/fotboll/osk/forum/2080.aspx/fotboll/osk/forum/2080.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
AIK Saywee
2013-03-04 23:35
pemo, det var även många okvädesord mot spelare i den svartvita truppen och framför allt under match, hemska saker kunde man läsa :(

Keep On Writing, SDG :)
Örebro pemo
2013-03-04 23:24
Jag läser nog varje dag, men skriver inte så regelbundet. Blev väldigt frustrerad förra året, när det mest haglade okvädesord över styrelse, tränare och sportchef. Eftersom jag inte finns i Örebro, så känner jag heller inte till allt skvaller osv. När sedan laget spelade som krattor, blev jag så less att jag lovade mig själv att aldrig mer skriva här.

Men tyvärr älskar jag ÖSK alldeles för mycket för att hålla mitt ord.Så efter att desperat försöka analysera vad som gick snett 2012, så känner jag nu hopp inför 2013. Min analys för ÖSK ( och inte bara 2012 ) är att vi har varit i stor avsaknad av en målskytt. Alltså, en som gör 12 - 17 mål/säsong. Och det har vi inte haft på länge.

Dessutom kan jag inte skylla allt på Sankan. Visst var han en katastrof mot ÅFF, men att en förlust i premiären skulle förstöra en hel säsong tror jag inte på. Jämför hans misstag med alla "öppna lägen" som våra målsumpare hade på hösten, så finns det betydligt större "skurkar" än Sankan till att vi åkte ur.

Sen kan man ju fundera hur de scoutade (stavning?) målvakterna inför 2012.

Men nu är det som sagt ny säsong och jag är som vanligt väldigt troende på mitt ÖSK. Serieseger. Minst. Fast jag kommer att vara hård mot de som inte ger allt på planen. Och inga gråtattacker i NA för att den och den inte får spela. Eller att någon av "sveriges största talanger" inte får chansen ( enligt hans agent )

Något mer? Ja. Jag lovar att inte klaga på domaren i år.
AIK Saywee
2013-03-04 23:19
@Leper:

Han får väl sitta på bänken tills kontraktet är slut, men bevare mig för om om inträffar ...
AIK Saywee
2013-03-04 23:17
Namn: Erik Wärlegård
Sänt: 2013-03-04 17:38

Bra Erik, att du och ÖSK jobbar på att vi bör bli flera i kommande cupmatch! Mycket bra, för 1000 är alldeles för klent, nu när "nya cup´en" äntligen skall ge lite framtidstro om publik och fest i gamla fina Örebro och i vårt vackra land där våren är nära :)

Mycket bra jobbat, mera sånt ....
Örebro Leper
2013-03-04 21:10

Undrar vad som händer med Sandqvist?

Örebro pamo
2013-03-04 20:47
mina tankar:att man inte upplever sig tillföra den för stunden pågående diskussionen behöver inte betyda att man upplever den som ointressant.
läser som sagt med mycket nöje även om jag inte skriver så ofta.
Örebro Leper
2013-03-04 20:40
Jag tror många läser här, men inte skriver för att de helt enkelt inte vet vad de ska skriva. De kanske är rädda för att det de skriver låter dumt eller att det inte "tillför" eller är "konstruktivt".
Om man upplever att forumet är lite "pretto" kan det nog skrämma bort en del från att skriva. Jag säger inte att det är så men det kan vara en tanke.

Ibland kan det ju vara så att man bara tycker eller tror något utan att ha fullt underbyggd "fakta".
Minatankar
2013-03-04 20:14
pamo (Örebro) 19:48 // Om det bevisligen är flera tusen som är inne och läser artiklar och sannolikt även på forumet, så torde väl många av dem ha något att tillföra diskussion och debatt? Om den vore helt ointressant skulle man väl inte ta del av den?
Postat via SvenskaFans-appen
Örebro pamo
2013-03-04 19:54
förövrigt tycker jag att Zlatans ansiktsuttryck börjar se ut som Brolins i crystal p,läckra passningar o direktskarvar där någon borde komma med fart,men icke!medspelarna står på hälarna o tittar på när han försöker spela boll.har ju inget med ÖSK att göra,men ändå.
Örebro pamo
2013-03-04 19:48
för att skriva på forumet frekvent tycker jag att man skall tillföra något i pågående diskussioner,alternativt ha något av allmänintresse att säga.men jag tycker det är kul att ta del av andras åsikter och ideer även om jag sällan skriver något själv.
Örebro DaSa
2013-03-04 19:40
Visionen/ Mycket bra analys! Håller med om det mesta.
Minatankar
2013-03-04 17:57
Namn: Benny Böckling Sänt: 2013-03-04 17:47 Minatankar// Ja det var inte för att vara kaxig som jag skrev det där men det känns ju som att det är du och Saywee som skriver klart mest här på forumet. Med det sagt så menar jag ju dock inget negativt såklart! Skriv på gubbar! // Många dagar är det 40-50 inlägg på en dag, ibland ännu fler. Själv har jag den senast månaden stått för i snitt drygt 2 inlägg per dag. Så nog är det många fler som skriver här alltid. Och mina drygt 2 inlägg är långt från de 273 per dag som du skriver om. Till bilden hör att både Saywee och jag är egna företagare och disponerar vår tid, så då kanske det blir lite fler inlägg från oss och från andra som också disponerar sin tid. Själv föredrar jag dessutom att till och från prata fotboll än att som många andra sitta i timmar med Facebook, eftersom jag inte är intresserad av att få veta om människor lagar köttbullar eller pannbiffar att äta :-) Har nu kollat upp flera andra som regelbundet skriver inlägg här. Samtliga skriver fler inlägg än vad jag gör och Saywee är i en klass för sig :-) Men visst ligger jag bra till i statistiken. Om vi 10 som skriver mest skulle dra ned på vår aktivitet eller upphöra helt, så undrar jag om andra skulle bli mer aktiva. I annat fall blir det ju ganska tyst på denna sajt. Vi kanske ska pröva? :-)
Benny Böckling
2013-03-04 17:47
Minatankar// Ja det var inte för att vara kaxig som jag skrev det där men det känns ju som att det är du och Saywee som skriver klart mest här på forumet. Med det sagt så menar jag ju dock inget negativt såklart! Skriv på gubbar!
Örebro Erik Wärlegård
2013-03-04 17:38
Nu kraftsamlar vi till på lördag. Medlemmar i ÖSK Fotboll och Kubanerna Örebro går "2 för 1" till matchen mot Falkenberg. Vi satsar också på en stor uppladdning för alla ÖSKare i ÖSK-puben på 3:e våningen. Följ länken till Facebookeventet för mer information.
Minatankar
2013-03-04 17:37
Namn: Benny Böckling Sänt: 2013-03-04 17:22Ja du... Folk inklusive mig själv har väl bättre saker att göra om dagarna än att skriva en sissådär 273 inlägg om dagen här på forumet. // Du tillhör ju dem som brukar skriva till och från. Själv är jag periodare och kan delta i debatt lite mer frekvent vissa dagar för att ligga lågt andra. Har faktiskt massor av andra saker jag ägnar mig åt men sitter tidvis vid datorn under flera timmar med andra saker och har dessutom, som så många andra, tillgång till Internet via Iphone. För mig är det kul att göra avbrott med annat för att diskutera fotboll och ÖSK till och från. Dessutom kan man göra flera saker samtidigt om man har en bärbar dator. Inte desto mindre kvarstår min fråga. Tusentals läser artiklar på SvartVitt och många av dessa torde vara inne och läsa på Forum ganska regelbundet. Det innebär ändå att de är intresserade och ägnar sajten viss tid i tillvaron. Min fråga till dem är varför de aldrig eller ytterst sällan har en fråga eller synpunkt som de vill uttrycka.
Benny Böckling
2013-03-04 17:22
@Minatankar:

Ja du... Folk inklusive mig själv har väl bättre saker att göra om dagarna än att skriva en sissådär 273 inlägg om dagen här på forumet.
Minatankar
2013-03-04 16:42
Det finns 122.528 medlemmar på denna sajt, Svenska Fans. Troligtvis är några tusen av dessa intresserade av ÖSK. 280 medlemmar har röstat om vem som kommer bli bästa målskytt i ÖSK i år. Flera tusen unika besökare läser artiklar som publiceras om ÖSK på denna sajt. Det visar att det också är några tusen som någorlunda regelbundet läser SvartVitt. Ändå är vi förhållandevis få som skriver något varje vecka eller varje månad. Kan de som vanligtvis inte skriver här förklara varför?
Örebro Visionen
2013-03-04 16:37
@Kardinalen:

Håller helt klart med dig. Men den konsekvensen/argumentationen som du beskriver ifall det hade varit Grahn och sedan avslutar med att det är skillnad på folk och folk, vill jag säga att... javisst det är en stor skillnad beroende på vem som gör vad.
I fallet Boris vågar jag påstå att 99% ser det som en olyckshändelse inklusive Boris själv. I fallet Grahn vågar jag påstå att 99% skulle se det som Grahns eviga hävdande av den image som han själv har skapat och valt att upprätthålla, inklusive Grahn själv. En image som han samtidigt beskyller fotbollssverige för att applicera på honom.

Örebro Karlstruum
2013-03-04 15:14
Kollade in lite publiksiffror från Svenska Cupens omgång. Dom som kom över 1000 personer i publiken var.

Malmö - Öster 4 581
AIK - Halmstad 3 753
Helsingborg - Assyriska 3 492
Djurgården - Umeå 1 840
Örebro - IFK Värnamo 1 012

Dock så var det ingen information om hur mycket publik det var mellan IFK Göteborg - Brage och Norrköping - Landskrona.

Men lag som ÖIS, Elfsborg och Åtvidaberg som alla spelade hemma hade mindre i publik än vad vi hade. Sen kanske IFK Gbg hade mer (lär dom väl haft) så tycker jag ändå att publiksiffran är okej om man kollar på de andra lagens publiksiffror. Sen kan man ju givetvis hoppas på mer, men vi hade ju också ett annat stort lag i trakten som spelade match samtidigt. Vi kanske kan sikta på 1 500 i matchen mot Falkenberg?
Kardinalen
2013-03-04 14:50
@Visionen:

Fast om Tobias Grahn hade gjort exakt likadant i, låt oss säga, september 2012 och fått gult kort, hade han blivit utbuad. Av Kubanerna. Det är skillnad på folk och folk.....
Örebro Visionen
2013-03-04 13:49
Ang. ÖSK-Värnamo

Sett till matchande hittills i år (A-laget).

O.J & resterande Försvarsspel
Stabilt intryck när han väl får bollen mot sig. Han som målvakt är 'försvarets ögon' s.a.s. och försvarsspelet har vart (i mitt tycke) 98%-igt. ytterst få missbedömningar i den egna boxen. Högre upp, har denna lagdel vart näst intill exemplarisk. positionsspelet, offsidefällor, hög press med bra understöd, har faktiskt inte så mycket mer att begära från dessa förutom att de sätter sina prestationer som standard och upprätthåller denna nivå. Nikilli gav mig ett positivt första intryck...spännande spelare. P-O visar prov på fingertoppskänsla.

Mittfältet
Saeid är vår mittfältsgeneral. Nilsson tycker jag inte har visat någon större förmåga. Väldigt mycket sid-leds tobbe med passningarna. Men Nilsson behärskar positionsspelet och täpper till/stänger igen på ett bra sätt (med hjälp av Saeid som verkar finnas överallt). En bra balans i firma Saeid&Nilsson. Sett till Saeids prestationer så här långt så vill jag lyfta ett varningsfinger ifall oturen är inne och Saeid går sönder/går förlorad. Ser ingen naturlig ersättare i laget med Saeids kvalitéer. Löpningar som Bedoya, avslut som Larsen ettrig i närkamperna som Nordback och en teknik som är bättre en de nämnda. Jag spår en lysande framtid.
Kanterna ser riktigt vassa ut med namn som Yasin, Holmberg, Astvald & Bamberg. Yasin gjorde sin bästa prestation sedan Åtvid borta, hoppas han håller i det. Holmberg kan bättre än det han visade mot Värnamo. Lägstanivån måste höjas.

Anfallet
Hade inte sin bästa dag i Lördags men Hasani visar pålitlighet, Samuelsson är en boxplayer. Där gör han sällan bort sig, där måste bollen nå honom/han nå bollen för att vi ska glädjas av honom. För hans fotbollsregister är inte det bredaste men målnäsa har han och det är egentligen det man vill att ens anfallare ska ha. Allt annat är plus/minus. Crespo är rena motsatsen i mitt tycke till Samuelsson. Crespo har ett bredare register men sämre målnäsa. Men hans register möjliggör lägen både för honom och hans medspelare. Men då måste bl.a. passningarna sitta.

Bänken
Sann fotbollsgodis när Boris sparkar (löst) bollen i baken på linjemannen.
P-O hade vaksamt öga och var ej så aktiv i övrigt. Vilket brukar betyda ett det finns en matchplan som tränaren förväntade sig att hans personal ska utföra. Resultat 2-0, 'borde' ha blivit vinst med minst 1-2 mål mer så jag förstår P-O att några bitar måste slipas mer.

Publiken
Ja vad kan man säga 1000pers, första tävlingsmatchen för iår, på förhand utlovat fint väder, ett obesegrat hemmalag, en startelva bestående av 8 spelare med ”stark” lokal anknytning... Ja det är en besvikelse. Oavsett motstånd. Men jag själv hade inte förväntat mig så 'många' fler åskådare. Men ca det dubbla hade varit mer acceptabelt i min mening.

Örebro pemo
2013-03-04 11:51
Tack för de utförliga svaren.
Ser verkligen fram mot lördag.
Minatankar
2013-03-04 11:25
Namn: pemo Sänt: 2013-03-04 11:12 // Oscar har spelat bra hittills utan att ha behövt ställas inför några svårare prov. Bra timing, bra utrusningar, bra placeringar och bra snack med utespelarna. Återstår att se honom i klara målchanser. Seied håller p g a stor löpstyrka, mycket god bollbehandling och ett bra spelsinne. Är mer tveksam till övriga innermittfältare som alla har kvaliteter men som ändå inte sticker ut ännu. Crespo missade många enkla passningar. Slog dem alldeles för hårt, utan känsla. Vi får hoppas det var en engångshändelse beroende på hård träning. Han är ju som bäst när han själv får slå till inne i straffområdet. Tror att det mer blir dagsformen, motståndet, taktiken och ev skador som avgör vilka två forwards man kommer ta ut till respektive match. Med en frisk William kan anfallet se ut på flera olika sätt. Är förvånad över att Josef f n står långt från laget. Gillar den tekniska spelartypen. Men våra duktiga tränare ser ju så mycket mer på träningarna och konkurrensen är hård om platserna. Jag vill hoppas att både han och andra spelare får flera chanser att visa vad de kan bidra med.
Örebro widemarsh
2013-03-04 11:22
pemo// Oscar hade inte många skott på sig nej. Men jag tycker att han sköter allt med pondus och säkerhet, han hade ett par vältajmade utrusningar där han avstyrde Värnamochanser och uppträdde säkert i luftspelet. Ett par skott utifrån var allt och dom tog han lätt. Väntar fortfarande på att få se honom sättas på prov. På inre mittfältet var Tobias en liten besvikelse i lördags, Moe sprang mycket som vanligt men fick inte ut jättemycket. Det mesta av ÖSKs offensiv gick via kanterna. Bra defensiv insats dock, utan att de sattes på några större prov. Crespos inhopp var bedrövligt, han misslyckades med nästan alla passnignar och brände ett friläge. Men hans löpningar är giftiga, så får han ordning på fötterna så tror jag Crespo går före Samuelsson. Hasani är given förstås. Annars tycker jag Nkili Wikström, Wowoah, Haginge, Hasani och Yasin gjorde bra insatser.
Örebro pemo
2013-03-04 11:12
Värst vad det är lugnt på forumet. Nu är ju tävlingssäsongen i gång, så det borde väl spruta av spelarkritik.
Hade Oscar bara två skott på sig på hela matchen?
Hur håller inre mittfältet? Är Samuelsson en startman på Crespos bekostnad?

Vad har Josef för status? Han var tydligen inte skadad, utan nämdes i samma andetag som Dennis och Sankan.
Betyder det att han inte får vara kvar?

Om jag nu kan åka in på lördag så lovar jag att komma med en otroligt utförlig kommentar om matchen.
AIK Saywee
2013-03-04 08:31
pemo, 22:46,

Svaren på dina två avslutande frågor blir givetvis JA :)
Örebro pemo
2013-03-03 22:46
Jag kunde tyvärr inte vara i Örebro i lördags pga fånig kick-off i S-holm. Fick följa matchen i mobben och det var inte så kul.
Nu siktar jag in mig på nästa lördag i stället. Hoppas solen skiner och att hockeyn inte har match, Då blir vi säkert 2000.
Eller?
För nu är det väl två raka till som gäller?
Örebro Gooey Nutballpuff
2013-03-03 22:02
@widemarsh ,@Bulten i Boo,@Kardinalen Ja 2004-02-28 tydligen enligt Avenbrands artikel. Nästan som nu alltså. Åren går Men jag minns särskilt kylan och hur jag frös om fötterna. Och jag idiotförklarade alla som ville spela höst-vår efter den matchen ;) Fast det hade varit trevligt att ha ekonomiska muskler att återuppta den och köra den inomhus. Men vi lär nog få vänta på en hall ett par år till. Sociala projekt i all ära men byggs det en sådan hoppas jag även den är till för den organiserade fotbollen och elitfotbollen. Det har ju debatterats lite runt det.
Örebro widemarsh
2013-03-03 19:50
Tror Nordic Cup var 2004. För Furuseth Olsen gjorde debut där.
Kallt var det hur som helst, och det lockade mer publik än årets Svenska cupen.
Örebro Bulten i Boo
2013-03-03 19:49
@Kardinalen:
2004 var det
Annons: