/fotboll/osk/forum/2065.aspx/fotboll/osk/forum/2065.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Butterix
2013-03-29 11:17
@Bulten i Boo:

Vi tog silver ....//

Om du kollar vad Saywee skrev i morse så gäller det nog att snabbt editera alla stavfel och liknande för här är domen hård mot alla små misstag. Du måste lära dig att det är betydligt värre med faktafel eller liknande i dina inlägg än om klubben degraderas till Superettan eller går i konkurs. Hursomhelst, du får väl lära dig den hårda vägen, hehe!
Örebro Butterix
2013-03-29 11:11
@Sersant:

En till humörsänkare men troligtvis sant och välanalyserat (är inte civilekonom så jag kan inte avgöra det senare).
Örebro Gooey Nutballpuff
2013-03-29 11:08
Osynliga handen reflekterar över ÖSK:s (ekonomiska) resultat 2012 Edit: Sent ute ser jag ;)
Örebro Sersant
2013-03-29 11:06
DUBLETT
Örebro Sersant
2013-03-29 11:05
Osynliga handen skriver om Örebro SK
Örebro Bulten i Boo
2013-03-29 11:03
@Vi tog cupsilver 1987:

Ditt nick är intressant eftersom cupfinalen 1987 spelades på Råsunda mellan Kalmar FF och GAIS där de förstnämnda slutligen stod som vinnare med 2-0. Cup-silvret till GAIS alltså det året. Vilken position i laget hade du?
Örebro smguld
2013-03-29 10:55
Namn: Vi tog cupsilver 1987
Sänt: 2013-03-29 10:38
//
Förutsätter att styrelsen informerar alla aktieägare om de förslag man ska ta ställning till på årsstämman vad gäller SI framtid. Vi är ca 240 aktieägare och de som inte ingår i styrelsen har på pappret majoriteten av aktierna och rösterna. Jag tror också att näst intill alla av dessa vill se en lösning som i första hand är bra för ÖSK.

Det innebär att vi kan mobilisera alla aktieägare i det fall styrelsen har förslag som vi inte tycker är optimala för klubben, vilket är syftet med SI och något som alla aktieägare vetat om från början.
Örebro Butterix
2013-03-29 10:54
@Vi tog cupsilver 1987:

Grrr! Nu fick du mig på dåligt humör!

FORZA ÖSK
Vi tog cupsilver 1987
2013-03-29 10:51
vi är tillbaks där vi var 2005. i superettan men med bara marginellt bättre ekonomi. summerar man de senaste åtta åren är vi tillbaks hela varvet runt och det vi fått med oss är ett lilla silver och två usla matcher mot sarajevo som erfarenhet.

vad skall man säga om den måluppfyllelsen?

undrar hur en styrelse i näringslivet ställt sig till sin egen prestation med ett sådant track record?
Örebro pemo
2013-03-29 10:40
Bamberg tillhör väl kategorin "yrkesutövande fotbollsspelare" och är väl som viken arbetstagare som helst. Inser att han valt fel arbetsgivare och vill bryta sitt kontrakt.
Fick säkert sänkt lön när ÖSK degraderades. Om det stod så i avtalet. Sedan kanske han anser att arbetsgivaren ( ÖSK ) inte håller sin del av avtalet. Ungefär som om en säljare söker jobb och blir lovad egen bil, dator och fria fredagar, men sedan när verkliheten kommer, inser att han måste jobba sju dagar i veckan och fortsätta åka gamma Volvo.

Jag vet faktiskt inte, men tror att det är lättare för Astvald att stanna kvar som har rötter i Örebro än att Bamberg skulle älska staden.

Att han sedan var en misslyckad investering förra året är klubbens fel. Som så mycket annat. Jag sörjer inte om han försvinner. Men han håller nog i alla fall en god superettanklass.

Glad påsk på er i alla fall. Vem vet, han kanske glider in i dag på mitten och dominerar totalt. De går ganska snabbt i den här branschen.
Fråga Näfver!!
Vi tog cupsilver 1987
2013-03-29 10:38
@smguld:

ösk har inga pengar. var inte förvånad om spelarinvest inte heller finns inom två månader. var dom pengarna tar vägen vete sjutton men troligen hamnar en stor del av dom i ett visst elföretag i kumla
Örebro Bastard on Parade
2013-03-29 10:38
Smguld//

Antingen har jag formulerat mig konstigt, eller så har du misstolkat det jag skriver. Jag menar inte alls att man kan ta en förlust för flera spelare för att bli av med lönekostnaden. Däremot är det något som man kanske bör överväga när det gäller Bamberg, och anledningen är att han inte har presterat sportsligt. Hade han varit en stjärna på planen så ska man självklart inte släppa honom för småpengar, men nu har han varit usel och vi har flera likvärdiga alternativ som har mycket lägre lön. Man får inte underskatta alternativkostnaden att ha kvar en missnöjd spelare, med hög lön som inte heller får speltid. Vad är värdet för Bamberg i sommar om han inte får spela? Titta hur ÖSK lyckades förstöra värdet på Rama totalt. Det snackades om XX miljoner kronor efter succésäsongen. Nu får vi nästan vara nöjda om vi fick 1/10 utav det.

I vår situation, där vi gjorde en mångmiljonförlust förra året och lever i en verklighet med minskade intäkter, måste vi prioritera rätt med spelare in och spelare ut. Det var ju någon som nämnde en siffra angående Bamberg och den siffran är i alla fall högre än de belopp som jag har hört rykten om i övergångssumma tidigare när ÖSK köpte loss honom. ÖSK skulle alltså göra en vinst på att sälja en spelare som underpresterade förra året.

Då ser jag hellre att ÖSK inkasserar de pengarna, blir av med en spelare som inte har presterat och inte heller vill vara här. Överlag så måste ÖSK dock bli MYCKET bättre på att sälja spelare i rätt tid, till rätt klubbar och till rätt pris. Där ligger man långt efter idag!
AIK Saywee
2013-03-29 10:35
@Bulten i Boo:

Tog ett morgondopp vid Stortorget :)
Örebro smguld
2013-03-29 10:35
Namn: D´Artagnan (hoppas på snabbt avancemang)
Sänt: 2013-03-29 10:31
smguld / Tre är starkare än två i duskussioner i en grupp.
//
Kan hålla med dig men långt ifrån alltid. Har man samma mål med en verksamhet är det i första hand vad man säger, hur man säger det och vem som säger det, som är avgörande.

Har aldrig trott på att man alltid behöver vara många. Men visst, ofta underlättar det.

Starka personligheter som Alik lyssnar man alltid till.
AIK Saywee
2013-03-29 10:33
Felletare verkar vara i farten, se upp alla skribenter och ev nya som avvaktar.

Tågar man åter till dit man hör hemma, dvs Allsvenskan, så gillar jag återtåg, jag vill hem med mitt ÖSK !

Allsvenskan är vårt hem och guldet är vår eviga förhoppning :)
Örebro D´Artagnan (hoppas på snabbt avancemang)
2013-03-29 10:31
smguld / Tre är starkare än två i duskussioner i en grupp.
Örebro smguld
2013-03-29 10:30
Namn: Grixx Sänt: 2013-03-29 10:18 Tycker mig minnas att klubben i senhöstas sa att tränarens åsikt om spelare som passar eller inte passar vägde väldigt tungt...men att ekonomiska realiteter hade sista ordet. // I sådana situationer fungerar människor olika, både privat, i jobb och i förtroendeuppdrag. Många skulle aldrig satsa sina sista pengar i något. Andra skulle göra det eftersom man vet att om man inte satsar kan man inte få något tillbaka och risken kan vara mycket större med att inte satsa. Dels går man miste om den investering/tillgång man får vid en satsning och dels kan man förlora alla sina pengar ändå. Om man i krislägen fortsätter att spara pengar eller vara försiktig med satsningar, är det avgörande att alla andra åtgärder är extra effektiva. Det handlar om spelaraffärer, marknadsföring, PR mm. Om jag hade formellt inflytande i ÖSK Elitfotboll AB och i Örebro Spelarinvest AB, skulle jag inte alls dra mig för att föreslå att alla tillgängliga pengar satsas i investeringar i spelare, tränare och kommunikatör/supporteransvarig med befogenheter. Visst kan det gå åt pipan, men jag tror att risken att det gör det utan dessa satsningar i detta läge är ännu större. I grunden är jag ändå optimist och vill tro att ÖSK ska gå upp igen i AS. Vill bara visa på vad som ökar sannolikheten.
AIK Saywee
2013-03-29 10:30
@Grixx:

Det har jag gjort sedan -50-talet och har hittills inte funnit någon anledning att ändra.

Att jag sedan finner saker som går att förbättra är en helt annan sak.
Örebro Butterix
2013-03-29 10:29
@smguld:

nu har jag läst dina tankar och listat ut vem du är (och var förut)
AIK Saywee
2013-03-29 10:28
BiB, hoppsan, sorry, men det gick väl i nät :)
Örebro Bulten i Boo
2013-03-29 10:25
@Saywee:

Så faan heller, kom inte och påstå nåt sånt! Answer my question! The question, jerk! !!! :-D
Örebro D´Artagnan (hoppas på snabbt avancemang)
2013-03-29 10:25
Grixx // Peo tycker väll att Bamberg gör nytta. Han tinar nog upp när fönstret är stängt. Hoppas han startar i dag.
NA kan kanske rapportera vilken startelvan blir, officiella har väl tunghäfta ala Sixten. Fan vad kul om jag harfel, ska se efter.
Örebro Grixx
2013-03-29 10:19
Klart att Saywee håller på ÖSK!!!!!
Örebro Grixx
2013-03-29 10:18
Tycker mig minnas att klubben i senhöstas sa att tränarens åsikt om spelare som passar eller inte passar vägde väldigt tungt...men att ekonomiska realiteter hade sista ordet.
Örebro Kardinalen
2013-03-29 10:12
@Saywee:

Öööh, Saywee. Du håller inte på ÖSK, va? För detta med att du gång efter annan använder ordet "återtåg" känns inte särskilt positivt. Snarare negativt....

Slår man upp begreppet på sajten synonymer.se möts man av följande förklaring:

återtåg
reträtt, tillbakadragande, tillbakamarsch, flykt

Vill du verkligen att ÖSK ska slå till reträtt?? Snacka om att du bjuder upp till energiläckage....
Örebro Grixx
2013-03-29 10:11
Saywee// För tillfället ett passande stopp för Oscar som inte vill harva i Superettan utan vill vidare ut i Europa.

Alla vill ju komma upp till AS omgående och inte spela i S1.

För mellanbra spelare så finns inga alternativ som drar i dom. De kan gärna fortsätta i S1.

De med stor ambition drar de så fort som möjligt till något bättre....om inte kontrakt eller annat låser dom.

Fortsätter vi i S1 så vet vi alla att några söker andra lag.

Undantag finns men är som sagt undantag. Anttonen var ett sådant undantag men nu ville inte några i ÖSK behålla honom.
Örebro Bulten i Boo
2013-03-29 10:07
Synd att man inte kan vara i Örebro en dag som denna... Antar att det dansas på gator och torg från tidig morgon till sen kväll? Och badas i likkistan kylan till trots... Eller lägger det bibliska temat månne en viss sordin på stämningen?
Örebro smguld
2013-03-29 10:07
Namn: D´Artagnan (hoppas på snabbt avancemang)
Sänt: 2013-03-29 10:01
smguld // Tränarna är i minoritet i fotbollrådet. Där är Axén inte med och kan ge sina synpunkter.
//
Om Alik är ensam i en grupp på 5 eller 10 personer har ingen betydelse.
Det handlar inte om att rösta utan om att kunna påverka och ta intryck.
Hoppas verkligen att PeO har samma förmåga som Alik, annars behövs även Alik i fotbollsrådet.
Örebro ÖSK Fans
2013-03-29 10:05
Vad håller officiella på med!? Hallå det är genrep och inte en ända intervju. Forma ÖSK!!!
Örebro Bulten i Boo
2013-03-29 10:04
@Bulten i Boo:

Grattis, Bulten i Boo till det tips du slängde iväg här på forumet den 14 mars i samband med kvalserie-starten!! Var du än fått den kristall-kulan ifrån så lär den vara värdefull!?!
Annons: