/fotboll/osk/forum/2056.aspx/fotboll/osk/forum/2056.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Gooey Nutballpuff
2013-03-28 18:06
@Vi tog cupsilver 1987:

Men sankan är alltså med och tränar med laget?
Vi tog cupsilver 1987
2013-03-28 18:06
@Saywee:

största energiläckaget är visst sankan. spider rejält dåligt stämning runt sig i omklädningrum och på träning. han och peo är visst inte bästa kompisar längre
Örebro Gooey Nutballpuff
2013-03-28 18:00
Jag tror inte ÖSK är helt främmande att sälja under rådande situation. Men det sägs ju att bara skambud kommit in. Och om detta är Bambergs sätt att få ÖSK att acceptera skambudet från staden han sade att han inte trivdes i så ska ÖSK bara låtsas som om det regnar. Finns ingen som helst anledning att gå på det. Killen är under kontrakt och ÖSK vill ha tillbaka sina utlägg plus ränta eftersom han hoppar av så sent. Om han nu säljs i elfte timmen. Snart kommer han väl med ett nytt utspel att han hatar ÖSK :)
AIK Saywee
2013-03-28 17:47
Officiella sidan skriver knappast om något som har med energiläckage att göra!

Vi får fortsätta att undra och spekulera om vi orkar .....

Att sälja en kille i detta läge som har kontrakt några år till är ingen rolig historia, obekvämt som fasen, vad ligger bakom detta, nja jag håller nog med dig, vill inte rota i skiten.

Man att skriva skit om en som är klädd i svartvit dress, en av våra ÖSK-spelare, är inte helt lätt.

Nu laddar vi för återtåg.
Örebro Einar B
2013-03-28 17:33
Saywee:
Om det inte stämmer så är ju officiella sidan ett ypperligt forum.
Skit samma. Killen vill lämna. Sälj.
Mitt sista inlägg ang. detta.
Örebro Gooey Nutballpuff
2013-03-28 17:26
@smguld:

Jag håller med dig. Även Sixten sa för två år sedan att hans spetsegenskaper håller allsvensk klass. Ett lag kan mycket väl ha någon spelare som har en lite mer fri roll. Jag har hela tiden tycket Ibra varit bättre offensivt än Yasin. Även om jag måste ge Yasin en eloge att han gått framåt som jag såg det på träningsmatcherna.

Slarva inte bort Ibra och minst en bänkplats borde han ha. Sen har jag respekt för den oerhörda kompetenta tränarstaben ÖSK har och att de ser detaljer vi inte ser osv och förstår att de anser att det finns saker han måste utveckla. Men man utvecklas genom förtroende och speltid också.
Örebro smguld
2013-03-28 17:21
På eyravallen.se kan man läsa att Josef Ibrahim vill vara kvar i ÖSK. Hans agent Abgar Barsom säger att han är Sveriges bästa dribbler. Jag kan i och för sig förstå tränare som vill att samtliga utespelare ska medverka i det defensiva spelet. Anser att det finns ett par andra spelare i truppen som också gör det i liten omfattning. Man markerar ett defensivt spel men är föga effektiv i det. Det finns flera långsamma spelare i truppen, de som sällan vinner en nickduell, de som inte kan skjuta med båda fötterna och många som inte alls kan dribbla. Menar att ÖSK mot den bakgrunden och att man i de flesta matcher torde dominera spelet, bör använda Josef som en joker. Jag uppskattar den underhållning en dribbler bjuder på. Dessutom drar en dribbler ofta på sig 2-3 motståndare och skapar därmed öppningar för medspelare. Nordin, Porokara och Rama var inga stora defensiva spelare men var ändå effektiva under långa perioder och var också de som i första hand drog storpublik p g a sin spetskompetens. Idag finns enligt mitt tycke Mohammed, William och Josef med motsvarande kvaliteter.
AIK Saywee
2013-03-28 17:14
Bamberg är väl värvad för tre år, hur tänkte "man" där, om man tänkte öht ?

Om någon spelare inte presterar som förväntat, mediajiddrar ,eller är delvis skadad så blir det sådana här reaktioner, inte alls konstigt, men en himlaolycklig timing :(
AIK Saywee
2013-03-28 17:11
Einar B, 16:28,

... att kliva in på "media-arenan" och rätta journalister är inte speciellt lyckat eller lätt, det kan bli ännu mer "energiläckage" och soppa av denna olyckliga "nyhet" inför laddningen på återtåget.

Jag undrar fortfarande om Bamberg är en gnällig typ, eller om hans omgivning skapar otrivsel av någon outgrundlig anledning.

Jag vet inte detta, har inte hört eller läst något bakom kulisserna, så jag kan varken döma den ena parten eller den andra.

Fortsätter bara att leva i ovisshet, beträffande denna olyckliga historia :(

Hoppas på en rak och tydlig kommunikation från båda parter, men förstår likväl dess omöjlighet, hemlighet skapar förvånande tankar och många spekulationer .....
Örebro Grixx
2013-03-28 17:09
Einar B// Det är ingen som säger att Bamberg inte tycker det som NA skriver......men orden kom kanske inte som en rinnande bäck från honom och inte exakt med NA:s skrivna ord. Många spelare som spelar eller värvats till förmodade "topplag" har säkerligen likadana känslor som NA beskriver om lagen istället får harva i Superettan. Allmänmänskliga känslor som vem som helst kan förstå. I år finns några riktigt motiverade spelare i laget som om laget inte går upp gärna skulle röra på sig Kalle H och många med honom rör def på sig och än fler om vi inte är med i absoluta toppen. Spelare som inte vill se sina karriärer rinna iväg.
Örebro Einar B
2013-03-28 16:28
Om Bamberg inte tycker att det som skrevs i NA var sant hade han gått ut med en rättelse. Har väl inte skett va? Kan sätta en tunna skit på att detta stämmer. Bara att sälja. Spelarna vinner ALLTID när det kommer till sådana här situationer. Skulle kunna rabbla upp 20 exempel. Bara att lägga ner snacket om att låta honom fisa av sista tiden i juniorlaget. Sälj! Och det så fort som möjligt. Man får sig en liten chock varje gång man sneglar ner här och ser att det står Värnamo efter IFK..... Måste vara felskrivet.... Kom igen ÖSK!
Örebro D´Artagnan (hoppas på snabbt avancemang)
2013-03-28 11:58
En hel del intressant påskgodis på Eyravallen.se.
T ex om ungdomsverksamheten bland elitklubbarna. Där Svensk Elitfotboll ranking visar att ÖSK ligger på 19:e plats. Degerfors hamnar på 17:e plats.
AIK Saywee
2013-03-28 10:16
Degerfors "har flyttat sin hemmapremiär" till Landskrona
och deras nästkommande hemmamatch (JS),
spelas troligtvis på Behrn Arena ...

... man ska ha konstgräs :)
AIK Saywee
2013-03-28 09:39
Vad jag undrar allra mest över, är VARFÖR Bamberg "inte är motiverad att spela här i ÖSK", dvs anledningen, den verkliga anledningen, till att han "vill bort från klubben" ...

... vad är det som döljer sig bakom egentligen?

För lite pengar, otrivsel,gnäll, mobbing, för lite speltid, etc etc ...
Örebro Grixx
2013-03-28 09:30
Guldtass// Som vanligt spekulerar vi på media, rykten eller någon droppe inside.

I vart fall händer det relativt ofta att det dyker upp liknande skriverier några gånger varje år.

Jag minns att Alvbåge gick ut några gånger och skrev vad som sagts mellan reporter och honom. Artiklarna balanserade på falsarier och han beskrev hur mycket man kunde lita på media.
Örebro Guldtass
2013-03-28 09:11
Även om NA har "fiskat" efter svaren hos Bambis så agerar han otroligt oproffesionellt. Skapar dåliga vibbar hos fansen och klubben han spelar i.
En professionell spelare agerar aldrig så, om inte det finns ett starkt syfte till det. Dvs att han vill bort, medveten om att han skapar dålig energi hos klubben och fansen.
Örebro Guldtass
2013-03-28 09:06
@Grixx:

Visst, kan hålla med dig om att straffa någon med spel i U21 vore fel väg. Men känslan kvarstår att Bambis har valt strategi att göra sig omöjlig, misströsta, gnälla och skapa osämja. Helt enkel vara en energitjuv. Han vill bort till vilket pris som helst verkar det som.
Kan man då förvänta sig att Bambis kommer att ge allt i träningar & matcher? Kanske det, men jag har ingen insyn. Litar då helt enkelt på tränartrojkan att dom har koll och agerar om det behövs.
Örebro Grixx
2013-03-28 09:01
Vill Bamberg bli såld så är det bästa att kan kör stenhårt i A-lagsmatcher. Samtidigt hjälper det till att ta oss tillbaka i AS. Att han skulle maska i matcher i protest skulle inte på något sätt hjälpa honom...och skulle vi gå upp är det nog ett helt annat ljud i skällan. Klubben värderar både marknadsvärde och värde som spelare för att ta oss upp. Självklart misströstar han över läget att spela i S1, det var ju knappast så han hade tänkt sig åren framöver. Att straffa genom att låta någon spela i U21 osv är helt fel väg...och är inte tillåtet efter tidigare domslut i liknande fråga. ...och som Gooey mfl skriver kan det lika gärna vara något som NA fiskat efter. Dvs mer eller mindre lurat ur honom att säga något i misströstan över att spela i S1 och därefter vinklat/skruvat för att få en säljande artikel som får ögonen på sig.
Örebro Restalundsvägen
2013-03-28 08:15
Vi ska absolut inte sälja iväg han för att han gnäller.. Låt Bamberg spela av sitt kontrakt i U21!
Örebro Guldtass
2013-03-28 07:59
Får mer och mer intrycket av att Bamberg är en riktig gnällig barnrumpa.
Sitter säkert en bakslug agent i bakgrunden och ger han tips hur han ska komma ur sitt kontrakt med ÖSK så billigt som möjligt - Gör dig omöjlig!
Whatever, just nu är han en energitjuv av stora mått. Kan tänka mig hur han tas mot av lagkompisar på träningarna ... ung här kommer gnällisen som inte vill spela med oss.
Vad göra, sälja en spelare billigt som man investerat stora pengar i. Då visar man att oproffesionella metoder fungerar mot ÖSK.
Eller ska man bänka gnällisen alt sätta snubben på läktaren för att visa att den taktiken inte fungerar hos oss?
Skadan känns redan gjord, själv tycker jag att klubben borde läxa upp gnällspiken ordentligt. Även om det kostar. Vore också ganska fair mot övriga i laget.
AIK Saywee
2013-03-28 00:38
Jag vill inte heller försvara vare sig det ena eller det andra,
för jag vet inte vad som är sant, så enkelt är det,
men ändå så svårt.

GOK !!!
Örebro Gooey Nutballpuff
2013-03-28 00:36
@malge:

"Tycker att det är riktig skillnad om NA har nyhetstorka och ringer Bamberg som bara svarar ärligt på deras frågor, än om motsvarande ringer NA och tycker synd om sig själv"

Du tycker ju det är "riktig skillnad" vem som ringer vem? Jag å min sidan anser att det inte skall spela någon roll. Jag tolkar ditt inlägg som ett försvar att om en journalist ringer upp spelaren i fråga är han mer ursäktad om han beklagar sig. Eller tolkar jag totalt fel?
Örebro malge
2013-03-28 00:30
@Saywee:

Bra skrivet
Örebro malge
2013-03-28 00:28
Örebro malge
2013-03-28 00:27
Vart f"n har jag skrivit att jag försvarar han? står ju att jag bara vill vinkla frågan lite, tagga ner för satan och läs vad jag skrivit så kanske du förstår vad jag menar.
AIK Saywee
2013-03-28 00:23
Om det finns interna problem, kan vi inte veta något om, eftersom sådant oftast är hemligt.

Vad Bamberg säger och vad NA skriver,
kan vara helt olika saker, även om det skett två ggr.

Vi har ingen aning om vad som ligger bakom,
men alla har ett ansvar, så har det alltid varit.

Jag vill inte döma någon, NA eller Bamberg, innan jag vet vad som är sant och vad som är lögn och vad som blev fel ......
Örebro Gooey Nutballpuff
2013-03-28 00:10
@malge:

Vad Bamberg säger är väl ändå hans ansvar?. Det är ju andra gången han klagar i pressen. Vad jag menar är att Bamberg skall hålla sådana saker internt. Inget att hänga upp sig på? Jo det är en jävla massa att hänga upp sig på när en av ÖSK:s tilltänkta nyckelspelare gråter i NA för att han tvingas fullfölja det kontrakt han skrivet på. Och att han hellre går tillbaka till en klubb vars geografiska miljö han inte stod ut i och alla flygresor. Plötsligt är den miljön väldigt tilltalande igen. Hela mannen lyser ju fake och hur du ens överväger att försvara hans beteende är ju beklagligt .
AIK Saywee
2013-03-27 23:56
malge, vi tänker ganska lika ...
Örebro malge
2013-03-27 23:56
Kan för övrigt rekommendera folk att INTE köpa aftonbladets fotbollsbibel. Stogd minimalt om superettan och ännu mindre om ösk
Örebro malge
2013-03-27 23:53
Vadå menar, försöker bara vinkla frågan lite från att allt kanske inte är Bambergs fel eller ord. Vad jag vet så skriver ALLA tidningar för att folk ska bli nyfikna och läsa, men allt stämmer inte jämt. Säger nu inte att Bamberg är oskyldig men NA kan ju vinklat storyn på sitt sätt. Men men inget att hänga opp sig på
Annons: