/fotboll/osk/forum/204.aspx/fotboll/osk/forum/204.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Nicknamn i ribban
2017-03-28 01:33
DG är uppsatt som back av Sportbladet där "begränsad speed" finns med i beskrivningen av honom. Avd: Va?
Postat via SvenskaFans-appen
Örebro Nicknamn i ribban
2017-03-27 23:37
Den där Spoerbloggen gav ett oseriöst intryck. När man ska nämna potentiella skyttekungar får man tydligen bara nämna 1 spelare/lag enligt deras logik. "Paulinho ser mycket bra ut, men det gör Crespo också. Aja, vi tar Paulinho. " "Sebastian Andersson har gjort mycket mål när han fått chansen, men Holmberg har sett het ut, så vi väljer honom."
Örebro Vinter
2017-03-27 22:39
Appropå Kennedy så tycker jag att han visar på strålande briljans vid 2-0 mot Mariehamn. Det är stora fotbollsspelare som så totalt vinklar bollen i "fel hörn" mot vad 99% av oss intuitivt tror att han ska sätta den. Nio av tio spelare (även uttalade "strikers") hade också siktat mot andra hörnet. Eller fler. Merparten av dem hade "tofflat". Någon kanske hade träffat mål. Någon annan hörnflaggan. När jag ser den bollkontrollen kommer jag att tänka på Tomas Brolin i hans bästa stunder, och det vill ju inte säga så lite.

Nu har jag bara sett utdrag av matchen, så jag vet ju inte hur Kennedy har agerat i övrigt, jobbat tillbaka och så, men av det jag sett så blir jag mycket förväntansfull och kan mycket väl tro att han kan bli en "publiksnitthöjare" av den rang jag beskrivit?
Örebro Vinter
2017-03-27 22:17
Astrit har väl egentligen aldrig varit någon "potentiell skyttekung"? I så fall "poängkung" om något. Han hade ju inte i ÖSK rollen som uttalad striker och har väl inte haft det i någon annan klubb?

Jag kanske uttryckte mig slarvigt, men med kelgris menade jag en spelare som bara genom att anträda planen kan dra något tusental extra åskådare. Inte nog så viktigt. En Thomas Nordahl i bästa slag (minns hans återkomst hemma mot Hammarby 1971 med gåshud, Eyravallen kokade av förväntan), en Arnor, en Kuba, en Hasse Borg, en Orvar (för de som är gamla nog att minnas, jag har nog sett Orvar spela, men är "för ung" för att minnas), en Dan Sahlin, en Nordin (-frispark). Listan kan göras lång. Astrit nådde ju aldrig riktigt de nivåerna (men kanske kan göra det vid återkomst?), men visst kan vi väl kanske hoppas att Kennedy når en sådan kult-status?
Örebro Minatankar
2017-03-27 22:17
@Hitta avslut!!:

Jag har inte skrivit att de är okunniga. Alla har naturligtvis oerhört mycket mer kunskaper än vad jag har och det gäller för övrigt också många supportrar.

Vad jag är kritisk mot är att många av dem inte anstränger sig att göra djupare analyser och att deras slutsatser ofta blir slätstrukna och ganska schablonmässiga.

Låt mig jämföra med aktieanalytiker som naturligtvis sitter på en massa fakta som allmänheten normalt inte har. Inte desto mindre visar det sig att man kan gissa lika bra med en tärning.
Örebro Hitta avslut!!
2017-03-27 21:35
Vinter, Sportbloggen.newsner.com nämner Kennedy som Astrits ersättare i en kort text gällande potentiella skyttekungar -17. Men om det är den texten "Minatankar" har i åtanke i sitt inlägg om okunniga experter vet jag ej. Hoppas inte.
Hagges vänsterfot
2017-03-27 20:52
@Vinter:

Håller med dig i det mesta men inte har Astrit varit Eyrvallens kelgris där har vi andra spelare som kommit "lindrigare" ur. RÅP är en sådan spelare som alltid kom undan lite för enkelt bara för han smällde på någon idiot tackling men kunde vara klapprutten i övrigt.
Örebro Vinter
2017-03-27 20:41
@Minatankar:

Just det har jag faktiskt inte noterat. De utlåtanden jag har läst från "experter" tycker jag har visat att de är rätt ordentligt initierade och kunniga. Tycker inte att någon har varit i närheten av ett sådant påstående. Har du något exempel? Jag har ju givetvis långt ifrån läst allt. Om det sedan är någon som påstår att en spelares attraktionsvärde är jämförbar med en annans så är det en annan sak. Man kan ju påstå att såväl Banguras som Elmanders närvaro i superettan höjer serien utan för att för den delen behöva mena att de är "lika" varandra i spelstil? Bara för att ta ett exempel alltså. Visst kan det mycket väl bli så att Kennedy på ett sådant sätt "ersätter" Astrit som Eyravallens "kelgris"!
Örebro Nicknamn i ribban
2017-03-27 19:54
Jättebra intervju med Martin Bengtsson!
Örebro T8
2017-03-27 19:22
Första uppslaget i fotbollsbibeln så står det att ÖSKs trupp är tunnare än Haginges hårfäste.... där tappade de trovärdigheten på en gång. Inte oväntat dock. Eller menar de att Hagge har hårdrockarfrilla. För inte tycker jag truppen är så tunn just nu.
AIK Saywee
2017-03-27 19:12
Alltid Örebro Tack, tänker ungefär som du, övre halvan är ÖSK's, en bra vårsäsong följs av en bra höstsäsong ... ... och visst kan man väl hitta 8 lag som troligtvis lyckas sämre ?
Örebro Alltid Örebro
2017-03-27 19:06
@Hitta avslut!!:
Ser det inte som mindre rimligt att vi slutar 5a än att vi slutar 10. Klubbarna du just nämnde har på pappret bättre spelare än ÖSK men de är långt ifrån överlägsna. Tycker dessutom att ÖSK (när vi nu fick in Igbo) har ett komplettare lag och i vissa fall, offensivt, en bredare trupp en vissa av dem. Malmö är truppmässigt överlägsna men har inte sett därskilt ihopspelta ut en då länge, AIK saknar speed i anfallet och jag tror de kommer ha svårt att producera mycket mål, Elfsborg har inte mycket bättre lag än oss. Häcken är ojämna och Östersund spelar tokoffensiv fotboll som fungerar mot alla som bjuder upp till dans, vilket inte många kommer göra i år då man vet vad de går för. Djurgården är svårtippade, har en stark trupp men saknar likt AIK speed frammåt. Det ända laget jag anser är komplett är Peking. Tycker det är minst lika rimligt om vi hamnar före Elfsborg, Östersund, Häcken, Djurgården och IFK Göteborg som om vi hamnar efter dem. Sen finns det i min mening bara 3 saker att spela för i Allsvenskan. Nr 1 är att hålla sig kvar, det tycker jag är en allt för låg målsättning med det laget vi har. Nr 2 är Europaplatserna, det är vad jag tycker vi rimligen ska sikta på. Nr 3 är SM-Guld, det vore ju trevligt å inte omöjligt men inte särskilt rimligt. Att sikta på "Övre halvan" eller plats 5-8 är så mycket mellanmjölk att det borde vara förbjudet. 4-5 lag bör ha som målsättning att hålla sig kvar, vi är inte ett av dem. Resten av lagen bör för sina supportrars skull sikta på Europaplatserna eller guld. Varför tävlar man annars?
Örebro Hitta avslut!!
2017-03-27 18:35
Bra sagt Benny, helt enig. Åter till ståplats, Nja själv har jag inte bestämt mig ännu när det gäller ÖSKs slutplacering. Lutar väl ändå åt plats 8-10 ungefär. Förmodligen nån placering högre upp. Det är knappast orimligt att tro på en plats på undre halvan. Om: AIK, DIF, MFF, Peking, Häcken, Blåvitt, Östersund och Elfsborg är före oss efter 30 omgångar så är det absolut inget konstigt. Eller hur? Hur går tankarna hos dig Åter till ståplats? Vad är rimligt, 4-6? Eller gör du som Alltid Örebro och skiter i förutsättningar och kräver minst en femteplats :) ? Ni andra som inte håller med får gärna skriva vad det orimliga är med en plats på undre halvan. U21 matchen var helt jämn. Få stack ut. En trött tillställning.
Örebro Minatankar
2017-03-27 18:32
@Benny Böckling:

Jag ger inte mycket för dessa s k experters tips och analyser. Några av dem tror t ex att Kennedy har ersatt Astrit. Alla vi som följer ÖSK vet att det är Besara som ligger närmast den roll Astrit hade. Kennedy är rekryterad som målskytt.

Sambandet mellan sportslig framgång och klubbarnas ekonomi är ca 95 procent sett över en 5-årsperiod. Det vet de s k experterna och tippar oftast därefter, vilket vem som helst kan göra. Få av dem törs sticka fram hakan och tippa något spännande även fast lag varje år brukar överraska negativt resp positivt.

ÖSK har under ett par-tre år varit det bästa eller nästbästa laget under halva säsongen. Det borde innebära att man lägger ner mer kraft på att analysera ÖSKs möjligheter än att bara slänga ur sig schablonåsikter.

Å andra sidan blir det så mycket roligare när vi spelar skiten av storstadslagen och de s k experterna får stå där med sina långa näsor.
Örebro Vinnartradition
2017-03-27 18:04
@Benny Böckling:

Jag tycker det är anmärkningsvärt att ÖSK är så pass usla i U21-"sammanhang".
Hagges vänsterfot
2017-03-27 18:02
Jag tror Jönköping Södra åker ut.
Örebro Benny Böckling
2017-03-27 17:41
@Hitta avslut!!:

Klart det är fullt rimligt att tippa ÖSK på nedre halvan men man tycker ju att nån stackars "expert" kunde ha ett gott öga till ÖSK och tippa oss på övre halvan.

Jag har redan varit inne på det men för mig kan vi lika gärna hamna på plats 5 som på plats 12.. Någon bottenstrid ska det i vilket fall inte behöva att bli, finns så mycket brögäng i denna serie.
Örebro Åter till ståplats. (Sekt. E)
2017-03-27 17:27
Hitta avslut// tror du på riktigt att vi kommer på undre halvan?
Örebro Hitta avslut!!
2017-03-27 17:21
Undre halvan är väl fullt rimligt. Så 21 av 21 har alltså fullt rimliga tips?
Örebro Benny Böckling
2017-03-27 17:21
Storstryk mot Djurgården trots ett namnstarkt ÖSK.

U21 ser inte ut att skörda några större framgångar i år heller.
Örebro Pedretti - Admin
2017-03-27 16:51
@Benny Böckling:

Kristoffer Bergström på aftonbladet tror vi kommer sjua meeen han tror också att Östersund vinner och att Elfsborg kommer nia.
Så utav de 21 experterna på Aftonbladet och Expressen i deras "biblar" så tror en att vi kommer på övre halvan.
Örebro Benny Böckling
2017-03-27 16:08
Tror inte jag sett en enda "expert" ifrån tidningarna som tippat ÖSK på den övre halvan..

Upp till bevis!
Hagges vänsterfot
2017-03-27 15:22
@Pedretti - Admin:

Brendan och Bedoya gjorde också provspel för att hämtas in senare.
Vi har även haft Mariehamns Brian Span som gick till Djurgården efter provspelat med oss (har för mig vi nobbade han).

Kalleteodor// Kan lägga ner ena angreppet men när man kommer in och bara pratar AIK så säger jag ifrån och kommer göra så i framtiden också.

Örebro Restalundsv
2017-03-27 15:06
Sportbloggen listar 7 eventuella skyttekungar, Igbo är med.
Örebro Gnocchi
2017-03-27 14:55
Åker också och kikar på matchen. Fint väder ju.
Örebro Pedretti - Admin
2017-03-27 14:54
@Hitta avslut!!:

Du får gärna lämna en liten rapport på forumet sen, uppskattas stort!
Örebro Pedretti - Admin
2017-03-27 14:54
@KalleTeodor - Admin:

Aha, för på webbsidan som jag länkade benämnas han som "D" som i "defender" däremot står det att han inte är med i deras trupp i år.
Så när var han med dem och spelade isåfall?
Men oavsett position så måste han ju ha något som gör att ÖSK plockar honom från andra sidan atlanten!
Örebro Hitta avslut!!
2017-03-27 14:47
Ska åka och se U21-matchen. Fint att så bra lag är med.
Örebro KalleTeodor - Admin
2017-03-27 14:41
Eyravallen beskriver den provspelande amerikanen som offensiv mittfältare.
Örebro Pedretti - Admin
2017-03-27 14:31
@Gnocchi:

En kille som heter Randy Rowe som provspelar idag, född -96.
Står på ÖSKs hemsida i artikeln som handlar om trupputtagningen.
Verkar vara en försvarare förutsatt att det är rätt sida jag länkat.

Annons: