/fotboll/osk/forum/2063.aspx/fotboll/osk/forum/2063.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro ÖSK KRILLE (GFG 2015)
2013-03-30 20:53
@DaSa:

Jag fick samma känsla att vi har fler nyförvärv att vänta :).

Vi får se om någon/några nyförvärv dyker upp de närmaste dagarna innan fönstret stänger.
Örebro DaSa
2013-03-30 20:41
" Detta ger oss ytterligare möjligheter att både på kort sikt förstärka med två spelarnamn samt även framtidsinriktade investeringar i både organisation och spelare, säger ÖSK:s spelaransvarige Magnus Sköldmark till klubbens hemsida." Låter som att det skall komma fler nyförvärv?! För ett lån och ett korttidskontrakt är väl inget för framtiden:) Kan det vara så att vi får en ny sportchef också?!:)
Postat via SvenskaFans-appen
Örebro Matta
2013-03-30 20:33
Lund är en riktig kämpe med bristfällig teknik, enligt IFK Göteborgs SvenskaFans-sida. Låter som om vi lånat en ny Haginge.
Örebro casse
2013-03-30 20:17
Skönt att blivit av med Bamberg! Men frågan är vad tanken är med Lund? Känns som en mittfältare av rang hade varit ett bättre enl mitt tycke.

#Tillsammanstillbaka
Örebro D´Artagnan (hoppas på snabbt avancemang)
2013-03-30 18:58
Hoppas ÖSK väntat ut Daniel Bambergs och Haugesund tills dom halat upp en stor pengapåse.
Örebro D´Artagnan (hoppas på snabbt avancemang)
2013-03-30 18:54
@D´Artagnan (hoppas på snabbt avancemang):

Med Haginge, Ayanda Nkili och Erik Lund alla tre med vana från högerback positionen hoppas jag Ayanda Nkili kommer att testas på mittfältet. Tror det skulle förbättra mittfältet.
Örebro ÖSK KRILLE (GFG 2015)
2013-03-30 18:20
Välkommen Lund och Bergström till världen finaste sportklubb!
Örebro Grixx
2013-03-30 18:00
Vi köpte Bamberg och lämnade tillbaka honom mot en slant.

Bamberg är alltså pantad ;-)
Örebro Godzilla Hårddisksson
2013-03-30 17:56
Och välkommen Erik och Ludde!
Örebro Godzilla Hårddisksson
2013-03-30 17:55
Enligt PEO var budet för bra för att tacka nej till. Känns kanske inte som en helt genuin kommentar. Eller? Vad kan vi ha fått? Skönt hursomhelst att det lösts sig och att vi nu kan gå in i superettan utan gnäll...
Örebro Conjuration
2013-03-30 17:44
Tror att Bamberg är för dyr att peta ned till reservlaget när vi nu spelar i superettan. Sedan verkade han vilja bort härifrån till varje pris. Tycker ÖSK gör rätt som säljer. Mittfältet ser lite tunt ut dock om vi åker på något oförutsett.
Örebro Mattias69
2013-03-30 17:44
Intressant läsning i Aftonbladet idag angående naturgräsplanerna och deras frågetecken kring spelbart skick eller inte. Det gnälldes något fruktansvärt på ÖSK när vi blev bland de första i landet med konstgräs. Idag kanske tongångarna är något annorlunda. I varje fall lät det så i tidningen från Helsingborgs håll åtminstone.
Örebro Mattias69
2013-03-30 17:36
Hm...Ludwig Bergström presenteras som nyförvärv också. Namnet lät väldigt bekant och efter att ha googlat lite kom jag på att han spelat för Västerås när ÖSK senast var nere på besök i Superettan. Det jag såg av honom då i ett par matcher då ÖSK mötte Västerås imponerade inte ett dugg. Men han kanske är tilltänkt som bänkvärmare i första hand?
Örebro Grixx
2013-03-30 17:34
Boldt// I IFK verkar han ha spelat högerback.
Örebro ÖSK-Boldt
2013-03-30 17:08
Är Erik Lund högerback?
Örebro Grixx
2013-03-30 16:57
Intressant att se vad som kan hända efter Bamberg...eller om det mest handlar om uppstärkning av ekonomi. Om inget är på väg just nu så kanske man avvaktar förstärkning på behövlig plats under sommaren.
Örebro smguld
2013-03-30 16:38
Tror att det är fler stora affärer på gång.
Örebro Svartvit sen barnsben !
2013-03-30 16:25
Vågar man hoppas på lite goda nyheter kring Sankan också nu!?!
Örebro ÖSK Fans
2013-03-30 16:23
Är Lund bättre än Haginge? Var ju ordinarie innan skadan så god super 1a klass borde han hålla?
Örebro Valderinho
2013-03-30 16:02
Bamberg lämnar ÖSK.
Örebro Valderinho
2013-03-30 16:01
Bergström klar för ÖSK!
Örebro Valderinho
2013-03-30 16:00
ÖSK lånar Erik Lund från Ifk Göteborg.
Örebro Grixx
2013-03-30 15:40
Flygrädslan tog honom till Örebro men Superettan verkar vara ännu läskigare eller....???

En lustig resa fram och tillbaka och svårförklarlig för supportrarna i Haugesund. Han sitter på långt kontrakt så en hel del pengar borde trilla in.

Vi får väl se var denna affär/soppa slutar.
Örebro Trivseltorsten
2013-03-30 15:14
Ska fan vara ett bra bud från Haugesund, annars kan Bamberg gott ruttna bort i tre år till i reservlaget! Hatar sånt här beteende.
Örebro Kajanus
2013-03-30 15:08
Jag var en förespråkare för Bamberg och var glad när han kom till oss, men hans ageranden har varit under all kritik. Så som han har uttalat sig, så gör man bara inte som elitidrottare. Det är pinsamt och jag hoppas att karma hoppar upp och biter honom i arslet.
Örebro Conjuration
2013-03-30 14:58
Lika bra att Bamberg verkar försvinna.
Örebro Valderinho
2013-03-30 14:44
Jag undrar om Bamberg är mindre åksjuk nu än han var innan vi hamnade i Superettan..hehe;)
Örebro Brus-Nilsson (Alla heter Gnell i Örebro)
2013-03-30 14:38
Åt h-e med flygrädde Bamberg. Jag tycker inte att han har presterat överhuvud taget sen han kom till ÖSK. Kan tänka mig att han påverkar truppen i övrigt också när han uttalat att han inte vill vara kvar. Haugesund är ju en världsmetropol...:-D
Örebro Valderinho
2013-03-30 14:29
Kardinalen// Jag trodde det räckte med svaret och den formulering jag gav tidigare. Men tydligen så är du så styv i korken att du inte ens kan läsa. Om det är något oklart för det finns det alltid. T.ex. Om jag frågar vad klockan är på stan till någon person. Ber du mig att, "skaffa klocka istället, det borde man väl ha". Eller bara säga vad klockan är. Eller du kanske säger till folk att dom är helt dumma i huvudet bara för att man vet liiite mindre än en själv om något. " I stället börjar man gasta i termer såsom "att klubben ÖSK är hemlig"....och att det i media tvunget ska framgå precis ALLT om ÖSK...... " Jag tror du har en ganska snäv verklighetsbild om att så borde det vara. Men alla är människor och alla kan göra fel. Även du är ofelbar. Men är det någon som gastar är det väl DU isåfall som tjafsar om småsaker.. Tydligen framgick det inte att jag sa ordet "hemlig" med glimten i ögat. En person som hakar upp sig på småsaker är bara infantilt och löjligt.
Örebro Kardinalen
2013-03-30 14:18
@Valderinho:

Ojdå snacka om grumpy...

Om Wowoah har spelat nästan varenda minut av alla träningsmatcher och det är e-n v-e-c-k-a kvar till seriepremiären, kanske att det då verkligen finns reson att börja fundera på om man själv har missat någonting? I stället börjar man gasta i termer såsom "att klubben ÖSK är hemlig"....och att det i media tvunget ska framgå precis ALLT om ÖSK......
Annons: