/fotboll/osk/forum/2030.aspx/fotboll/osk/forum/2030.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
AIK Saywee
2013-04-21 10:42
Förresten, mycket bra krönika Calle Jacobsson :)

Nu seglar vi vidare !!!
Örebro Uppstuds
2013-04-21 10:41
Vi får väl se till att sväva lite ovan mark och hålla bollen i luften då...?
AIK Saywee
2013-04-21 10:33
@Grixx:

Grixx, inte alls OT, men mycket intressant !!!
AIK Saywee
2013-04-21 10:27
Restalundsvägen, 09:38,

jag har alltid trott på tre pinnar och ändrar inte på min tro idag :)

Är möjligtvis lite oroad för underlaget, precis liksom GN, men tror ändock att bollen studsar vår väg!

Heja SPORT !!!
Örebro Restalundsvägen
2013-04-21 09:38
Seriens svåraste bortafight är här men jag tror på 3 pinnar!
Vi ses på Söder.

TILLSAMMANS-TILLBAKA!
Örebro AsAboveSo1908
2013-04-21 09:32
Vi ses på söderstadion!
Örebro Grixx
2013-04-21 09:20
Lite OT men intressant artikel i Expressen med Brolin.
Örebro Gooey Nutballpuff
2013-04-21 09:19
@rirobban:

Han får gärna gör hattrick för min del. Skönt väder för er som åker dit annars. För mig blir det O'learys ;)

Lite oroligt dock att laget inte tränat på naturgräs alls :0S
Örebro Kardinalen
2013-04-20 23:26
Varberg fick ju två spelare utvisade. Kan inte vara något annat än positivt sett med ÖSK-ögon inför matchen i omgång 4. Edit: Två försvarsspelare dessutom: Björk (mb) och Bala (vb). Den alldeles underbare gosiga grabben Erkan "Jag gjorde det omedvetet" Saglik får med andra ord ta ett större ansvar som mittback han är.....
Örebro Uppstuds
2013-04-20 22:56
Annars: Härligt Östersund! Snittar på över 3.500 åskådare per hemmamatch hittills, närmare bestämt 3.612! ÖSK:s hemmasnitt efter två matcher 3.810. Med det är vi tvåa och Östersund trea i superettans publikliga så här långt. Hammarby givetvis suverän etta med snittet 11.725.
Örebro rirobban
2013-04-20 22:09
Kalle var grym i första matchen mot Värnamo, men senast var han inte vän med bollen. Tror dock han kommer tillbaka och är bland de bättre imorgon :)
Örebro Uppstuds
2013-04-20 21:55
@Gooey Nutballpuff:

Jag "lindar" inte alls. Har ibland haft lite svårt att se Kalles storhet tidigare, blev därför positivt överraskad senast. Tror att han kan gå långt med rätt matchning.
Örebro Gooey Nutballpuff
2013-04-20 21:36
@Uppstuds:
Han var kass senast offensivt. Astvald borde ha kommit in mycket tidigare. Dock tog Kalle sin zon defensivt hela tiden. Credz för det. Annars sög han. Linda inte in hans prestation i bomull bara för det är Kalle.
Örebro Gooey Nutballpuff
2013-04-20 21:31
@DaSa:
Jag är för full för det just nu. Orkar inte tänka
Örebro Gooey Nutballpuff
2013-04-20 21:31
@DaSa:

Oj!! Läste Varbergs "inför match" men följde inte upp. Inte alls vad de väntade sig
Örebro Uppstuds
2013-04-20 21:21
Tycker att Kalle gjorde en helt ok, snarast bra match senast. Ja, han är lite ojämn, men har man inte "rätt" att vara det i hans ålder? Tycker att det är coachens uppgift att matcha honom på lämpligt sätt. I den senaste matchen visade Kalle att han också vågar hålla i bollen och invänta lagkamraterna i deras positionssökande. Tidigare kändes det som att han var lite obekväm med att ha bollen och att han helst ville "bli av med" den så fort som möjligt. Att bli bra i den avvägningen är också en av fotbollens sköna sidor.
Örebro DaSa
2013-04-20 20:05
En ledtråd i länken...
Örebro DaSa
2013-04-20 20:05
Gooey/ Kan du gissa vad följande talserie är: 5 - 3 - 2- 1 ?
Örebro Gooey Nutballpuff
2013-04-20 18:55
@DaSa:
2013: Ett inhopp. En poäng (assist).
Örebro Miroslav kuba
2013-04-20 18:48
@DaSa:

Ja om det är några som vi kan lura bort sankan till så är det väl just Norrmän !! :)
Örebro DaSa
2013-04-20 18:47
Sen så har Giffarna startat jakten på oss, de vann borta med 4-0 idag mot Varberg.
Örebro DaSa
2013-04-20 18:43
Benny/ Däremot kan jag hålla med om att Kalle kanske skall bänkas ibland för att hålla ned honom på jorden (om han nu har sådana problem)
Örebro DaSa
2013-04-20 18:40
Sankan var tydligen i Norge förra veckan, bara hoppas att han får ett kontraktsförslag.

Benny/ När jag läste ditt inlägg snabbt så trodde jag först att du menade tvärtom, men att Kalle skulle vara överskattad håller jag inte med om. Han var inte bra i senaste matchen, men man ser att Kalle har teknik och speluppfattning som gör att han kommer att gå långt. En som däremot är överskattad är Mackan, han har inte gjort många bra matcher sen 2010. Hur många poäng har han mäktat med sedan säsongen 2011? 10 totalt?
Benny Böckling
2013-04-20 18:25
Själv hoppas jag att Astvald startar istället för Kalle. Kalle är sjukt överskattad i mina ögon, tappar alldeles för mycket boll och har en mycket låg lägstanivå.
Örebro Telle
2013-04-20 16:38
Ja, det var flera spelare som tappade rejält efter minut 60 senast, inte minst Kalle som hade en lite tyngre dag, så ett tidigare byte där hade inte gjort något. Men, men, jag ska väl knappast klaga efter en 3-0 vinst... :) Tror Kalle blir grym i morgon, för övrigt. Han behöver bli jämnare bara.
Örebro Gooey Nutballpuff
2013-04-20 15:05
Sen hoppas jag Peo gör tidigare byten denna match än sist Om det skulle behövas.
Örebro Gooey Nutballpuff
2013-04-20 15:00
Någon som varit nere på träning och sett om Berisha rehabar el tränar? Enligt NA så verkar det av träningen att döma bli Nkili igen som mittback och det är väl med blandade känslor jag känner för det. Är Berisha skadad ff så är det ett naturligt val men annars känner jag mig rätt tvenne. Nkili tillför andra sidor som Bersiha saknar som lite mer snabbhet men å andra sidan tillför Berisha mycket med sitt viktiga huvudspel, både defensivt och offensivt. Jag tycker Berisha huvudspel är bättre än Wikströms. Samtidigt vad Berisha rätt stabbig med fötterna senast, rent ut sagt farlig. Men det kan vara ringrostighet för det är inget jag direkt känner igen från fjol.
Örebro Telle
2013-04-20 14:29
Känns som ett bra läge att möta Hammarby just nu:

* Vi är ovanligt förskonade från skador (för att vara ÖSK de senaste åren i varje fall...)

* Vi har två raka segrar i ryggen (som togs tack vare bra inställning, stundtals riktigt bra spel och dessutom lite flyt i avgörande situationer, vilket aldrig ska underskattas)

* Vi verkar ha hittat en bra balans i uppställningen, trots den uppenbara bristen på en riktigt bra central, defensiv mittfältare.

* Hammarby är förmodligen besvikna över att "bara" ha spelat oavgjort, och verkar inte riktigt ha hittat flytet än. (Bara 1 mål på två matcher, mot våra 5, säger förhoppningsvis en del.)

* Håller vi bara tätt i början lär Hammarby få ännu större press ifrån sig från hemmafansen. (Gäller dock bara att våga spela vårt eget spel fram tills dess. Jag vill inte se rädslan från exempelvis bortamatchen mot AIK ifjol någon mer gång.)

Vore riktigt skönt om vi kan hålla i den positiva trenden nu, och undvika en reaktion efter de två inledande matcherna. Ibland har ju ÖSK tyvärr en tendens att inte kunna spela bra så värst många matcher i rad - hoppas det blåser nya vindar nu i år.
Örebro D´Artagnan (hoppas på snabbt avancemang)
2013-04-20 12:41
Trupp och gissad startelva inför morgondagens match
AIK Saywee
2013-04-20 10:57
Kul med två bussar till Söderstadion :)

Hoppas att de "är i trafik" och att de fått låna några flaggor från stadstrafiken, vilken verkar ha lagrat de fina bussflaggorna i väntan på allsvenskt spel.

Hoppas också att bussarna slipper vandaliseras :)

Heja SPORT !!!
Annons: