/fotboll/osk/forum/2022.aspx/fotboll/osk/forum/2022.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Osvaldo
2013-04-19 19:36
Änglavallen ser ut som en omodern Vilundavallen.
Örebro Miroslav kuba
2013-04-19 19:19
Nu blir det Fredagsmys med Ängelholm-GAIS på tv 4 sport !! Mitt tips hemmaseger med 3-1 !!
Örebro Uppstuds
2013-04-19 19:10
@D´Artagnan (hoppas på snabbt avancemang):

Oscar Jansson är 22 år, något som i högsta grad försvårar hans möjlighet att ta en plats i det aktuella U21-landslaget. Under åren 2005-2011 har Oscar dock representerat Sveriges U17-, U19- och U21-landslag. I vintras var han med i A-landslagets vintertrupp, dock utan att få någon speltid.
Örebro smguld
2013-04-19 17:52
Namn: rezzee
Sänt: 2013-04-19 17:20
//
Nejdå, håller med dig. :-)
Örebro rezzee
2013-04-19 17:20
Är det bara jag som tycker att Lukman och Ibrahim borde få chansen att visa upp sig i A-laget?
Örebro D´Artagnan (hoppas på snabbt avancemang)
2013-04-19 17:04
pemo // Degens målis står i U21 landslaget. Det gör inte Oskar
Örebro Kardinalen
2013-04-19 16:52
Enligt NA bidde det inget med ÖSK:s raggande av gräsplaner i Örebrotrakten. Så vi åker till Stockholm med 0 träningar på naturgräs under de senaste månaderna.....
Örebro pemo
2013-04-19 16:48
Men jag är inte taskig mot Sankan. Jag tyckte att Degens keeper inte var så säker precis. Och med den rutin som Sankan ändå har, så tror jag att han skulle mer rädda och stjälpa Degen.
Deras ordinarie målis är väl väldigt ung. Eller?

Nåja, bara de håller i fram till det stora derbyt i maj, så att det verkligen drar folk till arenan. jag tror att vi skulle behöva ett gäng raggare fårn värmlande för att närma oss femsiffrigt i publiken. Och då måste det väl gå lite bra för dem.

Eller finns det så många oi Örebro som vill se de "förlorade sönerna" att dessa på egenhand drar marginalåskådarna.

Att ÖSK är obesegrade till dess är jag övertygad om. :)
Örebro TommyS
2013-04-19 13:47
Jag var inte i stan den där sommardagen 1998 men jag minns att pappa beskrev det som sin största fotbollsupplevelse alla kategorier. Länkar till Aftonbladets superettanblogg igen, som ser söndagens möte från Hammarbys perspektiv (såklart). Ändå intressant läsning tycker jag. En vinst på söndag är värd mer än tre poäng. Vi måste gå för det. Visst finns det risk att vi straffas för att vi står högt med försvaret, och jag kan förstå att det röster för Berisha/Nkili som mittbackspar med mer speed hörs. Men ändå tror jag att det skickar fel signaler att peta vår kapten när vi har en fått en perfekt start och står inför en nyckelmatch. Så länge vi orkar ska vi stå högt, sedan kan vi sjunka lite (särskilt om vi leder). Och hamnar vi under tryck med inläggsfyrverkeri vill vi ha Mange i vårt straffområde.
Örebro Matta
2013-04-19 13:33
//Kardinalen

Och när Sahlin gör 4-2 och blir hyllad tror jag nästan han har tårar i ögonen. Han sliter också av sig tröjan och får en varning.

Vi hade då, om jag inte minns fel, sex raka segrar varav de flesta var i storleksordningen 3-0, 4-1 osv. Vi var i princip ostoppbara. Man så försvann Sahlin, Arnor (och för all del Djukanovic) och det blev inget guld det året heller.
Örebro Kardinalen
2013-04-19 13:11
@Matta:
Den där matchen mot Elfsborg ´98 glömmer man inte. Som skrivits, underläge 0-2 i paus, vändes till seger med 4-2. (Relativt) mycket folk var det ju också. Antagligen för att det var Dan Sahlins och Arnor Kungen Gudjohnsens sista matcher för Sportklubben. Och så kommer Djukanovic in i andra halvlek ock praktiskt taget stjäl showen från dessa båda giganter...... Vill minnas det också var fastställt det var Djukanovics sista match för klubben, men på förhand var han endast i min periferi. I andra halvlek var han orsaken till att hela norra Stå var i extas (nåja).
Örebro Matta
2013-04-19 12:45
Om jag inte är felunderrättad ställde Walker ett ultimatum "Walter Gigena eller så får ni se er om efter en ny tränare". Så sa i alla fall ryktet. Sen kom han då "Stridsvagnen från Argentina" stor stark och överviktig. Ett mål tror jag det blev och knappt en match från start.

Minns när Dala värvade Dragan. Inte heller det någon succevärvning. Men när det stod klart att han skulle lämna klubben kom han in i andra halvlek mot Elfsborg. Vi låg under med 0-2 efter första och Dragan kom in och vände i stort sett matchen på egen hand till vår favör. Undrar om det inte blev 4-2 till sist. En fantastisk insats, men det var ju så dags då...
AIK Saywee
2013-04-19 12:12
Undrar vad Boniek gör nuförtiden ...
Postat via SvenskaFans-appen
Örebro Restalundsvägen
2013-04-19 12:05
@Matta:

Undrar detsamma om Dragan Dukanovic.
Örebro Glad
2013-04-19 11:50
Förra säsongen blev Oscar framröstad till bästa unga spelare i Shamrock Rovers FC,(se videolänk) vi hoppas att ngt liknande händer denna säsong, har i alla fall börjar lovande:) Forsa ÖSK
Örebro Matta
2013-04-19 11:12
Undrar just vad Walter Gigena gör en dag som denna.

AIK Saywee
2013-04-19 09:29
Sankan är väl fortfarande en svartvit spelare, som får utstå spott och spe. Han vet säkert om att han OCH laget OCH organisationen misslyckades totalt förra säsongen. Jag vill inte lägga någon energi på att mobba någon som ingår i ÖSK's trupp. Så är det bara ......
AIK Saywee
2013-04-19 08:27
God morgon alla goa ÖSK'are :) Snart är det dags för en ny trepoängare. Heja SPORT !!!
Örebro Kardinalen
2013-04-19 08:18
@Telle:

Jodå, jag kommer ihåg honom. Han kom in som en virvelvind här på forumet och rörde upp känslor.

Någon som definitivt kommer ihåg honom är ju Saywee. Han lyckades reta upp Saywee så till den milda grad, att Saywee bestämde sig för att gå in på Degerfors forum och retas och medvetet komma med värdelösa inlägg under några veckors tid. Sedan orkade väl inte deras forumansvarig längre med någon som endast kom i på deras forum för att retas och bete sig stroppigt, så de stängde ju av Saywee på obestämd tid. Därefter hade Saywee mage att på vårat kära forum låtsas oförstående om varför han blev avstängd där. Typ: "- jag har ingen aning om varför..., bu hu bu hu....".

Jag undrar fortfarande vad alla på det forumet skulle få lida för att Saywee inte kunde kontrollera sina känslor? Jag märkte efter en halv dags genomläsning på Degerfors forum att de själva inte hade något till övers för gbgdeg. Konstigt att inte Saywee märkte det också???

Jag undrar också om Saywee f-o-r-t-f-a-r-a-n-d-e är avstängd på deras forum?
Benny Böckling
2013-04-18 22:45
@pemo:
Möjligtvis skulle han göra nytta som assisterande materialare eller liknande, för rädda bollar det kan han inte!
Örebro "ÖSK-Karl (SÅ ONÖDIGT)
2013-04-18 22:36
@pemo:

Nu var du inte snäll mot Degerfors ;) Tror de får det svårt nog ändå, men han kan ju stå i matcherna mot ÖSK !!!
Örebro pemo
2013-04-18 21:39
Låna ut Sankan till Degen. Där skulle han faktiskt göa nytta.
Örebro Uppstuds
2013-04-18 21:33
@DaSa:

Vet inte vad han heter, men han kallade sig "ara" på forumet. Träffade honom på Vilundavallen när ÖSK spelade där 2005 mot Väsby och vi bildade en tremanna-hejaklack. En trevlig kille.
Örebro smguld
2013-04-18 21:18
Namn: Telle Sänt: 2013-04-18 20:21 // Håller med dig. Det måste ju vara kärleken till fotbollen som är grunden för allt engagemang. Utan motståndare ingen fotboll. Framgångar för Degerfors är bra för fotbollen och för ÖSK. Det skapar bara positiv stämning. Kan t o m uppskatta MFF och IFK G som jag tycker är extra kul att spöa p g a att de ofta varit stöddiga. Endera har det gällt deras spelare, deras styrelse eller deras supportrar. Har inget emot att ÖSK blir mer stöddiga och utmanar andra lag och deras supportrar. Tror inte på den överdrivna ödmjukheten. Det skapar mycket mer PR och intresse om man sticker ut hakan lite. Det är ju ändå i underhållningsbranschen man befinner sig. Tuff attityd med glimten i ögat är min melodi. Inte minns man Cassius Clay och John McEnroe för deras enorma ödmjukhet. När matchen är slut kan man visa motståndaren uppskattning, men innan och under ska de bara köras över. Och helst då med finess, dvs med tunnlar, klacksparkar och överhoppsfinter :-)
Örebro DaSa
2013-04-18 21:16
Telle // På tal om gbgdeg, kommer ni ihåg killen som försvarade Herish Kuhi i vått och torrt? Han försvann från forumet ungefär samtidigt som Kuhi lämnade, kommer ngn ihåg vad han hette?:)
AIK Saywee
2013-04-18 20:55
Om supportrar hånar en spelare, kan han sno två poäng. Typ det Bojan gjorde mot djurgårdsfansen.
AIK Saywee
2013-04-18 20:42
Telle, 20:23, fast då riskerar vi ju fenomenet "Skrattar bäst som skrattar sist" ... men den risken är väl minimal?
Örebro Telle
2013-04-18 20:23
Saywee //

Jag tänker tvärtom - passa på att reta dem nu, för sen, när det går åt skogen för ÖSK, och Degerfors går om oss i slutet, så är det ju inget kul att göra det... :)
Örebro Telle
2013-04-18 20:21
Uppstuds //

Unnar verkligen Degerfors all framgång i serien, inte minst för Patrik Anttonens skull, om inte annat. Tycker det är väldigt roligt att det går bra både för dem och för BIK Karlskoga - båda klubbarna gör fantastiska insatser år efter år trots knappa resurser.

Fotbollen i regionen mår bara bra av att det går bra för Degerfors, inget snack om den saken. Men en och annan gliring med glimten i ögat mår de också bara bra av... ;) Tror de flesta härinne retar dem av kärlek. Och en smula medlidande... Men mest kärlek... :)
AIK Saywee
2013-04-18 20:20
Uppstuds, 20:11, en bra påminnelse, det är många matcher kvar och mycket oplanerat hinner hända.
Annons: