte, men det kanske går att hitta någonstans enkelt på nätet, själv har jag skaffat mig ett försäsongskort ...

... en del blir så irriterade när man ställer enkla frågor., så jag vågar knappt svara, men enligt den felaktiga annonsen i pappers-NA (beträffande avsparken) så står det

Vuxen 100 kr. Ungdom 13-17 år 50 kr.
Barn upp till 12 gratis.
Kontant betalning.
Örebro Ösk-Power
2013-03-09 10:38
Inträdet idag. 100kr eller?
AIK Saywee
2013-03-09 10:29
pemo

hur blir det idag?

Welcome To Paradise, 10cc

"There´s a cup coming on"

I refrängen skall det vara coup istf cup, men vadå ...

Heja SPORT, sjung, heja och supporta oss vidare i kuppen !!!
AIK Saywee
2013-03-09 10:08
DaSa, 10:02,

Nilsson kan en hel del om Falkenberg, han har ju spelat där i några år :)

Rodevåg kan en hel del om ÖSK, han har ju spelat här i några år :)

Heja SPORT !!

(PS jag har redan ÖSK-kepsen på, inomhus, taggar )
Örebro DaSa
2013-03-09 10:02
Om man skall gå efter förra matchens insatser så skall crespo knappt sitta på bänken. Fick han fram en enda pass?! Kanske är bra att spara Kalle lite, hans utvecklingskurva har varit spikrak sen förra året. Är normalt om han skulle dippa lite nu, men det kan nog bero på den tunga träningen också. Är ofta i slutet av matcherna han försvinner. Det jag vill se idag är tre nya poäng och att Yasin eller Mackan tar chansen. Även Nilsson har en del att bevisa, känns som kan kan mycket mer.
AIK Saywee
2013-03-09 10:02
Visst tusan är det mänskligt att fela, jag gör det troligtvis dagligen, men för Greger kan det bli droppen och vi missar både en publik och en trogen supporter.

Jag håller nog med Axén i hans åsikter kring Örebropubliken.

Alla till BA idag klockan innan 15.00 ....

Vi hejar på SPORT !!!
Minatankar
2013-03-09 09:54
Namn: Saywee
Sänt: 2013-03-09 09:50
//

Håller med dig. Det är mänskligt med misstag någon gång. Men verkligen synd om de som missar matchen och de som tar sig långt för att se den.

Själv ska jag möta en god vän på centralstationen som kommer från Sthlm bara för att se matchen och sedan åker hem igen.
AIK Saywee
2013-03-09 09:50
OK, det är säkert bara någon som glömt eller inte hunnit med att korrekturläsa, kan väl knappas vara ÖSK´s fel, men vi skall inte rota i sådant, för då blir stämningen så himla dålig här.

Men jag tycker nog lite synd om den 73-årige ÖSK-supportern Greger Halvardsson som bor i Hällefors och planerar sin söndagsresa till Örebro med länsbussen, han har ingen ajfån eller någon laptop, men läser NA varje dag. Dessutom har han dolt nummer, så jag vete 17 hur jag kan få tag på honom, eftersom vår bil står still.

Greger hejar på SPORT, precis som jag !!!
Minatankar
2013-03-09 09:42
Namn: Saywee Sänt: 2013-03-09 09:27 // Hade tidigare notering om att matchen skulle spelas i morgon söndag men sedan länge har man aviserat match idag kl 15. Det framgår också av SvFFs hemsida. Det är nog en gammal annons som ÖSK, reklambyrån och/eller Na missat att ändra.
AIK Saywee
2013-03-09 09:29
Dessutom går matchen på söndagen den 10/3?

Är den flyttad?
AIK Saywee
2013-03-09 09:10
Enligt dagens NA-pappers-sport finns rubriken
"Kjäll vet allt om ÖSK:s motstånd"
han har rotat i lite i arkivet ...

"De spelar 4-4-2, jobbar hårt för varandra och är farliga på snabba omställningar."

Bamberg verkar ha "sviter efter ett långdraget ryggproblem ... och är inte fysiskt redo för en hel match ännu"
Örebro ÖSK Fans
2013-03-09 08:53
Holmberg tror jag startar på bänken idag. Astvald har varit het på träningarna medans Holmberg var usel förra matchen...bra värdemätare idag?? Tja Falkenberg var nära att kvala sig ur super1an förra året mot ett viss örebro lag...att dom spöar Häcken som är nedtränade mm säger nog inte så mkt..
Örebro Matta
2013-03-09 08:46
Även om jag tycker att Yasin och Astvald är ok alternativ, tycker jag att det är dags att Bamberg får pröva på hetluften denna säsong.
AIK Saywee
2013-03-09 08:36
TW, 00:38,

jag är taggad och tycker också att Nkili var mycket bra :)

Denna marsdag kommer att bjuda på strålande sol och värma de flesta på framförallt norra läktaren.

Kom ihåg att ni tar med er kepsen om ni sitter på raderna nedanför de tre/fyra översta (?) så att ni inte får problem med "sola i ögera".

Eleganternas spel kommer troligtvis också att värma ordentligt vilket ni kan åskåda bättre med ÖSK-kepsen på knoppen :).

(pemo har fått ett pm)
Örebro Svartvitt forever
2013-03-09 08:25
Teodor//
Jajamän! Nog är man sjukt taggad, men framför allt att få se vårt ÖSK i den första tävlingsmatchen som säger något om var vi står. Värnamo var mer än lovligt bleka sist.

Och ja, även jag tyckte Nkili var RIKTIGT bra mot Värnamo. Idag blir en bättre värdemätare. Överhuvud taget har försvaret varit omutligt. Fler frågetecken framåt i så fall. Jag tycker också att Yasin förutom inspelet till självmålet var rätt dålig, och vill hellre se Astvald på kanten idag.

Hasani känns alltmer gjuten som den ena av toppanfallarna, så det står väl mellan Crespo och Samuelsson. Jag har tyckt att Hasani och Samuelsson är lite för lika i spelstil för att komplettera varandra bra, och har därför föredragit Crespo tidigare, men han var ju klapprutten när han kom in senast och spred bollar som den värsta dyngspridare. Övertänd?

Hur som helst, FORZA SVARTVITT!
Örebro TeodorWreeby
2013-03-09 00:38
Så sjukt taggad att få se Rodevåg igen! Någon mer än jag som tyckte att nyförvärvet Nkili var riktigt bra mot värnamo FORZA SVARTVITT
Örebro Hahne
2013-03-08 20:06
Håller med om att publiken är en av de absoluta nyklarna till framgång.
Så för att få ner publiken till Vallen tycker jag att man ska jobba mer aktivt för att få publiken dit.
Jobba med att veckan innan ha reklam, annonser, och verkligen försöka sprida ordet om att matchen är den dagen... allt för att väcka uppmärksamhet om att de är match på g o verkligen NÄR tycker enligt min mening att de ibland kan vara otydligt med matchdatum även för egen del... Någon med något bra förslag kanske?
Även så tycker jag att till iaf cup matcher men kanske även till seriematcherna jobba ihop med ungdomslagen i stan o ge de gratis inträde för att kunna köpa lite godis o dricka på matchen o den vägen få in lite pengar eller om man nu tar en symbolisk summa som 10 kr inträde för dessa för att fylla ut arenan för de som i framtiden kanske är de som beträder arenan som klubbens spelare.samtidigt som man även får lite mera stämning och liv på arenan o kanske även hjälp i form av ramsor o hejjande.
Samtidigt tycker ja man kan jobba lite med tema dagar till vissa matcher iaf för att locka ny publik som ja vet man hade tex med tjejkvällar men finns kanske andra event man kan köra likväl.
allt för att locka publiken till Bernabeu men så får vi väll även hoppas på lite fint väder o bra resultat för att locka ner medgångssupportrarna :P
Örebro josud
2013-03-08 19:27
@Trivseltorsten:

Nä, vuvuzelor är ett oskick. 10000 åskådare som tutar tonen litet bess i 90 minuter är ju snudd på outhärdligt. Steget därifrån till en liten svängig orkester är dock rätt långt, tycker jag.

Bifogar ett litet till smakprov på hur KuBrass skulle kunna låta (hoppa in nån minut i videon). Tänk er Kubanerna sjunga för full hals med ett sånt komp! Och det behövs bara fem man för att svänga stenhårt. :-)
AIK Saywee
2013-03-08 18:26
GN, jag håller med Axén till minst 100% angående örebropubliken ...
Örebro Gooey Nutballpuff
2013-03-08 18:16

Axen om publiken i Örebro
Minatankar
2013-03-08 17:25
Namn: josud
Sänt: 2013-03-08 13:54 Ändrat: 2013-03-08 13:55:04
//

Nu när du får så många av oss att stötta dina idéer med tummen upp, så får du gärna chocka oss med ännu fler inlägg på en vecka :-)
AIK Saywee
2013-03-08 16:30
Njaej, Vuvuzelor är väl ingen höjdare, men kunde (kan) Bajen sprida läktarglädje med Samba, så kanske Kubanerna kan öka stämningen med lite jamaikansk reggae ...

... Positive Vibration, B M
Örebro Trivseltorsten
2013-03-08 16:07
Josud/
Allvarligt...blir lite afrikanska mästerskapen över det (dålig stämning) men jag tycker ju inte om trummor eller något instrument på en arena. Men man får tycka olika :)
Värst just nu är dom hemska klapp solfjädrarna eller vad tusan det är. Urk
AIK Saywee
2013-03-08 14:19
josud, 13:54,

himla trevligt och bra förslag, vore faktiskt riktigt coolt :)
Örebro josud
2013-03-08 13:54
Passar på att chocka alla (inklusive mig själv…) med två inlägg på en vecka. Om man som icke-kuban och sittplatsare får komma med lite kritik och förslag så har jag funderat lite på vad som hänt med Kubanerna de senaste säsongerna. Visst, en svacka är kanske naturlig när det går mindre bra under en lång period. Det har ju varit minst dåligt engagemang från mig själv och mina bänkgrannar på sektion M också om man jämför t.ex. med säsongen 2010. Dessutom kan det mycket väl vara så att det växlas folk efter några år och det kanske är det vi sett nu. Men vad är planen framåt? Förslag till Kubanerna: Örebro är en musikstad, med såväl musikhögskola som en massa musikkompetens. Satsa på att få klacken att svänga! Dagens klackledare och ensamma bastrummis har ett otacksamt jobb, minst sagt, i att hålla igång klacken och det måste dessutom vara grymt jobbigt att hålla liv på Vallen i 90 minuter med enbart sång när man inte har 1000 halsar att fördela jobbet på. Rekrytera därför några fotbollsintresserade brass- och slagverksmusiker och starta BrassKubanerna. Fria musikaliska tyglar till dessa givetvis, med syftet att stötta Kubanerna i ljudvolym, tempo och uthållighet i de sånger och ramsor som sjungs. Dessutom är det enklare att hålla igång med lite blåsinstrument under en match än att sjunga starkt hela tiden. På Vallen som dessutom är en relativt tyst arena skulle det ge en härlig stämning över hela arenan. Nu tänker jag mig givetvis inte någon symfoniorkester på Västra Stå. Några trumpeter, ett par tromboner, nån tuba eller två, ett par tre virveltrummor och en bastrumma. Kanske nån mer på slagverk, typ koskälla. Det är allt som behövs för att lyfta intrycket av klacken till en helt ny nivå. Lite gerillabrass helt enkelt, det behöver inte på långa vägar vara perfekt. Ni som nån gång hört Rebirth Brass Band förstår vad jag menar (utan att göra några liknelser i övrigt, Rebirth är ju världsnamn i sin genre). Musikerna finns definitivt i stan. Visst vore det coolt!
Annons: