/fotboll/osk/forum/2050.aspx/fotboll/osk/forum/2050.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Matta
2013-04-07 09:51
KCMarten//

Tack!

Sixten fick mycket kritik för bristande kommunikation, Mosander för dåligt uppträdande inte minst gentemot de yngre spelarna.

Nu är de ersatta och vi har ett team runt laget som många hyllar. Styrelsen kan ju kritiseras, men deras kontakt med spelarna är ju mycket begränsad.

Så vad består den dåliga trivseln i? Vad skulle krävas för att trivseln skulle förbättras?
AIK Saywee
2013-04-07 09:50
I dag är det en fin bilaga med i pappers-NA :)

Heja SPORT !!!
AIK Saywee
2013-04-07 09:46
KCMarten, 09:34,

TACK !!!
Örebro KCMarten
2013-04-07 09:34
Så fort man skriver något här som inte går ut på att allt är rosenrött så skall man schavotteras som pessimist och dödgrävare. Tyvärr så tror jag att det är en av anledningarna till att många lägger ner, så även jag.

Jag har haft anledning till att vara positiv och har haft många inlägg där jag tror på ÖSK och dessutom har lyft upp personer som jag trott på. Däremot är jag krass åt andra hållet också när jag ser att det ser mörkare ut.

Jag tror att situationen i ÖSK är värre än många tror p.g.a flera orsaker.

1. Samma organisation som skapat eländet är kvar. Det är samma personer som utgör, styrelse, sponsorer, fotbollsutskott m.m som värvade sönder laget, misslyckades med kontraktsskrivning som gjorde att vi till sist åkte ner. Tyvärr men krismedvetenhet finns inte där.

2. Bra spelare som inte trivs presterar inte. Bamberg har fått mycket skit härinne eftersom han var usel förra året. Är det ingen som funderar på varför? Han presterade bra i Peking och i Haugesund. Sen kommer han hit p.g.a av att han inte fixar flygresorna i Haugesund, men de är tydligen inte värre än han han kan gå tillbaka dit hellre än vara i ÖSK. Haddad har varit skadad i 2 år, åker till BP och presterar direkt. Han kritiserar, i likhet med Antonnen hela den medicinska kompetensen runt laget i ÖSK och erkände att han inte trivdes. Valdet underpresterade och Lushtaku likaså.Det är dessutom ingen hemlighet att Berisha gärna flyttar. Men allt detta blundar många för och kallar alla spelare för gnällspikar. Fundera istället på varför de inte presterar (Grahn däremot är ingen ledsen över att han försvann).

3. När ÖSK åkte ut sist blev man tvångsnedflyttad och hela stan samlade sig runt laget för att hjälpa dem tillbaka till AS. Läktarna fylldes, sponsorern ställde upp och vi hade då en bra trupp. Det tog ändå två år att gå upp och när vi väl gjorde det så klarade vi oss bara kvar i AS p.g.a att endast ett lag åkte ur 2007.
Nu har vi ett Elitserielag i hockey´n som snabbt har vunnit Örebroarnas hjärtan och även sponsorerna. Var är t.ex storsponsorn som skulle ersätta
Malmberg´s? De lyser med sin frånvaro.

3. Spelet på försäsongen har ju inneburit en del segrar men mot vilket motstånd? Så fort det blev tävling i Cupen lyckades man vika ner sig och förlora. Jämför man med försäsongen inför SE 2006 är vi betydligt sämre och då gick det ju som bekant inte att gå upp direkt. Jag har fortfarande bara sett ÖSK mot kvalificerat motstånd i en match och det var mot Häcken i Cupen. Det gick ju inte så bra.

Den delen som jag däremot har förhoppning kring är den sportsliga delen med P-O i spetsen. Organisationen runt laget har stärks på ett mycket bra sätt och jag hoppas att det kommer räcka. Går vi inte upp direkt så är jag rädd för att även den kan komma att drabbas.

Så bristen på riskvilliga sponsorer, en övertro på det egna laget i kombination med en stenhård SE gör att jag är realist och tror helt enkelt att det kommer bli svårt att gå upp under rådande premisser. Om inte trivselfaktorn i spelartruppen går upp ordentligt riskerar vi brandskattas på spelare till sommaren. Vi vet ju t.ex redan nu att Crespo´s avtal går ut då.

Att ha bra spelare i truppen räcker inte. De måste vilja prestera i klubben där de är nu och inte tänka på framtida kontrakt. Om inte så kommer ÖSK hamna i samma sits som Djurgården Hockey.

Så kalla mig gärna dödgrävare men visa mig då på något som får mig att tänka om, och då menar jag inte "expert" utlåtanden i kvällspressen som går på hur det "borde vara", för de vet inte ett skvatt om verkligheten.

Örebro Matta
2013-04-07 09:14
smguld//

Försökte regga för 2-3 månader sedan.

Har varit aktiv på det här forumet sedan Jingblads tid. Skrivit inlägg och krönikor, men aldrig varit i närheten av att uttrycka mig kränkande om varken spelare, ledare eller forumskribenter. Har också jobbat ideelt i klubben med flera uppdrag. Så h e l t okänd borde jag inte vara. Trots att jag redovisat detta blir jag varken insläppt eller får någon förklaring. Det här är egentligen ingen stor fråga för mig, men lite förvånad är jag.
Örebro Karlstruum
2013-04-07 09:05
Varför lägga i ett stängt forum? Blir alla så nedhuggna här eller tycker dom att sina poster kommer emellan massa dravel pch struntprat från andra? Ingen kritik och har ingen aning om detta "hemliga forum" förutom att man hört om det ett tag. Men har inte ens haft lusten att fråga vad det egentligen är och innebär. Jag tycker att detta forum håller bra kvalité när det händer grejer runt klubben (matcher, veckans match, upptaktsträff osv) men i döperioder som kan komma under försäsongen så sjunker kvalitén betydligt. Men är väl för att det egentligen inte finns så mycket aktuellt att skriva om just då och att man då hamnar i den onda spiral att man pratar om saker som varit uppe på agendan både en, två och fyrtio gånger.
Postat via SvenskaFans-appen
Örebro smguld
2013-04-07 08:38
Namn: Matta
Sänt: 2013-04-07 08:19
//
Blev inbjuden till annat forum för ca ett år sedan. Vet bara att man inte släpper in någon som på SvartVitt använder kränkande ord om spelare, andra skribenter etc.

Flera som söker inträde är det ingen som känner till och då är det också svårt att komma med eftersom det forumet bygger på att man känner att det man diskuterar stannar i gruppen.

Kan tycka att du skulle fått någon respons och förklaring. Kan bara säga att det inte är något exklusivt och inget hemligt heller men förstår att en och annan som inte är med kan känna sig utanför.

Diskussionerna på det forumet kan vara intensiva i perioder för att i andra vara få.
Varför inte pröva igen om du fortfarande är intresserad?!
Örebro Matta
2013-04-07 08:19
Saywee//

Självklart måste man få framföra obekväma sanningar. Man behöver inte heller tycka lika om allt. Det är ju ett diskussionsforum. Det hade blivit meningslöst om alla tyckte samma saker hela tiden.

Det jag tycker är tröttsamt är:

Att upprepa samma åsikt gång, efter gång, efter gång. Särskilt ointressant blir det om skälet tilll åsikten inte redovisas här utan bara PM:as till vissa utvalda.
Exempelvis: Hela styrelsen måsta avgå.De är helt inkompetenta. Jag vet nog ett och annat...." När man läser ett liknande inlägg för 10:e eller 100:e gången, är det helt omöjligt att hålla intresset uppe.

Med tjat menar jag forumskribenter som hamnar i luven i på varann. Olika åsikter får man ju ha, men när det börjar gränsa till personangrepp släcker jag ner.

Ang stängt forum: Har faktiskt försökt regga mig där, men blir inte insläppt. Uppenbarligen är jag betraktad som lite suspekt. Undrar vad jag kan ha gjort. Får inte ens någon respons från dem.
Örebro Kuba for president
2013-04-07 07:17
Kom på när jag skrev mitt förra inlägg att jag vill praktisera det jag förevisar.
Så här kommer ett positivt inlägg för att balansera mitt tidigare förmanande och negativa.

Är sjukt laddad inför morgondagen!!
Hoppas så innerligt att vi får en bra start på säsongen, något som är viktigare i Superettan än i Allsvenskan, med tanke på alla upp-och nedflyttningsstreck till höger och vänster?
Örebro Kuba for president
2013-04-07 07:08
@Matta:
Mycket bra inlägg, Matta!! Jag vill lägga till ett ord dock och det ordet är Balans. Dels är det viktigt för ett meningsfullt och berikande forum att vi har balans och får föra fram oliktänkande åsikter, hur jobbiga dessa än är att läsa och kommentera. Den gemensamma nämnaren hos alla oss är vår passion för världens finaste svartvita klubb. Dels är det viktigt att varje forummedlem även har balans i sina bidrag till forumet. Att ha en konsekvent röd linje i sina åsikter är positivt men att inte balansera upp detta får motsatt effekt. Och detta gäller SAMTLIGA som medverkar till vårt forum.
Örebro Bulten i Boo
2013-04-06 23:56
@Karlstruum:

Precis, 99 kr/mån är ju inte mycket. En pay per view kostar tydligen 79 kr, om man jämför med det t ex. Dessutom: Jag har nu tillgång till hela csport-utbudet på webben trots att de sa' att detta abonnemang enbart gällde superettan. Men, det kanske bara är nu i början, så att jag ska bli lockad att fortsätta köpa hela paketet? Dessutom: Under dessa fyra månader ingår Filmnet i abonnemanget. Inte dåligt. Men, rånat dem har vi inte gjort. De vet vad de gör. Det här är nog en del i marknadsföringen. De kanske förlorar några kronor på oss, men har igen dem dubbelt upp genom att vi på detta sätt pratar gott om dem :-)
Örebro MrCrowly
2013-04-06 23:50
@Saywee:

På tal om konstruktiva inlägg, varför ska jag göra det när de som "klagar" på mina inte gör det själva...

Örebro MrCrowly
2013-04-06 23:48
här hela tiden...orkar inte skriva nått bara, men ibland så orkar man inte vara tyst heller...

varför pm:a? tror min fråga och dit svar är av allmänt intresse...
AIK Saywee
2013-04-06 23:46
@Matta:

Vad är tjat? Att läsa något obekvämt man inte vill läsa, eller?
AIK Saywee
2013-04-06 23:45
MrCrowly,

kul att du är åter med konstruktiva inlägg, pma om du vill mig något.
Örebro MrCrowly
2013-04-06 23:42
@Saywee:

Är det nån som sagt att det var du som tog upp det? Varför tror du allt kretsar kring dig här på forumet?

Ja, det är OK om du reggar dig på det stängda forumet.

Örebro Matta
2013-04-06 23:42
Saywee// Kritiserar inte någon särskild.Vet inte vems som tjatar mest eller minst eller vem som började eller slutade. Konstaterar bara att forumet har varit enormt tjafsigt de senaste åren.
AIK Saywee
2013-04-06 23:36
Fan vet vem det var som tog upp detta med division 1, inte var det jag iallafall. Undrar om man skulle ta och regga sig på det dära stängda forumet om det är ok, eller bara byta nick?

Sluta deppa, jag kommer att tippa 2-0 till ÖSK i varje match, det är i allafall vad jag hoppas på :)

Heja SPORT !!!
Örebro Bulten i Boo
2013-04-06 23:27
"Åkte ur i fjol och tar hissen upp direkt". !!!
Örebro Matta
2013-04-06 23:26
Ja, snälla alla lägg ner nu.

För ett par veckor sedan undrande någon varför det är så få som skriver här. Jag svarade inte då. Gör det nu i stället.

1. Ständigt tjat mellan forumskribenter och ständigt snack om att allt är nattsvart och att i stort sett alla i ÖSK bör avgå, gör att man tröttnar. ÖSK är ingen perfekt klubb. Har aldrig varit. Kommer aldrig att bli. Ingen annan klubb heller. (Kom nu inte också skriv att jag menar att man inte får kritisera. Det är klart man får. Men om förumet ständigt fylls med antydningar om hur uselt allt är utan att man får veta i detalj vad detta syftar på, blir det helt meningslöst att delta på forumet.

2. En del sitter inne på information som inte skrivs här. Informatiionen delas istället via PM mellan en liten exkluxiv skara eller på ett annat stängt forum. Även detta gör att för dem som inte tillhör den exklusiva kretsen, blir det hela rätt meningslöst.

Fotboll är rätt kul att diskutera, tycker jag. Internt tjafs blir bara så förödande tråkigt....
Örebro Karlstruum
2013-04-06 23:22
Bulten i Bo: Skönt att kunna glädja någon och kul att du fick samma pris. Känns nästan som att man har rånat dom. :) Intressant start på säsongen, skönt att GAiS torska direkt. Hoppas egentligen att Hammarby också torskar men jag och några polare till har tiotalet laxar på vinst för di gröne så dom måste vinna sin premiär. Tyvärr så kan dom inte få bättre start än att möta ett skadedrabbat LSK som har miljonskulder plus måste lira sin "hemmamatch" över tio mil hemifrån. Det kommer vara som att Bajen har hemmamatch på Borås Arena imorgon. En sjuk sak angående Ljungskile. När de mötte Elfsborg borta i cupen så åkte de privatbilar hela truppen för att spara in pengar. Fatta att man måste spara in då.
Örebro MrCrowly
2013-04-06 23:16
@Saywee:

å ändå tjafsar du mest av alla...

Örebro Bulten i Boo
2013-04-06 23:11
@Elliot2007(Bygg in hörnen på Behrn Arena!):
Ja, det är rätt otroligt egentligen. Här har det på den senaste tiden kommit så otroligt många positiva signaler om läget i truppen, om den professionalitet som präglar ledarstaben, ja överhuvud taget den optimism och framtidstro som omger laget och klubben. En härlig våg som vi skulle kunna surfa på, och så kommer då detta ältande om "otrivsel" och "ledningen".... Inte ett enda konkret exempel med nån sorts förankring i verkligheten, utan bara en massa antydningar staplade på hög vilka enbart fungerar som humörsänken för omgivningen...
AIK Saywee
2013-04-06 22:37
GN, detta känner jag till ...
Örebro Gooey Nutballpuff
2013-04-06 22:35
@Saywee:

Man måste inte vara inloggad för att gilla...
AIK Saywee
2013-04-06 22:33
Elliot, hehe, jag har oxå tummat upp dig snabbt, trots att bara 8 är inloggade, ibland hakar det liksom upp sig ....
AIK Saywee
2013-04-06 22:29
Denna oxå ...

"... men jag vill inte tjöta gammalt elände, utan mer försöka se framtiden an och optimistiskt tro att vi krossar allt motstånd som ställer sig i vägen för vår framgång."
AIK Saywee
2013-04-06 22:27
En till från kvällens inlägg ...

"jag är tokladdat febrig, kanske överladdad och bara förväntar mig en mycket enkel vinst och har tippat 2-0, men det kan bli mer för våra giganter, Värnamo är nog chanslösa ..."
AIK Saywee
2013-04-06 22:25
Elliot, jag repeterar ...

"Jag är inte på tjafshumör med någon petimeter,
jag laddar för SE premiär för ÖSK!"
Örebro Elliot2007(Bygg in hörnen på Behrn Arena!)
2013-04-06 22:08
Sluta nu Saywee!!!! Du får ju alla här att bli deprimerade! Sluta med dina jävla domedagsprofetior! Ja, jag vet att man kan scrolla men det vore lättare om du inte skrev så jävla mycket. För allas trivsel, sluta nu! Du kan väl älta ditt skit i pm med dom som orkar med dig!
Annons: