/fotboll/osk/forum/2061.aspx/fotboll/osk/forum/2061.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro pemo
2013-03-26 19:08
DaSa// jag tror många fick en tankeställare när vi blev utslagna ur cupen. Falkenberg hemma var ju en katastrof. Men eftersom PEO känns lite "untouchable" så blir det en konstig kritik här inne.

Nu har jag bara sett den matchen, men det fanns mycket i spelet som jag kände igen sedan Sixten-eran. Dels dålig fart, bara försök med inspel i mitten på stillastående spelare och att man inte utnyttjade alla byten som man får göra.

Men hellre förlust nu och vinst i serien.

Dock skall jag ge en eloge till ÖSK för att de är mer öppna nu. Intervjuer med Áxel , Axe´n och PEO både inför och efter match lovar gott.

Sen är det väl så att det är mer focus på allsvenskan i rikspressen och att hockeyn tar all energi i Örebro just nu.
AIK Saywee
2013-03-26 18:41
Tack BoP
Örebro Bastard on Parade
2013-03-26 18:29
På tal om Jan Karlssons veckobrev så skulle han kunna göra det mycket bättre om det inte är något han stressar ihop på 5 minuter. Ta det senaste brevet som ett exempel.

Han nämner "interna konstruktiva möten för en rad aktiviteter inför säsongsstarten". Han skulle kunna skriva mycket mer om detta. Vad för aktiviteter? Är det hemligstämplad information?

Han skriver vidare om medlemsmöte och årsmöte inom Svensk Elitfotboll och Svenska Fotbollsförbundet. Sades det något intressant kanske?

Jag skiter fullständigt i om han har sett Sverige - Irland eller om han har promenerat vid Oset. Det finns tusentals ointressanta bloggar om personers ointressanta vardagsliv som jag kan följa om jag vill veta sådan smörja.

Informera om antalet sålda säsongsabonnemang, hur ekonomin ser ut, hur arbetet med sponsorer går etc. Finns det ingenting intressant att skriva om en måndag så kan han vänta till veckan efter istället.
AIK Saywee
2013-03-26 18:03
DaSa,

starta gärna lite taktikdiskussioner här, det är ju ett diskussionsforum och alla har rätt att skriva det de vill inom reglerna. Det finns säkert många som gillar att diskutera taktik, vilket även jag kan tycka vara intressant i många lägen, framförallt hur man tekniskt bemöter motståndarnas taktik, vilken ofta är hemlig, eller oförutsägbar, eller statisk, eller flexibel, eller ...

... bry dig inte om de som skriver vad vi inte skall skriva om,
eller vad vi skall skriva om ...

Det blir så onödigt enfaldigt och alla skribenter bör utvecklas efter egen förmåga!
Örebro DaSa
2013-03-26 17:52
Sen så kan jag erkänna att jag är jävligt less på ÖSK och de flesta diskussioner som förs på detta forum och därför provocerar lite. Tidigare år har jag varit så jävla sugen på premiären vid denna tidpunkt men i år känns det som det kvittar om de ställer in årets säsong. Men det kanske vänder snart när premiären kommer närmare..

En orsak till att jag har ledsnat lite på forumet är att jag inte utvecklas ngt längre av att läsa här. Jag efterlyser mer diskussion om taktik och gärna med förklaringar så en person som inte har tränareutbildning kan förstå och lära sig. Kan vara så att ingen som läser/skriver här har de kunskaperna men då och då kommer det klockrena analyser så lite kunskap finns det. Sen för att krydda ännu mera så vore det sjukt intressant med en taktikanalys av motståndaren gärna från ngn av ÖSK tränarna innan matchen. T.ex. att alla uppspel går via den centrala mittfältare Erik Saede som går ned och möter för att sedan spela ut den på kanten till Astwalden som sedan slår ett inlägg mot Hassinen som är ett huvud kortare än alla andra men ändå bäst på att nicka.
Örebro DaSa
2013-03-26 17:37
smguld/ Förslagsvis kunde Jan skrivit om mötet förra veckan men bevisligen vågade han inte skriva vad han tyckte. Han kunde väl ha skrivit att han tyckte att vi medlemmar skall vara tysta och lita på styrelsen så att de slipper lägger energi på sådant som de inte tycker är viktigt. Andra förslag är att han kan skriva att han har varit och bevittnat en träning och berömma en spelare. Eller komma med en lite djupare analys varför landslaget kryssade mot Irland eller kanske skriva att han blev positivt överraskad av ngt runt matcharrangemanget som han ville införa till ÖSK. Jag tror att det är dags för Jan att kliva åt sidan och plocka in en peron som brinner för fotboll och har lite visioner. Inte bara ösa på med sina floskler och driva ÖSK som att det var ett bankkontor (som avvecklas i långsam takt då). Ge mig en kaxig ordförande som skapar rubriker och vågar såga Degerfors (på ett skämtsamt vis) och säga att allsvenska klubbar kan glömma Moe om de inte hostar upp XX miljoner kronor. Om jag måste name-droppa ngn så säger jag Axén! Stort kontaktnät och lovar att han har fler visioner än hela ÖSK styrelse tillsammans...
AIK Saywee
2013-03-26 17:32
@Valderinho:

Men Valderinho, att du bara vågar kritisera ÖSK´s kommunikation, du kan ju råka ut för ett drev som hoppar på dig och det du tycker.

... och att undra om kanslisterna sover, puuuh att du törs skriva sådant.

Kommunikationen är god, kommunikationsmotionen avfärdades, VD skriver lite med pennan och i övrigt är jag ganska nöjd.

Eller?
Örebro DaSa
2013-03-26 17:26
Tror inte att GAIS kommer att slåss om ngr topplaceringar, snarare tvärtom. De har haft en hög omsättning på spelare och en ny tränare, tror de kan bli ett nytt Trelleborg.

Hammarby tror jag däremot kan få till det i år, de har kontinuitet och Kennedy med från säsongstart. Sen så kommer bevisligen Falkenberg vara med i toppen och får Giffarna behålla Skulason så är även de med och utmanar. Som joker kastar jag in Assyriska vilket ger följande sluttabell i höst:

1. Hammarby
2. ÖSK
3. Giffarna
4. Assyriska
5. Falkenberg

Drömscenariot skulle vara att vi hamnar på kvalplats och sedan slår ut Norrköping i kvalet dit vi sålde Bamberg för ngr miljoner under sommaruppehållet:)
Örebro Valderinho
2013-03-26 14:42
Bajen har mäktat med 3 artiklar på deras hemsida om U21 matchen. Vad har vi? Inte ens en sketen startelva..Man får ju nästan skämmas. Vad gör kansliet på jobbet. Sover?..
Örebro Einar B
2013-03-26 11:26
Jag tror att det blir vi, Gais och Bajen som slåss om det.
Det som kommer krävas är att vi stänker dit lite mål. Och tittar vi på forwardsuppsättning så finns ju alla möjligheter.
Försvaret ser jag inte heller som ett problem.
Det jag däremot är lite tveksam till är mittfältet. Skönt at Hagge har hittat tillbaka till backlinjen. Avsaknaden av en playmaker förra sessen var brutal.
Nu kör vi! Det här kommer bli kul.

Örebro pemo
2013-03-26 11:25
65 p efter sista matchen. Och "nödlösningen" Boris som årets ÖSK:are! Han kommer att dansa runt hela arenan när uppflyttningen är klar. 2013 , ett kalasår. :):):)
Örebro Einar B
2013-03-26 11:14
Saywee:
Snyggt! Raka rör.
AIK Saywee
2013-03-26 11:00
POSITIVA !!!
Postat via SvenskaFans-appen
Örebro Einar B
2013-03-26 10:41
Halloj gubs!
Vad har vi för vibbar inför sessen?
AIK Saywee
2013-03-26 08:15
GN, så här skrev du ...

"Risken är väl att det blivit en prestigefråga för Sankan. Det kan jag i.o.f.s förstå. Vem vill spela i en klubb där man inte är önskvärd och där fansen spottat på honom. Att hoppa in som andremålvakt (utan reella konkurrensvillkor efter det är bestämt att what so ever skall Oscar stå) för att man inte fick tag i någon annan klubb känns ju också så där."

... och jag kan bara hålla med!

De som hånfullt kallat honom för "S*nkan" bör ta sig en funderare, men det är inga som reagerar på dessa skribenter, de flesta försöker finna fel i mina inlägg. Så är det bara, men till kommande vinter byter jag nickname och blir säkert lite bättre bemött och mer populär och slipper hot och påhopp ....

"Heja på SPORT" tänker jag fortsätta med tillsvidare, det har jag ju gjort ända sedan 50-talet.

Heja SPORT!!!
AIK Saywee
2013-03-26 07:57
GN, även jag gillade Tomer´s avslutning i ÖSK, men han ville väl bort från klubben som några andra också ville, eller hur det var?

Vi får väl låta Sankan sitta på bänken i år och fortsätta att leta efter en ny andremålis, Sankan kan säkert hoppa in någon enstaka gång, om det mot alla odds skulle behövas, han är ju bättre en en utespelare.

Blir det ett längre stopp för Oskar, gud förbjude, får vi snabbt lösa problemet med ett lån eller något liknande.

Sankan är väl ändock tränad så det duger, även om matchträning saknas.

Vet inte hur stor betydelse detta med träningsmatchtränade spelare har om jag skall vara ärlig.

Nej snart är det seriepremiär, nu är det dags att spika truppen!
Örebro Gooey Nutballpuff
2013-03-25 23:16
Nu klipper SF inläggen igen. Skriver nytt.

Tomer & Kanada föll mot Vitryssland med 2-0. Dock en vänskapsmatch. (Länktips i föregående inlägg)

På tal om Tomer tycker jag han var ruggit bra i slutet på säsongen. Jag ville ha kvar honom i ÖSK. Han agerade med pondus slutligen
Örebro Gooey Nutballpuff
2013-03-25 23:14
Tomer
AIK Saywee
2013-03-25 22:01
DaSa,

nu kom jag på nå´t positivt

Åke kommer att ta strid,
för en bättre svartvit framtid.
Örebro Gooey Nutballpuff
2013-03-25 21:30
"Valdet Rama ger upp sitt medborgarskap i Kosovo.
På tisdagskvällen gör han landslagsdebut för Albanien, berättar han för NA."
Örebro go_osk (We are on the road agian!)
2013-03-25 20:54
Två veckor kvar till säsongens första hemmamatch. Det pratas mer sport än någonsin på stan och intresset för premiärmatchen är stort. Kubanerna laddar i vanlig ordning upp på Stallyktan. Vi vet redan nu att det kommer att bli mycket folk på uppladdningen. Se länktips för mer information.
Örebro Leper
2013-03-25 20:43
@Gooey Nutballpuff:

Jo, så är det nog. Det är därför jag tycker det är konstigt att vi inte löst problemet. Vi måste hitta en ny klubb till Sandqvist snart. Eller betala vad det kostar att riva hans kontrakt.
Örebro Leper
2013-03-25 19:55
smguld/
Håller med ang "VD:n vid pennan", det är klart bättre än ingenting. Det är intressant att läsa lite vad som händer på ÖSK, även om jag också kan tycka att vad Jan gör på sin fritid är ganska ointressant.

Det skulle vara kul att få läsa hur tankarna går kring arbetet med ny huvudsponsor bl.a.
AIK Saywee
2013-03-25 19:42
Deportivista,

ja "defensiva" var helt rätt ord och det kände jag till redan innan den förbannade årsstämman. Vem har hotat vem och på vilket sätt?

Vad är ansvar, handlar det bara om pengar, pengar eller pengar?

Pengar är det enda som har betydelse för de som vill styra och besluta, vilket är ganska förståeligt egentligen, men fy tusan vad tråkigt.

SM-guld i ekonomi, det är väl det det är, eller tramsar jag som vanligt?

Vad är sportsligt?

Heja SPORT !!!
AIK Saywee
2013-03-25 19:36
@DaSa:

Men DaSa, det måste väl ändå finnas något positivt att skriva om, jag skall klura lite och återkommer när jag kommer på nå´t ...
Örebro deportivista
2013-03-25 19:36
Jag tror tyvärr att en del av de negativa reaktionerna mot styrelsen gjorde dem extra defensiva. När man till exempel hotar om att styrelsen inte borde få ansvarsfrihet pga ett svagt sportsligt resultat så är man fel ute.

Styrelsen beviljas ansvarsfrihet för den ekonomiska skötseln, och om de inte beviljas det kan de personligen bli betalningsskyldiga vilket inte är särsklit attraktivt.

Naturligtvis så vill alla i ÖSK att det ska gå så bra som möjligt sportsligt för laget (ibland t om för mycket - vilket grumlar omdömet ibland). Jag tror dock inte att någon - vare sig i styrelsen eller som enskild medlem är villig att gå i personlig konkurs eller tvingas tömma sitt livs besparingar för att klubben har problem.

Att kräva att nya personer ska in i styrelsen är däremot naturligtvis befogat - precis som vi kan klaga på spelare eller tränare som inte presterar som vi hade velat.
Örebro smguld
2013-03-25 19:09
Namn: DaSa Sänt: 2013-03-25 18:09 // För min del tycker jag det är bättre att Jan Karlsson skriver sitt brev varje vecka jämfört med att det är alldeles tyst. Det gör inget att det är lite mindre viktiga saker med, bara han med jämna mellanrum varvar det med lite tyngre frågor. Tror att det är svårt för vem som helst att varje vecka ha något att skriva som alla blir nöjda med. Jag tycker hans ansats ändå ska uppmuntras och att vi i stället ska ge förslag på vad vi skulle vilja läsa mer om. För min del gäller det t ex överväganden som klubben gör i olika avseenden när det gäller kontakter med spelare, tränare, partners, medlemmar, aktieägare, och supportrar. Att man bjuder lite på sina tankar och planer och låter supportrar vara med lite i arbetet på vägen mot olika lösningar och mål. Att i veckobrevet testa idéer och be om respons, vore också värdefullt för att engagera läsaren.
Örebro DaSa
2013-03-25 18:09
Hur många veckor till tror ni Jan Karlssons VD brev fortsätter?! Vet inte varför han skriver dessa tråkiga uppdateringar, känns som han är tvingad att skriva ngt. Ni får gärna hojta till om det skulle stå ngt intressant i framtiden för jag tänker inte fortsätta läsa dem.

Försökte komma på ngt positivt att skriva för att kompensera mitt inledning på inlägget men kom inte på ngt:)
Örebro D´Artagnan (hoppas på snabbt avancemang)
2013-03-25 15:59
pemo // Jonathan Thuresson har varit reserv i A-truppen och står i U21 men han tillhör U19-truppen
Örebro pemo
2013-03-25 15:42
Vem står i U-21? Eller har vi bara ett U-19?
Här deras målvakt den vi skall hoppas på om det händer något med Oskar?
Annons: