/fotboll/osk/forum/2058.aspx/fotboll/osk/forum/2058.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
AIK Saywee
2013-03-29 10:28
BiB, hoppsan, sorry, men det gick väl i nät :)
Örebro Bulten i Boo
2013-03-29 10:25
@Saywee:

Så faan heller, kom inte och påstå nåt sånt! Answer my question! The question, jerk! !!! :-D
Örebro D´Artagnan (hoppas på snabbt avancemang)
2013-03-29 10:25
Grixx // Peo tycker väll att Bamberg gör nytta. Han tinar nog upp när fönstret är stängt. Hoppas han startar i dag.
NA kan kanske rapportera vilken startelvan blir, officiella har väl tunghäfta ala Sixten. Fan vad kul om jag harfel, ska se efter.
Örebro Grixx
2013-03-29 10:19
Klart att Saywee håller på ÖSK!!!!!
Örebro Grixx
2013-03-29 10:18
Tycker mig minnas att klubben i senhöstas sa att tränarens åsikt om spelare som passar eller inte passar vägde väldigt tungt...men att ekonomiska realiteter hade sista ordet.
Örebro Kardinalen
2013-03-29 10:12
@Saywee:

Öööh, Saywee. Du håller inte på ÖSK, va? För detta med att du gång efter annan använder ordet "återtåg" känns inte särskilt positivt. Snarare negativt....

Slår man upp begreppet på sajten synonymer.se möts man av följande förklaring:

återtåg
reträtt, tillbakadragande, tillbakamarsch, flykt

Vill du verkligen att ÖSK ska slå till reträtt?? Snacka om att du bjuder upp till energiläckage....
Örebro Grixx
2013-03-29 10:11
Saywee// För tillfället ett passande stopp för Oscar som inte vill harva i Superettan utan vill vidare ut i Europa.

Alla vill ju komma upp till AS omgående och inte spela i S1.

För mellanbra spelare så finns inga alternativ som drar i dom. De kan gärna fortsätta i S1.

De med stor ambition drar de så fort som möjligt till något bättre....om inte kontrakt eller annat låser dom.

Fortsätter vi i S1 så vet vi alla att några söker andra lag.

Undantag finns men är som sagt undantag. Anttonen var ett sådant undantag men nu ville inte några i ÖSK behålla honom.
Örebro Bulten i Boo
2013-03-29 10:07
Synd att man inte kan vara i Örebro en dag som denna... Antar att det dansas på gator och torg från tidig morgon till sen kväll? Och badas i likkistan kylan till trots... Eller lägger det bibliska temat månne en viss sordin på stämningen?
Örebro smguld
2013-03-29 10:07
Namn: D´Artagnan (hoppas på snabbt avancemang)
Sänt: 2013-03-29 10:01
smguld // Tränarna är i minoritet i fotbollrådet. Där är Axén inte med och kan ge sina synpunkter.
//
Om Alik är ensam i en grupp på 5 eller 10 personer har ingen betydelse.
Det handlar inte om att rösta utan om att kunna påverka och ta intryck.
Hoppas verkligen att PeO har samma förmåga som Alik, annars behövs även Alik i fotbollsrådet.
Örebro ÖSK Fans
2013-03-29 10:05
Vad håller officiella på med!? Hallå det är genrep och inte en ända intervju. Forma ÖSK!!!
Örebro Bulten i Boo
2013-03-29 10:04
@Bulten i Boo:

Grattis, Bulten i Boo till det tips du slängde iväg här på forumet den 14 mars i samband med kvalserie-starten!! Var du än fått den kristall-kulan ifrån så lär den vara värdefull!?!
AIK Saywee
2013-03-29 10:03
Riktig, underhållande fotboll, spelas med glädje på bakgårdar,
på sandstränder och på de afrikanska savannerna ...

... "motsatsen" handlar bara om pengar, pengar, pengar.

Trist ?
2013-03-29 10:01
smguld // Tränarna är i minoritet i fotbollrådet. Där är Axén inte med och kan ge sina synpunkter.
Örebro smguld
2013-03-29 10:00
Namn: D´Artagnan (hoppas på snabbt avancemang)
Sänt: 2013-03-29 09:50 Ändrat: 2013-03-29 09:51:58
//
Håller med dig. Man har haft ett år på sig att lösa de problem som skattedomen innebar. Ska man vara i eliten och dessutom vinna SM krävs snabbhet både på och utanför planen.

Inför årets satsning har Spelarinvest inte kunnat bidra alls, vad jag förstår. Det är i så fall synnerligen illa när klubben som bäst behöver det.
Örebro smguld
2013-03-29 09:52
Namn: Bastard on Parade
Sänt: 2013-03-29 09:35
//
Märker att du när det gäller flera spelare menar att man kan ta en förlust för att bli av med lönekostnaden.

I grunden köper jag inte detta även om man naturligtvis kan göra undantag. Man kan finna hur många anledningar och ursäkter som helst att köpa spelare dyrt och sälja dem billigt. Konsten är att göra tvärtom och då behöver man i varje spelaraffär tänka på att den ska vara affärsmässig.

Risken är att man skaffar sig ursäkter för att göra sämre spelaraffärer ungefär som man kan skylla på väder, domare, skador och otur när man förlorar en match.

Om man tar ett steg bakåt för att nästa gång ta två steg framåt så köper jag ditt resonemang. Men då vill jag se bevis för att man scoutar bättre idag, att man utvecklar sin research innan rekrytering, att styrelsen inte lägger sig i detaljer i detta arbete utan överlåter det åt sportchef och tränare, att man engagerar alla tipsare som har ett hjärta i ÖSK osv.

Det som får mig att ändå vara optimistisk när det gäller detta är det faktum att vi nu har tre mycket kompetenta tränare där jag är övertygad om att alla tre tänker i dessa banor och dessutom har kompetensen att leva upp till det. Men man behöver stöd i hela organisationen för ett sådant arbete och där är jag mer osäker på hur det fungerar.

2013-03-29 09:50
smguld // För tillfället är Spelarinvest att jämföra med en valack. Valack är en hingst som kastrerats genom att dess testiklar och bitestiklar tagits bort för att den ska bli lugnare och tystare. Hopplöst impotent men tar plats i ÖSK-styrelsen
AIK Saywee
2013-03-29 09:48
D´Artagnan, hehe

... förlåt alla, jag blev taggad och hamnar i ett inläggs-stim, inlagd sill till frukost minskar torskrisken i eftermiddag ...
Örebro DaSa
2013-03-29 09:47
D Art/ Håller med Peo om att Bamberg är viktig då varken Astvald eller Yasin håller. Men hur vet Peo att Bamberg håller? Han har väl knappt spelat en match som högerytter?! Om vi har ekonomin så tycker jag att Bamberg skall stanna.
Postat via SvenskaFans-appen
2013-03-29 09:45
@Saywee:

Man måste ta risker annars blir livet trist. Dessutom har jag rätt. Jämför vad Eyravallen.se skrev efter U match mot Bajen.
Vi får väl skriva matchreferat här på s/v om det är någon som går dit utan att veta vad som väntar.
Kanske blir det en kubanbanderoll med texten VÄLKOMMEN UT PÅ PLAN - BAMBERG
AIK Saywee
2013-03-29 09:44
@Grixx:

Jo, Oscar bestämde sig för att han ville ta ÖSK åter till Allsvenskan :)
AIK Saywee
2013-03-29 09:43
Glad Påsk alla förväntansfulla och goa ÖSK´are som vill kämpa för vårt lag på olika sätt !!!
AIK Saywee
2013-03-29 09:41
smguld, 09:39, tack för det, instämmer!
2013-03-29 09:41
Bastard on Parade // Det handlar mycket om pengar och inte bli lurad tror jag. Sedan har tränarna bedömt att han normalt blir en stor tillgång för laget.
Därför kommer/måste han agera olika före resp. efter transferfönstret är stängt. Insatsen är han karriär.
Örebro Grixx
2013-03-29 09:40
Ingen av spelarna i ÖSK vill spela i Superettan.
AIK Saywee
2013-03-29 09:40
@D´Artagnan (hoppas på snabbt avancemang):
Klaga inte på officiella, du kan få fan för det, det känner jag till, ett drev utan dess like kan dra igång ... Edit, rättade ett stavfel så att det blir svårare att hitta fel i mitt inlägg ;)
Örebro smguld
2013-03-29 09:39
Det långsiktiga arbetet med att utveckla talanger och att bygga upp ett lag där inte en massa spelare passerar under några få år måste fortgå, oavsett vilken placering ÖSK får i SE.

Däremot bedömer jag det som oerhört viktigt att, om inte i detta fönster, till sommaren värva 1-2 spelare av mycket hög klass som dels ökar chansen att vinna SE men också är en investering för att snabbt ta oss till toppen i AS.

För mig handlar det i första hand om att stärka innermittfältet. Här måste Spelarinvest göra en insats! I annat fall riskerar ÖSK att tappa ytterligare sponsorer, publik och värdet av sitt varumärke, nu när ÖHK gått upp i ES.
AIK Saywee
2013-03-29 09:38
@D´Artagnan (hoppas på snabbt avancemang):

Jag har inte hört honom säga någonting ......
AIK Saywee
2013-03-29 09:38
Förresten, idag är det match, genrep,
mot Inter (inte från Italien) men ändå ...

Alla till fotbolls-BA, vädret är underbart och hockeyfebern har gått över till att ladda för firande i hockey-BA när grabbarna kommer att krossa VIK!

Det är så himla gött att vara Närkebo och jag tror att alla vill bo i ÖREBRO :)

Heja SPORT !!!
2013-03-29 09:36
Saywee // han har själv sagt att han inte vill spela i S1. Ska vi inte tro på det?
Örebro Bastard on Parade
2013-03-29 09:35
D´Artagnan (hoppas på snabbt avancemang) //

Jag tycker lite tvärtom. Sälj innan klubbar i Allsvenskan inser hur dålig han är. Han floppade rejält förra året och jag tror inte att han kommer göra någon succé i Superettan om han är omotiverad. Det skulle inte heller skicka så bra signaler till övriga truppen som krigar för att få spela.

Det hela beror lite på hur mycket ÖSK fick lägga ut på övergångssumma, signon + lön. Övergångssumman skrivs av 4 på år, medan signon-bonusen redan är kostnadsförd under 2012. Det krävs alltså minst 75% av övergångssumman för att ÖSK inte ska redovisa förlust för Bamberg under året om han lämnar. Samtidigt måste man komma ihåg att han har bra betalt och han har inte levt upp till den lönen på långa vägar.

Jag tycker att ÖSK får ta en liten förlust totalt sett om man räknar övergångssumma + signon, men det måste vara högre än 75% av övergånggsumman. Vill Bamberg så gärna iväg får han ju öppna plånboken och betala tillbaka delar av signon-bonusen, som ju faktiskt avser en kontraktsperiod på 4 år.
Annons: