/fotboll/osk/forum/2062.aspx/fotboll/osk/forum/2062.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro smguld
2013-03-22 00:04
Svartvitt forever har igen skrivit en synnerligen bra artikel på Svensks Fans. För mig är han en mycket representativ ÖSK-supporter.
Postat via SvenskaFans-appen
Örebro Lekiller
2013-03-21 22:21
Håller med om att dagens krönika är riktigt bra.
AIK Saywee
2013-03-21 22:14
Än en gång ... Svartvitt Forever ... din krönika är bland det bästa jag läst på länge !!!
Örebro "ÖSK-Karl (SÅ ONÖDIGT)
2013-03-21 21:47
Svartvitt Forever//

Klockren krönika, du har rätt i allt !!!
AIK Saywee
2013-03-21 21:43
Skall ju vara ... Leper, instämmer hur ändrar man felstavningar via ajfån-inlägg?
AIK Saywee
2013-03-21 21:40
Leder, instämmer ...
Örebro Leper
2013-03-21 21:22
Svartvitt//
Bra skrivet, håller med dig.
Framförallt så känns det som att ledningen och styrelsen tappat ödmjukheten. Framgången 2010 steg nog lite över huvudet, idag känns det lite som "fyfan vad vi är bra och alla som har synpunkter fattar ingenting".
Öreskå - 66
2013-03-21 21:21
Svartvitt Forever

En otroligt välskriven krönika!!!

AIK Saywee
2013-03-21 21:16
ÖHK !!!!!!!!!!
AIK Saywee
2013-03-21 20:58
Svartvitt Forever än en gång Fan-taktiskt, fantastiskt bra krönika !!!!!
Örebro D´Artagnan (hoppas på snabbt avancemang)
2013-03-21 20:36
Svartvitt Forever // Mycket bra skriven krönika !!! Delar dina åsikter till 100%
AIK Saywee
2013-03-21 19:47
Svartvitt Forever, mycket bra och tänkvärd krönika !!! Heja SPORT !!!
AIK Saywee
2013-03-21 17:49
I kväll är det hockey i BA, så fotbollstjötet kanske avstannar snart ? Behrn, tack för alla miljoner till stadens elitarenor :) PS snart blir väl "Idrottshuset" ytterligare en Behrn Arena ... Forza Behrn!!!
AIK Saywee
2013-03-21 17:19
Klas, tack för kloka inlägg.
Örebro cellblock
2013-03-21 16:43
Finns det statistik på hur många oskyldiga människor som skadats av bengaliska eldar i Svensk fotbollshistoria? Skulle tippa på att man kan räkna det på handen. Har aldrig hört talas om det. Jag vet att spelarna själva gillar det och blir extra taggade såklart, det bidrar enormt mycket till stämningen. Vad det är för människor som är emot bengaler förstår jag verkligen inte, tråkiga, rädda och stela jävlar i mina ögon. Det enda negativa är givetvis böterna som klubben får ifall en deal mellan SvFF och klubben aldrig gjorts. Finns många klubbar som kör med arrangerade bränningar vid vissa tillfällen och inte behöver få böter. Något jag tycker ÖSK ledningen bör ta efter
Örebro Klas (ÖSK)
2013-03-21 16:29
Bengalfrågan är ju het... höhö..

ÖSK hade väl en grej i höstas med en panel för just att undersöka matcharrangemanget med olika supportrar från olika kategorier och jag hoppas att bengalfrågan togs upp. Så att de skapade sig en bild av vad "folk" tycker.

Jag tycker att det kunde vara OK om det sker under kontrollerade former för att minska risker (och för att förbudet ger okynnesbränningar med bengaler och annat rök och smällande som inte alltid är så värst lyckade).

Samtidigt ska man nog vara medveten om att det finns väldigt många som är emot bengalerna så det är inte säkert att det skulle dra publik, det kan få en negativ effekt också så det är värt att undersöka hur inställningen är även bortom klacken. :-)

Örebro Klas (ÖSK)
2013-03-21 16:22
Jag tror publiken här är bortskämd, så att säga, med Allsvenskan så därför blir det svårt att locka med kyliga träningsmatcher inför Superettan. Det är inget som jag tror just begaler skulle ändra på alls. Med det inte sagt att man inte kan förbättra arrangemangen och bli mer attraktiva osv.

Jag har inte tillräcklig insikt och kunskap för att säga om det du föreslår är något som skulle fungera. Dvs finns det ens en öppning för dispenser osv.

Jag tror inte folket på ÖSKs kansli rullar tummarna en del av dagen så därför betyder det ju att varje ny arbetsuppgift man vill klämma in petar bort något annat. Det var så jag menade.

Sen undrar jag om det finns någon som helst önskan hos ÖSK-ledningen att vara drivande för bengaler. Jag tror inte att viljan finns.
2013-03-21 16:07
Klas (ÖSK) // Jag tror ÖSK har tillräckliga resurser på den sportsliga sidan.
Däremot behöver man få mer publik. Jämför hur mycket publik andra S1-lag har haft på sina träningsmatcher med ÖSK:s matcher.
Om man utarbetar ett förslag hur man säkert kan bränna bengaler tillsammans med brandmyndigheterna. Och sedan presenterar detta för SvFF och begär dispans för en testpersiod. Skulle kanske vara en goid idé.
Örebro Klas (ÖSK)
2013-03-21 15:56
Det är väl inte upp till varje enskild klubb huruvida man tillåter bengaler?

Det är väl SvFFs regelverk? Och jag vet inte om arenaägaren (dvs inte ÖSK) också kan få ha åsikter om det ska få eldas i deras anläggning eller inte.

Det är bara en del av de där punkterna som ÖSK egentligen kan jobba med. (Visst, ÖSK skulle kunna lägga kräm på att bearbeta SvFF för att de ska ändra regelverk för bengaler men då kan jag tycka att det inte är det klubben ska bränna tid på när det finns andra saker närmare det sportsliga som behöver prioriteras)
2013-03-21 14:30
Med fem punkter gör nationell samordnaren mot idrottsrelaterad brottslighet. Björn Eriksson ett försök att sammanfatta sina tankar: - Finn former för att stödja de goda supportrarna. - Stäng ute risksupportrar också via skärpt lagstiftning. - Motverka kriminell infiltration och rekrytering av nya risksupportrar. - Förbättra arenasäkerheten och skapa attraktiva evenemang. - Lös varbölden med betalningsansvaret för polisbevakning. Hur gör ÖSK på dessa 5 punkter? T ex på bengalfronten? Nog skulle man väl kunna bränna bengaler under säkra förhållanden.
2013-03-21 14:09
@Saywee:

Sol, värme och omväxling under en vecka. Kan det bli bättre?
AIK Saywee
2013-03-21 13:33
D'Artagan, 09:08 vilken "konstig" resa ... ... vad var/är syftet?
Örebro pemo
2013-03-21 11:26
ÖSK-Karl // Ja ha. Ja, hockey skall man ju titta på om man vill se mål. ;)
Men det är klart, även jag ser hellre en 1-0 seger och dåligt spel än att förlora med samma siffror och spela bra.
Men jag tycker i alla fall att det borde vara lite mer fotbollssnack här. Det är väl bara två veckor kvar nu till premiären? Ungefär i alla fall.

2013-03-21 09:08
I dagens NA säger Sköldmark så här om William Atashkadeh resa till Kuwait: Han följer ett specialprogram för rehaben även i Kuwait. Spel är inte aktuellt. Reser hem på lördag. Måste vara sköntr att slippa värdet i Sverige
2013-03-21 07:46
Läs den länkade artikeln skriven av Björn Eriksson, Nationell samordnare mot idrottsrelaterad brottslighet. Den är viktig för hela idrotts Sverige men extra viktig för ÖSK.
Några smakprov:
Bland förslagen ingick vidare att likställa ideella föreningar och så kallade Idrotts-AB när det gäller kostnader för polisbevakning i samband med matcher. Någon saklig skillnad mellan dem finns knappast. Den ena kategorin ska betala och den andra kategorin slipper. Och vi talar inte om små belopp.

Min bild är att kriminell infiltration är ett reellt problem. Det gäller för närvarande framför allt storstadsklubbar. Till mig inflyter rapporter om påverkan av styrelseledamöter och andra nyckelaktörer. Det handlar mindre om att kriminellt belastade personer erövrar valda positioner utan snarare om direkt eller indirekt påverkan av aktörer i beslutande ställning.
Örebro "ÖSK-Karl (SÅ ONÖDIGT)
2013-03-20 22:50
@pemo:

Förutom att luften gått ur många så är det säkert ÖHK:s framgångar också. Många följer ju båda lagen med stort intresse. ÖHK har ju tillhört forumtoppen rätt länge nu.
Örebro pemo
2013-03-20 22:39
Värst vad det har blivit lugnt här på forumet. Är det ingen som är intresserad av ÖSK längre? Eller är det så stor skillnad på allsvenskan och superettan att alla drar sig tillbaka?

Jag antar att det fortfarande tränas och händer saker kring laget. Eller?
Ingen supertalang som är missförstådd? Vad gör Sankan?

Kommer ÖSK att göra fler än 40 mål i år? Släppa in färre än 20?
Det är i alla fall vad jag kräver av mitt lag.
Med snabba steg mot allsvenkan!!!!!!!!!!!
AIK Saywee
2013-03-20 18:13
Kan vi PMa i stället och reda ut saker och ting, så att vi inte sabbar för andra forumister? Jag lovar att kolla mina PM när jag är hemma på fredag.
AIK Saywee
2013-03-20 18:10
Jag förstår inte vad ni syftar på ... ... för i ajfånen kan jag bara läsa @Saywee
Örebro Sunnanlid (2013)
2013-03-20 18:08
@Saywee:

Riktigt usel stil, Saywee! Snacka om brist på ansvar och medmänsklighet.
Annons: