/fotboll/osk/forum/2011.aspx/fotboll/osk/forum/2011.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
AIK Saywee
2013-04-24 21:55
Liten frågetävling i väntan på nästa match. Vad har Lagrell och Sixten gemensamt ?
Postat via SvenskaFans-appen
Örebro D´Artagnan (hoppas på snabbt avancemang)
2013-04-24 21:54
Kardinalen // De övriga i styrelsen verkar se på det sättet, det vill säga att Folke är den som bestämmer. Det kan bero på Folke har stöd av ytterligare någon. Sedan är det så att på en årsstämma kommer kanske 50 av 243. Så när det kommer till att räkna röster vinner alltid Folke. Därmed inte sagt att Folke har fel i allt. Men de senaste åren har visat att Elitfotbolls styrelse inte har skött klubben bra. Man har dock haft makten över spelar- och tränarrekrytering. Gå på matcherna, köp gärna kaffe, bulle och korv. Det gör jag.
AIK Saywee
2013-04-24 21:50
DaSa, 21:35, bra inlägg !!!
Örebro Kardinalen
2013-04-24 21:50
Spekulation från mig, men jag har tankekänningar att Sixten fick propåer om tränarjobbet i HJK rätt snart efter sin tvingade avgång. Därefter var han smart och förhandlade stenhårt med ÖSK i flera månader innan man kom överens. Sedan, vill jag minnas, dröjde det bara ett par veckor innan jag fick höra att han skrivt på för HJK.

Sixten fick nog en hyfsad fallskärm från ÖSK, å så direkt efter det inledde han förhandlingarna på allvar med HJK. Smart kille, den där Sixten!

Förresten: jag önskar Sixten lycka till i HJK. En av de allra bästa tränare vi haft i klubben.
Örebro Kardinalen
2013-04-24 21:44
Jo det stämmer, Nkili var värvad som högerback och mittback, inte vänsterback.
Örebro Kardinalen
2013-04-24 21:42
@Saywee:

Jag väntar spänt att få höra dina tankar. Kring det där med dina räkor, alltså.....det övriga skiter jag i.

:) :) :)
2013-04-24 21:41
DaSa // Jag vill inte ha tillbaks mina pengar, jag vill att dom satsas i klubben. Dom har inte gjort någon nytta på banken de senaste åren. Även pengar ska jobba, inte bara människor.
Örebro Kardinalen
2013-04-24 21:40
@D´Artagnan (hoppas på snabbt avancemang):

Folke har 38 procent av aktierna i Spelarinvest. Så att skriva att Jan Folke bestämmer stämmer inte. Men, visst har han mycket makt och avgör mycket med sina myckna aktier. De övriga 242 aktieägarna vill dock säga sitt...
Örebro DaSa
2013-04-24 21:35
Örebro DaSa
2013-04-24 21:35
Synd att inte Sankan hittade en klubb, nu blev det ytterligare en sur utgift för ÖSK. Kan garantera att Sankan var den part som var mest nöjd, om han nu kan vara nöjd med att avsluta sin karriär på detta sätt. Skulle gissa att han minst fick lön fram till transferfönstret i sommar men antagligen ännu längre.

Gooey/ Tycker du är jävligt otacksam! Gnidgubbarna som nu får tillbaka sina pengar är de som räddade vår klubb för ngr år sedan. Blir förbannad när jag läser ditt meddelande. Är väl det minsta som ÖSK kan göra att betala tillbaka pengarna, om de vill ha pengar nästa gång det krisar så är det en sund strategi att ge i alla fall 0 % avkastning.

Tycker inte att vi skall börja spela in Wovven centralt. Låt Wovven fortsätta på vänsterbacken till sommaren minst. Jag tyckte vi skulle byta ut honom redan innan denna säsong. Vet att det är bra med erfarenhet om man vill gå upp snabbt, men vilka var det som underprestera mest när det hettade till i söndags? Jo, alla gamlingar/erfarna förutom Wiken som klara sig med knappt godkänt.

Sen så tror jag att Nkili var värvad som högerback. Kändes som han värvades som ersättare till Anttonen.
2013-04-24 21:28
Gooey Nutballpuff // Jag tror man har hamnat i en situation där man har olika idéer om framtiden. Dessutom vill Folke dra sig ur SI. Folke tycker på ett sätt, de andra i styrelsen på ett annat sätt. Men Folke har mest aktier så han bestämmer. Dessutom har vi en VD som har svårt att hålla i pengarna. Jämför förra året där allt var så bra på våren, sedan fick man gå med tiggarbössan på hösten. Reder man inte ut detta får man svårt att se sportintresserade Örebroare i ögonen. Tränarna är de jag hoppas på. De måste skapa intresse via sportsliga framgångar. Gå på matcherna, köp gärna kaffe, bulle och korv. Det gör jag.
Örebro Gooey Nutballpuff
2013-04-24 21:21
@D´Artagnan (hoppas på snabbt avancemang):

Jag trodde poängen med SI var att vinsten skulle återinvesteras i ÖSK. Sitter det gnidgubbar där nu och vill tjäna stålar på ÖSK eller få tillbaka alla satsade pengar?
2013-04-24 20:51
Leper // I dagens NA säger Jan Folke att han tror att ÖSK behöver ett kapitaltillskott på 2-5 miljoner i år. Vi ska nog inte räkna att året blir en dans på rosor. Spelarinvest har i år fått en utdelning på 2 Mkr av Elitfotboll. Så har man tappat huvudsponsorn. De enda med elitkompeten i klubben är tränartrion och några spelare. Det är dom vi kan hoppas på. Genom bra spel som lockar publik och nya sponsorer annars kan elitlicensen sitta löst nästa år..
AIK Saywee
2013-04-24 20:50
Leper, tråkigt att vi skall behöva oroa oss för ekonomin, men vi börjar tyvärr bli ganska vana för sådana oroligheter av någon outgrundlig anledning ... ... vore mycket trevligare och lugnare om de som bär ansvaret för ekonomin hade jobbat lite mer för klubben i våra hjärtan. Hur skall vi alla tillsammans fixa detta orosmoment?
Örebro Leper
2013-04-24 20:33

Vi fick hosta upp en rejäl summa för att bryta kontraktet med Sandqvist. Han har/hade två år kvar på kontraktet. Det kostade ca hans årslön.

Räddningen ekonomiskt detta år blir nog försäljningen av Bamberg.

Jag "tror" (ganska säker) att försäljningen av Bamberg gav oss 3,5 milj.
AIK Saywee
2013-04-24 19:51
Osvaldo, 18:36, ... det ligger mycket i det du skrev. Får se om jag återkommer i "ärendet", har nämligen några räkor i ugnen fn ...
Örebro Osvaldo
2013-04-24 18:36
Gillar inte att fundera i termer av offensiv och defensiv uppställning. Det handlar om att täppa till luckor och undvika att bli sönderlästa. Tycker att vi stundtals under de senaste framgångarna (under Sixten) blev lite för lättlästa; om motståndarcoachen gjort sitt jobb och vi gjorde ett misstag blev det genast farligt. Att diskutera att sätta in en kille som spelat vänsterback de senaste fem åren som innermitt efter en förlorad match känns dock bara märkligt.
Örebro smguld
2013-04-24 18:18
Det är ett mycket stort steg tillbaka om vi diskuterar att ställa upp med ett defensivt spelande lag i den nästa högsta divisionen, när vi 2010 spelade ut de bästa lagen i den högsta divisionen. Jag tycker det i grunden är ett pessimistiskt tänkande. Vi har en trupp för att gå in och spela ut vilket lag som helst i SE, inkl Hammarby. Reserverar mig dock för innermittfältet, väl så viktigt i och för sig. Däremot bör man naturligtvis kunna ställa om spelet under matchens gång om det visar sig att en offensiv uppställning av något skäl inte räcker till.
2013-04-24 17:55
När vi mötte Falkenberg i cupen var det ett komplett och bra lag vi mötte, inte bara Rodevåg,
Dom kan bli årets överraskning.
AIK Saywee
2013-04-24 17:54
Tänker lite på detta som smguld tog upp tidigare ... Jag själv är en ÖSK-supporter som gärna stödjer ÖSK i både med- och motgång om jag kan. Stödjer en medgångssupporter bara laget vid medgång och stödjer en motgångssupporter bara laget vid motgång, eller hur blir det?
Örebro Osvaldo
2013-04-24 16:54
Rodevåg är en lysande superettanspelare, dock fungerar han inte i allsvenskan.
AIK Saywee
2013-04-24 16:51
Säsongens första bortamatch för mig blir Falkenberg, skall bli intressant ... Heja SPORT !!!
Örebro Conjuration
2013-04-24 16:30
Rodevåg bär Falkenberg ;)

Tyckte inte han var så dålig när han var här jämfört med de övriga anfallarna.
2013-04-24 15:12
I morgon spelar Falkenberg - Hammarby. Det ska bli intressant att se styrkeförhållandet där.
Örebro _Adde_
2013-04-24 15:02
Matta// Jag förstod det och det är väl ingen långsökt tanke att Lund är förste reserv på ytterbackarna. Men visst värvades Ayanda som vänsterback? Personligen hoppas jag att Lund blev inbytt för att Ayanda redan användes som defensiv mitt. Ser på nåt sätt mer potential i Ayanda än Lund, men har å andra sidan aldrig varit någon expert! ;)

Mot "svagare" lag himma tycker jag ändå att man ska starta med en offensiv elva, gärna den som startade mot Hammarby då vi borde bli det spelförande laget. Men detta avhandlade jag för några dagar sen.

Med det sagt så gillar jag verkligen din idé med att skola om Wovven, men kanske inte redan till Varbergsmatchen. =)
Örebro Matta
2013-04-24 14:51
_Adde_//

Häller med. Men kladdar han inte för mycket skulle det kunna blir bra.
Min tanke bygger delvis på att Erik Lund tar Wovvens plats på vänsterbacken, eftersom Erik senast fick ersätta honom tidigt i matchen.
Örebro _Adde_
2013-04-24 14:21
Matta// Intressant tanke! Det borde kunna funka med Wovven på centrala mittfältet, han är trots allt ganska kreativ och teknisk. Bara han inte håller på och kladdar för mycket med bollen på sitt patenterade sätt... Kan man hoppas på ett positionsskifte mellan honom och Ayanda?

Men det troliga är la ändå Wovven på vänsterbacken och Tobbe på mitten?
Örebro widemarsh
2013-04-24 14:16
Kollade biljettläget inför matchen mot Degerfors. Det var hyfsat rött på sittplats faktiskt! På norra finns det 406 platser lediga, på Södra 974 platser, och på Östra 524 lediga stolar! 1904 sittplatser kvar alltså med knappt 3 veckor kvar, och de bra platserna börjar sina. Passa på och köp snabbt om ni vill sitta på fina platser mot Degen! Tror det kan bli en riktigt bra publiksifffra, lite fina resultat innan och bra väder så är 10.000 inte omöjligt! Sen är ju givetvis inte alla otillgängliga platser sålda, men upp emot 9000 tror jag absolut på!
Örebro Gooey Nutballpuff
2013-04-24 14:00
@smguld:

Ja jag håller med. Jag var av samma uppfattning och såg hans ibland otajmade utrusning som en korrigeringsfråga för målvaktrränaren. Glöm inte att han också räddade en del med dessa.

I luften och på linjen var han hela tiden bättre än Sankan ansåg jag. De åtta matcher Peo gav Sankan kan ha varit ödesdigra. Men det kan vi ju aldrig vet säkert. Kanske trodde Peo att ett stark förtroende skulle lyfta honom.

Någon gång måste ju han ändå ha visat kvaliteter tidigare. Han var ju ändå på U21 landslaget och sniffade
Örebro Matta
2013-04-24 13:24
Antar att Erik Lund för börja mot Varberg.

Är det en helt befängd tanke att spela in Wovoah in som central mittfältare. Jag saknar någon som vågar hålla i bollen, gå i djupled, driva på, gå in hårt i närkamper. Wovven är lite långsam, men ändå. Tror att han skulle kunna vara ett alternativ. Han har faktiskt spelat på det centrala mittfältet tidigare, men nu tänker vi att han skall vara vänsterback eller sitta på bänken.
Annons: