/fotboll/osk/forum/2029.aspx/fotboll/osk/forum/2029.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
AIK Saywee
2013-04-18 16:10
"Man ska ha konstgräs"
Postat via SvenskaFans-appen
Örebro Artwork
2013-04-18 13:37
Länktips: ÖSK inför den tredje omgången...
Örebro Bastard on Parade
2013-04-18 11:33
Conjuration//

Vet inte om jag håller med dig. Celso Borges håller hög kvalitet, men han är väl bättre som mittfältare? Även Bahoui och Lundberg är väl främst mittfältare, även om de kan spela på topp också. Kouakou är utlånad till Mjällby. Det är väl i princip bara Goitom, Karikari och Igboananike som är utpräglade forwards och om inte de börjar producera så lär AIK förstärka under sommaren.
AIK Saywee
2013-04-18 11:17
Äntligen får Degerfors spela på en bra hemma-arena ...
Örebro Conjuration
2013-04-18 11:11
AIK har en tung anfallsbesättning. Henok Goitom, Kwame Amponsah Karikari, Kennedy Igboananike, Viktor Lundberg, Nabil Bahoui, Christian Kouako och i viss mån även Celso Borges.

Risken att de tar tillbaka Crespo är oerhört liten, de var därför de lånade ut honom igen. De vet nog själva att det är bättre att ha Crespo på tillväxt i Örebro där han får speltid än att ta tillbaka honom ännu.

Jag känner mig väldigt trygg att Crespo stannar såvida inte AIK säljer allt de har i anfallsväg.
AIK Saywee
2013-04-18 09:56
Telle, det är OK
Örebro Telle
2013-04-18 08:30
Ska man ändå försöka se något positivt med AIKs helt skeva självbild (som förmodligen bara överträffas av engelska landslagets supportrar, som på fullt allvar trott på nytt guld varje VM sen 1966 "...because we invented the bloody game...") är det just den självbilden som skapar vinnarkultur i en klubb.

Ska vi någonsin bli en storklubb, med svenska mått mätt åtminstone, bör vi nog ta till oss lite av den traditionen, hur störigt det än känns att ha just AIK-supportrar som förebild... (No offense, Saywee... :)
Örebro Telle
2013-04-18 08:21
Ja, visst är det härligt hur de, ivrigt påhejade av Expressen och Aftonbladet, får det att framstå som att det bara är AIK som någonsin har drabbats av ett felaktigt bortdömt mål. Och självklart är det riktat just mot AIK, för alla vet ju hur orättvist behandlade Stockholms- och storstadslagen brukar bli av domare och fotbollsförbund... :)

Undrar vad som hade hänt om det var AIK som hade spelat matchen mot Helsingborg 2010, då vi fick två eller tre mål bortdömda på tveksamma grunder samma match?
Örebro Svartvitt forever
2013-04-18 08:11
Godzilla//
Det är just den där härliga ödmjukheten jag älskar hos Stockholmslagen. :)
AIK Saywee
2013-04-18 07:18
AIK är oftast lite trögstartade, men tänk om vi får möta Gnaget i ett kval i höst och om de plockar hem Crespo redani sommar ... ... hujedanemej
Örebro Roswall
2013-04-18 01:00
Går bra för degen nu...delad jumboplats, dålig ekonomi och en fantastiskt fotbollsplan!
Örebro Godzilla Hårddisksson
2013-04-17 22:38
Närmast erotiskt laddad stämning på gnagarforum:

"Nu har jag fan tröttnat. Jag är så jävla less på alla efterblivna, billiga, smutsiga jävla losers till bönder vars enda drivkraft i livet är att få synas lite när dom kommer till huvudstaden. Nog för att dom enda som vill bli fotbollsdomare är exhibitionistiska jävla kräk utan någon känsla för moral, men när fan ska resten av fotbollssverige inse att det är vi Stockholmslag som driver den här jävla skitligan framåt? Horan på linjen var säkert taggad som fan på att "äntligen få visa dom där stöddiga 08:orna", som alla andra jävla äckel i dehär jävla fotbollslandet. Trots den här skiten är det VI, VI, och inte Pajasarna på SvFF som blir granskade och får böta. Mindervärdeskomplexet är så tydligt att det är löjligt, särskilt hos en sån billig jävla slutförening som iff-iff. FAN vad jag hatar alla jävla bönder."

Nej,jag är inte bitter...
Benny Böckling
2013-04-17 22:20
Ja vafan, Avgå Alla!!!
Örebro bison
2013-04-17 22:12
förbannade linjedomare?
Örebro widemarsh
2013-04-17 21:58
Förbannade inomhusarena !!!
Örebro AsAboveSo1908
2013-04-17 21:34
förbannade regler!!!
AIK Saywee
2013-04-17 19:03
Förbannade bengaleldare !!!
AIK Saywee
2013-04-17 18:28
Telle, 14:59, jag hoppas verkligen att "päronet" har råd med att betala en halv mille, för sina dumheter. Straffa de skyldiga, inga andra !!!
Örebro Brus-Nilsson (Alla heter Gnell i Örebro)
2013-04-17 17:44
Tack Conjuguration, nu har jag lärt mig var länkrutan finns.
Örebro Conjuration
2013-04-17 17:15
Hjälper dig Brus-Nilsson med att sätta länken i länktipset för att underlätta :p
Örebro Brus-Nilsson (Alla heter Gnell i Örebro)
2013-04-17 15:06
Dagens tips: Se ovan! :-)
Örebro Telle
2013-04-17 14:59
Ja, bra krönika.

Vad gäller naturgräs är det också bara att instämma med GN, det är bra mycket tyngre att springa på det än på plastgräs, sett över 90 minuter. Förmodligen en bidragande faktor till att ÖSK många gånger såg ut att inte orka hela matcherna de sista två åren. Det dåvarande fys-träningsupplägget hjälpte nog också till, tyvärr.

Apropå något helt annat såg jag nu i NA att Mjällby förmodligen kommer att överklaga beslutet efter Djurgårds-matchen. Läste också på fotbolldirekt igår att Djurgården vill stämma mannen slash idioten som kastade päronet på 400 000 kr för omkostnaderna för den nya matchen. Gör de helt rätt i, tycker jag. Själv ser jag gärna att han också får betala Mjällbys omkostnader, som verkar ligga kring 100 000 kr om man ska tro siffrorna på nätet. Vore märkligt om Mjällby, som faktiskt var det tydligaste brottsoffret i hela situationen, blir den enda parten som drabbas ekonomiskt annars.

En halv miljon i runda slängar då, det blir ett rätt dyrt päron det... :)

Intressant att se Thomas Bodströms reaktion också, som blivit utsedd till päronkastarens försvarare. Han ifrågasätter polisens arbete och tycker att de överdrev som hämtade gärningsmannen till stationen för förhör när de gott hade kunnat skicka en kallelse istället. Det är inte ofta man hör en före detta justitieminister klaga på att polisen är FÖR effektiv...

Kan hålla med om att det finns betydligt värre brott än att kasta en frukt, men ska man få ordning på den här typen av skadegörelse, som ändå kostar klubbarna och faktiskt även samhället sjukt stora summor pengar, så måste man ju ta det på allvar. Även om Bodström självklart bara gör sitt jobb som advokat så är det ändå just den typen av retorik som gör att vi aldrig kommer någonstans med de här problemen. Och disciplinnämndens inkonsekventa pseudodomar hjälper knappast heller till...

Örebro Gooey Nutballpuff
2013-04-17 08:41

Läsvärd krönika av Mathias
Örebro Restalundsvägen
2013-04-17 08:36
Ses vi på Söderstadion för sista gången?!

TILLSAMMANS-TILLBAKA!
Örebro Gooey Nutballpuff
2013-04-17 08:32
@Kardinalen:
Framförallt om gräset är blött och svampigt. Då suger det verkligen i benen på spelare som inte är vana. Detta har varit påtagligt i andra matcher för konstgräs-lag. Jag trodde aldrig på Sixten som sa att det inte spelade någon roll (Sixten, en tränare som för mig framstår som allt mer amatörmässig på många områden ju mer jag ser nuvarande tränarstabs noggrannhet på alla områden. Framförallt hur han kastade in icke färdiga rehabade spelare i hetluften). En del får för sig att säga att det inte är bra att byta träningsunderlag då och då men det finns studier/fyslärda som säger precis tvärtom eftersom de påfrestar lite olika och därmed slits/ansträngs kroppen mer jämnt
Örebro Kardinalen
2013-04-17 07:57
Inte att förglömma:

ÖSK har väl hittills inte gjort en enda träning denna (för)säsong på naturgräs? ÖSK har förhoppningen att man ska få t-r-e träningspass i benen på det underlaget (to, fr, lö) innan matchen mot Hammarby. Fördel Hammarby vad gäller att spela på det underlag Söderstadion bjuder på, med andra ord.
Örebro go_osk (We are on the road again!)
2013-04-17 07:28
Bortasektionen på Söderstadion rymmer 500 pers. Räkna med att vi fyller den!
Örebro Trivseltorsten
2013-04-17 00:31
@DaSa:

Martin Springfelt, såg ÖSK U17 mot Malmö FF i deras semi, han var något i hästväg alltså...
Örebro AFM
2013-04-16 21:44
Några som bilar från Örebrotrakten mot Stockholm som är sugna på att köra ett par bilar ihop så vi kommer dit gemensamt?

Dra ett PM! :)
Örebro Artwork
2013-04-16 21:19
Länktips från U21 matchen...
Annons: