/fotboll/osk/forum/2016.aspx/fotboll/osk/forum/2016.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
AIK Saywee
2013-04-28 08:20
God morgon alla ÖSK-vänner, i morgon är det match :) Talgoxen hälsar att han och hon hejar på ... SPORT !
Postat via SvenskaFans-appen
Örebro Uppstuds
2013-04-27 22:08
@Gooey Nutballpuff:

På TV såg det rätt klart ut. Att den var inne alltså..
Örebro Gooey Nutballpuff
2013-04-27 21:35
Fast Djurgårdens mål som dömdes bort (Den var aldrig över mållinjen enligt domarna) kändes hårt för dem..var bollen inne? Se länktips...
Örebro Gooey Nutballpuff
2013-04-27 21:33
Och DIF torskar igen mot Syrianska. Hoppas firman är nöjd.....
Örebro Gooey Nutballpuff
2013-04-27 21:15
@Uppstuds:
Iofs tror jag Östersund kommer mattas med tiden (framför allt om skador kommer in i bilden), men ska bli intressant att se deras 3-4-3 modell. Systemintresserad som jag är undrar jag om tränaren inspirerats av Wigans tidigare succefyllda spelsystem (länktips)
Örebro Uppstuds
2013-04-27 20:05
@D´Artagnan (hoppas på snabbt avancemang):

Tack D´Artagnan, nu har jag lärt mig:
Jag vill inte ha en "åsna" bredvid mig i bilen
och
Nils åkte till festen i sin bil, som han kallade "Spjutet"

Tack!
Örebro Grixx
2013-04-27 19:33
D´Artagnan// Jag tror inte att du förstår vad det innebär att skilja mellan sak och person. Att gå in och skriva "Du" med stora bokstäver är ett tydligt tecken på det och ett avsiktligt sätt att höja tonläget från den goda ton som rådde innan.

Rent intellektuellt så ser jag inte heller hur jag kan ha väckt något till liv när det diskuterades i inläggen innan mitt. För övrigt så ser vem som helst att min text var så allmänt hållen att det i princip kunnat ligga på vilket lags forum som helst.
Örebro D´Artagnan (hoppas på snabbt avancemang)
2013-04-27 19:30
För dom som vill lära sig när man använder citat-tecken är länken en källa till kunskap.
Örebro rirobban
2013-04-27 18:51
Och han dissades av PeO och många här inne innan säongen, alltså att han skulle vara för dålig för ÖSK. Tror han dugt i Superettan också :)
Örebro Uppstuds
2013-04-27 18:41
@deportivista:

Tycker att det ser ut som att Tyresö leder damallsvenskan före Karslund, men jag kanske läste fel?
För övrigt ser det ut som att Östersund blir en tuff konkurrent i toppen av superettan. ÖSK och ÖFK på direktplatserna till allsvenskan och FFF på kvalplats 2 november?
Örebro Uppstuds
2013-04-27 18:29
@Svartvitt forever:

När man försöker sammanfatta vissa tendenser i tusentals inlägg tror jag att det rent stilistiskt kan vara ok att använda citat-tecken. Man liksom "grupperar" vissa typer av tendenser och s a s sammanfattar dem under några teman. Jag tror att flera här på forumet kan intyga att sådant sagts (nåja, skrivits) i många inlägg. Jag pm:ade dig ett exempel för en stund sedan. Mycket värre saker än så har också skrivits. Grixx inlägg visar att jag inte är fel ute.
Örebro AsAboveSo1908
2013-04-27 18:07
Angående avhoppet från Dif så hävdar iaf de utpekade att man inte hotat.
Blev sugen på soppa nu också.

Snart måndag!
Örebro Svartvitt forever
2013-04-27 17:53
Grixx//
Som svar på din fråga har jag läst här på forumet i cirka fem år, alltså långt innan raset började för vår klubb. Anledningen att det dröjde innan jag började skriva här var just den hårda ton som ibland råder här.
Uppstuds//
När man sätter citattecken på något så betyder det att någon har sagt just detta. Och just de citat du nämner är oerhört allvarliga kränkningar av dem de riktas mot. Därför bör man också kunna visa vem som yttrat det och när, om man vill använda det som exempel, eller hur?
Annars är det lätt att man tillskriver meningsmotståndare saker de aldrig sagt och angriper detta. Jag säger inte att det är så i det här fallet, men jag tror att jag skulle ha lagt det på minnet om nån varit så grov i mun, och jag skulle ha varit den förste att fördöma det.

Poängen i mina inlägg i dag är att man måste göra skillnad på oacceptabla angrepp på personer och öppenhärtig kritik av det som behöver kritiseras. Det måste få finnas på ett fanforum. Sen är det riktigt att vi alla tröttnar på när saker ältas för mycket, tack Gooey. Vi kanske borde ha olika trådar här på forumet i alla fall; det skulle minska irritationsnivån betydligt, tror jag.

Det mest positiva exemplet jag kan komma på när engagerade medlemmar vill förbättra klubben i sina hjärtan och peka på saker som de styrande kanske inte ser, är Uppropet. Ett initiativ i positiv anda med konstruktiva förslag som syftar till att förbättra. Och faktiskt verkar det ha gjort nytta, även om det måste filtreras genom flera beslutslager. Det kan faktiskt bli något stilbildande inom svenska fotbollsföreningar. Gott så.
Örebro deportivista
2013-04-27 16:42
Vill bara passa på att säga att det är härligt att se Örebro som ledare i allsvenskan.

Ja, för damer, alltså.

Så, "fel" klubb, men ändå "rätt" sport.
:)
Örebro Uppstuds
2013-04-27 16:20

Något av de inlägg jag tidigare refererade till var skrivet för typ 2 mån sedan. Jag läste och läser igen ditt inlägg, du skrev "Språkbruket är också delvis en generations sak då yngre personer ofta använder grövre ord".
Örebro Gooey Nutballpuff
2013-04-27 16:10
Fel forum :)
2013-04-27 16:03
Uppstuds // Bäst före datum för de nämnda och dåliga tillmälen är för länge sedan passerade. Man måste kunna lära sig något och sedan gå vidare.

Grövre ord kan ibland vara bra också. Målande och direkta. Jag har inte gett mej på yngre personer, v.v. läs inlägget.
Örebro Uppstuds
2013-04-27 15:52

Dumheter. Grixx "väcker" väl ingenting som helst "till liv" genom att påpeka saker som är uppenbara och därtill väldigt viktiga att uppmärksamma och diskutera. Förstår inte på vilka grunder och heller varför du ger dig på "yngre personer" på detta generaliserande sätt.
2013-04-27 12:41
Grixx // Tycker att sådana som MinaTankar och Svartvitt forever har tillfört ett mycket hyfsat språkbruk. Så varför ska men skilja detta belevade uppträdande från den person som ligger bakom det? Likaså ska man väl kunna säga att spelare x varit dålig. Ser inte att ditt svar har någon relevans på mitt inlägg
Örebro widemarsh
2013-04-27 12:12
Ca 1850 sittplatser tillgängliga till matchen mot Degerfors om drygt 2 veckor.
Hur många av de andra som är sålda vet jag inte, men det börjar sina om man vill ha bra sittplatser :)
Örebro Grixx
2013-04-27 11:34
D´Artagnan// Ett gott råd till dig är att skilja på sak och person!

2013-04-27 10:16
Grixx // Svartvitt forever har varit på detta forum mycket länge. Jag har den uppfattningen att efter Uppropet och MinaTankar började skriva här på forumet har språkbruket hyfsats avsevärt. Vi andra försöker haka på. Det är tråkigt att Du nu väcker ett sovande otyg. Låt mej gissa att det är gamla motsättningar på forumet som Du håller på att väcka till liv. Språkbruket är också delvis en generations sak då yngre personer ofta använder grövre ord. Den mest kraftiga/dräpande kritiken mot ÖSK lanseras nu av f.d. styrelsemedlemmen i Elitfotboll (och styrelsemedlem i Spelarinvest) Jan Folke som har hakat på ÖSK-Karls prognos om ekonomin. Folke har både på Spelarinvests möte och i NA betonat risken för ett underskott på 2-5 miljoner i år. I klarspråk elitlicensen är äventyrad. Dock är språkbruk mer sofistikerat än förut. I sak är dock kritiken den samma.
Örebro Uppstuds
2013-04-27 09:48
Mycket bra inlägg, Grixx !!
Örebro Grixx
2013-04-27 09:05
Svartvitt forever// Vet inte hur länge du hängt i forumet och hur mycket du läst men visst har det sagts dessa uttryck och visst har det jagats skyldiga. Både spelare, tränare och styrelsepersoner blir drabbade och en del riktigt hårt och med hårda ord. Någon säger att har man gett sig in i leken så får man leken tåla och visst ligger det mycket i det men någonstans finns det en gräns. I en frustration över att det egna laget inte går så bra som man själv vill så har folk olika sätt att uttrycka sig. Ju sämre det går ju hätskare och grövre blir orden och förbannelserna över de som man tycker bär ansvaret. Samtidigt flyttas gränserna för vad som är ok att säga och en del står då ytterst ut på flanken med de värsta uttrycken. Ord är ord och är självklart inget annat men någonstans börjar det som frustration i ord. Hos ytterst få som inte kan nöja sig med att höja tonläget med ord tar det sig andra uttryck. Av någon anledning blir det grövre i storstäderna. I vårt område är det bortskruvade hjulbultar eller kastade ägg. Det ena kan tyckas som pojkstreck det andra mordförsök. Båda kanske ändå var oskyldigt naiva i grunden utan tanke på konsekvenser men kunde ha slutat illa. Spelare, tränare mfl brukar säga att man inte ska läsa det som skrivs för då kan man bli tokig. Det finns säkert en anledning att följa det rådet, speciellt när drevet går och alla ska avgå. Samtidigt är man inte mer än människa och kan inte hålla sig från att läsa en del. Än har det inte fått större konsekvenser än att folk har slutat men i övriga världen har pressen drivet tränare och spelare till självmord. Det kommer att fortsätta att kommenteras personers förträfflighet och oduglighet i forumet i "all evighet" och några kommer också att passera gränser som andra inte gör. Tränare och spelare som hyllas hängs i motgång och blir snabbt passé. Ju fler år man är med som supporter inser man att inget är för evigt. Topplag blir bottenlag, hyllad spelare/tränare blir klapprutten och vice versa, thats life.
Örebro Uppstuds
2013-04-27 09:00
@Gooey Nutballpuff:

Håller med. Alla hot är förkasterliga.
Örebro Uppstuds
2013-04-27 08:56
@Svartvitt forever:
Om jag kunde, och hade all tid i världen kanske jag skulle kunna återfinna och (mer exakt och korrekt) citera sådana inlägg. Enligt räkneverket har 284.724 stycken inlägg skrivits. Jag för tyvärr ingen bok över dessa. Men, de som skrivet dem, om de är kvar på forumet minns kanske när? Jag minns ett ännu värre inlägg, kan det ha varit för knappt två år sedan? Det var när förföljelsen av Sjögren grasserade som värst. Var det när det började gå utför, höstsäsongen 2011? Skribenten tyckte typ att "vi" skulle samlas för att i gemensam tropp ta oss till kansliet och slita ut Sjögren från hans rum och..." ja, jag kommer inte ihåg fortsättningen, men inte var det någon snäll behandling som skulle ges. Vad jag bl a menade med mitt tidigare inlägg var att även om just den skribenten eventuellt inte hade för avsikt att rent konkret utföra handlingen utan "bara ville få ur sig sin frustration" så finns det människor som ser det som en konkret "uppmaning" till just sådant konkret handlande. Finns nog t o m de som lite grann "sitter och väntar" på sådana okey-signaler och då är det illa om sådana ges från officiella forum..
Örebro Svartvitt forever
2013-04-27 08:56
gooey//
Jag håller med dig. Jag kunde ha lagt till nåt om skillnaden mellan att dryfta och att älta, men du uttrycker det väldigt bra!
Örebro smguld
2013-04-27 08:47
Mycket har blivit bättre i ÖSK sedan förra sommaren. Det finns ytterligare viktiga förändringar som behöver göras. En av dem är att öka tempot i de utredningar, beslut och åtgärder man vidtar. Högt tempo måste gälla både på och utanför planen i ett elitlag. Det behöver prägla verksamheten i alla avseenden, varje dag.
Postat via SvenskaFans-appen
Örebro Gooey Nutballpuff
2013-04-27 08:38
@Saywee:

Nej att hota skribenter här inne för sina åsikters skull håller lika låg nivå som MP utsattes för
AIK Saywee
2013-04-27 08:32
Att forumskribenter blir hotade för sina åsikters skull,
dessutom tre gånger, är inte speciellt roligt :(

Elände finns tyvärr överallt.

Fega kräk !!!
Annons: