/fotboll/osk/forum/2048.aspx/fotboll/osk/forum/2048.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Miroslav kuba
2013-04-07 17:09
Mycket trögt Hammarby i första halvlek Men det är premiär dom lär komma igång .
Örebro ÖSK Fans
2013-04-07 17:06
Herregud vad tama hammarby är.. Har sett alla matcher med ÖSK på försäsongen och kan bara konstatera att vi är klasser bättre.
Örebro "ÖSK-Karl (SÅ ONÖDIGT)
2013-04-07 16:51
@smguld:
Välkommen till SE. Finns inga lätta matcher. Var själv på plats förra gången bl.a när Örebro skulle plocka hem tre lätta poäng mot Qviding i Göteborg. Slutade med 0-3 förlust och det var inte orättvist, man stod som en fågelholk. Är ju som bekant mycket svårare att gå upp en serie mot att hålla sig kvar.
Örebro smguld
2013-04-07 16:40
Ja, man ska väl inte dra några stora slutsatser efter drygt 20 minuter i första seriematchen, men fortsätter Hammarby att spela på detta tröga och tunga sätt kommer de aldrig bli en konkurrent att räkna med.
Örebro Valderinho
2013-04-07 16:24
0-3 till J-Södra nu. Jag tar inget för givet mot Värnamo!!! Hoppas spelarna tänker likadant!
Örebro Valderinho
2013-04-07 16:12
2-0 J-södra nu. Målvaktstavla av Berglund..
Örebro Valderinho
2013-04-07 16:10
Sundsvall ligger under mot J-södra. Anfallaren i Sundsvall är inget att hänga i granen. Missar solklara lägen.
Örebro Miroslav kuba
2013-04-07 16:03
Kanske lite väl sent men här kommer mitt Superettan tips !!
1.Örebro
2.Hammarby
3.Landskrona
4.Sundsvall
5.Assyriska
6.Brage
7.GAIS
8.Örgryte
9.Ängelholm
10.Jönköping
11.Falkenberg
12.Varberg
13.Östersund
14.Degerfors
15.Ljungskile
16.Värnamo
Örebro Miroslav kuba
2013-04-07 15:49
Ska bli inressant att se våra västa rivaler Hammarby strax på tv !!
Örebro Kardinalen
2013-04-07 15:05
Herman Nikolic skriver i dagens NA att alla bortamatcher ÖSK spelar som i-n-t-e sänds på TV4 Sport, kommer att sändas av tidningen. Kommer bli ett lite billigare pris för tidningens prenumeranter. Priset vet jag inte.

Får se hur priset kan konkurrera med CSports 79 kr/match.
Örebro K.Carlos
2013-04-07 14:49
Om någon har en plats över i bil från Stockholm imorgon (ToR) så får ni gärna skicka ett PM.
Örebro Matta
2013-04-07 13:47
Inga överraskningar där...
AIK Saywee
2013-04-07 12:50
Även jag tror och hoppas att vårt AIK-lån kan vinna skytteligan, om han även tar till vara på flera chanser och gör "vanliga mål"

Annars skulle jag inte bli förvånad om Gabriel Vannemyr Altemark vinner skytteligan ... såg honom mycket förra säsongen och han missar inte ofta en målchans.
Örebro Svartvitt forever
2013-04-07 12:35
Matta//
Kul att du är aktiv på forumet!
Ett svar på din fråga om en välplacerad bredsida från Crespo:
Har du märkt att Crespo gör absolut inga "vanliga" mål? Han kan bränna öppna lägen för att sedan göra omöjliga klackmål (MFF) eller få fram en tå där inget läge egentligen finns (Kalmar).
Men jag håller med dig. När han börjar göra även "vanliga" mål kommer han att vinna skytteligan.

Håller med om Nkili. Jag hopppas att han inte är värvad enbart som back utan att man är flexibla i sitt tänkande.

Och Astvald skulle behöva göra ett par baljor i samma match. Då tror jag vi får se honom i samma form som för ett par år sedan.
AIK Saywee
2013-04-07 12:32
Kardinalen, snälla ..

... skriv inte Saywee så högt upp i dina inlägg, pma istället, det är ju så många som inte klarar av att läsa tjafs.

Jag är normalt ingen feletare, men eftersom du ständigt letar fel i enbart mina inlägg så hittar jag även fel i dina präktiga och konstruktiva inlägg.

Jag började tumma upp mina egna inlägg, i november 2011 efter en resa i Sydafrika. Det var då denna möjlighet startades, så detta med sju år, där har du flera år fel.

Ta gärna reda på fakta innan du ställer enkla frågor här ...
Örebro Kardinalen
2013-04-07 12:23
....och Saywee ger som som vanligt ett "tummen upp" på sina egna inlägg...hur många år har du hållt på med det egentligen? Minst 7, va?
Örebro svartvitseger!
2013-04-07 12:20
Hur tror ni startelvan ser ut i morgon då?
Postat via SvenskaFans-appen
Örebro Matta
2013-04-07 12:20
ÖSK Fans/

Så gärna! Några saker jag funderar på:

- Tycker Nikili egentligen är för bra för att sitta på bänken. Undrar jag när han får chansen. Är rädd att det krävs en skada och då bestäms hans position mer av vem som blir skadad än hans kvalitetet. Skulle gärna se honom som defensiv mittfältare.

- Undrar om det finns en chans att Astvald hittar tillbaka till 2011-formen. Tror trots allt att tränarbytena kan vara positiva för honom?

- När får vi se Crespo sätta en välplacerad bredsida i mål istället för en missriktad projektil? Förhoppningsvis imorgon!
AIK Saywee
2013-04-07 12:13
Dagens pysseltips om ni hinner med lite inomhuspyssel, trots det fina aprilvädret.

Köp 20 pappers-NA, använd bilagorna till att göra en snygg "fondtapetvägg".

D´Artagnan, den där fina bilagan tipsade jag om i morse, men det är några som vill gnälla på gnäll eller bara gnälla som vanligt.

ÖSK-Fans vad du gnäller, skriv något om vad som händer på fotbollsplanen istället ....
Örebro D´Artagnan (hoppas på snabbt avancemang)
2013-04-07 11:51
ÖSK Fans // Läs inlägget före ditt. Försök själv skriva om något som handlar om fotbollen. Är det så att vi supportrar själva en bild av hemliga klubben?

Mitt bidrag:Pappers NA hade i dag en bild på alla spelare i storleken 4* en papperssida. Alla spelare i helbild.
Örebro ÖSK Fans
2013-04-07 11:38
Här inne är det som vanligt med en dag kvar till vårat återtåg börjar. Saywee gnäller och alla gnäller på honom.

Någon som vill diskutera det som händer på fotbollsplanen som dom gör på andra forum.?

Örebro go_osk (We are on the road agian!)
2013-04-07 11:36
STOR SUPPORTER-UPPLADDNING PÅ STALLYKTAN IMORGON!

Det har gått ett knappt år sedan vi kraftsamlade inför fjolårets premiär mot Åtvidaberg. Stallyktan var fylld såväl till bredden som till höjden och atmosfären gick bokstavligen att ta på. Snart är det dags igen.

I år är det andra förutsättningar. Vi spelar i en annan division med andra motståndare. Först ut att gästa vår stad är Värnamo. Sören Åkebys gäng blev tillbakaslagna i Svenska Cupen tidigare i vintras, måndagen den 8/4 är det dags igen.

Inför matchen så laddar vi gemensamt upp på Stallyktan. Portarna slås upp kl. 15:00 och vi vet av erfarenhet att det kommer att bli riktigt mycket folk. Det är först till kvarn som gäller.

I underhållningsväg så utlovas skön atmosfär och musik i den brittiska andan.

På menyn så erbjuds:

ÖSK-burgare 80:-
Närkingska Fish and Chips 80:-
Stor stark 39:-
Cider 39:-

Utöver det så bjuder Stallyktan på snacks och tilltugg.

När klockan slår 18:15 så marscherar vi tillsammans genom stan mot Västra Stå och 3 poäng.

#Tillsammanstillbaka – Örebro SK!
Örebro Kardinalen
2013-04-07 11:24
@Saywee:

Saywee!

Vad menar du egentligen med "ännu"? Menar du att:

1) Jan K ännu inte har svarat dig på detta forum?

eller

2) Du har mejlat honom men väntar ännu fortfarande på svar?
AIK Saywee
2013-04-07 11:21
Förresten Kardinalen, jag gjorde ett undantag, för när jag precis skulle skrålla såg jag "Saywee" strax under ditt nick.

OBServera att det är en ren slump att jag kommerterar ditt inlägg, för jag har ju tidigare lovat och valt att skrålla dina inlägg, för de innehåller inget viktigt eller roligt för mig.
AIK Saywee
2013-04-07 11:17
Vad trevligt att du kom in Kardinalen, du har ju enbart koncentrerat dig på att kommunicera med mig på detta forum, med det är väl av allmänt intresse, annars är du välkommen med ett pm :)

Jag kan berätta att jag inte släppt detta uttryck (ENERGILÄCKAGE) från ÖSK´s VD, men har inte fått något svar från honom ännu.

Diskuterade just detta i fredags vid ett möte, att jag vill gå till botten om vad han menade.

Normalt sett borde han ju förklara utan påtryckningar, exakt vad han avsåg, men jag förstår att det är en obekväm fråga och blir ett inlindat svar.

Jag har träffat Jan Karlsson live, men inte brytt mig om att ta reda på hans telefonnummer, för jag tycker inte att det är nödvändigt att kommunicera på detta sätt i detta fall.

Så därför kan jag inte skriva något om vad "han sa på telefon", dvs. det du efterfrågade.

Återkommer så småningom i frågan om inte alltför många tycker det blir tjatigt.

Är det något mer du undrar över?

Hälsningar från en som hejar på SPORT !!!
Örebro Matta
2013-04-07 10:59
Det förstår jag. (I övrigt samma grundmekanism till att den "den hemliga klubben" valt att bli hemlig).

Glöm inte att jag egentligen svarar på en gammal fråga varför man (i det här fallet jag) valt att inte vara så aktiv här på forumet. Nu har jag svarat.
Örebro Kardinalen
2013-04-07 10:58
@Saywee:

Javisst ja, Saywee, det hade jag ju totalt glömt bort!

Du lovade ju för någon vecka sedan att du skulle gå till botten med vad Jan Karlsson egentligen menade med "energiläckage". Du hoppades att han skulle läsa ditt inlägg på forumet och svara dig här. Han kanske inte gjorde det, men jag antar du då istället har ringt eller mejlat VD;n?

Vad sa han till dig i telefeon, eller var det "i förtroende som du inte vill sprida vidare"?

Skulle vara kul att läsa här på forumet vilket svar du fått av honom.
AIK Saywee
2013-04-07 10:54
Apropå detta med att välja vad man vill läsa, eller inte vill läsa ...

I dagens pappers-NA har jag redan valt bort en massa negativism, våld och elände, men på sporten finns det ibland lite trevlig läsning och den fina bilagan förstås.

"Degerfors blev nollat i superettans premiär"

"Varberg skrällde hemma mot GAIS!

PS för mig var det dock ingen skräll på Påskbergsvallen, den där Altemark Vannemyr får alla lag se upp med, en riktig måltjyv.

Dessutom var det mycket läsning och fina bilder om stadens förbjudna sport ....

Gamla Fina ÖREBRO !!!
AIK Saywee
2013-04-07 10:46
Matta, jag gillar också dina inlägg och det vet du.

Detta med att inte dela med sig allt man vet handlar ofta om att det förtroende man har för varandra, vill man behålla.
AIK Saywee
2013-04-07 10:40
"Man vinner inget SM-guld om det inte finns en "SM-kvalitet" inom alla funktioner i klubben. Konkurrensen är alldeles för hög för att kunna "fuska" med detta."

Mycket bra formulerat smguld och ...

... jag kommer att fortsätta att tjata om SM-guld för ÖSK tills jag badat på Stortorget, om inte gud har en annan plan.

Heja SPORT !!!
Annons: